handdator

Visa fullständig version : dum fråga om att blanda egen kvarg.


Swedish
2014-09-26, 14:41
Jag är ny inom detta områdwet så ursäkta mig om det är en dum fråga.

Men jag undrar hur länge man kan blanda kvarg och frysta bär och ha det i kylen?
Är inte aå lämpligt att köra mixern kl 6 när tjejen sover liksom.

Hade man kunnat ha det ett tag typ 5 dagar hade det varit nice att göra typ 5 liter och allitd ha liksom..

RobinEH
2014-09-26, 17:03
Bra fråga. De gånger jag haft kvarg så har det börjat vätska rätt snabbt efter att förpackningen öppnats. Har du dessutom bär i så lär det bli en rejäl röra. Huruvida det är ätbart utan större bieffekter vet säkerligen någon annan, skulle dock inte tro att det är någon fara.

GulligaGurkan
2014-09-26, 17:29
Tror det står någonstans på Lindahls kvarg att den håller en vecka om man har den öppnad i kylen. Är inte helt säker och kan inte kolla nu för jag har ingen hemma, men lite senare kanske!

DieErste
2014-09-26, 17:57
5 dagar vet jag inte men att lägga den i kylen kvällen innan och ha den till frukost dagen efter funkar fint för min del

nästan så den blir godare när den får "gotta" till sig så att säga + att man inte behöver tina bären :)

litet tillägstips off topic är att slänga i lite BS casein m. chokladsmak :)

Ozziking
2014-09-26, 18:00
jag har haft öppnad kvargburk i över 1 vecka i kylen

caro
2014-09-26, 18:13
Måste du köra mixer?

Jag blandar kvarg, vaniljproteinpulver och hallon varje morgon, med gaffel. Mycket ätbart och bra.

Swedish
2014-09-26, 20:04
Måste du köra mixer?

Jag blandar kvarg, vaniljproteinpulver och hallon varje morgon, med gaffel. Mycket ätbart och bra.

egentligen inte, gillar dock hur konsistensen blir när man kör frysta bär och kvarg. Annars får tjejen bara vakna. Min vikt går före hennes skönhetssömn :D

Animalisk
2014-09-27, 00:09
egentligen inte, gillar dock hur konsistensen blir när man kör frysta bär och kvarg. Annars får tjejen bara vakna. Min vikt går före hennes skönhetssömn :D

Mixa kvällen innan då?