handdator

Visa fullständig version : Bekant behöver tips!


GPJ
2014-09-01, 23:25
Tjena!

Jag har en bekant som frågade mig om tips angående att gå ned i vikt häromdagen på gymmet och jag visste inte vad jag riktigt skulle svara. I vanliga fall så skulle jag inte bry mig mycket, men eftersom jag själv också är nyfiken och att hon är en nära bekant så skulle jag gärna ha tips från er.

Hon har tränat i ett 1,5 år utan någon märkvärdigt resultat. Hon har gått ner ungefär 12 kg efter sin fjärde graviditet till 70 kg nu, men hennes kropp (framförallt magen) är lite sunkig och "uttänjd" om ni fattar vad jag menar. Hennes ålder är strax under 40 år. Hon går till gymmet ca 4 gånger per vecka och tränar 2 timmar där. Det gick snabbt att gå ner 12 kg, bara på några månader. Men de senaste månaderna har hennes vikt slutat att minska så snabbt som det gjorde innan.

Jag själv misstänker att hon gör mer kaloriförbränning än styrketräning och med tanke på att hon rasade ner i vikt så snabbt under en kort period, så blev hennes hud lite sunkig och utdragen. Hon vill gå ner i vikt och inte bli så sunkig utan att få en hård kropp. Det jag kan tänka på just nu är att hon ska ta proteinpulver i samband med bantningskur, vad säger ni om det? Vad är eran rekommendationer, några speciella produkter som ni vet som fungerar bra?

Tacksam för svar! ;)

PureWhey
2014-09-01, 23:50
Bra kost, kcalunderskott och styrketräning.

GPJ
2014-09-02, 08:04
Hon har redan kcalubderskott, hon äter 2 gånger per dag.

Chrbo
2014-09-02, 11:42
Hon har redan kcalubderskott, hon äter 2 gånger per dag.

Om hon inte går ner i vikt har hon inget kaloriunderskott. Om hon inte går ner tillräckligt fort i vikt har hon inte ett tillräckligt stort kaloriunderskott helt enkelt.

GPJ
2014-09-02, 12:23
Tack för eran svar, men skulle jättegärna veta vad ni tycker om hon kombinerar proteinpulver med bantningsmedel. vilka produkter rekommenderar ni för henna?

barrf
2014-09-02, 15:56
Tack för eran svar, men skulle jättegärna veta vad ni tycker om hon kombinerar proteinpulver med bantningsmedel. vilka produkter rekommenderar ni för henna?

Inget bantninsmedel. Ät riktig tillagad mat och räkna kalorier. Läs t.ex King Grubs deffguide: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Xtreme-G
2014-09-02, 15:59
vilka produkter rekommenderar ni för henna?

Kyckling, ägg, kvarg, potatis, grönsaker mm.