handdator

Visa fullständig version : Råd om forsatt Deff.


anhest
2014-09-22, 23:22
Hej.

Har nu gått ner ett antal kg. 120 till 97kg sen december på en väldigt snål proteindiet. Började med kolhydrater innan sommarn och kände mer tryck än någonsin på gymmet. Slarvade lite med ätardagar då jag åt för mycket kändes det som. Tränar 5 dagar i veckan, började med cardio idag(pw på morgonen 3-5km)

Legat på 107kg nu ett tag och det rör sig inte ner eller upp, bara upp efter ätardag. Har ätardag 1 gång i veckan och äter då okontrollerat men känner att jag ska skippa den i framtiden.

Äter idag:
600g olagat kycklingbröstfile.
100g vitt okokt ris
200g grönt
Massa frukt(ska trappa ner)
2 skopor protein ibland. Missar ibland
Aminosyror/kreatin innan och efter träning.
Ungefär 2000kcal.

Kvällsbild efter träning (http://sv.tinypic.com/r/121tq2c/8)

Behöver hjälp med hur jag ska forsätta med kosten. Råd och tips mottages gärna då det känns som jag kört fast.

Hette
2014-09-23, 05:01
Du har ju gjort ett fantastiskt jobb och tagit dig ifrån 120 - 97, så jäkligt bra jobbat. Din vikt nu på 107kg innehåller nog en hel del vätska då det inte är ovanligt att man bär på 1-4kg vätska av att käka kreatin och jag antar att det blir en hel del kolhydrater på dessa "ätardagar".

Jag gissar på att du har ett nytt kostupplägg som nämns i tråden, för den skulle jag verkligen inte kalla för proteinsnål då bara kycklingen och pulvret motsvarar ca 180g protein. Mina tips skulle vara att först uppskatta någon gång hur mycket du äter på en "ätardag" då det händer man kanske äter hiskeliga mängder kcal som lägger en på balans/överskott om man slår ut den dagen på hela veckan.

Sedan skulle jag inte dra ner på några kolhydrater då du nämner att det är det som verkar få dig att prestera enormt bra på gymmet.

Pretorian
2014-09-23, 06:46
Höj matintaget under veckorna och skippa de okontrollerade ätardagarna.

anhest
2014-09-23, 12:05
Du har ju gjort ett fantastiskt jobb och tagit dig ifrån 120 - 97, så jäkligt bra jobbat. Din vikt nu på 107kg innehåller nog en hel del vätska då det inte är ovanligt att man bär på 1-4kg vätska av att käka kreatin och jag antar att det blir en hel del kolhydrater på dessa "ätardagar".

Jag gissar på att du har ett nytt kostupplägg som nämns i tråden, för den skulle jag verkligen inte kalla för proteinsnål då bara kycklingen och pulvret motsvarar ca 180g protein. Mina tips skulle vara att först uppskatta någon gång hur mycket du äter på en "ätardag" då det händer man kanske äter hiskeliga mängder kcal som lägger en på balans/överskott om man slår ut den dagen på hela veckan.

Sedan skulle jag inte dra ner på några kolhydrater då du nämner att det är det som verkar få dig att prestera enormt bra på gymmet.

Den förra dieten var alltså snål dock med bara proteinintag där jag gjorde droppet på 23kg. Nu kör jag samma på ett ungefär med 100g ris mer och kvarg/ägg.

Höj matintaget under veckorna och skippa de okontrollerade ätardagarna.

Känner att jag klarar mig gott och väl på som det är nu. Om jag tar bort ätardagen helt och äter normalt hela veckan då?

Pretorian
2014-09-23, 12:22
Du gillar det intag du redan kör eller vad? Nääää... ta bort ätardagarna, du klarar ju inte av dem.

anhest
2014-09-23, 14:23
Du gillar det intag du redan kör eller vad? Nääää... ta bort ätardagarna, du klarar ju inte av dem.

Ja alltså jag känner att 2000kcal blir bra på vardagarna. Alltså behöver jag inte kompensera för att ta bort ätardagen utan kan ta bort den bara. Det var det jag menade.

Pretorian
2014-09-23, 15:09
Aha... risken är att du går ut lite för hårt och stoppar i dig för lite vilket kan resultera i att du blir galet sugen på onyttigheter efter några dagar. Så fungerar jag. Så mitt förslag är att ta bort skräpdagen och öka alla andra dagar. Kan det bli bättre?

anhest
2014-09-23, 16:02
Har du nå tips om vad dessa ökningar kan innehålla? Mer mer allmänt eller någon "bonus" varje dag?

Pretorian
2014-09-23, 16:20
Vet inte exakt vad du får i dig så jag tänkte mest allmänt.