handdator

Visa fullständig version : 16 årig behöver hjälp med fettförbränning!


ajsak
2014-09-28, 21:46
Hej, jag är en kille på 16 år och skulle behöva lite tips om hur jag skulle kunna gå ner i vikt.

Jag väger 73kg och är 1,76cm lång. Jag är muskulös, men problemet är att jag vill få bort lite fett, speciellt på höfterna och på magen. Jag vill få fram de här ådrorna.:d Dock vill jag inte förlora för mycket muskler! Jag styrketränar på gym 3 ggr i veckan men vill även få in lite kondition, Förbränna så mycket som möjligt. Hur ska jag ändra min kost? Dock undrar jag ska kunna ändra på kosten när man får äta det som kommer på bordet under middagen?

King Grub
2014-09-28, 21:53
Hur ska jag ändra min kost?

Det kan underlätta att svara på den frågan om man visste hur nämnda kost ser ut.

Shqypnia
2014-09-29, 09:39
Gör dig av med mer energi än vad du får i dig. Ganska enkelt.

caro
2014-09-29, 09:42
Hur ska jag ändra min kost? Dock undrar jag ska kunna ändra på kosten när man får äta det som kommer på bordet under middagen?

Antar du bor hemma? Du skulle ju kunna prata med föräldrarna om hur du skulle vilja ha det med maten, om några förändringar skulle kunna göras. Rent praktiskt är det inte alltför svårt att göra så'nt, det beror förmodligen mer på viljan att ta hänsyn till olika önskemål.

AronP
2014-09-29, 09:42
Sluta ät godis och bakverk. Sluta drick kalorier. Skär ned på mängden sås.

nippman
2014-09-29, 10:51
Sluta ät godis och bakverk. Sluta drick kalorier. Skär ned på mängden sås.

+1, simpelt o bra att börja med.