handdator

Visa fullständig version : Rappakalja, eller inte?


caro
2014-09-06, 10:08
Läste denna artikel (http://www.t-nation.com/workouts/hard-body-training-for-women) om träning för kvinnor, där det görs gällande att kvinnor, pga konsitution, kan träna "hårdare", på följande sätt, än män:

This program has you training the same muscles two days in a row: heavy lifting the first day and pump work for the same muscles the next day.

Synpunkter, kloka ord kring det?

Tycker det verkar intressant, kanske egentligen mest pga att jag är lite uttråkad av mitt nuvarande upplägg och har för avsikt att byta i alla fall.

deadich
2014-09-06, 10:15
rich piana har sagt att han tränar så. Kör lätt pump av muskler direkt dagarna efter att han tränat dom för att "få in näring och skit i musklerna" som han alltid pratar om.

Linjedomarn
2014-09-06, 13:19
Kvinnor återhämtar sig snabbare pga generellt sätt högre andel typ-1 fibrer och mer har mer östrogen än män. Så det låter inte omöjligt, testa och se.

"The workout plan calls for five mandatory training days per week with an optional sixth day. That extra day will help you get leaner super fast, but you'll get amazing results with just the five main workouts." - Haha jaså.

caro
2014-09-06, 17:06
Kvinnor återhämtar sig snabbare pga generellt sätt högre andel typ-1 fibrer och mer har mer östrogen än män. Så det låter inte omöjligt, testa och se.

"The workout plan calls for five mandatory training days per week with an optional sixth day. That extra day will help you get leaner super fast, but you'll get amazing results with just the five main workouts." - Haha jaså.

Ja, visst låter det bra. :D Man får väl använda "amerika-filtret" här när man läser. Men visst ska jag testa ett tag, inte värre än att det går att byta.