handdator

Visa fullständig version : Paranoid, Se Hit!


annaerix
2004-03-28, 15:06
Paranoid: vet du om att du fått ett pm av mej? du har iaf inte läst det och varit inloggad flera gånger sen jag skickade det...


kolla upp det snarast! :thumbup:

en annan fråga till alla: när ni deffar, kan ni ändå ha en ätdag då där ni smäller i er godis och sånt?

kharon
2004-03-28, 15:18
Originally posted by annaerix
en annan fråga till alla: när ni deffar, kan ni ändå ha en ätdag då där ni smäller i er godis och sånt?

Har endast ätardagar då jag deffar, jag har inget behov av ätardagar då man käkar tillräckligt varje dag..

annaerix
2004-03-28, 20:47
Okej! Men HUR mycket exakt trycker du i dej på ätardagen då?

Och hur ser din vanliga kost ut då? alltså under deff?

kharon
2004-03-29, 07:47
Vanliga dagar allt mellan 2000-2500-3000 kcal beroende på mängden träning och cardio.

På ätardagarna äter jag allt jag får tag på och det blir MINST 10000+kcal.

RealElwood
2004-03-29, 07:52
2500 På vardagar, 10 000+ på Lördagar...

annaerix
2004-03-29, 16:08
Oj oj oj...det kallar jag ätardagar !! När jag har mina dagar när jag äter som mest äter jag:
lite mer till middag, eventuellt en pizza.
1-2 Gambia-skallar med mjäll
osså lite chips/popcorn eller ostkrokar.

Det är väl knappast 10000+ i kcal?!

Fast då är jag ju tjej också, vi får väl inte i oss riktigt lika mycket. Sen är vi väl mer "petiga" också...haha! :D

Dolce
2004-03-29, 17:00
Originally posted by annaerix

1-2 Gambia-skallar med mjäll


Hehe den där ska jag komma ihåg:laugh:

Dolce
2004-03-29, 17:02
Originally posted by kharon
Vanliga dagar allt mellan 2000-2500-3000 kcal beroende på mängden träning och cardio.

På ätardagarna äter jag allt jag får tag på och det blir MINST 10000+kcal.

förstörs inte hela veckans deff på det.
Det blir säkert 7000kcal plus på det.
Om du ligger 1000kcal under resten av veckan så rök ju precis allt det:confused:

kharon
2004-03-29, 17:29
Originally posted by Dolce


förstörs inte hela veckans deff på det.
Det blir säkert 7000kcal plus på det.
Om du ligger 1000kcal under resten av veckan så rök ju precis allt det:confused:

Jag går konstant ner varje vecka. Även om jag ligger långt över 10K på ätardagarna.



Fråga inte hur det fungerar, jag vet inte. Och så länge det fungerar och man trivs så behöver man inte knysta om det så mycket så moder Natur vaknar och får reda på att det äts en massa godis, pizzor, bullar och chips en gång i veckan under deff! :D



Ätardagar är dock inget som är nödvändigt då man deffar! Så jag rekommenderar ingen att syssla med sånt. Men mig hjälper det otroligt mycket psykiskt att deffa hårt alla veckans dagar utom svullodagen då man får belöna sig med härligt krubb!! :hbang:

Herkulez
2004-03-29, 17:31
Originally posted by Dolce


förstörs inte hela veckans deff på det.
Det blir säkert 7000kcal plus på det.
Om du ligger 1000kcal under resten av veckan så rök ju precis allt det:confused: nä det funkar inte riktigt så, kroppen tar ju inte upp allt man ätit under 1dag

Dolce
2004-03-29, 17:46
Originally posted by Herkulez
nä det funkar inte riktigt så, kroppen tar ju inte upp allt man ätit under 1dag

Fick svaret av grub när jag ställde en liknande fråga om allting tas upp under en ätardag och fick svaret att så gott som allt tas upp.

Herkulez
2004-03-29, 17:47
Originally posted by Dolce


Fick svaret av grub när jag ställde en liknande fråga om allting tas upp under en ätardag och fick svaret att så gott som allt tas upp. jo men det sätter sig jui itne som kroppsfett utan fyller mer glykogen depåerna, formlera mig lite fel kankse, men det förstör definitivt inte veckan som varits deff

z_bumbi
2004-03-29, 18:26
Det är inte nyttigt att överäta 7500-10000 kcal på en dag.

Allt kommer inte att sätta sig som fett men en del kommer faktiskt att göra det, ev anabola signaler som kommer att påverka muskelmassan är nog försumbara.

Man får väl själv välja om man ska ha en moderat ätardag där man äter mer mat och en del sk onyttigt eller om man ska äta allt man ser.
Det är ingen som tvingar en att följa en metod bara för att de flesta andra gör det och går man ner så gör man.

Den "träningsvetenskapliga" orsaken att ha en ätardag är väl oftast att man vill fylla på glykogenförråden till nästa träningsperiod.
En del hävdar att man ökar förbränningen om man stoppar äthålet fullt konstant, detta är nog svårare att visa.

Jag ser en bra ätardag ungefär så här.

Sova ut, ingen promenad.

Istället för att äta en stressad frukost efter att ha varit ute och gått så sätter man sig ner och äter något som man kan njuta av i lugn och ro. Det behöver inte vara några större mängder utan bara sådant som man inte hinner eller "får" äta. Mer kolhydrater än normalt kan vara befogat om man vanligtvis ligger lågt med sådana.

Mellanmål hinner man inte med då man har sovit länge samt ätit en lång frukost.

Lunch Något gott kött med klyftpotatis, aromsmör och grönsaker.

Träning Bästa dagen i hela veckan att träna på, man har för en gång skull ätit massor av energi innan passet och får i sig massor efter passet. Man har fått vila från promenaden på morgonen och har fått vila från jobbet/skolan.
Gainer

Kvällsmat en pizza och rejält med godis.

Något proteinrikt som är gott, är man helt däst så en proteindrink.

Sova

annaerix
2004-03-29, 20:03
Så det skadar inte om jag äter det där "lilla" fettet och onyttigehterna på en lördag?
Jag ser det bara som en bra grej. Har alltid varit förtjust i godis, skulle jag sluta helt tror jag inte att jag skulle orka med att träna och äta som jag gör. Men om hela veckans tränande och strikta matscheman "försvinner" då under lördagen - Då börjar man ju överväga...


Sno min bästa kommentar du, gör det! :devil: haha!!