handdator

Visa fullständig version : dags att komma igen efter trafikolyckan nu.


Desertrat
2014-09-08, 21:09
det börjar bli dags att komma tillbaka igen, fysiskt relativt återställd men lite yrsel kvar, men som jag tänker ta reda på vad det beror på, i synnerlig orsak av att det kan påverka vad försäkringsbolaget får pynta ut med.


Bra tips på övningar som inte blir för svåra i mitt nuvarande tillstånd?
Kommer att kämpa mig tillbaka till att bli fullt kurant oavsett vad det skall till.

cero
2014-09-08, 21:24
Du får nog beskriva ditt "nuvarande tillstånd" ytterligare. Bara yrsel?

Desertrat
2014-09-08, 21:38
Du får nog beskriva ditt "nuvarande tillstånd" ytterligare. Bara yrsel?

Yrsel, en höger axel som är lite kraftlös och som kan smärta emellanåt och att nacken kan känna stel, likaså att man är nära nog ständigt trött i huvudet.
Haltar emellanåt med vänster ben av någon orsak med.

skador som mycket långsamt tycks gå tillbaka, men vissa skador riskerar att förbli permanentade.

Åke
2014-09-09, 10:16
Har du kollat hela kroppen då? Om du haltar kanske du har skadat knät, brosk, menisk eller korsband! Jag skulle träna allt som inte gjorde ont och omfattade så stor del av kroppen som möjligt samt gå till en sjukgymnast. Det är ju svårt att säga eftersom jag inte vet hur pass skadad du är.. Lycka till iaf

cero
2014-09-09, 10:24
Ja, om vissa skador "riskerar att bli permanenta" så ska du givetvis börja med att söka vård. Det är väl ganska självklart efter en trafikolycka?

J.V
2014-09-09, 10:31
Det finns tydligen något som kallas "sjukgymnaster." Vad jag har hört går de någon form av utbildning för att bli experter på sådant här. Någon som kan bekräfta?

cero
2014-09-09, 10:44
Det finns tydligen något som kallas "sjukgymnaster." Vad jag har hört går de någon form av utbildning för att bli experter på sådant här. Någon som kan bekräfta?

Fysioterapeut pls.