handdator

Visa fullständig version : Bicepskramp efter bicepspass


philleee
2014-09-30, 18:09
Har under några år nu fått kramp i biceps efter jag tränat muskeln. Händer aldrig under passet utan efter. Börjar typ någon timme efter bicepspasset.

O det visar sig genom att biceps krampar till/hugger till när jag böjer armen. Kan vara allt från när jag ska borsta tänderna eller schamponera håret alt helt enkelt bara böjer armen o ska klia mig i ansiktet. Händer flera ggr om under kvällen. Inget jag märker av dagen efter. Det gäller båda armarna kan jag nämna. O ett normalt bicepspass är relativt tung. Dock verkar det inte spela någon roll då de ggr jag kört flera reps råkar ut av samma problem. Händer alltså oavsett hur jag tränat biceps o efter varje pass

Senaste nu var att jag efter träningen skulle ute o springa lite (någon timme efter) O det var så jävla illa att jag inte kunde hålla armarna i normal böjd joggarvinkel. Krampa till så fort jag böjde på armarna. Slutade med att jag sprang med armarna rakt ner som en mupp påväg hem igen.

Någon som varit med om liknande? Börjar bli galet irriterande.

ganskago
2014-10-02, 07:31
Kan inte mer än att säga att jag har exakt samma problem haha!
Räcker att jag kört 3 set hantelcurls på ett helkroppspass så ska armen hålla på och krampa när jag gör rörelser som att borsta tänderna. Det blir som en magnet som kämpar för att föra upp underarmen mot axeln typ.

Vet inte om stretching kan vara lösningen, vore kul om man fick veta varför det blir såhär..

philleee
2014-10-04, 14:07
Kan inte mer än att säga att jag har exakt samma problem haha!
Räcker att jag kört 3 set hantelcurls på ett helkroppspass så ska armen hålla på och krampa när jag gör rörelser som att borsta tänderna. Det blir som en magnet som kämpar för att föra upp underarmen mot axeln typ.

Vet inte om stretching kan vara lösningen, vore kul om man fick veta varför det blir såhär..

Precis..då har vi samma skit =P
Ne, testat stretching. Hjälpte tyvärr ingenting

Villar
2014-10-13, 17:34
Brist på vitaminer(magnesium),salt, vätska?
Kör du på kreatin?

Låter dock rätt skumt att det höllt på flera år

acke^_
2014-11-19, 21:00
Har också haft detta problemet i drygt 4 månader nu med att armen krampar sig efter träningen.
Får ni andra också smärta i armvecket oftast i början utav ett bicepspass? för att sedan nästan gå över helt när man kört på efter ett tag...

Isseman
2014-11-20, 08:37
Det är väl rätt normalt skulle jag säga. Ibland är det svårt att köra bil och göra kraftiga svängar med ratten efter man tränat pecsen. Ibland är det svårt att schamponera huvudet efter man tränat armarna osv osv