handdator

Visa fullständig version : Mr.Olympia = steroider?


PERSSONN
2014-09-17, 19:41
Jag fattar inte.. tar dom kända kroppsbyggarna droger? Ex kai greene,phil heath osv.. ?

qozmox
2014-09-17, 19:42
nej

Arne Persson
2014-09-17, 19:43
Jag fattar inte.. tar dom kända kroppsbyggarna droger? Ex kai greene,phil heath osv.. ?

Man skämtar främst under "Allmänt".

Gober
2014-09-17, 19:46
Riktigt bra gener och kreatin kan ta dig riktigt långt, men ska du nå Olympia lär du nog få köra en hel del PWO också.

tossefar
2014-09-17, 19:46
Räcker det inte att titta på dem för att veta svaret på frågan?
Ja, alla byggare på någorlunda hög nivå är dopade. Kan finnas enstaka rena byggare på nationell nivå, men inte i toppen. Inte ens i Sverige.

Ozziking
2014-09-17, 19:48
Wut? Jag trodde att typ alla i MR O. Tog steroider. Med tanke på hur de ser ut.

Arnold? tog han det?
kai?
Phil?
Jay?

Gober
2014-09-17, 19:49
Wut? Jag trodde att typ alla i MR O. Tog steroider. Med tanke på hur de ser ut.

Arnold? tog han det?
kai?
Phil?
Jay?

Ja till allt.

qozmox
2014-09-17, 19:49
Wut? Jag trodde att typ alla i MR O. Tog steroider. Med tanke på hur de ser ut.

Arnold? tog han det?
kai?
Phil?
Jay?

nej.
helt fel.

Sheogorath
2014-09-17, 20:17
nej.
helt fel.

Erhm. Vad snackar du om? Varenda kotte på Olympia-scenen är ett vandrande medicinkabinett.

n3o
2014-09-17, 20:22
Erhm. Vad snackar du om? Varenda kotte på Olympia-scenen är ett vandrande medicinkabinett.

Tror han driver/trollar

Sheogorath
2014-09-17, 20:25
Tror han driver/trollar

Det får vi hoppas.

Snubben
2014-09-17, 20:29
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/026/futuramafry.jpg

King Grub
2014-09-17, 20:30
Inga bara steroider, utan en otrolig massa andra preparat, hormoner, mediciner, olja och andra utfyllnadsmedel.

Alexton
2014-09-17, 20:32
Ska du vara i toppen i en prestationsbaserat sport så kan du räkna med att personerna dopar sig, vare sig det är cykling, skidor, sprinters, kulstötning, bodybuilding.

Det är mer undantagen som är unika än de som är dopade.

Gober
2014-09-17, 20:32
Inga bara steroider, utan en otrolig massa andra preparat, hormoner, mediciner, olja och andra utfyllnadsmedel.

En mix av ett boskapsdjur och en bilrenovering.

HerrLuta
2014-09-17, 20:35
Haha, älskar denna typ av trådar :D

Brinke
2014-09-17, 21:57
Dom har inte ens drogtest på Mr O så ja dom tar steorider.
Och ja Arnold tog det som han tillockmed säger i Pumping Iron.
Samt att steorider på Arnolds tid var inte olagliga.

h051n
2014-09-17, 21:59
Finns säkert många här som tar eller har testat dessa vitaminer.

Jappse
2014-09-17, 22:03
Hörde att de äter mycket omega 3 o D-vitamin.

olle lindblad
2014-09-17, 22:07
En mix av ett boskapsdjur och en bilrenovering.

De ser alltmer ut som skåpbilar med ben och armar också.

Diomedea exulans
2014-09-17, 22:08
Enligt Arnold så åt han steroider bara när han skulle deffa inför tävling. Han påstår också att han hade kunnat bli lika vältränad utan steroider, bara att det hade tagit sex månader längre. Sanningen ligger nog mer åt att han dopade sig som en travhäst från han var ungefär 15 år gammal, ungefär 15 framåt.

Åke
2014-09-17, 22:25
Jag fattar inte.. tar dom kända kroppsbyggarna droger? Ex kai greene,phil heath osv.. ?

Inte för att vara petig eller så men är ganska säker på att droger är beroendeframkallande och påverkar sinnet (rus). Steorider är inte detta.

King Grub
2014-09-17, 22:30
Dom använder droger också. Benzodiazepiner (tren och liknande ger panikattacker), tunga sömnmedel (med alla drogcocktails är det nästan omöjligt att somna. GH i sådana doser blir man iofs dödatrött av, men det går inte att somna ändå), amfetamin (GH i stora doser blir man som en zombie av, trött så man känner sig som om man skulle somna när som helst så amfetamin tar man för att hålla sig mer alert (vilket i sin tur gör det ännu svårare att somna), antispasmmedel (orala steroider och diuretika ger mineralobalans och kramper så man måste ta kramplösande för att kunna träna), morfinderfivat och andra tunga smärtstillande (mot kronisk smärta och mental påverkan från allt prepp), marijuana (stimulerar aptiten och hjälper till att slappna av).

Diomedea exulans
2014-09-17, 22:33
Herrejisses.

Om man tänder en tändsticka i närheten av en bodybuilder, exploderar hen då?

olle lindblad
2014-09-17, 22:35
Man undrar ju hur gamla de här killarna kommer att bli.

Sniggel
2014-09-17, 22:46
Dom har inte ens drogtest på Mr O så ja dom tar steorider.
Och ja Arnold tog det som han tillockmed säger i Pumping Iron.
Samt att steorider på Arnolds tid var inte olagliga.

Om de inte drogtestar hur kan du vara så säker på att de är dopade? :confused:

Toni Radanov
2014-09-17, 22:47
Jag fattar inte.. tar dom kända kroppsbyggarna droger? Ex kai greene,phil heath osv.. ?

Alla tar allt mellan himmel och jord samt lite därtill och sen ännu mer därtill.

Lustigt att så många av deras fans svär vid kyckling och ris samt lite drittillskott.... Nåväl :p

(De flesta före detta, dvs äldre byggarna numera inkl. arnold har erkänt bruk, finns i alla möjliga youtubevideor för tvivelklubben. Enjoy!)

Är ju intressant fenomen oavsett, så länge man är medveten om att man INTE kan bli sån genom träning och kost. Inte ens nära. cofffee

filmjölk
2014-09-17, 23:05
Det enda som egentligen är förbjudet för dem är diuretika. Blir de ertappade med det skall de diskvalificeras från den aktuella tävlingen.

Eller, det har iaf. vart så, vet inte om de håller på det idag.

Diomedea exulans
2014-09-17, 23:07
Det enda som egentligen är förbjudet för dem är diuretika. Blir de ertappade med det skall de diskvalificeras från den aktuella tävlingen.


Skumt.

Latissimus Dorsi
2014-09-17, 23:10
Skumt.

Inte alls. Det är inte så bra PR att kola vippen on stage.

Diomedea exulans
2014-09-17, 23:19
Inte alls. Det är inte så bra PR att kola vippen on stage.

Ah.

whuddafuks
2014-09-17, 23:19
Dom använder droger också. Benzodiazepiner (tren och liknande ger panikattacker), tunga sömnmedel (med alla drogcocktails är det nästan omöjligt att somna. GH i sådana doser blir man iofs dödatrött av, men det går inte att somna ändå), amfetamin (GH i stora doser blir man som en zombie av, trött så man känner sig som om man skulle somna när som helst så amfetamin tar man för att hålla sig mer alert (vilket i sin tur gör det ännu svårare att somna), antispasmmedel (orala steroider och diuretika ger mineralobalans och kramper så man måste ta kramplösande för att kunna träna), morfinderfivat och andra tunga smärtstillande (mot kronisk smärta och mental påverkan från allt prepp), marijuana (stimulerar aptiten och hjälper till att slappna av).

Hur fan klarar hjärta och lever av sånt där? Ett par månader och de borde kollapsa tycker man

Gober
2014-09-17, 23:22
Hur fan klarar hjärta och lever av sånt där? Ett par månader och de borde kollapsa tycker man

Det gäller att ha gener även för att klara höga doser. Men de lär väl inte må särskilt bra ;)

Resurrected
2014-09-17, 23:24
Det gäller att ha gener även för att klara höga doser. Men de lär väl inte må särskilt bra ;)

+1. Sorgligt nog är det precis detta som är genetiska förutsättningar i bodybuilding. Poison resistance. :)

kaspen
2014-09-18, 02:43
Visst ligger de flesta på enorma doser. Men inte alla. Hur man reagerar på droger är genetiskt. Ett gram testo ger inte samma effekt på dig och mig.

Vissa människor ligger lägre än vad man kan tro. Alla i toppen tar steroider men inte samma mängder.

Sheogorath
2014-09-18, 05:46
Inte för att vara petig eller så men är ganska säker på att droger är beroendeframkallande och påverkar sinnet (rus). Steorider är inte detta.

Steroider är hormoner. Om du inte tror att hormoner påverkar sinnet har du inte träffat en kvinna.

Förutom den direkt fysiska påverkan av AAS (anabola, androgena steroider) i form av att den egna produkten släcks ner så att man blir beroende av att tillföra steroiderna (för att inte bli håglös, deprimerad, få erektionsproblem) så ger dem ett starkt psykiskt beroende, dels genom direkt påverkan på psyket (bättre driv, ökat självförtroende, ökad sexlust) men också mer indirekt genom att effekterna i kroppen blir det förväntade normaltillståndet. Förlusten av massa när man slutar ta dem blir ett hårt slag som i sin tur skapar ännu mer ångest, depression osv osv.

Så hormoner kan fungera som droger i alla väsentliga bemärkelser.

Mart|n
2014-09-18, 07:27
Herrejisses.

Om man tänder en tändsticka i närheten av en bodybuilder, exploderar hen då?

http://img.photobucket.com/albums/v247/Jnco8/maRKUS.jpg

http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2013/October/18/9858_52616392.jpg

qozmox
2014-09-18, 07:43
Erhm. Vad snackar du om? Varenda kotte på Olympia-scenen är ett vandrande medicinkabinett.

nej.
det stämmer inte.

qozmox
2014-09-18, 07:45
Dom har inte ens drogtest på Mr O så ja dom tar steorider.


så hur vet vi att de tar steroider om de inte testas?

jag testar inte mig själv när jag kommer hem, hur vet jag att jag inte tar steroider?

Proxy
2014-09-18, 08:11
så hur vet vi att de tar steroider om de inte testas?

jag testar inte mig själv när jag kommer hem, hur vet jag att jag inte tar steroider?
Hur vet vi att vi inte är i the matrix?

hugok
2014-09-18, 08:16
Tråkigt att folk ska trolla på en allvarlig fråga. Alla har varit i det stadiet där man tror att alla tävlande är rena. För att hitta helt rena byggare får man gå tillbaks till Steve Reeves tid.
http://www.pakkotoisto.com/attachments/kilpailijat-ja-bodyjuorut/97369d1365180311-steve-reeves-steve-reeves-32.jpg

Och förresten, om man jämför med Reeves så har Zyzz och alla aestetics inget att komma med.

Hanse
2014-09-18, 08:22
Enligt Martin Berkhan så är maxvikt i tävlingsform längden-100. Enligt Casey Butts formel blir det oftast några kilon till.
Finns en anledning att tävlingsformen CBB finns...
Är man tex 175cm och väger 90kg på scen... så är man knappast ren.

exor
2014-09-18, 08:25
enligt martin berkhan så är maxvikt i tävlingsform längden-100. Enligt casey butts formel blir det oftast några kilon till.
Finns en anledning att tävlingsformen cbb finns...
är man tex 175cm och väger 90kg på scen... Så är man knappast ren.

+1.

lottagu
2014-09-18, 08:27
Enligt Martin Berkhan så är maxvikt i tävlingsform längden-100. Enligt Casey Butts formel blir det oftast några kilon till.
Finns en anledning att tävlingsformen CBB finns...
Är man tex 175cm och väger 90kg på scen... så är man knappast ren.

I CBB har man enligt mig dom snyggaste och mest symetriska kropparna. Synd att man tog bort de för tjejer :(

King Grub
2014-09-18, 08:32
Är man tex 175cm och väger 90kg på scen... så är man knappast ren.

Och går man därifrån till proffsen, t ex Kai Greene som nämndes i förstainlägget, som är kortare än så och väger 120+ kilo på scen... då är det något alldeles extremt som krävts.

Slartibartfast
2014-09-18, 09:00
Enligt Martin Berkhan så är maxvikt i tävlingsform längden-100. Enligt Casey Butts formel blir det oftast några kilon till.
Finns en anledning att tävlingsformen CBB finns...
Är man tex 175cm och väger 90kg på scen... så är man knappast ren.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html/

Eftersom väldigt få nånsin är i tävlingsform, så är kanske 87kg på 183cm @10%bf, dvs riktigt bra strandform, ett bättre riktmärke.

Slartibartfast
2014-09-18, 09:19
T.ex Steve Cook är 185cm och säger sig vara ca 93kg i tävlingsform.

hmmm. cofffee

http://youtu.be/5XxL3dym40c

Steve Reeves var också 185cm, och vägde 98kg, men hans tävlingsform var nog omkring 10%bf. Enligt Berkhans formel skulle reeves väga samma som Steve Cook på samma bf.

h051n
2014-09-18, 09:19
Hade ni tagit anabola om det var 100% säkert? Inga sjukdomar eller bieffekter, varken nu eller när man blir äldre.

King Grub
2014-09-18, 09:23
Ja. Givetvis. Men då pratar du ju om något som inte finns. Jag skulle ätit flugsvamp dagligen också om dom hade smakat choklad och varit harmlösa.

Sniggel
2014-09-18, 09:23
Ehm. Ja? Finns ju ingen anledning att inte göra det då. Om det nu inte var olagligt och dopingklassat fortfarande. Då hade det "berott på".

Paperbasket
2014-09-18, 09:32
Jag tänker mig att man hade tänkt på det i samma utsträckning som annat kosttillskott i så fall?

andeem
2014-09-18, 09:56
Tråkigt att folk ska trolla på en allvarlig fråga. Alla har varit i det stadiet där man tror att alla tävlande är rena. För att hitta helt rena byggare får man gå tillbaks till Steve Reeves tid.
http://www.pakkotoisto.com/attachments/kilpailijat-ja-bodyjuorut/97369d1365180311-steve-reeves-steve-reeves-32.jpg

Och förresten, om man jämför med Reeves så har Zyzz och alla aestetics inget att komma med.Skulle tro att oddsen är för att inte heller Steve Reeves var ren.

L-Sami
2014-09-18, 09:58
Enligt Martin Berkhan så är maxvikt i tävlingsform längden-100. Enligt Casey Butts formel blir det oftast några kilon till.
Finns en anledning att tävlingsformen CBB finns...
Är man tex 175cm och väger 90kg på scen... så är man knappast ren.

Man måste komma ihåg genetiska skillnader och även i statistik kallade standard avvikelser, folk som sticker ut från genomsnittet åt båda hållen. Jag tror att man kan vara större än längden -100 ren (inte Olympia grov dock), men för genomsnitts människan kan längden -100 stämma.

TWSS
2014-09-18, 10:27
Gör mycket situps och armhävningar! Gå INTE upp i vikt!! Mr Olympia tävlarna är ju rippade! Vissa gör dock gör mycket situps, därav den stora buken!

Steroider används aldrig av eliten, dom är ju seriösa! Tänk själv!

vattenbuffel
2014-09-18, 10:50
Det stämmer, nästan alla kända kroppsbyggare använder anabola stereoider.
Mig veterligen finns det bara fyra st. "bevisat rena" kroppsbyggare i historien.
Dessa är: Ron Coleman, Arnold Schwarzenegger, Martin "axon" Löwgren, och Arne Perssons gode vän Ronny Runesson.

Diomedea exulans
2014-09-18, 10:54
Hade ni tagit anabola om det var 100% säkert? Inga sjukdomar eller bieffekter, varken nu eller när man blir äldre.

Nej. Orka hålla på och ta piller/sprutor på daglig basis, ta med dem överallt man går, osv… Nä, fy, vad bökigt.

Det stämmer, nästan alla kända kroppsbyggare använder anabola stereoider.
Mig veterligen finns det bara fyra st. "bevisat rena" kroppsbyggare i historien.
Dessa är: Ron Coleman, Arnold Schwarzenegger, Martin "axon" Löwgren, och Arne Perssons gode vän Ronny Runesson.

Va? Ron och Arnold tog (tar?) massor doping.

Nilzeen
2014-09-18, 11:00
Det stämmer, nästan alla kända kroppsbyggare använder anabola stereoider.
Mig veterligen finns det bara fyra st. "bevisat rena" kroppsbyggare i historien.
Dessa är: Ron Coleman, Arnold Schwarzenegger, Martin "axon" Löwgren, och Arne Perssons gode vän Ronny Runesson.

:d

Commando1980
2014-09-18, 11:02
Dom använder droger också. Benzodiazepiner (tren och liknande ger panikattacker), tunga sömnmedel (med alla drogcocktails är det nästan omöjligt att somna. GH i sådana doser blir man iofs dödatrött av, men det går inte att somna ändå), amfetamin (GH i stora doser blir man som en zombie av, trött så man känner sig som om man skulle somna när som helst så amfetamin tar man för att hålla sig mer alert (vilket i sin tur gör det ännu svårare att somna), antispasmmedel (orala steroider och diuretika ger mineralobalans och kramper så man måste ta kramplösande för att kunna träna), morfinderfivat och andra tunga smärtstillande (mot kronisk smärta och mental påverkan från allt prepp), marijuana (stimulerar aptiten och hjälper till att slappna av).

Proffsbyggning är ett sjukdomstillstånd.

qozmox
2014-09-18, 11:09
Dom använder droger också. Benzodiazepiner (tren och liknande ger panikattacker), tunga sömnmedel (med alla drogcocktails är det nästan omöjligt att somna. GH i sådana doser blir man iofs dödatrött av, men det går inte att somna ändå), amfetamin (GH i stora doser blir man som en zombie av, trött så man känner sig som om man skulle somna när som helst så amfetamin tar man för att hålla sig mer alert (vilket i sin tur gör det ännu svårare att somna), antispasmmedel (orala steroider och diuretika ger mineralobalans och kramper så man måste ta kramplösande för att kunna träna), morfinderfivat och andra tunga smärtstillande (mot kronisk smärta och mental påverkan från allt prepp), marijuana (stimulerar aptiten och hjälper till att slappna av).

låter som en lördag för mig.

Arne Persson
2014-09-18, 11:26
Det stämmer, nästan alla kända kroppsbyggare använder anabola stereoider.
Mig veterligen finns det bara fyra st. "bevisat rena" kroppsbyggare i historien.
Dessa är: Ron Coleman, Arnold Schwarzenegger, Martin "axon" Löwgren, och Arne Perssons gode vän Ronny Runesson.

Arne Perssons kompis har iallafall blivit testad 12-13 gånger och dom flesta gångerna oanmälda. Men han är förståss fulltankad med diverse sofistikerade oidentifierbara droger sedan starten.

Arne Persson
2014-09-18, 11:27
Skulle tro att oddsen är för att inte heller Steve Reeves var ren.

Hoppas att du skojar?

Johanss0n
2014-09-18, 11:28
Skulle tro att oddsen är för att inte heller Steve Reeves var ren.

Fast isf hade han jävligt dåliga grejer/gener eller tränade som en påse skit.

King Grub
2014-09-18, 11:40
Testosterone propionate nämns i kroppsbyggningssammanhang i ett nummer av Strength and Health från 1938. Reeves vann Mr America 1947.

Commando1980
2014-09-18, 11:41
Hoppas att du skojar?

De fanns tillgängliga sedan slutet på 30-talet, så det är inte omöjligt. Enligt min mening är det snarare högst sannolikt att träningsfanatiker som Reeves experimenterade redan före slutet av 50-talet (vilket ofta anges som den tidpunkt då amerikanska byggare och tyngdlyftare började experimentera).

Arne Persson
2014-09-18, 11:44
Så Steve Reeves massa är inte träningsbar??? Han lär nog vända sig i sin grav...

Commando1980
2014-09-18, 11:44
Testosterone propionate nämns i kroppsbyggningssammanhang i ett nummer av Strength and Health från 1938. Reeves vann Mr America 1947.

Ja, redan på 40-talet hade du t ex vissa läkare som skrev ut test prop som livselixir.

King Grub
2014-09-18, 11:46
Visst är den det. Det finns otaliga styrketränande i dag också som har en muskelmassa man kan träna sig till ren men som använder steroider. Poängen är väl mer att man inte kan säga garanterat att han var ren hela sin karriär. Varför skulle dåtidens byggare inte använt medel som underlättade? Särskilt som det inte var olagligt eller så.

Slartibartfast
2014-09-18, 11:47
Arne Perssons kompis har iallafall blivit testad 12-13 gånger och dom flesta gångerna oanmälda. Men han är förståss fulltankad med diverse sofistikerade oidentifierbara droger sedan starten.

Säger iofs inte speciellt mycket.

Lance Armstrong testades 215 gånger under sin karriär.

Commando1980
2014-09-18, 11:48
Så Steve Reeves massa är inte träningsbar??? Han lär nog vända sig i sin grav...

Man (vissa) kan nog bli lika stora som han ren men det betyder inte att han var ren. Det betyder heller inte att han behövde preparaten för att se ut så, frågan är om han nu använda dessa preparat hur mycket han egentligen fick ut av det? Men han var känd för sina snabba omvandlingar vilket ju eventuellt kan förklaras av dunderhonung (och muskelminne).

edit: Reeves hade redan en utmärkt fysik vid 15-16 års ålder. Han hade givetvis väldigt bra genetiska förutsättningar för bodybuilding.

Arne Persson
2014-09-18, 11:52
Säger iofs inte speciellt mycket.

Lance Armstrong testades 215 gånger under sin karriär.

Kanske inte vettigt att jämföra med en pengamaskin med ett helt läkarteam mm bakom sig.

Arne Persson
2014-09-18, 11:54
Man (vissa) kan nog bli lika stora som han ren men det betyder inte att han var ren. Det betyder heller inte att han behövde preparaten för att se ut så, frågan är om han nu använda dessa preparat hur mycket han egentligen fick ut av det? Men han var känd för sina snabba omvandlingar vilket ju eventuellt kan förklaras av dunderhonung (och muskelminne).

edit: Reeves hade redan en utmärkt fysik vid 15-16 års ålder. Han hade givetvis väldigt bra genetiska förutsättningar för bodybuilding.

Hur som helst så kommer JAG aldrig att köpa att han var kurad. Alla verkar idag totalt fixerade vid att alla kurar. Otroligt! Leve Internet... om sanningen skall fram!:)

King Grub
2014-09-18, 11:58
Alla som är bättre än man själv är per automatik en fuskare :p

XXXL
2014-09-18, 12:01
Alla som är bättre än man själv är per automatik en fuskare :p

En person som är bra på "riktigt" gör dig ödmjuk oavsett tidigare inställning ;)

King Grub
2014-09-18, 12:03
Inte om man anser sig själv vara skapelsens krona och representativ för den övre genetiska gränsen för fysisk utveckling. ;)

Arne Persson
2014-09-18, 12:07
Det fanns en hel del personer från förr som troligen skulle bedömas som totalt sönderdopade av dagens "expertis"...:)

Commando1980
2014-09-18, 12:08
Hur som helst så kommer JAG aldrig att köpa att han var kurad. Alla verkar idag totalt fixerade vid att alla kurar. Otroligt! Leve Internet... om sanningen skall fram!:)

Det är dock inget dåligt antagande när det gäller bodybuilding. Speciellt inte när det gäller tävlingsinriktad byggning/folk i rampljuset.

Att vara realist är bra men om det slår över i ett överdrivet negativt tänkande så är det ju inte speciellt produktivt för ens egna träning. Helt klart kan man (vissa) bygga en väldigt bra fysik utan att kura. Många som gnäller kan inte träna och har inte tillräckligt med pannben.

Järngrisen
2014-09-18, 12:09
Alla verkar idag totalt fixerade vid att alla kurar. Otroligt! Leve Internet... om sanningen skall fram!:)

Inkl dig själv, du dyker ju upp som gubben i lådan i var och varannan tråd och kör din vanliga ramsa om aas och synthol.

XXXL
2014-09-18, 12:12
Inkl dig själv, du dyker ju upp som gubben i lådan i var och varannan tråd och kör din vanliga ramsa om aas och synthol.

Tar du åt dig?

Järngrisen
2014-09-18, 12:14
Nej. Gör du?

filmjölk
2014-09-18, 12:15
Jag tycker ni får skilja på Steve Reeves eventuella intag, Arnold, Lous etc. intag mot vad som intas av eliten idag. Det är inte samma sak även om båda är doping.

Det går att se ut som Arnold på träning, dianabol och kokta ägg, så varför dra i sig hela listan som Grub räknade upp?

King Grub
2014-09-18, 12:17
Det går att se ut som Arnold på träning, dianabol och kokta ägg

Om man har bäst gener i världen vilket han hade. Inte annars. Dåliga gener så ser man ut som vem som helst ändå.

Järngrisen
2014-09-18, 12:18
Jag tycker ni får skilja på Steve Reeves eventuella intag, Arnold, Lous etc. intag mot vad som intas av eliten idag. Det är inte samma sak även om båda är doping.

Det går att se ut som Arnold på träning, dianabol och kokta ägg, så varför dra i sig hela listan som Grub räknade upp?
Fast nu får du det att låta som om dianabol är något milt.
Det är det inte, det är väl förr något av det värre du kan peta i dig.

Commando1980
2014-09-18, 12:20
Arne har dock fått rätt i att många är/varit rädda att ta i och träna mycket och hårt. Jag kommer ihåg de diskussioner han hade med diverse HIT-fanatiker för 10 år sedan. Nuförtiden är man ju på kolozzeum inte lika rädd för överträningsspöket som för en 10-15 år sedan. Så på så sätt har det skett en positiv förändring kan jag tycka.

Arne Persson
2014-09-18, 12:22
Inkl dig själv, du dyker ju upp som gubben i lådan i var och varannan tråd och kör din vanliga ramsa om aas och synthol.

Rätta mig gärna om jag har fel?

olle lindblad
2014-09-18, 12:24
Fast nu får du det att låta som om dianabol är något milt.
Det är det inte, det är väl förr något av det värre du kan peta i dig.

Klart att det inte är ofarligt, men i jämförelse med den cocktail Grub räknade upp känns det inte så allvarligt.

filmjölk
2014-09-18, 12:24
Fast nu får du det att låta som om dianabol är något milt.
Det är det inte, det är väl förr något av det värre du kan peta i dig.

Tja, relativt en cocktail på gh, insulin, tjack, benzo mm. samt inklusive större mängd dianabol eller liknande får det anses som milt.

Arne Persson
2014-09-18, 12:29
Fast nu får du det att låta som om dianabol är något milt.
Det är det inte, det är väl förr något av det värre du kan peta i dig.

Dagens alla "garagetillverkade" undermedel är ju självklart totalt ofarliga...

Commando1980
2014-09-18, 12:35
Arnold tog inte några små mängder AAS. Det fanns 70-tals byggare som petade i sig stora mängder AAS. Snacket om att doserna var minimala på den tiden är endast en försköning av verkligheten. De hade inte tillång till lika många olika preparat som nuförtiden men i regel så var det lättare att få tag i det som fanns (en orsak är att det var lagligt, i början av 80-talet så började det dock ske en förändring i USA).

En stor anledning till att dagens byggare är större än de på 70-talet är kombinationen av AAS+GH+insulin. Insulinbruket började komma på 80-talet men slog igenom stort i början på 90-talet. GH fanns på Arnolds tid och det experimenterades med det men då handlade det om små mängder kadaver-GH. Det var först i mitten av 80-talet som man började massproducera GH, efter det har bruket eskalerat (speciellt i slutet/början av 90-talet skedde en stor ökning).

Commando1980
2014-09-18, 12:39
Smärtstillande preparat, stimulantia (som amfetamin), lugnande medel har funnits länge inom byggningen. Herrar som Mentzer, Viator etc etc var pundare.

phatboi
2014-09-18, 12:39
Varför diskuteras detta om och om igen?

Alla vet att byggarna på 70-talet tog grejjer och alla vet att byggarna tar det idag. Proffsen i alla fall.

Hur stor mängd och vad man tog/tar kvittar, det är fortfarande doping, olagligt och på ett eller annat sätt ohälsosamt i längden. Sen är det ju ett faktum att man tar mer skit idag eftersom det finns mer skit att ta + skiten kanske inte alltid är lika stark idag som förr.

filmjölk
2014-09-18, 12:45
Smärtstillande preparat, stimulantia (som amfetamin), lugnande medel har funnits länge inom byggningen. Herrar som Mentzer, Viator etc etc var pundare.

Det kanske de var, men det är inget som behövs. Tjack behövs lika lite som pwo. Kan man inte träna hårt och mycket utan sånt är man en fjolla.

Commando1980
2014-09-18, 12:55
Det kanske de var, men det är inget som behövs. Tjack behövs lika lite som pwo. Kan man inte träna hårt och mycket utan sånt är man en fjolla.

Nja, det beror på hur man ser på det. Den typen av träning som t ex Platz ägnade sig åt är knappast något man gör regelbundet utan dessa preparat. Sen i grund och botten behövde inte Platz träna så psykotiskt hårt som han gjorde men dessa herrar är/var inte friska i huvudet.

Allt pundande var dock inte direkt kopplat till träningen, det stämmer.

lördagsgrogg
2014-09-18, 13:48
Jag kan rekommendera denna intervju med Nasser som någon länkade till häromdagen.

http://hugenasser.com/interview/

Var mycket intressant skvaller och inside. Kul att veta lite mer om honom också han är nog den av byggarna från de eran jag hade minst koll på.

andeem
2014-09-18, 13:58
Hoppas att du skojar?Nej, jag menar allvar. Sergio Oliva sa i en intervju att "alla" redan på den tiden, inklusive Reeves, använde steroider. Larry Scott gjorde det. Ser inte varför det skulle vara troligare att Reeves var ren än att han dopade sig. Så jäkla "natty" ser väl inte hans fysik ut?

jflycore
2014-09-18, 14:23
Nej, jag menar allvar. Sergio Oliva sa i en intervju att "alla" redan på den tiden, inklusive Reeves, använde steroider. Larry Scott gjorde det. Ser inte varför det skulle vara troligare att Reeves var ren än att han dopade sig. Så jäkla "natty" ser väl inte hans fysik ut?

Finns ju många här på Kolo som har lika bra, eller kanske nästan bättre fysik än vad Reeves har. Och säkerligen är natty. Sure, det vet man ju inte. Men jag kan bara jämföra lite med mig själv, och skulle jag varit lite mer seriös med min träning så skulle jag nog kunna ha en liknande fysik som Reeves, speciellt om jag hade haft en längre träningsperiod än vad jag har idag.

Bla bla bla, skryt osv. Men, vissa har väl gener och gör rätt.
Andra tar genvägar. Det är nog väldigt beroende på hur snabbt man vill att det ska gå. Eller hur stor man nu vill bli, eller hur hårt man vill pressa kroppen.

Men skulle nog tro att det finns många fysiker som går att få till helt ren, bla Reeves.

Arne Persson
2014-09-18, 14:28
Nej, jag menar allvar. Sergio Oliva sa i en intervju att "alla" redan på den tiden, inklusive Reeves, använde steroider. Larry Scott gjorde det. Ser inte varför det skulle vara troligare att Reeves var ren än att han dopade sig. Så jäkla "natty" ser väl inte hans fysik ut?

Jo, tjänare... :d

andeem
2014-09-18, 14:31
Ja, jag gör absolut inte anspråk på att vara kunnig inom ämnet. Självklart väger Arnes ord ofantligt mycket tyngre än mitt.

PureWhey
2014-09-18, 14:32
Kolla på lite Bostin Lloyd-intervjuer och läs snubben som postade Olympia-doser på något forum så får ni ett humm om doserna idag... Bostin snackar även med någon äldre på ett eller ett par klipp, lite andra hjälpmedel förr men knappast små doser.

phatboi
2014-09-18, 14:38
Återigen - folk tog skit förr, folk tar skit idag. varför ens diskutera eller försvara det?

ingen idé att förneka att folk tog skit på 50,60 och 70 talet (kanske även tidigare) om det nu finns dokumenterat. Och ingen kan ju förneka att det tas idag.

filmjölk
2014-09-18, 14:55
Kolla på lite Bostin Lloyd-intervjuer och läs snubben som postade Olympia-doser på något forum så får ni ett humm om doserna idag... Bostin snackar även med någon äldre på ett eller ett par klipp, lite andra hjälpmedel förr men knappast små doser.

Vad är det som gör denne Bostin Lloyd till en auktoritet i ämnet? det är inte en uppkäftig undran, bara en undran.

PureWhey
2014-09-18, 14:57
Vad är det som gör denne Bostin Lloyd till en auktoritet i ämnet? det är inte en uppkäftig undran, bara en undran.


Ingen auktoritet, bara kul att lyssna på pga ans öppenhet kring ämnet.

Krutpaket
2014-09-18, 15:00
Vad är det som gör denne Bostin Lloyd till en auktoritet i ämnet? det är inte en uppkäftig undran, bara en undran.

Han är väll ingen auktoritet, men vad jag förstår har både han och hans flickvän/fru tagit en massa j-vla skit och tävlat/tävlar inom BB på rätt hög nivå. Så han är nog ganska insatt i ämnet, men det gör ju honom inte till nån auktoritet iofs.

filmjölk
2014-09-18, 15:14
Han är väll ingen auktoritet, men vad jag förstår har både han och hans flickvän/fru tagit en massa j-vla skit och tävlat/tävlar inom BB på rätt hög nivå. Så han är nog ganska insatt i ämnet, men det gör ju honom inte till nån auktoritet iofs.

Var tvungen att kolla upp. Jäkligt OT, men: Hur (i helvete) har Palumbo lyckats få en såpass söt dotter?

Diomedea exulans
2014-09-18, 15:18
Varför diskuteras detta om och om igen?

Alla vet att byggarna på 70-talet tog grejjer och alla vet att byggarna tar det idag. Proffsen i alla fall.

Hur stor mängd och vad man tog/tar kvittar, det är fortfarande doping, olagligt och på ett eller annat sätt ohälsosamt i längden. Sen är det ju ett faktum att man tar mer skit idag eftersom det finns mer skit att ta + skiten kanske inte alltid är lika stark idag som förr.

För att det är intressant? Är man det minsta bodybuildingnörd så är det jätteroligt att veta exakt hur proffs genom tiderna har ätit, tränat och dopat sig. Precis som att man om man är Sagan om ringen-nörd tycker det är jättekul att läsa om hur Tolkien fick inspiration till sina verk från Nibelungens ring, fastän det inte ändrar ett skit hur man upplever Sagan om ringen-filmerna.

phatboi
2014-09-18, 15:28
För att det är intressant? Är man det minsta bodybuildingnörd så är det jätteroligt att veta exakt hur proffs genom tiderna har ätit, tränat och dopat sig. Precis som att man om man är Sagan om ringen-nörd tycker det är jättekul att läsa om hur Tolkien fick inspiration till sina verk från Nibelungens ring, fastän det inte ändrar ett skit hur man upplever Sagan om ringen-filmerna.

Jo fast, nu vet vi ju alla att dem tar en massa skit så det som förvånar mig är dem som förnekar det och de som förvånas av det..

JHilding
2014-09-18, 15:31
Varför hamnar inte bodybuilders i fängelse?

n3o
2014-09-18, 15:32
Varför hamnar inte bodybuilders i fängelse?

För att dem inte åker dit? Du måste ju kunna bevisa att nån tar/har olagliga preparat. Det räcker inte med att säga "du ser ut som att du tar skit"

spas
2014-09-18, 15:34
Varför hamnar inte bodybuilders i fängelse?

Inb4 pics på Källström elller varför inte X-man i Sundsvall

kaspen
2014-09-18, 15:35
Varför hamnar inte bodybuilders i fängelse?

En hel del har åkt i fängelse.

Sällan för eget bruk men ibland för försäljning.

JHilding
2014-09-18, 15:39
En hel del har åkt i fängelse.

Sällan för eget bruk men ibland för försäljning.

Med tanke på King Grubs inlägg tänkte jag att det var lätt att upptäcka om bodybuilders brukar. Kanske låter lite töntigt men såg på Cops igår när tre poliser haffade en som hade lite mariuana på sig, lagarna känns rätt ologiska. Byggning kommer aldrig intressera mig då jag är emot droger i vilket fall.

Andromeda
2014-09-18, 16:06
T.ex Steve Cook är 185cm och säger sig vara ca 93kg i tävlingsform.

hmmm. cofffee

http://youtu.be/5XxL3dym40c

Steve Reeves var också 185cm, och vägde 98kg, men hans tävlingsform var nog omkring 10%bf. Enligt Berkhans formel skulle reeves väga samma som Steve Cook på samma bf.

Han har ju en helvetes gyno i alla fall.

http://1.bp.blogspot.com/-FdKMBBwBw1g/UR34eHDLv0I/AAAAAAAAAAw/C9304MXHzwI/s1600/ren350+bilologi.jpg ?

PureWhey
2014-09-18, 16:22
Varför hamnar inte bodybuilders i fängelse?

$ rules the world

andeem
2014-09-18, 16:29
Tumregel: subjekt=de, objekt=dem.

Man and Machine
2014-09-18, 17:05
Finns ju många här på Kolo som har lika bra, eller kanske nästan bättre fysik än vad Reeves har. Och säkerligen är natty. Sure, det vet man ju inte. Men jag kan bara jämföra lite med mig själv, och skulle jag varit lite mer seriös med min träning så skulle jag nog kunna ha en liknande fysik som Reeves, speciellt om jag hade haft en längre träningsperiod än vad jag har idag.

Vet inte hur många %troll den posten är men att jämföra sig själv och kolozzeum med en legend inom den fina eran av byggning.. Bra självförtroende. :)

vale_tudo
2014-09-18, 17:16
För att dem inte åker dit? Du måste ju kunna bevisa att nån tar/har olagliga preparat. Det räcker inte med att säga "du ser ut som att du tar skit"

Haha, ja du, Detta hände i Sverige faktiskt. Polisen tyckte att en snubbe såg för stor och tog in honom för dopingtest etc. :ike

Rikard Jansson
2014-09-18, 17:18
Finns ju många här på Kolo som har lika bra, eller kanske nästan bättre fysik än vad Reeves har. Och säkerligen är natty. Sure, det vet man ju inte. Men jag kan bara jämföra lite med mig själv, och skulle jag varit lite mer seriös med min träning så skulle jag nog kunna ha en liknande fysik som Reeves, speciellt om jag hade haft en längre träningsperiod än vad jag har idag.


*facepalm*

jflycore
2014-09-18, 17:20
Vet inte hur många %troll den posten är men att jämföra sig själv och kolozzeum med en legend inom den fina eran av byggning.. Bra självförtroende. :)

Inga % troll alls. Reeves är ju en legend, men hans fysik är enligt mig inte ouppnålig med rätt träning och under en viss tid.
Och ja, det finns många här på Kolo som har betydligt bättre fysik än honom.
Han är ju bara en legend för att han va en av dom "första" och "bästa" på den tiden :)

jflycore
2014-09-18, 17:23
*facepalm*

cofffee

filmjölk
2014-09-18, 17:25
Vad som är en bra fysik är ju subjektivt. Stever Reeves var muskulös och snygg, men det finns lätt ett dussin som har långt större muskelmassa än honom på Kolozzeum.

King Grub
2014-09-18, 17:32
Var tvungen att kolla upp. Jäkligt OT, men: Hur (i helvete) har Palumbo lyckats få en såpass söt dotter?

Det är inte hans dotter, hon bara råkar heta samma sak.

jflycore
2014-09-18, 17:34
Vad som är en bra fysik är ju subjektivt. Stever Reeves var muskulös och snygg, men det finns lätt ett dussin som har långt större muskelmassa än honom på Kolozzeum.

Men precis. Reeves fysik va bra. Betydligt bättre än vad många andra uppnår på Kolo iaf. Men den är långt ifrån något extraordinär.

filmjölk
2014-09-18, 18:14
Det är inte hans dotter, hon bara råkar heta samma sak.

Underligt sammanträffande! Men det borde jag räknat ut med tanke på hur "unik look" Dave Palumbo har :)

Man and Machine
2014-09-18, 18:14
Inga % troll alls. Reeves är ju en legend, men hans fysik är enligt mig inte ouppnålig med rätt träning och under en viss tid.
Och ja, det finns många här på Kolo som har betydligt bättre fysik än honom.
Han är ju bara en legend för att han va en av dom "första" och "bästa" på den tiden :)

Jag vill också tro att den fysiken är uppnåelig men med tiden så visar det sig att få, om ens några når dit. Att du skulle bli seriös med näringstimingen och köpa ett schema av Axon skulle inte ta dig dit. Jag tror du underskattar hur svårt det är. Fan, jag vill kasta ut datorn genom fönstret när du skriver att fysiken är långt ifrån extraordinär.

Vad som är en bra fysik är ju subjektivt. Stever Reeves var muskulös och snygg, men det finns lätt ett dussin som har långt större muskelmassa än honom på Kolozzeum.

"Steve Reeves var också 185cm, och vägde 98kg" och om vi utgår från det så är det ju knappast ett dussin som ligger inne på den massan? Några lyftare runt 120-klassen kanske.

Till er båda: Vem på kollo skulle platsa i en line bredvid Steve?

PureWhey
2014-09-18, 18:32
Skulle också vilja se vilka alla dessa personer är som besitter Reeves massa på Kolo. Som sagt, 185 cm och 98ish kg.

Visst, mackan58 ligger på ungefär de statsen med ett par extra cm på längden och nåt kg mer.

filmjölk
2014-09-18, 18:55
Skulle också vilja se vilka alla dessa personer är som besitter Reeves massa på Kolo. Som sagt, 185 cm och 98ish kg.

.

Hurril, Finsk Sisu, Mapa, Piranha, swedewheels, David Nyström besitter alla markant mer än Reeves muskelmassa.

PureWhey
2014-09-18, 19:12
Mer massa antagligen, liknande fysik?

Toni Radanov
2014-09-18, 19:32
Det är inte svårt att besitta mycket massa men det kostar oss rena människor fläsk. Man tränar mer än andra, man äter mer än andra och man växer mer än andra på bekostnad av att man täcker rubbet med ett lager hull som inte imponerar på någon då en deffad fysik alltid föredras av folk som tränar för "snygghet" och en deffad 80kg snubbe ses som grövre än en vit gorilla på 120 som är klart grövre men sitter på 20-25% bf.

Konsten är att vara så grov som möjligt på så lågt BF som möjligt och där finns inga marginaler när man når en viss nivå utan preparat. Grub är ju ett bra exempel på gener för låg % med vettig massa men kan han bli grövre utan att justera saker i både mat och träningsväg? Man når sitt "tak" och sen måste man kompromissa om man vill ha en större muskelmängd. Imo går detta inte att uppnå ren, dvs Grub-nivå kroppsfett med Smulternivå massa. Annars hade vi ju alla varit ripped 2 shredz på 100+ kg.

/vit gorilla, grov men fet. cofffee

Gober
2014-09-18, 19:39
Hehe, Kolo är fyllt av användare med mer massa än Steve R och dessutom rena? :D

PureWhey
2014-09-18, 20:04
Hehe, Kolo är fyllt av användare med mer massa än Steve R och dessutom rena? :D

Tydligen... *popcorn* Dessutom inte svårt med några års träning tydligen, legit.

jflycore
2014-09-18, 20:05
Extraordinär på den tiden, ja.
Idag. Mjae.

Som sagt, finns ju ett par som lätt skulle platsa på en lineup.

Dom som Filmjölk nämnde, men även Squamata, STR, Marcus Grönroos bla.

Okej, 96-98 kg på den längden är ju bra. Absolut.
Hur länge hade han tränat där? Ca 6 år va?
Men, han ligger ju inte ens på en direkt låg BF%.
Vågar mig inte på någon exakt gissning, men skulle inte tro att Reeves ligger under 10-12%, i tävlingsform ens.
Om vi säger att han skulle va nere på tävlingsform IDAG, så hade han säkerligen inte legat på mer än kanske 88-90 kg. Skulle jag tro.
Och det är ju mer normalt i dagens tävlingar.
Han hade säkerligen bra gener i vilket fall som helst. Det ser man ju.
En otroligt bra symmetri för det bygget, absolut.
Men jag håller fast vid mitt ord, inget jag tappar hakan över.

http://www.iron-age-classic-bodybuilding.com/images/Steve_Reeves_Mr_America_1947.jpg

http://www.bodybuilding-pics.com/164/images/Steve_Reeves_photo28.jpg

http://wallpapergee.com/wp-content/uploads/2014/04/steve_reeves_wallpapaers.jpg

Brinke
2014-09-18, 20:26
Bästa med denna tråd är att vissa verkligen motsäger att dom som tävlar i Mr O är inte på anabola. :)
Jaja alla lever i sin värld

Diomedea exulans
2014-09-18, 20:39
Bästa med denna tråd är att vissa verkligen motsäger att dom som tävlar i Mr O är inte på anabola. :)
Jaja alla lever i sin värld

Man ska ju inte vara nedlåtande mot de som tror det heller. Det är inte lätt att veta innan man satt sig in lite i ämnet.

exor
2014-09-19, 07:37
Lite skillnad på bilderna av Reeves från 40 talet mot dagens instagramfiltrade, optiljus, fota sig i spegeln, mest fördelaktiga vinkeln osv.. Hade man träffat Reeves i verkligheten under Prime hade han nog uppfattats som större än vad man kan bedömma på vissa bilder.

Johan_P
2014-09-19, 07:45
Man ska ju inte vara nedlåtande mot de som tror det heller. Det är inte lätt att veta innan man satt sig in lite i ämnet.

Det märkliga är väl att alla bildar sig starka åsikter utan att veta något eller bedöma sannolikheter. Det krävs inte mycket koll för att förstå att världstoppen av bodybuilders är vandrande medicinskåp. Ändå ska man uttala sig istället för att svara "jag vet inte".

Det finns ju på allvar personer som tror man kan nå Mr. Olympia-nivå enbart med 8-10 års ren träning... dat humor.

Diomedea exulans
2014-09-19, 10:22
Det finns ju på allvar personer som tror man kan nå Mr. Olympia-nivå enbart med 8-10 års ren träning... dat humor.

Vilket är förståeligt med tanke på att 99 % av alla kroppsbyggare mörkar sitt steroidbruk. Ta Arnold, t ex. Som jag tror jag nämnde tidigare så påstår han att han hade kunnat bli exakt lika stor och hård om han var ren. Vad ska en nybörjare tro? Om man vill bli som proffsen så är det ju i första hand dem man lyssnar på, inte sin faster som påstår att den där har minsann dopat sig, sanna mina ord.

hurril
2014-09-19, 11:08
Mer massa antagligen, liknande fysik?

Alla är vi inte byggare bara för att vi har muskelmassa. Det finns fler sporter än så.

Tydligen... *popcorn* Dessutom inte svårt med några års träning tydligen, legit.

Vad verkar vara problemet?

PureWhey
2014-09-19, 11:10
Alla är vi inte byggare bara för att vi har muskelmassa. Det finns fler sporter än så.


Ja, fortf inte liknande fysik som jag var ute efter... Jag är väl medveten om att SLare och OLare har muskler. . .

hurril
2014-09-19, 11:13
Ja, fortf inte liknande fysik som jag var ute efter... Jag är väl medveten om att SLare och OLare har muskler. . .

Men vad menar du med liknande fysik? Du gör ju en inte-en-sann-skotte av detta. Snackar vi fetma eller vad menar du?

Och vad handlar ditt smirk om? Utanför byggningens gossrum finns en hel värld människor som bygger ordentligt med muskler och det finns fullt av grova människor som inte ser ut som Steve Reeves just. Alltid en massa snack om byggeri hit och di.

PureWhey
2014-09-19, 11:16
En fysik med lägre bf än vad en SLare på 120++ brukar ha. Utanför mitt gossrum, jaha. :)

Johan_P
2014-09-19, 11:17
Vilket är förståeligt med tanke på att 99 % av alla kroppsbyggare mörkar sitt steroidbruk. Ta Arnold, t ex. Som jag tror jag nämnde tidigare så påstår han att han hade kunnat bli exakt lika stor och hård om han var ren. Vad ska en nybörjare tro? Om man vill bli som proffsen så är det ju i första hand dem man lyssnar på, inte sin faster som påstår att den där har minsann dopat sig, sanna mina ord.

Frågan är hur blåögt och naiv man kan vara, även som nybörjare. Jag ser absolut det problemet som du tar upp dock, och det stämmer säkerligen. Det finns väldigt få förebilder där ute som aktivt tar avstånd till dopingen och som ljuger om det pga sponsring/regelverk/tävlingar etc. (nu menar jag självklart inte enbart BB).

Det borde göras en dokumentär med f.d. tävlande som är öppna inför kameran, hade varit väldigt intressant att se.

anvihl
2014-09-19, 11:18
En fysik med lägre bf än vad en SLare på 120++ brukar ha. Utanför mitt gossrum, jaha. :)

Vem fan vill ha det? *screwy* =)

Man and Machine
2014-09-19, 11:39
Frågan är hur blåögt och naiv man kan vara, även som nybörjare.

Hur tänkte du själv när du tränat ett år och va 16? De flesta nybörjare utgår ju från sina ökningar på 10 kilo "muskler" första träningsåret. Ge det 10 år så.. Då är det ganska lätt att dra slutsatsen att alla kan bli Kai Grön.

Johan_P
2014-09-19, 11:47
Hur tänkte du själv när du tränat ett år och va 16? De flesta nybörjare utgår ju från sina ökningar på 10 kilo "muskler" första träningsåret. Ge det 10 år så.. Då är det ganska lätt att dra slutsatsen att alla kan bli Kai Grön.

Jag hade svårt att veta om killarna som böjde/markade 200 kg var rena eller inte, men jag har aldrig trott att Mr. Olympia-spelare varit rena. Rätt stor skillnad trots alls.

Med tiden lär man sig mer hur mycket man klarar utan AAS, även om det är så många faktorer som spelar in. Som nybörjare finns förstås risken att man tror alla använder doping och att man själv måste göra det för att nå sina mål.

Diomedea exulans
2014-09-19, 12:06
En annan anledning till att åtminstone jag var tveksam till att proffsen dopar sig är att doping är olagligt. Om det nu är olagligt, varför sitter inte proffsen i fängelse? (Svaret på den frågan är väl att polisen helt enkelt skiter i kroppsbyggare och elitidrottare, av någon anledning.)

Det borde göras en dokumentär med f.d. tävlande som är öppna inför kameran, hade varit väldigt intressant att se.

Håller med, men helvetet lär ju frysa till is innan man hittar f.d. proffs som vill berätta sanningen.

cero
2014-09-19, 12:09
har hört att profsbyggare använder sån dära PWO för att bli stora och starka stämmer detta

ARMSTARK
2014-09-19, 12:11
Frågan är hur blåögt och naiv man kan vara, även som nybörjare. Jag ser absolut det problemet som du tar upp dock, och det stämmer säkerligen. Det finns väldigt få förebilder där ute som aktivt tar avstånd till dopingen och som ljuger om det pga sponsring/regelverk/tävlingar etc. (nu menar jag självklart inte enbart BB).

Det borde göras en dokumentär med f.d. tävlande som är öppna inför kameran, hade varit väldigt intressant att se.

Inte särskillt intressant då inget produktionsbolag skulle filma ett gäng gamla byggare som berättar att de tränade och tävlade rena. De skulle bara söka upp de som bekräftar misstankarna och vinkla det till att Body building är ett stort drogkalas.

King Grub
2014-09-19, 12:28
Nasser berättade massor i sina intervjuer, både om sig själv och om andra proffs.

http://hugenasser.com/interview/robson-interviews/

Kralligare
2014-09-19, 12:34
Varför tror man att Ron, Arnold etc. är bevisat rena? Det finns INGEN på Mr Olympia som inte periodiserar, det går inte att bli så stor utan droger och gener förstås. Arnold skriver i sin självbiografi om vilka droger ha tog, det är inget nytt, alla gör det. Det finns riktig bra bodybuildare som är sk. natrual, men de bli aldrig så stora så att de ens kommer upp på scenen på Mr Olympia. Titta bara på midjan på de stora killarna i dag, de är bra svullna om magen, då organen också växer i takt med musklerna.

King Grub
2014-09-19, 12:41
2a4W8yUx0tY

filmjölk
2014-09-19, 12:51
har hört att profsbyggare använder sån dära PWO för att bli stora och starka stämmer detta

:D De gör dem. Vi har ju inte ens börjat diskutera de extrema mängderna legala kosttillskott dessa herrar tar utöver dopingen/knarket. Nån som kan våga sig på en gissning i antal produkter?

AronP
2014-09-19, 13:07
:D De gör dem. Vi har ju inte ens börjat diskutera de extrema mängderna legala kosttillskott dessa herrar tar utöver dopingen/knarket. Nån som kan våga sig på en gissning i antal produkter?
Legala? Typ protein, koffein och någon multivitamin.

Nordvall
2014-09-19, 13:26
Legala? Typ protein, koffein och någon multivitamin.
Kollar man på deras klipp på tuben brukar det vara betydligt mer än så. Men självklart, det är ju reklam också :)

AronP
2014-09-19, 13:27
Kollar man på deras klipp på tuben brukar det vara betydligt mer än så. Men självklart, det är ju reklam också :)
Det är nog i princip bara reklam.

CalleP
2014-09-19, 16:58
Här är ett proffs från 90 talet Mike Morris. Han pratar om hur mycket han tog när han tränade. Lång intervju men riktigt sevärd och får en att få upp ögonen för hur mycket proffsen tar.
K-NYBjIHvuI

Cerberus
2014-09-19, 16:59
2a4W8yUx0tY

vad hände med Gustavo förresten?

Simplicity
2014-09-19, 17:14
Varför hamnar inte bodybuilders i fängelse?

1. Många åker inte fast.
2. Många som åker fast har sällan så stora mängder att det ger fängelsestraff. Stor skillnad på eget bruk och försäljning när det gäller lagen.

Sheogorath
2014-09-19, 17:22
I de flesta länder är det inte olagligt att ha olagliga preparat i kroppen och man kan inte göra husräder eller kroppsvisitera p.g.a. hur någon ser ut. Det gör ju bruk förhållandevis riskfritt (i legal bemärkelse) i t.ex. USA jämfört med i Sverige.

Diomedea exulans
2014-09-19, 18:26
Legala? Typ protein, koffein och någon multivitamin.

Intressant. Tjänar inte dopingmonster på att ta t ex kreatin, vasslepulver och EAA?

Extremen
2014-09-19, 18:57
Det finns mr olympia som konsumerar mindre kosttillskott än studenten från Uppsala som bygger kropp för beach 2016. Dock är steroider kosttillskott för dom. All natural videon förklarar allt.

AronP
2014-09-19, 18:59
Intressant. Tjänar inte dopingmonster på att ta t ex kreatin, vasslepulver och EAA?
Kanske i teorin men inte värt besväret i verkligheten.

Commando1980
2014-09-19, 19:23
:D De gör dem. Vi har ju inte ens börjat diskutera de extrema mängderna legala kosttillskott dessa herrar tar utöver dopingen/knarket. Nån som kan våga sig på en gissning i antal produkter?

Det där varierar väldigt mycket. Vissa tar i princip inte några kosttillskott alls fastän de är sponsrade. De tar redan det som verkligen fungerar.

Andra proppar i sig tillskott som om de vore en finnig tonåring.

cero
2014-09-19, 19:25
Kanske i teorin men inte värt besväret i verkligheten.

Sådana småsaker använder väl i princip alla byggare? Placebo eller inte. Kreatin ger ju i alla fall lite effekt.

Paperbasket
2014-09-19, 19:27
Sådana småsaker använder väl i princip alla byggare? Placebo eller inte. Kreatin ger ju i alla fall lite effekt.

Men det kanske är mer som en piss i havet kontra annat de tar? Bara en tanke.

Commando1980
2014-09-19, 19:28
Sådana småsaker använder väl i princip alla byggare? Placebo eller inte. Kreatin ger ju i alla fall lite effekt.

Nej, långtifrån alla bryr sig om att använda kreatin. AAS gör redan det jobbet (muskeltillväxt och lagra in mer glykogen och vätska i musklerna).

AronP
2014-09-19, 19:32
Sådana småsaker använder väl i princip alla byggare? Placebo eller inte. Kreatin ger ju i alla fall lite effekt.
Jag skulle vilja påstå motsatsen men mitt underlag är väldigt begränsat här men av dom tävlande jag träffat och pratat kosttillskott med så skulle jag säga att det är en minoritet som använder det.

Edit: ja bortsett från vassle då, det verkar vara populärt även om det just nu verkar ha en lågperiod, ffa i staterna, och riktig mat är det som gäller istället. Mycket pga alla spikade produkter.

King Grub
2014-09-19, 19:36
Det fyller inget syfte med naturliga tillskott. Undantaget proteinpulver - det är svårt nog att äta 6-8000 kcal per dygn utan att göra det ännu värre genom att välja mättande saker.

Commando1980
2014-09-19, 19:36
Det är egentligen inte konstigt, om något verkligen fungerar så är det i princip alltid olagligt. Undantaget är om du har någon form av brist (vitamin/mineral). Med andra ord är det som pågår i kosttillskottsforumet mestadels värdelöst babbel och spekulerande kring hur man ämnar kasta pengar i sjön.

cero
2014-09-19, 19:36
Svårt att tro att byggare som lever och offrar hela sin hälsa för att bli bäst inte ens tar alla standardtillskott. Givetvis ger det ju inte ens en fjärt i rymden jämf. med lite mer tunga preparat men fortfarande. Åtminstonde pulver efter träningar?

Eller så har jag underskattat hur smarta byggare är. :D

Commando1980
2014-09-19, 19:44
Svårt att tro att byggare som lever och offrar hela sin hälsa för att bli bäst inte ens tar alla standardtillskott. Givetvis ger det ju inte ens en fjärt i rymden jämf. med lite mer tunga preparat men fortfarande. Åtminstonde pulver efter träningar?

Eller så har jag underskattat hur smarta byggare är. :D

Vissa orkar knappt träna efter några år...Hela deras liv kretsar kring vilka injektioner de ska ta. Allt annat är sekundärt. Många äter helt enkelt vanlig mat efter träning, dock så spelar insulindopingen också en roll. Det kan motivera intag av kolhydratspulver.

Extremen
2014-09-19, 20:47
Mängden steroid/dos du slår avgör resultaten när du kommer upp i mr.olympia doser. Det är skillnad på 1000ml och 2000ml testo. Sen att snacka om att släppa handeln sakta och lyfta snabbt är en helt annan femma. Det handlar inte om att bara bli groteskt stor, samtidigt som du bygger upp dig ska du bevara symmetrin, det kanske är den svåraste biten. Ska man bevara symmetrin idag ska man kunna injicera synholen så pass bra så att det inte märks. Många kan säkert komma upp i 110-120kg på 4-5% bf med en tjock plånbok och rätt kunskap. Men hur kommer personen se ut är frågan. Kroppsbyggning på elitnivå ska inte diskuteras. Ska man satsa på att bygga en bra fysik= träna rätt, äta rätt, tålamod.