handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kostplan för att gå upp i vikt


Kiesler
2014-09-16, 16:16
Hej, här har ni en 9årig kille på ~178cm och som väger 60kg.
Det jag nu är ute efter är tips/kostplan på vad jag ska äta för att gå upp i vikt för att sedan kunna börja träna fram lite muskelmassa, i nuläget känner jag mig ganska underviktig och skulle gärna vilja bli lite kraftigare och kanske vägs runt 70-74kg.
Jag känner mig inte på något vis klen men jag stör mig väldigt mycket på att mina armar är relativt smala, muskler syns väll ganska markant men som sagt vill man gärna öka i vikt och muskelmassa.

Så om det finns någon vänlig själ där ute som skulle vilja hjälpa en kille med komplex över sin kropp med att komma fram till en kostplan är jag öppen för förslag!
Jag har just nu ett skiftjobb där jag kör 5.30-14.15 och 14.00-23.30

En förmiddags veckas där jag har möjlighet att äta är:
Innan jobbet, rast klockan nio, lunch vid tolv.

Kvällsvecka:
Frukost, lunch, middag klockan sex, rast halv tio.

Uppskattar verkligen om någon skulle kunna ge tips vad jag kan äta dessa tider, helst inte alls för svårlagat dock, sen om mellanmål ligger på tapeten skulle jag kunna klämma in dom även på arbetstid då jag jobbar som CNC-operatör med långa körtider.

R Scarpa27
2014-09-16, 18:41
gör det inte svårt för dig, ät som vanligt en blandkost så missar du inget.
och använd fullfeta produkter ex. olja,grädde,smör osv.
tallriken? fyll på med ris, pasta och käka bröd.


går egentligen inte säga så mkt mer än att ligga på överskott, och har du svårt att få i dig överskott använd enkla metoder, även gainer finnes ju.

och du ville ha enkel mat till vissa tider mackor...mackor... gott enkelt och stor variation, äggmackor, ostmackor, skinkmackor, hamburgarmackor, pb/banan mackor, olika tunnbröds fyllningar och röror m.m ha även smör som klister =) kanske ett lager messmör också mums...

Ozziking
2014-09-16, 19:35
Ät så pass mycket av bra lagad mat att vikten stadigt går uppåt. kombinerat med styrketräning kommer det till stor del vara muskler. Skynda långsamt bara.

MuskelMasen
2014-09-16, 19:56
Soft med jobb som 9åring när ungdomsarbetslösheten är så pass hög! Lol trolloloolo

Kiesler
2014-09-16, 19:58
Uppskattar alla svar, men lite utveckling på ordet "bra mat" gärna förslag på maträttered mycket fett i(?)

Hahah, oj! Skulle stå 19åring men min telefon tycker nog att jag är yngre än vad jag egentligen är!

R Scarpa27
2014-09-16, 20:03
Uppskattar alla svar, men lite utveckling på ordet "bra mat" gärna förslag på maträttered mycket fett i(?)

Hahah, oj! Skulle stå 19åring men min telefon tycker nog att jag är yngre än vad jag egentligen är!

mat med mkt fett?

ät bara som vanligt men kanske ta lite extra smör & olja i maten, på mackorna osv.
större portioner kan du alltid öva upp också, öka succesivt varje dag =).
någon speciell mat just behövs ej vanlig mat räcker med ovanstående knep.

vicarious
2014-09-16, 20:07
Soft med jobb som 9åring när ungdomsarbetslösheten är så pass hög! Lol trolloloolo

Vad är mer rimligt? Att en siffra fallit bort eller att en 9-åring skriver ett sådant välformulerat inlägg för att trolla på ett träningsforum? Kom igen..

MuskelMasen
2014-09-16, 20:37
Vad är mer rimligt? Att en siffra fallit bort eller att en 9-åring skriver ett sådant välformulerat inlägg för att trolla på ett träningsforum? Kom igen..


Ironi.

R Scarpa27
2014-09-16, 20:41
Ironi.

tänk om han hade varit gretzky nr i ålder. hade varit häftigt dock.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRdsal4B2VSe-WTNAeBt_GPHnxA0ExndOQRrgjjsIcBWStD8hfL

titta vad han nyper på lemieux.