handdator

Visa fullständig version : Ont i nyckelben vid lutande hantelpress


max97
2014-09-27, 09:50
Kön: Man

Ålder: 17

Längd och vikt. 176cm, 78kg

Smärtbeskrivning:
Det gör ont i vänster nyckelben. Ganska dov smärta. När jag trycker på det känner jag inget utan smärtan kommer mer när jag rör armen uppåt och bakåt.när jag tränar känns det ingenting förutom när jag kör lutande hantelpress. Jag har haft "känningar" i båda nyckelbenen i ungefär ett halvår men det har inte varit något som jag har tänkt på direkt, jag har märkt att ofta när jag har legat och sovit och sen gått upp så knäcker det i båda nyckelbenen. förra veckan drabbades jag av matförgiftning och har inte kunnat träna på en vecka men tänkte börja lite lätt igår kväll. när jag inte hade tränat på en vecka kände jag att det inte kändes något i nyckelbenen längre och det knäckte inte heller på morgonen. men igår när jag tränade så körde jag bröst och när jag hade kört klart mitt första set lutande hantelpress så fick jag väldigt ont i båda nyckelbenen, ondare än vad jag har haft vid tidigare tillfällen. efter träningen försvann smärtan i höger nyckelben men den är kvar i vänster nyckelben.
Jag kan också tillägga att det imorse knäckte i vänster nyckelben men inte i höger när jag gick upp.

Vad och hur mycket tränar du? Tränar 2 dagar irad sen vilar jag en dag sen tränar jag 2 dagar vila 1 osv.

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt? Nej.