handdator

Visa fullständig version : Snabb feedback på deff-/träningsschema


Fluency
2014-09-03, 13:11
Hej undrar bara vad ni tycker om mitt deff- och träningsschema nedan:


Pass 1 (mån)

Uppvärmning 20min
Latsdrag
Marklyft
Bänkpress
Magövning


Pass 2 (tis)

Springa - kondition (10km)


Pass 3 (ons)

Uppvärmning 20min
Sittande rodd
Squats
Triceps pushdown + sittande tricepspress
Vadpress
Magövning

+ Springa kväll (8km)


Pass 4 (tors)

Uppvärmning 20min
Chins (underhandsgrepp, biceps)
Benpress
Militärpress
Hantelpress
Magövning

Pass 5 (fre)

Uppvärmning 20min
Bicepscurls (skivstång), Hammercurls (hantlar)
Magövning
Vadpress
Benspark
Bencurls


+ Springa kväll (8km).

Pass 6 (lör)

Kondition - ca 10km långsam löpning/spinning

Pass 7 (sön)

Kondition - ca 10km långsam löpning/spinning


Har ni några åsikter? Observera att jag endast har 40min lunchraster att gymma på! Därav så få övningar varje pass :>

Ulvamal
2014-09-03, 13:16
Inte mycket till kommentar kanske, men varför väljer du att lägga löppassen på benträningsdagarna? Själv hade jag inte gillat att springa efter att ha kört knäböj tidigare på dagen.

mTOK
2014-09-03, 13:45
Jag har hört att det inte är bra att köra hårt cardiopass samma dag som ett tungt styrkepass, stämmer detta???

Ulvamal
2014-09-03, 13:49
Jag har hört att det inte är bra att köra hårt cardiopass samma dag som ett tungt styrkepass, stämmer detta???

Ja och nej. Det är inte optimalt för muskelutvecklingen, och det är tydligen bättre att köra kondition före styrketräning om man vill göra bägge.

Men det behöver ju inte vara dåligt för det, rimligen är det bra både för vikten och hälsan.

vicarious
2014-09-03, 14:03
Rygg och benövningar både ons, tors och fre. Övningsvalet ser inte särskilt genomtänkt ut. Är det tänkt att det ska vara hel eller halvkroppspass? Fredagspasset ser sämst ut, bara massa isolationsövningar.

Fluency
2014-09-04, 09:19
Rygg och benövningar både ons, tors och fre. Övningsvalet ser inte särskilt genomtänkt ut. Är det tänkt att det ska vara hel eller halvkroppspass? Fredagspasset ser sämst ut, bara massa isolationsövningar.

Hm vad vore ett bättre sätt att splitta dessa på då? Vad är det för konkreta fel på fredagen menar du? :P