handdator

Visa fullständig version : Vilken utbildning?


Gainsbrah
2014-09-09, 18:24
Tjena!

Efter att ha studerat ett år på LTH har jag nu insett att det är dags att ta ett studieuppehåll och fundera över vad jag verkligen vill göra med mitt liv, eftersom den utbildning jag går nu må anses i högre prestige men tråkar ut mig något otroligt.
Jag har läst runt en del i gamla trådar om de olika sjukgymnast/tränarutbildningarna som finns att välja mellan, och tänkte bara kolla om det finns någon med erfarenhet som skulle vilja hjälpa mig på traven.

Det program jag för tillfället är mest intresserad av är Tränarprogrammet som finns i Örebro och Umeå. Har även kikat lite på Halmstads Biomedicin med inriktning Fysisk Träning.

Har själv gymmat i 5 år, (seriöst de senaste 4), och har innan dess i princip alltid sysslat med basket, fotboll och tennis.

Vill gärna höra från någon med erfarenhet av ovanstående utbildningar angående hur Örebro mäter sig mot Umeås utbildning samt hur framtidsmöjligheterna ser ut, kvalitet på utbildningen osv.

Uppskattar all hjälp :)

eternallord
2014-09-09, 18:30
Vilket program läser du?

MrLomax
2014-09-09, 21:04
Vill du jobba med din hobby? Finns inte risken att din hobby blir tråkig sen då?

nissepelle
2014-09-09, 22:39
Fysioterapeutprogrammet (fd Sjukgymnastprogrammet) är en gedigen utbildning som kommer ge dig jobbmöjligheter och vad jag själv sätt olika möjligheter i yrkeslivet.