handdator

Visa fullständig version : Köpa elcykel

sp123ltd1
2014-09-07, 09:58
Hallå!

Håller på att sälja min bil nu då jag enbart kör i stan ändå så tänkte köpa en elcykel istället så sparar jag en jävla massa pengar. Men har ingen aning om vad för elcykel man ska ha.

Jag kommer cykla med den året runt så den måste funka i snö och kyla
Ska vara en damcykel
Se ut som en vanlig cykel fast med ett batteri på
kosta max ca 10 000kr

Någon som har erfarenhet av elcyklar som kan tips om vad jag ska kika på för cyklar?

Armed Dingo
2014-09-07, 10:34
Finns en del artiklar på nätet som säger att det bara är att tejpa ett bilbatteri på pakethållaren till en vanlig cykel och koppa minuspolen till växelpaketet och pluspolen till en spole på ena trampan. Klärvoajanta vibrationer får sedan ekipaget att rulla snabbare, bara du själv startar rörelsen genom att trampa själv första metern.

Men jag hade kollat recensioner på prisjakt om jag var du. Lycka till

Ignatius72
2014-09-07, 10:59
Är inte elcyklar för gamla kärringar där en uppförsbacke riskerar poppa åderbråck?

MasterChief
2014-09-07, 11:01
Är inte elcyklar för gamla kärringar där en uppförsbacke riskerar poppa åderbråck?

Elcykeln är ju perfekt som pendlarverktyg i Stockholm om man inte har lust att köra hela ryggsäck med ombyte och duscha varje jävla morgon på kontoret.

944RS
2014-09-07, 14:01
Har inte testat så många av de nyare modellerna men mina svärföräldrar och vänner till dem är väldigt nöjda med sina som de köpte på Biltema i våras.
Har ingen aning om hur dem är på vintern dock.

sp123ltd1
2014-09-07, 22:20
Som sagt så är det inte orken som är problemet utan att man i princip måstre ha med ombyte eftersom man blir så jäkla svettig!
Har inte testat så många av de nyare modellerna men mina svärföräldrar och vänner till dem är väldigt nöjda med sina som de köpte på Biltema i våras.
Har ingen aning om hur dem är på vintern dock.
Det var ju kul att höra för biltemas elcyklar var ju riktigt billiga så dem ska jag kika på! :)