handdator

Visa fullständig version : hur mkt kolydrater innan träning?


stocktown
2004-03-27, 16:43
hur mycket kolhydrater/protein behöver man innan ett pass om man är på diet.. vad rekomenderar ni? bör man ligga lågt med kolhydrater för att få en bra fettförbräning, om man tex ska ta en långpromenad efter jobbet!

B-jay
2004-03-28, 12:32
jag käkar inga kolhydrater alls innan träning nu under min diet!

sista kolhydraterna jag får i mig är under fikan på jobbet vid 14:10 och består endast av ett äpple.

tar 300 mg koffein innan passet, det får igång orken rätt bra faktiskt!

raZmus
2004-03-28, 12:53
B-jay: Låter inte som något särskilt bra upplägg om du frågar mig. Man måste ju ha kraft och energi i kroppen om man ska träna. Annars går det ju faktiskt inte särskilt bra :(

Äta är inget farligt. Äta bör man.

B-jay
2004-03-28, 12:56
Originally posted by raZmus
B-jay: Låter inte som något särskilt bra upplägg om du frågar mig. Man måste ju ha kraft och energi i kroppen om man ska träna. Annars går det ju faktiskt inte särskilt bra :(

Äta är inget farligt. Äta bör man.

går på keto-diet så jag går förbannat lågt på kolisarna hela tiden.
det funkar faktiskt bra utan kolisar! man är lite trött och hängig men när man väl är på gymmet så börjar adrenalien pumpa och man lyfter utan bara he**vete ändå! =)

käkar i stort set bara 150 gr kolisar per dag!

kharon
2004-03-28, 13:47
Originally posted by B-jay


går på keto-diet så jag går förbannat lågt på kolisarna hela tiden.
det funkar faktiskt bra utan kolisar! man är lite trött och hängig men när man väl är på gymmet så börjar adrenalien pumpa och man lyfter utan bara he**vete ändå! =)

käkar i stort set bara 150 gr kolisar per dag!

Jag hade heller inga som helst problem att träna tungt då jag körde keto ett tag.

stocktown
2004-03-28, 15:43
Originally posted by kharon


Jag hade heller inga som helst problem att träna tungt då jag körde keto ett tag.

äter jag för lite kolhydrater innan fetförbränningesträningen orkar jag inte hålla rätt tempo!

B-jay
2004-03-28, 16:12
Originally posted by stocktown


äter jag för lite kolhydrater innan fetförbränningesträningen orkar jag inte hålla rätt tempo!

det är bara till att gå på villja! :kickass:

nordland
2004-03-28, 19:11
Originally posted by stocktown


äter jag för lite kolhydrater innan fetförbränningesträningen orkar jag inte hålla rätt tempo!

Drick något kolhydratrikt under träningen då...

LunaSpice
2004-03-28, 19:26
B-jay, jag tycker inte man ska behöva ta koffein innan träning för att orka att köra ett hårt pass.

Ett rejält mål med pasta, ris, tillsammans med kött, fisk eller fågel funkar bäst för mig iaf. Runt 800-900 kcal med en ca. fördelning på 60E% kol., 25E% protein och 15E% fett tror jag det blir.

z_bumbi
2004-03-28, 19:33
Under keto brukar det väl iofs rekommenderas att man äter kolisar innan (Under) och efter passet om man tränar lite hårdare. Kör man bara promenader och lågintensiv träning så behövs det mindre kolhydrater men ska man köra lite hårdare så bör man fylla på.
Det är ju därför TKD, CKD och andra varianter har tagits fram.


B-jay: Om du käkar 150 g kolisar per dag under en keto, när äter du dem då om inte i samband med träningen?

B-jay
2004-03-29, 09:54
Originally posted by z_bumbi


B-jay: Om du käkar 150 g kolisar per dag under en keto, när äter du dem då om inte i samband med träningen?

ibland blir det lite mer än 150 g, men äter mestadels mina kolhydrater målet efter träning i form av några medelstora potatisar. frukosten består oxå av lite kolhydrater iform av 2 dl havregryn.

z_bumbi
2004-03-29, 10:43
Originally posted by B-jay


ibland blir det lite mer än 150 g, men äter mestadels mina kolhydrater målet efter träning i form av några medelstora potatisar. frukosten består oxå av lite kolhydrater iform av 2 dl havregryn.

Lyckas du hålla dig i ketosläge med det upplägget?

Prankie
2004-03-29, 12:47
Ehh... 150gram kolhydrater om dag och fortfarande i ketosis? Har du kollat med sticks? Tvivlar starkt.

B-jay
2004-03-29, 15:09
Jodå, det funkar bra faktiskt!
kör bara efter programmet jag fått, och det går finfint!;)

Diana
2004-03-30, 22:15
e inte frukt en dödssynd på keto:nono: eller har dom ändrat "reglerna" nu?

z_bumbi
2004-03-30, 22:26
Originally posted by Diana
e inte frukt en dödssynd på keto:nono: eller har dom ändrat "reglerna" nu?

Det beror på vilken variant du kör men det är kanske inte det bästa i något fall skulle jag tro.

Fruktsockret går direkt till levern och det ganska snabbt, där fylls glykogenlagren upp vilket ju är exakt vad man vill undvika under en keto.
Innan träningen så ger det en långsam utsöndring av kolhydrater under hela passet så då kan det kanske vara befogat men de flesta väljer nog att få i sig en skvätt snabba kolhydrater (Glukos i någon form.) direkt innan passet istället för att inte fylla levern i onödan.

Huvudsaken är väl till slut att man lyckas gå ner i vikt som man har planerat.

B-jay: Har du någon länk till din diet? Jag har inte läst om den varianten någon gång och den ser ju ganska rejält annorlunda ut än andra ketodieter jag kollat på.
Vore kul att kolla närmare på den och jämföra skillnaderna.:thumbup:

B-jay
2004-03-31, 10:00
Originally posted by z_bumbi


B-jay: Har du någon länk till din diet? Jag har inte läst om den varianten någon gång och den ser ju ganska rejält annorlunda ut än andra ketodieter jag kollat på.
Vore kul att kolla närmare på den och jämföra skillnaderna.:thumbup:

Den finns inte på nätet än, det är en Dietist som håller på att utvecklar den och kommer senare att skriva en bok om den. Den heter ivarje fall Calluster-metoden.
Jag har lovat att inte skicka ut dokumentationen förrän han fixat allt.
Men lovar att ni ska få ta del av den när allt är fixat.

Kan avslöja att det är samma diet som Micke Gumse gick på när han vann Decembercupen i december förra året.
Det funkar faktiskt kanon.
:bpump: