handdator

Visa fullständig version : Korttidsboende Sollefteå


Fuark
2014-09-29, 15:30
Tja. Jag och en till i min klass ska på praktik vid Sollefteå sjukhus 13:e oktober till 7:e november och söker boende.
Det verkar vara väldigt svårt att hitta så jag testar lyckan här också. Någon som bor i trakten och har något rum över eller känner någon som har?

En källare fungerar det också; våra krav är ofattbart låga.

Scratch89
2014-09-29, 16:08
Vad är det du ska praktisera som? Du läste väl till fysioterapeut? Fråga landstinget om de har lägenheter att hyra ut; det har de här i Skövde, med lite tur.

Fuark
2014-09-29, 16:16
Yeserino. Tack för tipset, ska kolla

R Scarpa27
2014-09-29, 18:40
annars får du tälta. :D
lite kallt men funkar säkert med tipi tält och öppen eld, lär ju säkert hitta billiga vandrarhem annars.

Fuark
2014-09-30, 09:24
annars får du tälta. :D
lite kallt men funkar säkert med tipi tält och öppen eld, lär ju säkert hitta billiga vandrarhem annars.
Haha ja, någonstans runt tälta går gränsen iallafall. Har mailat Landstinget och ska kolla vandrarhem

Exdiaq
2014-09-30, 10:32
Problem att hitta billigt boende eller boende öht?

Betalar inte universitetet boendet? Känns väl inte orimligt med tanke på att det inte är pendlingsavstånd och VFU är ett obligatoriskt moment.

Här nere ligger allt inom pendlingsavstånd, men har man VFU utanför Lund/Malmö får man resekostnaderna betalda.

Mental
2014-09-30, 10:34
Problem att hitta billigt boende eller boende öht?

Betalar inte universitetet boendet? Känns väl inte orimligt med tanke på att det inte är pendlingsavstånd och VFU är ett obligatoriskt moment.

Här nere ligger allt inom pendlingsavstånd, men har man VFU utanför Lund/Malmö får man resekostnaderna betalda.

Njet, inte i Umeå i alla fall, man får pynta själv.

Jag hade nära 60 mil till praktiken.

Fuark
2014-09-30, 10:50
Vi får bidrag för dubbelhyra eller pendlingskostnad (busskort). Problem är bara att hitta boendet :)

Exdiaq
2014-09-30, 11:08
Kör på motell/hotell då?

Fuark
2014-09-30, 11:33
Lugnt. Scratch tips visade sig vara övermäktigt. Fick svar på mailen idag att hon hade hand om kommande vikarier på sjukhuset och hade både korridorsrum, rum och lägenheter som vi kunde välja mellan :)

Everything went better than expected, tack Scratch!