handdator

Visa fullständig version : Vad funkar inte

joman
2002-03-31, 22:34
Tja alla.

Kan ni ge era åsikter om vad som inte funkar och någonting som ni ångar att ni testat överhuvudtaget?

MVH/Jocke

Frazze
2002-03-31, 22:37
Testomin från Star ångrar jag :)
Protein Power från American Muscle ångrar jag
Dahlblads gainer ångrar jag

joman
2002-03-31, 22:45
Säg det bästa du har testat?

Frazze
2002-03-31, 22:50
det bästa?

Svårt svårt. Tycker väldigt mycket om kreatin. Ny-Tro-Pro-40 är en annan favorit. Sedan gillar jag Triple Whey Fuel också

joman
2002-03-31, 22:52
Vad tar du just nu för tillskott?

Jarod
2002-04-01, 01:31
Kan flika in med va jag käkar just nu..
Whey-100, Protec+, Glutamin, CLA och multivitamin..

Allt det ovannämnda är basen i en näringsrik frukost!
:D

GhostFace
2002-04-01, 10:14
...tilläggas bör; det finns något som heter placeboeffekt också. Produkten funkar "lite bättre" när man är övertygad om att den kommer ge dig resultat.

:D

Munter
2002-04-01, 10:14
Retibol och Testomin är nog de sämsta preparaten jag fallit för. VP2 och Protec hör till favoriterna.

:)

Mattias_G
2002-04-01, 14:38
Vilka produkter som fungerar?

Alla produkter fungerar på ett eller ett annat sätt. Individualism är ett faktum man inte får förbise dock.

En produkt som garanterat fungerar för alla som inte får palpitationer, hjärtklappning, är Dymetadrine Xtreme från AST. Använder man denna under deffen så kan man räkna med att göra styrkeökningar och bibehålla intensiteten på gymmet.

Som nybörjare så bör man hålla sig till protein och god kost.

/Mvh Mattias

Frazze
2002-04-01, 22:37
Är just nu mellan två kosttillskotts perioder :)

Men okej, äter whey amino (får snart påfyllning) till morgonen och blandar dessutom ner en halv dos i drinken efter träningen som består av: Whey-80. Före träning tar jag koffein(tas även före morgonpro0menad), och glutamin. Innan sängen sojaprotein. Det varierar rätt starkt mitt schema. Men jag äter mer pulver än mat, helt enkelt för att ajg trivs så.

(kika i dagboken min så har jag nog lagt upp det lite klarare)

Duumbo
2002-04-02, 10:07
Köpte "Stacker 2" från Naturens Droger (http://www.naturensdroger.nu)...

Är jävligt tveksam till om det överhuvudtaget är Stacker 2.
För det första fick man kapslarna i en liten plastpåse och för det andra så var de gröna. Överallt man sett bilder på "Stacker 2" så är de gula.

Ännu mer tveksam blev jag när jag märkte att jag inte minska något i fett. Visst fick jag en del överskotts energi men inte så mycket som man kunde förväntat sig.

NVH som tilverkar "Stacker 2" påstår att det ska ta 45 minuter innan man märker av tabletterna, detta var iaf inte fallet för mig.

Det tog si sådär 2 timmar innan jag märkte någon effekt.

Jajja, beställer inget mer därifrån iaf.

Någon som vet om det verkligen är Kreatin som han säljer?? Priset verkar lite skumt.

// Peter

Killroy
2002-04-03, 18:36
Kollade lite på sidan www.naturensdroger.com (http://www.naturensdroger.com) och det är nog ingen sida jag skulle beställa från kolla bara på deras kunders inlägg här är ett litet exempel.....

"Jag är en inbiten hasch rökare (sedan 6 år), och det är inte många "alternativ" som funkat för mig, men så köpte jag ert hasch substitut"

Ja det säger väl allt...sen att tabletterna kommer i plastpåsar är väl bara för att det ska se lite skumt ut och för att få lite placebo effekt hos pundarna...

The Dwag
2002-04-03, 21:41
Stackers 2 saljes pa burk och givetvis plomberat !

Ganska mycket reklam for det har i USA pa TVn !

The Dwag
2002-04-03, 22:23
Ursprungligen skickat av joman:
<STRONG>Tja alla.

Kan ni ge era åsikter om vad som inte funkar och någonting som ni ångar att ni testat överhuvudtaget?

MVH/Jocke</STRONG>

Menar du allmant ! tex omvandla farg till guld osv ? ;) :D

develer
2002-04-04, 07:45
I dag så kan jag säga att jag ångrar det mesta jag har köpt! Kör nu med AST:s VP2 och träningen har gått hur bra som hellst. Har aldrig lagt på mig så mycke massa som jag gjort under tiden med VP2! Men jag köper även HI-Whey som kompliment till dom vanliga måltiderna. Så är NYTro-pro40 en höjjdare!!

Duumbo
2002-04-04, 08:07
The Dwag --&gt;

Nä jag fattar inte heller riktigt varför jag beställde därifrån :confused:

Antar att de var för att jag inte visste något annat svenskt ställe som säljer ECA Stack....

Aja, tänker iaf aldrig beställa därifrån igen.

// Peter

Fritz
2002-04-04, 11:41
Duumbo:

Jag har också köpt stacker 2 från naturensdroger, har inte provat några liknade piller tidigare, så det är svårt att veta hur man skall reagera.
Själv har jag märkt att jag svettas mycket mer när jag tränar, kan cykla betydligt hårdare och längre utan att bli trött,mindre mjölksyra.
Enligt Lars på naturensdroger så köper de in dessa i bulk därav påsen, köper man 50st eller fler kommer de i en burk.

HenkeGr
2002-04-04, 12:35
Kreatin. Kan väl liknas med omvänd jojobantning - man ökar några kilon, som rinner av en så fort kuren är över.

/Henke

gasoliner
2002-04-04, 16:30
till viss del har du rätt där Henke,men iallafall jag brukar få en del kvar av mina ökningar även efter kuren,dock inte 50% av ökningen som jag sett påståenden om någonstans,men 20-25% skulle jag tro är mer rimligt.typ 0,75-1kg av 4-5kg kanske blir kvar ;)

men många bäckar små..
(blir ju rätt dyra kilon däremot)

Forest
2002-04-04, 19:43
Jag håller med Gassy, jag tycks behålla ungefär 25%. Jag tycker Kreatin är både billigt och effektivt. Det bästa är att man blir starkare och kan träna lite tyngre, det är nog främsta anledningen att man ökar.

Glutamin tycks göra ungefär samma sak för mig som kreatin, men lite mindre dramatiskt. Känns bra att slänga i sig lite glutamin när man är utmattad.

Retibol och Puryvate (stavning?) har jag testat utan att märka någon som helst effekt. Kanske orättvis mot Puryvate eftersom jag inte höll en lågkolhydrat diet enligt instruktionen.

ZMA äter jag nu på kvällen. Märker inget av det heller.

HenkeGr
2002-04-05, 12:55
Och dessa ökningar hade ni inte fått utan kreatin?

Forest
2002-04-05, 15:29
Henrik, nej för min del tror jag inte det.

Jag tror faktiskt helt på att kreatin möjliggör störe muskeltillväxt i kombination med träning jämfört med bara träning.

Kreatin ökar vätskeinlagringen i muskelcellerna vilket gör att man blir starkare och mer styrkeuthållig. Det borde vara oomtvistat och jag märker denna effekt tydligt. Detta i tur leder till:

1. Hårdare träning med större vikter. Det ger mer överbelastning och större tillväxt. Borde hjälpa eller hur?

2. Mer vätska i muskelcellerna sägs innebära att kemiska processer som leder till muskeltillväxt kan utföras effektivare eller åtminstone mer samtidigt.

3. Cellväggarna blir utstretchade, en del hävdar att det medför en anpassning (tillväxt) av väggmaterialet som innebär att en del av effekten blir kvarstående.

Jag kan bara gå i god för punkt 1, men det räcker för mig. Jag tycker dock att argumenten i 2-3 låter lite logiska och att det kanske finns korn av sanning i påståendena.

gasoliner
2002-04-05, 20:29
det är möjligt att ökningarna kommit ändå i sinom tid men vafan,ökar man bra på det så är det väl bara å gasa?!
Är du kanske "nonresponder" Henke? ;) :D

BOOFors IK!!!-Boden 4-0!!!!!!!!!! :D

HenkeGr
2002-04-06, 14:53
Nejdå, jag sväller upp 5-6 kg och blir lite starkare - men allt försvinner när man går av kuren.

/Henke

Anton
2002-04-09, 13:02
Ökar ni så extremt av kreatin?? 5-6 kg!!
Jag har aldrig märkt någon skillnad varken i styrke eller vikt ökningar, oavsätt om jag äter 5,10 eller 50 gram kreatin per dag.

TRIST :confused: