handdator

Visa fullständig version : Mitt craze har blivit helt förstört, karamelliserat??


Voltan
2014-09-13, 09:19
Detta är sjukt intressant.

Har två burkar av craze som blivit karamelisserade. Typ en glansig karamell istället för pulver.

Saken är att min kompis också hade en burk craze, lite lite pulver kvar och det är precis samma.

WTF???

Det inträffade vid samma tillfälle (1månads mellanrum).

Detta gör mig sjukt orolig, då jag aldrig varit i kontakt med något pulver som beter sig på det sättet

Voltan
2014-09-13, 09:30
NU är det här fuckad logik men det är trots allt en analogi.

Såvitt jag vet så beter sig inget annat pulver på det sättet?
Arsenik eller bly karamelisserar sig inte bara efter ett tag.
Däremot vet jag att meth och amfetamin ofta kan bli kladdigt.
Alltså har craze vissa likheter med ovannämnda ämnen.

Snubben
2014-09-13, 09:45
.. du vet att Craze drogs bort från marknaden pga. hokuspokus-innehll?

– I det här materialet hittade vi substanser som kemiskt liknar amfetamin och som troligtvis skulle ha liknande effekter som amfetamin har, sa Anna Stenfeldt Hennings, enhetschef, Droganalysenheten, SKL till Västnytt.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/craze-slutar-att-tillverkas

Snubben
2014-09-13, 09:46
Att det har karamelliserats kan även betyda att Ni har fått in fukt varpå det har torkat..

Grazzafukkinrazzi
2014-09-13, 11:12
Låt valfri öppnad PWO stå orörd i ett par månader så ska du se att pulvret blir helt förstörd. Ofta blir det svarta/gröna/bruna, tjocka klumpar. Vad det beror på vet jag ej.

MentalogisT
2014-09-13, 11:15
Samma har hänt med min Extraction från Aldrig Vila. Lät den stå öppen 2 veckor utan lock.

Sverker
2014-09-13, 11:18
Låter som burkarna stått fuktigt. Inte konstigt i augusti och september med hög luftfuktighet.

Sheogorath
2014-09-13, 12:48
Händer med allt från fruktsocker till Gakkic. Fukt helt enkelt. Inget konstigt.

Langster
2014-09-15, 09:20
NU är det här fuckad logik men det är trots allt en analogi.

Såvitt jag vet så beter sig inget annat pulver på det sättet?
Arsenik eller bly karamelisserar sig inte bara efter ett tag.
Däremot vet jag att meth och amfetamin ofta kan bli kladdigt.
Alltså har craze vissa likheter med ovannämnda ämnen.

Hahaa, du har fått crystal meth nu alltså?

role
2014-09-15, 09:51
Lägg lite på en sked och bränn med en tändare under ska du nog se att det löser sig.

tumme
2014-09-15, 10:17
Viktiga frågan är om det fortfarande går att använda? Har en gammal burk rage (första versionen) som är riktigt hård nu. Men hackar man upp den i pulver igen kanske det funkar?

Beemel
2014-09-15, 11:46
Viktiga frågan är om det fortfarande går att använda? Har en gammal burk rage (första versionen) som är riktigt hård nu. Men hackar man upp den i pulver igen kanske det funkar?

Innehållet lär ju vara mer eller mindre detsamma. Bara att det klumpat ihop sig p.g.a. fukt.

Kaalle
2014-09-15, 12:40
De e bara o köra på Heisenberg, löser sig i vatten.

timoat
2014-09-15, 21:30
Innehållet lär ju vara mer eller mindre detsamma. Bara att det klumpat ihop sig p.g.a. fukt.

Om det finns fukt kan det ju ha bildats mögel? Hade slängt skiten.

role
2014-09-16, 08:18
Om det finns fukt kan det ju ha bildats mögel? Hade slängt skiten.

Med tanke på innehållet skulle jag vara mycket förvånad om något kunde växa i skiten.

role
2014-09-16, 08:20
Förmodligen så är det som flera sagt, att det kommit fukt i burken. inget farligt med det. Det är som är den verkligen risken är ingredienserna.

Rawrx
2014-09-17, 15:00
Har en burk craze som är minst 2 år gammal. Innehållet har också självdestruerat och blivit som blöt sand!

Kischen
2014-09-21, 11:36
Citrulin malat stelnar lätt

Voltan
2014-09-21, 17:58
Har en burk craze som är minst 2 år gammal. Innehållet har också självdestruerat och blivit som blöt sand!

Verkar bli så hos de flesta. SKulle inte blivit förvånad om det sker ävöen utan fukt. Synd jag öppnade min andra burk, jag använde bara en halv men öppnade också den andra. Synd!