handdator

Visa fullständig version : Morgonpromenad


Aki
2004-03-28, 19:39
Hur mycket gör morgonpromenader innan frukost?

Tänkte börja försöka få fram hårdheten på min lilla kropp.
Förra året gick jag ut aldeles för hårt i min deff, blev väldigt matt och svag, svårt o sova mm.

Nu tänkte jag börja att äta typ som vanligt fast nyttigare och med fler morgonpromenader, detta bör väl ge en långsam och behagligare deff?

Kan de vara nåt?

Är inte ute efter att inte ha något underhudsfett alls, men gå ner ca 6 kilo.

//Aki

King Grub
2004-03-28, 19:43
Det är inget magiskt med promenader före frukost - du förbrukar exakt lika mycket energi som senare på dagen.

Skillnaden är att de låga insulinnivåerna gör att en större del av den förbrukade energin kommer att tas från kroppsfettet. Men det går inte åt mer energi. Och 1 kilo kroppsfett är fortfarande 7000-7500 kcal mer än du ätit som skall förbrukas.

Aki
2004-03-28, 19:47
Men visst vågar man smälla en pizza i veckan? Va tror du om upplägget.
Mer mat - längre tid, fler morgonpromenader .....vs
Mindre mat - intensivt

Kingen...hur länge har du tränat?

Har du ingen hemsida, verkar va en bitig sak som har koll på de mesta :D

King Grub
2004-03-28, 20:11
Men visst vågar man smälla en pizza i veckan?

Jovisst. Så länge du ligger på kaloriminus totalt går du ner, oavsett vilket tidsperiod du använder som referensram.

Kingen...hur länge har du tränat?

16 år.

Har du ingen hemsida

Nej.

verkar va en bitig sak

Och det ser du... hur? Jag är inte speciellt "bitig". Vältränad, men inte direkt stor så det stör.

Sallae
2004-03-28, 21:18
dne stora frågan.
är morgonpromenad (ca. 60 min) att föredra framför ett idiotiskt damphårt löpintervallpass (tills man svimmar eller ca.20 min) i fettförbränannde och muskelsparande syfte?!?

z_bumbi
2004-03-28, 21:38
Originally posted by Sallae
dne stora frågan.
är morgonpromenad (ca. 60 min) att föredra framför ett idiotiskt damphårt löpintervallpass (tills man svimmar eller ca.20 min) i fettförbränannde och muskelsparande syfte?!?

Kanske.
Det beror på omständigheterna.

Hur kosten ser ut i övrigt, hur träningen ser osv osv.

Om du svimmar så har du kört för hårt däremot.

Du bränner mer energi totalt utslaget på ett dygn genom att köra intervallträningen i alla fall.