handdator

Visa fullständig version : Funkar detta schema?


eddap
2014-09-24, 11:47
Måndag : Bröst/Axlar/Triceps (Med fokus på bröst)
Tisdag : Rygg/Biceps
Onsdag : Vila
Torsdag : Baksida Lår/Mage/Vader
Fredag : Bröst/Axlar/Triceps (Med fokus på axlar)
Lördag : Rygg/Biceps
Söndag : Framsida Lår/Mage/Vader

s7b
2014-09-24, 11:49
Innehåller schemat bänkpress, marklyft och knäböj?

eddap
2014-09-24, 11:56
Jag brukar hoppa lite mellan bänkpress och hantelpress, kör marklyft på framsida lår och ryggdagarna, frontböj på framsida och vanliga knäböj på baksida lår.

Commando1980
2014-09-24, 12:09
Måndag : Bröst/Axlar/Triceps (Med fokus på bröst)
Tisdag : Rygg/Biceps
Onsdag : Vila
Torsdag : Baksida Lår/Mage/Vader
Fredag : Bröst/Axlar/Triceps (Med fokus på axlar)
Lördag : Rygg/Biceps
Söndag : Framsida Lår/Mage/Vader

Det går inte säga om det fungerar eller inte. Du har endast presenterat en schematisk träningssplit utan någon information om dig eller vad du gör på passen. Fyller du passen med dålig träning så kanske inget händer. Har du tränat i t ex 25 år så kanske inget fungerar avseende ny tillväxt osv.

sungun
2014-09-24, 12:46
Innehåller schemat bänkpress, marklyft och knäböj?

En ödmjuk fundering bara..

Kan det vara en fördel om du under en period när du vill träna sex dar i rad, att skippa dom tunga marken å squatsen?

I bakhuvet har jag det jag läste häromdan om ett program med fokus på styrka i bänkpress där man bara körde ben en gång i veckan eftersom tunga benpass kräver så mycket av återhämtningen.

s7b
2014-09-24, 13:14
En ödmjuk fundering bara..

Kan det vara en fördel om du under en period när du vill träna sex dar i rad, att skippa dom tunga marken å squatsen?

I bakhuvet har jag det jag läste häromdan om ett program med fokus på styrka i bänkpress där man bara körde ben en gång i veckan eftersom tunga benpass kräver så mycket av återhämtningen.

Jag hade skippat att köra tunga mark och bara göra det en gång i veckan. Vad gäller knäböj så är det en övning som man generellt kan träna tungt på ofta, men där handlar det också om resterande volym på övriga träningspass.