handdator

Visa fullständig version : LowBar & Sumo FormCheck!


El Svajn
2014-09-20, 13:22
Tjena, har de senaste veckona lekt runt lite med sumo för att jag har en känsla av att det skulle kunna passa mig bättre sett till "Levrage". Kännder spontant inte att något känns jätte fel förutom att jag e lite för stel i skrevet men antar att det alltid finns saker att förbättra. Slängde även in ett set LowBar-Böj som ni gärna kan kritisera, tack på förhand. :)

Finns även på Instagram: Alexander.svahn för mer vids på lyft, lite svettiga matbilder osv.

https://www.youtube.com/watch?v=7iqyMKuLMq8

MikaelB
2014-09-20, 14:36
Tycker det ser bra ut men du har nog lite mycket vikt på för att få till en bra form, bröstet ska vara ute hela vägen i böjen och försök att aktivera glutesen mer i marken, höften gick upp före resten av kroppen, ut med bröstet här också.

Men helt okej imo.

El Svajn
2014-09-20, 14:43
hmm okej, med ut antar jag att du menar upp? vad anser du om djupet på böjen? tack för snabbt svar!

MikaelB
2014-09-20, 15:08
Nja inte upp, jag skrev så för att du krummar ryggen lite. Ut med bröstet= rakare rygg. Tar du upp bröstet mer blir det OL-böj ist, då får du lägga stången längre upp också.

Djupet hade varit godkänt på en SL-tävling iaf.

El Svajn
2014-09-20, 17:01
ah okej då e jag med! Tack för din tid! :) vad det gäller marken kanske en ide vore att start någon cm högre med höften för att unvika att den stjuter först

Mrkhorne
2014-09-21, 00:18
Om du ska filma din teknik i marken så är direkt från sidan alltid den bästa vinkeln

behnam
2014-09-22, 10:37
Grymma lyft du är stark!
Om du vill förbättra dina sumomark kan du försöka låta bli att vinkla knäna inåt och istället hålla dina höfter "öppna".

Böjjen ser också fin ut men du ser ut att kunna göra den starkare om du övar på att hölla din övre rygg rakare som de andra har sagt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Röda Björnen
2014-09-22, 14:53
Böj, spänn din övre rygg mer!

Sumo, tryck ut knäna när du lyfter och var inte rädd för att ha höften rätt så högt upp.

Annars var det inte så dåligt med lyft eller vikt!

El Svajn
2014-09-22, 20:04
tack som fan för visat intresse, ska försöka fixa mitt stela skrev så jag kan öppna upp lite närmare stången, vad tycker ni om denna böj? försökte flexa ryggen så hårt jag kan. Ska dock tillläggas att det är ett stort personbästa för mig ;)

http://instagram.com/p/tQheqVvVtX/?modal=true "1x3@170kg"