handdator

Visa fullständig version : Hålla bulk 7 dagar i veckan eller 5?


Gonsa
2014-09-07, 20:53
Jag tränar 5 pass i veckan. Mån-fre. Styrketräning e det som gäller och jag bulkar.

Ska jag även på lör och sön bulka och hålla ett högt proteinintag? Eller e det mest meningslöst eftersom jag ändå inte tränar de dagarna?

Hur ska jag gå tillväga helt enkelt?

R Scarpa27
2014-09-07, 21:04
en bulk är en bulk och önskad viktuppgång.
beror ju på hur stort överskott du har överlag på 5 dagar.

Gonsa
2014-09-07, 22:03
Så man ska räkna sitt kaloriintag i veckor och inte i dagar?

För om jag ligger på 250-500 kcal överskott om dagen mån-fre så måste jag göra det även lör o sön?

Alltidxx
2014-09-08, 10:09
5 eller 7 dagar? Man äter mycket i 6 månader. Sen deffar man. Och sen har man verkliga förbättringar till skillnad från de som höjer och sänker från dag till dag.

Köttis
2014-09-08, 11:17
Ligger du på balans lör-sön måste du ligga på högre överskott resten av veckan för att gå upp i samma tempo. Hur du går tillväga spelar nog väldigt liten roll för slutresultatet. Är väl lite leangains över det hela att ligga på överskott då man tränar bara men är själv tveksam till att det gör någon märkbar skillnad.

Gonsa
2014-09-08, 12:00
Ok, när man cheatdays kommer man lätt upp i överskott på helgen, men de kalorierna "duger" också precis som de kalorierna man får i sig mitt i veckan när man lever på ris, kött osv?

Köttis
2014-09-08, 12:42
Ok, när man cheatdays kommer man lätt upp i överskott på helgen, men de kalorierna "duger" också precis som de kalorierna man får i sig mitt i veckan när man lever på ris, kött osv?

Om du kommer upp i överskott så bulkar du väl även på helgerna? Det är alltid en fördel att få i sig tillräckligt med protein, fett och mikronutrienter för ditt välmående men alla kalorier duger lika bra, förutom alkohol. Du lär oavsett inte få brist på någonting för att du har cheatdays på helgerna, vad det nu innebär under bulk.

PureWhey
2014-09-08, 12:50
Ok, när man cheatdays kommer man lätt upp i överskott på helgen, men de kalorierna "duger" också precis som de kalorierna man får i sig mitt i veckan när man lever på ris, kött osv?

Ehm.... va?

xanton
2014-09-08, 19:45
Tänker såhär. Återhämtningen sker ju när du inte tränar och för att optimera det så tror jag det är bättre med ett jämnt överskott än bara överskott på träningsdagar. Har inte sett någon fakta på detta.