handdator

Visa fullständig version : Fettförbränninge efter GYM


aGGe
2004-03-28, 20:28
går morronprommisar nu..
..
men funderar på att lägga till promenad direkt efter ett gympass. (efter gainerdrinken)

vad tror ni. dumt att köra så...

ska jag bara satsa på morgonprommis??

z_bumbi
2004-03-28, 21:04
Hur funkar det att deffa?
Går du ner finns det väl ingen mening med att öka på träningen mer.

aGGe
2004-03-28, 21:11
Originally posted by z_bumbi
Hur funkar det att deffa?
Går du ner finns det väl ingen mening med att öka på träningen mer.

går inte ner dramatiskt..

vill gå ner mer o snabbare

z_bumbi
2004-03-28, 21:39
Hur snabbt går du ner då?

RealElwood
2004-03-29, 08:10
Gå en ½ timme efter träningen funkar bra, men ingen gainer innan...

naruto
2004-03-29, 08:14
Borde man ens käka gainers när man deffar? Eller är det jag som fått det om bakfoten?

Själv tänkte jag deffa massor nu i 5 veckor och käka ripped fuel och kreatin.

aGGe
2004-03-29, 08:16
Originally posted by RealElwood
Gå en ½ timme efter träningen funkar bra, men ingen gainer innan...


känns lite dumt att inte fylla på med byggstenar o snabba kollisar direkt efter gympasset..


inget av det kommer ändå förbrukas om jag cyklar..

kommer bara tas upp av musklerna

z_bumbi
2004-03-29, 09:25
Originally posted by aGGe



känns lite dumt att inte fylla på med byggstenar o snabba kollisar direkt efter gympasset..


inget av det kommer ändå förbrukas om jag cyklar..

kommer bara tas upp av musklerna

Det kommer delsvis att förbrukas som energi medans du cyklar, har kroppen glukos i blodet i sådana mängder finns det ju ingen anledning att använda fett som energikälla. Självklart kommer du att bränna kalorier men återhämtningen kan bli lidande.
Iofs tror jag inte skillnaden blir så stor men musklerna ska man vara rädd om.

Hur mycket går du ner i veckan?

naruto: Gainern är till för att fylla musklerna med kolhydrater samt skicka in protein till musklerna så att de återhämtar sig, det är ingen skillnad på detta behov under deff eller i vanliga fall så gainern brukar vara det sista som ryker i kolhydratväg.

naruto
2004-03-29, 11:14
Originally posted by z_bumbi

naruto: Gainern är till för att fylla musklerna med kolhydrater samt skicka in protein till musklerna så att de återhämtar sig, det är ingen skillnad på detta behov under deff eller i vanliga fall så gainern brukar vara det sista som ryker i kolhydratväg.

Ska jag med andra ord käka gainer trots att jag ska deffa? Jag vill gå ner i vikt så jag kommer träna på som vanligt, 4 pass i veckan men kommer lägga in 30 min rask promenad på varje pass också.

Tycker det låter vettigast att äta mindre portitioner (inte svältkost, minde mat bara) och träna mer kondition, som jag ska göra.

Har jag fel? :confused:

King Grub
2004-03-29, 11:18
Originally posted by naruto
Har jag fel? :confused:

Ja.

Efter ett pass vill du ha snabba kolhydrater och protein, oavsett om du deffar eller inte. De snabba kolhydraterna kommer inte att lagras som kroppsfett, utan användas till återhämtning, glykogeninlagring och anabol insulintopp. Det enda du åstadkommer om du tar bort dem är att försämra återhämtningen.

z_bumbi
2004-03-29, 11:20
Originally posted by naruto


Ska jag med andra ord käka gainer trots att jag ska deffa? Jag vill gå ner i vikt så jag kommer träna på som vanligt, 4 pass i veckan men kommer lägga in 30 min rask promenad på varje pass också.

Tycker det låter vettigast att äta mindre portitioner (inte svältkost, minde mat bara) och träna mer kondition, som jag ska göra.

Har jag fel? :confused:

Ja gainer eller liknande även om du deffar, samma proportioner av kolhydrater och protein efter träningen. Måste ju inte vara just en ganiner.

Det beror på vad du menar med att deffa...
Gäller det bara att tappa lite fett så funkar det, ska du komma ner riktigt lågt i kroppsfett så kanske det är en lite för slumpmässig metod.

Om du ökar konditionsbiten så kanske du inte behöver sänka maten i början, vänta och se vad som händer. Sen kan du justera hur mycket du äter.

Lasse Kongo
2004-03-29, 13:22
Det är bara att ge sig ut att promenera eller ställa sig på trappmaskinen DIREKT efter passet, SEN tar man sin återhämtningsdrink.

Jag kör själv min förbränningsträning direkt efter passet, för ja blir fan förstörd hela dagen om ja går morgonpromenader, inte värt det.

naruto
2004-03-29, 14:14
Originally posted by Lasse Kongo
Jag kör själv min förbränningsträning direkt efter passet, för ja blir fan förstörd hela dagen om ja går morgonpromenader, inte värt det.

Kommer köra så jag med, vad kör du för träning då och hur lång tid?

Lasse Kongo
2004-03-29, 14:33
Originally posted by naruto


Kommer köra så jag med, vad kör du för träning då och hur lång tid?

Har precis börjat, styrketräningspassen 4-5 per vecka, max en timma, sen kör jag 30 minuter på trappmaskinen direkt efter, kommer höja vartefter om det behövs, 45, 60, 90 typ sen ska det räcka :naughty:

aGGe
2004-03-29, 14:43
Originally posted by Lasse Kongo


Har precis börjat, styrketräningspassen 4-5 per vecka, max en timma, sen kör jag 30 minuter på trappmaskinen direkt efter, kommer höja vartefter om det behövs, 45, 60, 90 typ sen ska det räcka :naughty:


ok men hur glada är dina muskler efter ett HÅRT träningspass då musklerna skriker efter näring..
så börjar du din cardio... i 45 min ..
du tror inte det börjar brytas ner lite muskler??
:)

naruto
2004-03-29, 14:49
Originally posted by aGGe
ok men hur glada är dina muskler efter ett HÅRT träningspass då musklerna skriker efter näring..
så börjar du din cardio... i 45 min ..
du tror inte det börjar brytas ner lite muskler??
:)

Och hur motverkar man det?

Lasse Kongo
2004-03-29, 14:56
Originally posted by aGGe



ok men hur glada är dina muskler efter ett HÅRT träningspass då musklerna skriker efter näring..
så börjar du din cardio... i 45 min ..
du tror inte det börjar brytas ner lite muskler??
:)

Svar nej för min del, jag har verkligen svårt att tappa muskler!

Det är sant och så är det för min del.

DeRailed
2004-03-29, 14:58
Tjenare!

Kör personligen 16-20 min högintensiv cardioträning efter gympasset. Fungerar helt utmärkt! Har aldrig gillat cykel-cardio så jag springer i stället och tro mig, det gör susen! Men som sagt, det är ju individuellt val om man vill köra cardio före eller efter gainer. För den kräsne kan jag dock rekommendera 10 gram glutamin blandat i vatten direkt efter passet/före cardion, för att inte tappa muskelmassa. Men personligen tycker jag att det går utmärkt att köra på!

MVH

Sam - HBG