handdator

Visa fullständig version : Tyngre Radio


Sidor : 1 2 3 4 [5] 6

Tap3worm
2016-03-14, 16:43
Just denna "ödmjuka" och dynamiska inställning till forskning och nya studier som gör att han är lite av en idol i mina ögon, inte alltid hans slutsatser i sig. Kan verka som en självklarhet, men tycker inte att det är alltför många som delar den egenskapen. Får uppfattningen att många har en grundläggande åsikt och kan ha svårt att erkänna brister om ny forskning visar motsatsen. Vilket absolut kan ha att göra med finansiella aspekter som sagt.

Kan även tänka mig att hans grundläggande inställning är vad som uppskattas av många. Lite på samma sätt som att Kalle Zakari Wahlström inställning till träning uppskattas av en hel del. Det betyder inte att man måste gå och lyfta stockar i skogen hela dagarna för att han kör sin grej.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Eljest
2016-03-14, 17:23
Är det någon gäst som "hävdar" sig mot Gudiol eller är alla med på hans "guru-tåg"?

I linje med Ceejay så tycker jag att Gudiol ofta är relativt objektiv i sitt sätt att bemöta studier. Han lägger fram för-och nackdelar med många av de observationsstudier som han berättar om. Om jag skulle "hävda" mig mot Gudiol, så skulle det aldrig vara mot hans personliga åsikter om viss närings-eller träningslära. Han nämner exempelvis i ett avsnitt att han tror att det är bättre att äta sina kalorier på dagtid, och inte tror på att äta sent på kvällen, utan något direkt vetenskapligt belägg för detta påstående. Detta kan jag invända mig mot, eftersom det kanske finns studier som tyder på annat.

Vad tycker ni om avsnittet med Colting? Hade velat höra mer om hans kosthållning och varför han äter som han gör (å ena sidan har han en egen pod som har detta ämne som övergripande tema men hade varit intressant i ett annat sammanhang). Å andra sidan tyckte jag det var väldigt bra att de tog upp hans träningssätt, något som ofta glöms när han kommer på tal. Han har onekligen gjort en del beundransvärda prestationer inom konditionsidrott.

anvihl
2016-03-14, 18:19
Är det någon gäst som "hävdar" sig mot Gudiol eller är alla med på hans "guru-tåg"?

Hehe, fler än jag som tröttnat på hans ständiga raljerande?

Tog bort träningssnack från itunes efter Emma Frans var med, Gudiol ägnade hela programmet att förklara massa småskit och "om och men" för Emma istället för att låta en av landets mest kompetenta epidemiologer få svara på frågorna, han avslutade sen med en äkta mansplaining om varför man ska äta uteslutande på dagtid.

Han borde som många andra medelålders högljudda män vara tyst när mer kompetenta individer är i närheten.

Eljest
2016-03-14, 19:25
Hehe, fler än jag som tröttnat på hans ständiga raljerande?

Tog bort träningssnack från itunes efter Emma Frans var med, Gudiol ägnade hela programmet att förklara massa småskit och "om och men" för Emma istället för att låta en av landets mest kompetenta epidemiologer få svara på frågorna, han avslutade sen med en äkta mansplaining om varför man ska äta uteslutande på dagtid.

Han borde som många andra medelålders högljudda män vara tyst när mer kompetenta individer är i närheten.

Håller med om att de borde låta gästerna få större utrymme i Tyngre träningssnack. Till och med i avsnittet om "trams" så tar Gudiol över en stor del av det Wille lägger fram. Tycker att det är synd, hade velat höra mer av Wille och hans synpunkter kring saker och ting.

PureWhey
2016-03-14, 19:49
Jag är inte trött på någon, bara undrade då det är vanligt att folk tolkar studier osv olika.

Eljest
2016-03-14, 19:52
Jag är inte trött på någon, bara undrade då det är vanligt att folk tolkar studier osv olika.

Har för mig att Anki och Gudiol inte hade samma uppfattning gällande avvänjning av koffeinberoende.

MackeJuve
2016-03-15, 08:51
Slår ett slag för "Gympaläraren" nu när Kalle ändå nämndes på föregående sida. Inte lika spännande som när han testar olika sporter men det är ett väldigt viktigt ämne han behandlar och det har potential att bli rätt underhållande.

Jag är otroligt tudelad när det kommer till Kalle :D Å ena sidan så är han helt jävla underbar. Skulle inte ha något emot att ha hans liv när man är mellan 30 och 40 liksom. Älskar att han brinner för att få folk att röra på sig. Å andra sidan så kan jag bli rätt trött på den ständiga, påslagna, virrigheten och barnsligheten som han kör med. Men det är i vilket fall det ena av två program som jag följer på TV(Mästarnas mästare är det andra). Det går ikväll 20:00 på SVT 1.

forslund
2016-03-15, 09:09
Kalle är de enda avsnitten på radion jag inte lyssnar på. Orkar inte med karln.

ceejay
2016-03-15, 09:28
Jag tycker han känns alldeles för fokuserad på att vara någon hippievirrig mystisk tomte.

PureWhey
2016-03-15, 09:51
No shit, märkte man inom 5 min utav första programmet.

MackeJuve
2016-03-15, 09:55
Misstänkte att jag inte var ensam om den åsikten :D För att sprida lite love också så vill jag framhäva att jag trots det gillar Kalle. Gillar det han står för, hans program och att träning får utrymme i SVT.

Eljest
2016-03-15, 21:39
Oavsett vad man tycker om Kalle, så är det här fantastiskt roligt. 29 min in i avsnittet.

http://www.svtplay.se/video/6995875/gympalararen/gympalararen-avsnitt-2

thompaboy
2016-03-16, 00:00
Av alla frågor som kommer in till gästerna så börjar jag tröttna lite på dom interna frågorna som tas upp, i stil med "Kalle Karlsson (nån som uppenbarligen är bekant med gästen) undrar vem som bakar godast kladdkaka" eller liknande. Tycker inte dom tillför så mycket men i övrigt hatten av för en bra podcast:hbang:

Bärsärk
2016-03-16, 00:01
Jag tycker han känns alldeles för fokuserad på att vara någon hippievirrig mystisk tomte.

Han är alldeles för medveten om vad han gör, och han gillar att synas och höras på tok för mycket.

MackeJuve
2016-03-16, 08:13
Fan vad jag tycker om hans nya program :D Riktigt lider med honom under gårdagens avsnitt. Så jävla svår ålder och stadium i livet på dessa ungdomar. Skulle ge upp direkt vad gäller att få dessa att börja röra på sig på idrotten. Gillar att han har en timme nu och inte de sedvanliga ~30 minuterna.

Leifallan
2016-03-18, 10:16
Oavsett vad man tycker om Kalle, så är det här fantastiskt roligt. 29 min in i avsnittet.



http://www.svtplay.se/video/6995875/gympalararen/gympalararen-avsnitt-2


Haha dom grabbarna e ju helt underbara!


Sent from my iPhone using Tapatalk

HerrLuta
2016-03-18, 14:51
Kul att Colting var med i ett avsnitt men jag hade också velat höra mer om hans kosttänk. Ganska kul också när han säger något i stil med "Gudiol är duktig men han har väldigt fel och är okunnig gällande kost och insulin bla bla bla..." då det Colting vet ALLTID är sant och stämmer.

Jag vet nog ingen person som är mer okritisk mot de budskap som gynnar hans egen "lära". Dock har han sjukt många imponerande prestationer i bagaget!

MackeJuve
2016-03-18, 14:56
Andreas: Är det enbart Viktor som lägger upp saker på Tyngres Instagram eller har även du och Alex tillgång till den? Tänker ofta kring vem det är som har lagt upp vad :)

Bmwtwinturbo
2016-03-18, 21:39
Kul att Colting var med i ett avsnitt men jag hade också velat höra mer om hans kosttänk. Ganska kul också när han säger något i stil med "Gudiol är duktig men han har väldigt fel och är okunnig gällande kost och insulin bla bla bla..." då det Colting vet ALLTID är sant och stämmer.

Jag vet nog ingen person som är mer okritisk mot de budskap som gynnar hans egen "lära". Dock har han sjukt många imponerande prestationer i bagaget!
Var det inte Paolo han pratade om?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Eljest
2016-03-18, 21:43
Kul att Colting var med i ett avsnitt men jag hade också velat höra mer om hans kosttänk. Ganska kul också när han säger något i stil med "Gudiol är duktig men han har väldigt fel och är okunnig gällande kost och insulin bla bla bla..." då det Colting vet ALLTID är sant och stämmer.

Jag vet nog ingen person som är mer okritisk mot de budskap som gynnar hans egen "lära". Dock har han sjukt många imponerande prestationer i bagaget!

Var det inte Paolo han pratade om?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Tror bestämt det var Paolo, Colting har inte sagt något om Gudiol så vitt jag minns. Ska för övrigt bli väldigt intressant att höra om Paolos kost och träning. Colting och Paolo i debatt hade varit bra fredagsnöje.

Tomas Tryffel
2016-03-18, 22:17
Avsnittet med Colting var kul att höra, men kanske lite väl allmänt (vilket iofs är förståeligt första gången han är gäst) och "okontroversiellt" :)
Vore väldigt roligt om han fick komma tillbaka och ta itu med lite vassare ämnen!

Eljest
2016-03-18, 22:21
Avsnittet med Colting var kul att höra, men kanske lite väl allmänt (vilket iofs är förståeligt första gången han är gäst) och "okontroversiellt" :)
Vore väldigt roligt om han fick komma tillbaka och ta itu med lite vassare ämnen!

Han pratar mycket (läs uteslutande) om sina smörstekta ekologisk fläskkotletter i sin pod, men det blir naturligtvis väldigt subjektivt. Vill verkligen höra en debatt mellan Gudiol och Colting gällande kost. När Colting tar upp kostdoktorn som källa lär det ta hus i helvete.

Tomas Tryffel
2016-03-18, 22:38
Han pratar mycket (läs uteslutande) om sina smörstekta ekologisk fläskkotletter i sin pod, men det blir naturligtvis väldigt subjektivt. Vill verkligen höra en debatt mellan Gudiol och Colting gällande kost. När Colting tar upp kostdoktorn som källa lär det ta hus i helvete.

Jag vill också verkligen höra en (väl modererad!) debatt mellan de tu.

HerrLuta
2016-03-19, 07:30
Han pratar mycket (läs uteslutande) om sina smörstekta ekologisk fläskkotletter i sin pod, men det blir naturligtvis väldigt subjektivt. Vill verkligen höra en debatt mellan Gudiol och Colting gällande kost. När Colting tar upp kostdoktorn som källa lär det ta hus i helvete.

Glöm för all del inte Ann Fernholm med sin bok "Ett sötare blod"!!! Frågan är hur många gånger han nämnt henne som referens. Tror dock inte att en "debatt" mellan Colting och Roberto hade lett någon vart då båda herrarna är för totalitära i vad som är rätt eller fel. Därför gillar jag Gudiol mer eftersom han är mer öppen för att ändra sin åsikt.

HerrLuta
2016-03-19, 07:36
Var det inte Paolo han pratade om?

Sorry, ni har rätt det var Paolo :)

Tomas Tryffel
2016-03-19, 14:20
Glöm för all del inte Ann Fernholm med sin bok "Ett sötare blod"!!! Frågan är hur många gånger han nämnt henne som referens. Tror dock inte att en "debatt" mellan Colting och Roberto hade lett någon vart då båda herrarna är för totalitära i vad som är rätt eller fel. Därför gillar jag Gudiol mer eftersom han är mer öppen för att ändra sin åsikt.

Återigen, det är väl ändå en debatt mellan Colting och Gudiol alla vill höra.
Sluta blanda in Roberto :)

Riddle
2016-03-21, 09:06
Fan känns som att det tappat lite senaste tiden. Bara samma personer på repeat. Finns ju en gräns på hur mycket intressant en och samma person har att komma med.
Kul med colting dock!

Eljest
2016-03-26, 19:57
Paolo Roberto var intressant, men tyckte att de surrade iväg lite väl mycket på pizza och pasta. Hade, i likhet med hur avsnittet med Colting blev idrottsfokuserat, velat höra om Paolo som ung proffsboxare. Tycker i och för sig att det är roligt när det spinnar vidare på sidospår, men kan bli lite mycket ibland. Vilket tyckte ni var bäst, Colting eller Roberto, om man ställer dessa avsnitt mot varandra?

Leifallan
2016-03-28, 12:06
Dom hann visste före!

http://maxstyrka.se/2016/03/maxstyrka-radio-avsnitt-59-lennart-hoa-hoa-dahlgren/


Sent from my iPhone using Tapatalk

bear.flowertwig
2016-03-28, 12:16
Dom hann visste före!

http://maxstyrka.se/2016/03/maxstyrka-radio-avsnitt-59-lennart-hoa-hoa-dahlgren/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Noterade samma. Hoa är för härlig.

Leifallan
2016-03-28, 18:00
Ja grymt klok man får jag säga.

"God självkänsla kräver hård självrannsakan."


Sent from my iPhone using Tapatalk

caelus
2016-04-06, 00:03
Intressant avsnitt med Colting. En beundransvärd person på många sätt.

Kul också att ni har med personer som sysslar med konditions-/uthållighetsidrott och inte bara byggare, gärna mer sånt! En person jag gärna skulle vilja höra är Per Elofsson. Skulle vara intressant att höra honom berätta kring sin erfarenhet av överträning.

Gymmis
2016-04-06, 13:07
Om man går igenom strömmen av de senaste programmen så tycker jag att ni lyckats bra med en mix mellan nya och gamla gäster som verkar inom olika delar av lyftning och fitness.

Tror att man får inse att alla gäster inte kommer att falla inom sitt eget intresseområde och istället njuta av de sköna värdarna och förhoppningsvis av en och annan skön anekdot av gästen.

Önskar så klart att ni lockar in gästerna som Maxstyrka haft såsom Hoa och Lasse Norén.

Tror också att det skulle kunna bli ett riktigt intressant program med Mats Kardell. Mer allvar än normalt men nog så viktigt att ta upp vad medicineringen inom idrott kan ställa till med.

MackeJuve
2016-04-06, 13:36
Önskar så klart att ni lockar in gästerna som Maxstyrka haft såsom Hoa och Lasse Norén.



Jag med. Men avsnittet med Norén tyckte jag var lite deppigt på något sätt. Jag vill inte höra att de har slutat att styrketräna. Han verkade i och för sig må bra men egoisten i mig vill inte att personer så som han ska lägga av med det som de har fått som en genetisk gåva.

Gymmis
2016-04-06, 13:46
Jag med. Men avsnittet med Norén tyckte jag var lite deppigt på något sätt. Jag vill inte höra att de har slutat att styrketräna. Han verkade i och för sig må bra men egoisten i mig vill inte att personer så som han ska lägga av med det som de har fått som en genetisk gåva.

Visst finns det en poäng i det. Jag tror dock att det kan bli en annan karaktär på intervjun om han är med i Tyngre även om faktum kvarstår. Andreas borde kunna locka fram lite fler sköna anekdoter...

Det vore tragiskt om han, som är en av Sveriges råstarkaste människor genom tiderna, inte vid något tillfälle är med i den tyngsta podcasten.

PureWhey
2016-04-08, 10:05
Ola W idag tydligen! :D

Duffman
2016-04-08, 10:47
Ola W idag tydligen!

Fan vad kul, den människan kan man aldrig lyssna för mycket på! Han skulle ha en egen podd :) Bra jobbat förresten, Andreas och Alex! Keep it up!

MackeJuve
2016-04-14, 22:39
Avsnittet med Carl-johan är det bästa avsnittet av Tyngre någonsin. Anekdoter, värdarna lyssnade, häftig och annorlunda värld och en fascinerande person. Inte en tråkig stund.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

JohPz
2016-04-14, 22:48
Avsnittet med Carl-johan är det bästa avsnittet av Tyngre någonsin. Anekdoter, värdarna lyssnade, häftig och annorlunda värld och en fascinerande person. Inte en tråkig stund.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Håller med till fullo! Älskar anekdoter om tokhård träning, mycket mat och sjuka upplevelser. Blev riktigt sugen på att testa Am. Fotboll av det:d

inZane
2016-04-15, 08:19
Avsnittet med Carl-johan är det bästa avsnittet av Tyngre någonsin. Anekdoter, värdarna lyssnade, häftig och annorlunda värld och en fascinerande person. Inte en tråkig stund.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Tänkte på detta också, man satt och flinade hela tiden, jäkligt jäkligt bra avsnitt, tack för det!

Shqypnia
2016-04-15, 08:38
För att inte tala om den härliga amerikanska brytningen.

Eljest
2016-04-18, 12:01
Avsnittet med Calvin Keyser-Allen var intressant på många plan, inte minst eftersom han troligtvis är den starkaste bland Sveriges Crossfitatleter. Eftersom han är bär denna epitet, så tycker jag verkligen att värdarna borde frågat mer detaljfrågor. Hur ser ett vanligt pass ut från första till sista minuten? Hur ser en kostdag ut kalori-och måltidsmässigt? Dessa svar är intressanta eftersom det skiljer sig väldigt mycket atleter emellan. Tycker att svaren på frågorna blev väldigt luddiga. Exempelvis, så var svaret på frågan hur Calvins matdag ser ut, att han äter mindre kolhydrater och mer fett på kvällen eftersom han känner sig piggare, och värdarna nöjde sig med detta svar.

Kan inte annat än att tycka att det är otillräckligt som svar på en fråga gällande en elitidrottares nutrition. Att Calvin inte vill dela med sig av mer detaljer kring sin kost och träning, är för visso förståeligt, men då borde Tyngre Radio se över sina frågeställningar till gästerna. Jag tror att flertalet lyssnare, är intresserade av träning-och kostfrågorna på ett djupare plan än vad som i nuläget behandlas i avsnitten. Tidigare avsnitt tycker jag var mer ingående men nu har det blivit allt mindre fokus på den gästande atletens vardag.

MackeJuve
2016-04-18, 12:33
Avsnittet med Calvin Keyser-Allen var intressant på många plan, inte minst eftersom han troligtvis är den starkaste bland Sveriges Crossfitatleter. Eftersom han är bär denna epitet, så tycker jag verkligen att värdarna borde frågat mer detaljfrågor. Hur ser ett vanligt pass ut från första till sista minuten? Hur ser en kostdag ut kalori-och måltidsmässigt? Dessa svar är intressanta eftersom det skiljer sig väldigt mycket atleter emellan. Tycker att svaren på frågorna blev väldigt luddiga. Exempelvis, så var svaret på frågan hur Calvins matdag ser ut, att han äter mindre kolhydrater och mer fett på kvällen eftersom han känner sig piggare, och värdarna nöjde sig med detta svar.

Kan inte annat än att tycka att det är otillräckligt som svar på en fråga gällande en elitidrottares nutrition. Att Calvin inte vill dela med sig av mer detaljer kring sin kost och träning, är för visso förståeligt, men då borde Tyngre Radio se över sina frågeställningar till gästerna. Jag tror att flertalet lyssnare, är intresserade av träning-och kostfrågorna på ett djupare plan än vad som i nuläget behandlas i avsnitten. Tidigare avsnitt tycker jag var mer ingående men nu har det blivit allt mindre fokus på den gästande atletens vardag.

Det här är jag nog beredd att skriva under på. Jag har inte avsnittet med Calvin färskt i minnet men överlag så är känslan att det har gått mer och mer åt allmänt prat om det mesta istället för djupdykningar i träningsupplägg och kostupplägg. Jag säger inte att varje avsnitt är så men jag tror att det behandlas i för liten utsträckning. Det är därför avsnitten med Patrik är så härliga. Man får både skämt och allmänt skitsnack samt nördiga detaljer kring träning. Det är väldigt uppfriskande att både bli underhållen samt lära sig något. I merparten av avsnitten lär man sig tyvärr inte något utan man får någon anekdot och lite grundläggande träningssnack. Jag tror att alla gäster har NÅGOT som man kan lära sig av, om än i olika stor utsträckning.

Shqypnia
2016-04-19, 09:38
Det senaste avsnittet var magiskt bra!

Leifallan
2016-04-19, 12:01
Ja riktigt intressant!

MackeJuve
2016-04-19, 12:33
Stämmer in i hyllningskören! Givetvis mår jag väldigt bra över att ha börjat konditionsträna sedan ett par veckor tillbaka ;)

Andreas Guiance
2016-04-20, 13:39
Det senaste avsnittet var magiskt bra!

Ja riktigt intressant!

Stämmer in i hyllningskören! Givetvis mår jag väldigt bra över att ha börjat konditionsträna sedan ett par veckor tillbaka ;)

Är usel på att svara här, men *cupid*

Frantic
2016-04-21, 16:02
Avsnittet med Hansen var riktigt bra och förmodligen så långt man kan komma från ett avsnitt med någon random brud som tävlar i bikini :D Tummen upp! Enbart pga det avsnittet kommer jag köpa vassle från Tyngre nästa gång skafferiet behöver fyllas på.

O_Wao
2016-04-21, 19:31
Helt grymt avsnitt i måndags, kände mig som ett helgon eftersom jag lyssnade på det när jag var ute och sprang. :D

Spettet
2016-05-17, 17:14
Vad är spanska industri glassar?

Jorgen
2016-05-17, 17:17
Vad är spanska industri glassar?

Det är den sortens glassar som serverades under middagarna på hotellet vi brukar bo på under EM i Santa Susanna.
Dom är små, smakar kemiskt, men går att klämma i sig i mängder. *popcorn*

Spettet
2016-05-17, 17:32
Det är den sortens glassar som serverades under middagarna på hotellet vi brukar bo på under EM i Santa Susanna.
Dom är små, smakar kemiskt, men går att klämma i sig i mängder. *popcorn*

Tack:thumbup:

An Iron Soul
2016-05-30, 19:46
Jag reagerade på dagens avsnitt.
Vad är det egentligen som är grunden till problemet mellan tyngdlyftningsförbundet och Carita?
Det märktes tydligt hur ledsen hon blev så fort ni kom in på ämnet om EM. Hon var verkligen helt knäckt. Det gör mig som utomstående orolig.

Ni gjorde säkert rätt som inte gjorde någon vidare utfrågning om ämnet i radion men iallafall.
Handlar det om dåligt ekonomiskt stöd, ouppnåeliga kvalgränser, laguttagningar eller vadå?

Edit: Jag vill minnas att Anders T Bergström har sagt att han t.o.m valde att avsluta sin karriär p.g.a förbundet. Vad handlade det om? Någonting måste vara helgalet när det gått så långt.

O.B.S att jag inte är ute efter någon slags paj-kastning, utan jag vill bara ha svar.

Eljest
2016-08-09, 12:32
Lyssnar på denna (http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/saa-blir-du-stark/) och hade glömt hur kopiöst djävla rolig Hurril är. Garvar högljutt åt hans konstanta hån av bro-tränande med neurotisk syn på kost.

MackeJuve
2016-08-09, 12:58
Lyssnar på denna (http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/saa-blir-du-stark/) och hade glömt hur kopiöst djävla rolig Hurril är. Garvar högljutt åt hans konstanta hån av bro-tränande med neurotisk syn på kost.

Han gör sig otroligt bra i podcast.

Jag tycker att det är kul att höra om andra sporter då och då, så som ni och Tyngre Träningssnack har lyckats med på sistone. Har noll intresse för cykling, likväl är det intressant att lyssna på Mattias Renck. Samma sak med senaste avsnitten med basketcoachen. Det friskar upp podden. Fortsätt så :thumbup:

Brofessorn
2016-08-10, 07:56
Någon som lyssnat på senaste Tyngre Träningssnack?

"Maximalt med muskelmassa på 10 veckor" (http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/maximalt-med-muskelmassa-paa-10-veckor/)
"Hur man gick tillväga för att uppnå en av de största ökningarna i muskelmassa som är dokumenterad i en studie."

Verkar smått intressant, ska lyssna på den nu när jag drar iväg och kör BodyPump.

turken
2016-08-13, 00:07
Älskar er podd, utmärkt och lärorikt tidsfördriv till/från arbetet. Speciellt avsnitten med Gudiol/Wallengren är intressanta då frågor som man själv grubblar över brukar dryftas. Men jag vill också lufta lite missnöje.

Flera gånger när jag lyssnat på er systerpodd Träningssack så slås jag av känslan att Gudiol inte skiljer på sin roll som expert när han gästar ert program kontra sin roll i Träningssnack. Kanske ska det heller inte vara någon skillnad, i så fall ber jag om ursäkt, men jag tänker att gästen är den som ska stå in centrum - inte poddvärden. Speciellt avsnittet med Erik Hemmingsson kommer jag att tänka på där Gudiol flera gånger avbröt Hemmingsson och hade långa utsagor i ämnet varvid Erik svarade kort då inget återstod att tillägga. Det borde vara tvärtom tänker jag.

Hoppas båda poddarna blir långvariga och att min "kritik" ses som konstruktiv input.

anvihl
2016-08-13, 01:43
Älskar er podd, utmärkt och lärorikt tidsfördriv till/från arbetet. Speciellt avsnitten med Gudiol/Wallengren är intressanta då frågor som man själv grubblar över brukar dryftas. Men jag vill också lufta lite missnöje.

Flera gånger när jag lyssnat på er systerpodd Träningssack så slås jag av känslan att Gudiol inte skiljer på sin roll som expert när han gästar ert program kontra sin roll i Träningssnack. Kanske ska det heller inte vara någon skillnad, i så fall ber jag om ursäkt, men jag tänker att gästen är den som ska stå in centrum - inte poddvärden. Speciellt avsnittet med Erik Hemmingsson kommer jag att tänka på där Gudiol flera gånger avbröt Hemmingsson och hade långa utsagor i ämnet varvid Erik svarade kort då inget återstod att tillägga. Det borde vara tvärtom tänker jag.

Hoppas båda poddarna blir långvariga och att min "kritik" ses som konstruktiv input.

Ja, han är en riktig mansplainare den där Gudiol, ger inte experterna en syl i vädret. Roligt när Emma Frans var med och han betedde sig precis så som männen hon skämtar om på hennes twitter, hon lät måttligt road stundtals.

Han är för det mesta påläst om diverse studier, men är tydligt för dom som läst mer än 15hp humanfysiologi att han saknar kompetens när det gäller humanfysiologiska molekylära processer, men det struntar han i och förklarar för alla hur det fungerar iallafall, inklusive dom som kan.

Brofessorn
2016-08-17, 07:22
Nytt Tyngre Träningssnack om ketoner (http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/traeningssnack-om-ketoner-dess-funktion-och-paaverkan-paa-din-prestationsfoermaaga/)

Leifallan
2016-08-23, 22:34
När var Emma Frans med i Träningssnack?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Magnus N
2016-08-24, 07:06
När var Emma Frans med i Träningssnack?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avsnitt 17

Shqypnia
2016-11-16, 11:18
Det har blivit så många poddar nu från Tyngre. Min favoriter är Tyngre (original) och det nya fenomenet Tyngre Rubriker.

Tyngre Träningssnack är sjukt intressant när ett tema väl tilltalar mig, annars blir det för nördigt för min smak i något jag inte har intresse av alls.

MackeJuve
2016-11-16, 11:50
Tyngre Rubriker har jag missat. Jag gillar nog fortfarande original-Tyngre bäst, Träningssnack är fan för nördigt för min smak också. Tyngre Vänner är rätt skön att slölyssna på.

Herr Dahlén verkar vara en av de populäraste gästerna, personligen så har jag lite svårt för honom. Samma sak med Zackari Wahlström. Han var störtskön i början med sin träningsglädje och kanonprogram som Svett och Etikett samt Gympaläraren. I den senaste säsongen av Svett och Etikett har jag dock lessnat på hans TV-personlighet. Det jag syftar på är att han framställer sig lite som ett barn för att vara charmig. Han ser lite förvirrad ut, ställer en barnslig fråga och kollar sedan förvirrat in i kameran och skrattar lite. Det kommer fram lite i poddarna också. Samtidigt så gör han ju ett grymt jobb med att promota träning, så jag är lite tudelad.

Magnus N
2016-11-16, 12:08
Neumann med i veckans tyngre angående hans doktorsavhandling

Gober
2016-11-16, 13:03
Älskar er podd, utmärkt och lärorikt tidsfördriv till/från arbetet. Speciellt avsnitten med Gudiol/Wallengren är intressanta då frågor som man själv grubblar över brukar dryftas. Men jag vill också lufta lite missnöje.

Flera gånger när jag lyssnat på er systerpodd Träningssack så slås jag av känslan att Gudiol inte skiljer på sin roll som expert när han gästar ert program kontra sin roll i Träningssnack. Kanske ska det heller inte vara någon skillnad, i så fall ber jag om ursäkt, men jag tänker att gästen är den som ska stå in centrum - inte poddvärden. Speciellt avsnittet med Erik Hemmingsson kommer jag att tänka på där Gudiol flera gånger avbröt Hemmingsson och hade långa utsagor i ämnet varvid Erik svarade kort då inget återstod att tillägga. Det borde vara tvärtom tänker jag.

Hoppas båda poddarna blir långvariga och att min "kritik" ses som konstruktiv input.

Ja, han är en riktig mansplainare den där Gudiol, ger inte experterna en syl i vädret. Roligt när Emma Frans var med och han betedde sig precis så som männen hon skämtar om på hennes twitter, hon lät måttligt road stundtals.

Han är för det mesta påläst om diverse studier, men är tydligt för dom som läst mer än 15hp humanfysiologi att han saknar kompetens när det gäller humanfysiologiska molekylära processer, men det struntar han i och förklarar för alla hur det fungerar iallafall, inklusive dom som kan.


Jag gillar Gudiol men håller till viss del med om det ni skriver. Hans stil funkar när det bara är värdarna eller ihop med Alex och Andreas. Men han tar ofta över och avbryter gästerna. Något han borde ta åt sig av och fundera lite på kanske.

KlopFer
2016-11-16, 13:14
Zackari Wahlström. Han var störtskön i början med sin träningsglädje och kanonprogram som Svett och Etikett samt Gympaläraren. I den senaste säsongen av Svett och Etikett har jag dock lessnat på hans TV-personlighet. Det jag syftar på är att han framställer sig lite som ett barn för att vara charmig. Han ser lite förvirrad ut, ställer en barnslig fråga och kollar sedan förvirrat in i kameran och skrattar lite. Det kommer fram lite i poddarna också. Samtidigt så gör han ju ett grymt jobb med att promota träning, så jag är lite tudelad.

This.

Jag klarar det inte längre. Eller alla små avbrott när hans fru ska ge kommentarer om kalles nya "påhitt" därhemma.


Tyngre rubriker är förörvrigt min nya favorit :)

forslund
2016-11-16, 13:35
Kalle Wahlström är den enda gästen jag hoppar över. Går inte att lyssna eller se på hans tillgjorda sätt att vara.

Jag gillar Gudiol men håller till viss del med om det ni skriver. Hans stil funkar när det bara är värdarna eller ihop med Alex och Andreas. Men han tar ofta över och avbryter gästerna. Något han borde ta åt sig av och fundera lite på kanske.

Samma här. Hans texter är också bra men i podcasten blir det lite för mycket av att han ska få bekräftat att han har rätt, istället för att låta gästerna prata.

Gerdler
2016-11-16, 13:42
Tycker poddarna är jättetrevliga och lyssnar på alla utom tyngre vänner och tyngre fredagsmys. Däremot så håller jag med om viss del av kritiken ovan, även om jag tycker att Guddi tillför 10 gånger mer gott än ont och han är helt klart en av mina favoriter på tyngre så kunde han ibland göra jobbet som "värd" bättre. Han ställer ofta väldigt relevanta frågor dock och tar upp ämnen och poänger som är viktiga och intressanta.

1x0
2016-11-16, 13:44
Haha jag hade missat massa tyngre-avsnitt (originalet) så jag lyssnade igenom 10-15 stycken i somras under landsvägscykling - varje gång Andreas körde sin "jaa, så att" ville jag hoppa av cykeln. Satt och räknade total-"så att"-sägningar några turer. :)

Skulle vilja ha en tyngre-t-shirt med texten "jaa, så att..." hahaha.

__________________

Tänkte också på hur mycket "deras gamla" podcast måste ha tappat antal lyssningar. Jag lyssnade på den från start minns jag, 2010 (?). Funderar på börja plöja igenom den igen.

Undra hur mycket deras gamla podcast peakade på antal lyssningar, gentemot nu. Även nuvarande (tyngre radio). :>

Shqypnia
2016-11-16, 14:25
Jag kan nog inte hålla med ang Gudiol. Ett avsnitt med Jacob är en garanti på ett riktigt bra avsnitt. Det enda jag stör mig med Jacob är varför in i h-vete han inte bjöd Alex på sitt bröllop... Haha sjukt irriterande tkr jag. Varför bjuda Andreas men inte Alex när alla tre är vänner..

Wahlström är alltid lika rolig och härlig att lyssna på tkr jag. Tkr överlag de flesta gäster är trevliga. har problem med gäster som Andreas och Alex måste dra orden ur. Om du inte kan vara social, varför ställer du då upp på en intervju på en podd... Andra gäster, ofta bodybuilders som försöker hålla sina knep kring sina laddningar och tömningar är bara patetiska haha. Who da fcuk cares. En jag inte tål är den pratglada snubben från Gladiatorerna. Kommer fan inte på hans namn just nu alltså.

Tyngre är dock tveklöst det bästa som har hänt tränings Sverige.

MackeJuve
2016-11-16, 14:50
Tyngre är dock tveklöst det bästa som har hänt tränings Sverige.

Hur tänker du här, kan du utveckla? :) Det bästa vi har i Sverige, i min mening, är Giants Live-galan. Tyngres pod är väl kanske den bästa svenska träningspodden.

Jag tycker att vi överlag är ganska fattiga på riktigt grymma saker online i träningsväg(slå mig gärna på fingrarna om jag glömmer något uppenbart). Hade vi haft svenska motsvarigheter till YT-amerikanerna så hade t.ex. Hurril haft en egen YT-kanal med instruktionsvideos, gött snack och hardcore lifting som uppdaterades varannan dag. Josef Eriksson tycker jag är något på spåret men han uppdaterar alldeles för sällan. Även Hollsten var på god väg mot succé med Restless Industries men han la ju ned ganska snart efter start.

tht716
2016-11-16, 15:52
Det enda jag stör mig med Jacob är varför in i h-vete han inte bjöd Alex på sitt bröllop... Haha sjukt irriterande tkr jag. Varför bjuda Andreas men inte Alex när alla tre är vänner..

Har funderat på detta med!

Nanderöd
2016-11-16, 16:10
Håller med om Wahlström. Har svårt att förstå hur han har slagit igenom så. Svett och etikett hade blivit så mycket bättre om det handlat om idrotten, utövarna och profilerna istället för Wahlströms prestationsångest.

pepplez
2016-11-16, 16:10
Förstår inte hur man tänkte kring upplägget med Tyngre Rubriker. Bara lyssnat på ett avsnitt men där var typ 7 pers medverkande samtidigt. Blev väldigt taffligt, alldeles för många personer. Stängde av ganska tidigt och kommer inte lyssna igen.

Vanliga Tyngre-podden lyssnar jag på i perioder. Tycker jag ganska snabbt blir mättad då samma tugg återkommer gång på gång, både i segmenten med och utan gäst. Men efter ett uppehåll kan det vara trevligt att lyssna ett tag igen.

Kaukasuskokosnöt
2016-11-16, 16:15
Jag kan nog inte hålla med ang Gudiol. Ett avsnitt med Jacob är en garanti på ett riktigt bra avsnitt. Det enda jag stör mig med Jacob är varför in i h-vete han inte bjöd Alex på sitt bröllop... Haha sjukt irriterande tkr jag. Varför bjuda Andreas men inte Alex när alla tre är vänner..


Minns att jag hört något om detta? Är det i försnacket till poddarna som det nämns? Finns säkert någon anledning, Gudiol och Guiance umgås väl en del på fritiden? Det kanske inte Alex och Jacob gör :Virro

För övrigt tycker jag att försnacket till Tyngre Radio är det bästa. Brukar bli ett och annat gapskratt till alla anekdoter! :laugh:
Tyngre Rubriker är bra och Tyngre Träningssnack när ämnet är intressant som sagt. Har även sett att två av Tyngres tjejskribenter har en podd som heter Tyngre Psykbryt på G!

Gober
2016-11-16, 19:06
Vad fan har bröllopsinbjudan med poddenn att göra, värre snack än tanterna i lunchrummet :D Hyr vet ni ens vem som bjöd vem?

Tyngre polare har jag bara lyssnat några minuter på, kändes mest tramsigt och dåligt uppstyrt.

Shqypnia
2016-11-16, 22:10
Hur tänker du här, kan du utveckla? :)

Självklart kan jag det.

Jag tkr Tyngre har blivit en samlingsplats för hela tränings-Sverige.

- Podden. Samlar hela eliten inom BB, styrkelyft och styrketräning överlag i podden.

- Tyngre Classic. Har inom en väldigt kort tid blivit Sveriges bästa tävling.

- Med skribenter som Gudiol, men också deras andra poddar, så känns Tyngre som en mkt pålitlig källa inom kost och träning.

Allt detta har vi på en och samma plats. Det har vi inte skådat tidigare i Sverige.

Vad fan har bröllopsinbjudan med poddenn att göra, värre snack än tanterna i lunchrummet :D Hyr vet ni ens vem som bjöd vem?


Det är bara sjukt konstigt tkr jag haha varken mer eller mindre.

gohei
2016-11-16, 22:40
För övrigt tycker jag att försnacket till Tyngre Radio är det bästa. Brukar bli ett och annat gapskratt till alla anekdoter! :laugh:


Det roligaste för mig är när Alex (?) mormor eller farmor kommer på tal och han ska härma henne :laugh:

Rahf
2016-11-16, 22:42
Det roligaste för mig är när Alex (?) mormor eller farmor kommer på tal och han ska härma henne :laugh:

Det är Andreas mormor. Hon verkar tydligen vara en stöttepelare i hela Tyngre-konceptet, om man ska tro på deras sortiment :D.

Shqypnia
2016-11-16, 23:36
Mormor (L)

HMS Laestander
2016-11-17, 01:58
Älskar er podd, utmärkt och lärorikt tidsfördriv till/från arbetet. Speciellt avsnitten med Gudiol/Wallengren är intressanta då frågor som man själv grubblar över brukar dryftas. Men jag vill också lufta lite missnöje.

Flera gånger när jag lyssnat på er systerpodd Träningssack så slås jag av känslan att Gudiol inte skiljer på sin roll som expert när han gästar ert program kontra sin roll i Träningssnack. Kanske ska det heller inte vara någon skillnad, i så fall ber jag om ursäkt, men jag tänker att gästen är den som ska stå in centrum - inte poddvärden. Speciellt avsnittet med Erik Hemmingsson kommer jag att tänka på där Gudiol flera gånger avbröt Hemmingsson och hade långa utsagor i ämnet varvid Erik svarade kort då inget återstod att tillägga. Det borde vara tvärtom tänker jag.

Hoppas båda poddarna blir långvariga och att min "kritik" ses som konstruktiv input.
Har aldrig lyssnat på Tyngre Träningssnack, men samma fenomen tycker jag uppstår i Tyngre Vänner när Linus tar allt för mycket plats för att en gäst ska kunna flika in någonting. Lyssnade två eller tre avsnitt innan jag gav upp.

Gillade mycket avsnittet med Weissenberg. Kul att höra att man kan träna med en "ostrukturerad struktur" och ändå ta sig någonvart. Ger hopp för en annan. :)

MackeJuve
2016-11-17, 09:48
Självklart kan jag det.

Jag tkr Tyngre har blivit en samlingsplats för hela tränings-Sverige.

- Podden. Samlar hela eliten inom BB, styrkelyft och styrketräning överlag i podden.

- Tyngre Classic. Har inom en väldigt kort tid blivit Sveriges bästa tävling.

- Med skribenter som Gudiol, men också deras andra poddar, så känns Tyngre som en mkt pålitlig källa inom kost och träning.

Allt detta har vi på en och samma plats. Det har vi inte skådat tidigare i Sverige.


Jo, det har du rätt i. Finns väl inget som är på samma nivå(lite brist på konkurrens?). Jag får ju faktiskt ge dom att flera av deras videos är trevliga att titta på också, tyvärr är de ganska få. Men det är inte bara guld och gröna skogar, de har ju varit med och tagit fram djävulens påfund. Det värsta sedan Celsius, dryckernas Kakan Hermansson: NOCCO. Det kommer jag aldrig att förlåta dom för :D

Shqypnia
2016-11-17, 09:49
Tyngre vänner kan jag bara instämma på. Linus pratar ofta i mun på gästerna och han är yngre än mig men försöker att framstå sig själv som en gammal gubbe när han pratar 'gamla' minne haha.

Shqypnia
2016-11-17, 09:51
Jo, det har du rätt i. Finns väl inget som är på samma nivå(lite brist på konkurrens?). Jag får ju faktiskt ge dom att flera av deras videos är trevliga att titta på också, tyvärr är de ganska få. Men det är inte bara guld och gröna skogar, de har ju varit med och tagit fram djävulens påfund. Det värsta sedan Celsius, dryckernas Kakan Hermansson: NOCCO. Det kommer jag aldrig att förlåta dom för :D

Håller med om Nocco. Dessutom är jag själv lite trött på alla ständiga kost nyheter. I början kom de sällan och det va spännande, nu är det varje vecka något nytt.

Men å andra sidan förstår jag att det är en inkomst och att Tyngre i grunden är ett företag.

Gymmis
2016-11-17, 11:33
Självklart kan jag det.

Jag tkr Tyngre har blivit en samlingsplats för hela tränings-Sverige.

- Podden. Samlar hela eliten inom BB, styrkelyft och styrketräning överlag i podden.

- Tyngre Classic. Har inom en väldigt kort tid blivit Sveriges bästa tävling.

- Med skribenter som Gudiol, men också deras andra poddar, så känns Tyngre som en mkt pålitlig källa inom kost och träning.

Allt detta har vi på en och samma plats. Det har vi inte skådat tidigare i Sverige.



Det är bara sjukt konstigt tkr jag haha varken mer eller mindre.

Framförallt så tycker jag att de genomgående bidrar med en positiv inställning och att lyfta fram alla muskelintressen.

Står i kontrast till mycket skriverier på nätet och den kultur som odlas på vissa ställen där bb ställs mot Sl som ställs mot Ol o.s.v.

Tyngres syn på det hela är mycket roligare tycker jag.

KoloKungen
2016-11-17, 12:55
Jo, det har du rätt i. Finns väl inget som är på samma nivå(lite brist på konkurrens?). Jag får ju faktiskt ge dom att flera av deras videos är trevliga att titta på också, tyvärr är de ganska få. Men det är inte bara guld och gröna skogar, de har ju varit med och tagit fram djävulens påfund. Det värsta sedan Celsius, dryckernas Kakan Hermansson: NOCCO. Det kommer jag aldrig att förlåta dom för :D

Har de någonting med NOCCO att göra? Är inte det Linus Carlens företag?

MackeJuve
2016-11-17, 13:19
Har de någonting med NOCCO att göra? Är inte det Linus Carlens företag?

Ja, de har massvis med NOCCO att göra. Linus Carlén promotar bara drycken, tror att Vitamin Well äger dom(ej säker).

ViktorC
2016-11-17, 16:06
Ja, de har massvis med NOCCO att göra. Linus Carlén promotar bara drycken, tror att Vitamin Well äger dom(ej säker).

Korrekt.

forslund
2016-11-17, 16:14
Ja, de har massvis med NOCCO att göra. Linus Carlén promotar bara drycken, tror att Vitamin Well äger dom(ej säker).

Nja, vill minnas att Linus är Brand Manager (eller någon liknande flashig titel) för Nocco, så han är mer än en reklampelare.

Kaukasuskokosnöt
2016-12-01, 16:00
Allt från Tyngre Talks finns sammanfattat som dagens podavsnitt, riktigt generöst av Tyngre måste jag säga! :)

Patrik Andersson
Linus Carlén
Isabella von Weissenberg
Stefan Ågren
Jacob Gudiol.

MackeJuve
2016-12-01, 16:05
Allt från Tyngre Talks finns sammanfattat som dagens podavsnitt, riktigt generöst av Tyngre måste jag säga! :)

Patrik Andersson
Linus Carlén
Isabella von Weissenberg
Stefan Ågren
Jacob Gudiol.

Ja, det var trevligt. Lyssnade igenom allt med varierande noggrannhet. Isabella var uppenbarligen väldigt nervös men tyckte nog att hon var bäst. Linus var också bra, för att vara han. Höll sig på rätt nivå av smör-/gullighetslinjen.

te1on
2016-12-01, 21:25
Håller på att lyssna igenom tyngre talks nu verkar bra.
Vad händer med hurril? Långa pauser mitt och bara lite tunga andningar

hurril
2016-12-01, 23:27
Håller på att lyssna igenom tyngre talks nu verkar bra.
Vad händer med hurril? Långa pauser mitt och bara lite tunga andningar

Det var på scen. Ibland har man pauser - någon gång fick jag tänka lite på hur jag skulle fortsätta. Var ett micbyte någonstans också.

te1on
2016-12-02, 02:09
Bra var det ändå, pause eller ej.

muddler
2016-12-02, 09:15
Det var på scen. Ibland har man pauser - någon gång fick jag tänka lite på hur jag skulle fortsätta. Var ett micbyte någonstans också.

Nu såg jag det inte på plats men jag tyckte det lät som om du var "tagen ur ditt element", vill bara säga om så var fallet starkt att du stod kvar och slutförde trots det! Känns som att du är mer van att tala i små sällskap men detta ordnar du till med mer scenvana om det nu är något som du vill satsa på.

Du har ju enormt mycket bra kunskap att förmedla men det kändes som att du ville ha mer feedback från publiken än vad du fick så att du åkte på att improvisera här och där och att din humor kanske inte alltid gick fram ;) Trots detta tycker jag att du var bäst i lineupen, starkt jobbat!

Shqypnia
2016-12-02, 14:31
Riktigt grymt av Tyngre att lägga upp hela Tyngre Talks. Alla gäster imponerade stort! Eftersom hurril är aktiv på Kolo passar jag på att ge han den cred han förtjänar! Inspirerande!

Lellee
2016-12-02, 15:41
tack för en härlig podd och riktigt fint ni att delar med er av Tyngre Talks. Jag tycker också att senaste avsnittet med Jacob P var härligt! Skulle gärna höra mer med honom!

Gerdler
2016-12-02, 17:19
Har än så länge bara lyssnat igenom hurrils bidrag till Tyngre talks, var riktigt bra. Tycker mig ha fått nån aha-upplevelse och en hel del underhållning. Sen kan inte rimligen ett scenframträdande vara lika passande att lyssna på i Podd-format som att se på video eller vara där. Så många aspekter man missar. Vet fortfarande inte vad det var för rävpiss han fick dricka! :)

Skulle vara helskönt om det var en Nocco han fick som han dissade så hårt precis där och då :)

JohPz
2016-12-02, 17:47
Gillande med Mr Anderssons presentation, fast tycker nog det är snäppet trevligare när han pratar i radion ändå :) Fnissar varenda gång det kommer en känga åt hårda hoodie-bros.

Pajsaren som kom efteråt fick man ju spola förbi. Snitsigt att inleda med "fan va bakfull jag är, nära att jag inte orkade komma hit imorse. Som ni hör har jag festat sönder rösten såhär lagom till min presentation höhö". Och sen lite skamlös reklam för Nocco på det.

Gerdler
2016-12-02, 17:55
Pajsaren som kom efteråt fick man ju spola förbi. Snitsigt att inleda med "fan va bakfull jag är, nära att jag inte orkade komma hit imorse. Som ni hör har jag festat sönder rösten såhär lagom till min presentation höhö". Och sen lite skamlös reklam för Nocco på det.
Jag håller egentligen med dig om allt, har inte mycket till övers för honom, och den inledningen är självklart katastrof. Men samtidigt Är han grymt framgångsrik med Nocco och det verkar som att en stor skara människor inte tycker som vi, utan gillar honom starkt. Så kanske han får finnas ändå. *hug*

Men jag spolade också. Delvis för han mest brukar snacka om hur han jojo-bantar och det intresserar mig mindre.

JohPz
2016-12-02, 18:06
Jag håller egentligen med dig om allt, har inte mycket till övers för honom, och den inledningen är självklart katastrof. Men samtidigt Är han grymt framgångsrik med Nocco och det verkar som att en stor skara människor inte tycker som vi, utan gillar honom starkt. Så kanske han får finnas ändå. *hug*

Men jag spolade också. Delvis för han mest brukar snacka om hur han jojo-bantar och det intresserar mig mindre.

Jo jag tänkte ge hans talk en ärlig chans men efter den inledningen var det kört.

Taragon
2016-12-02, 19:53
Bra med tyngre talks förutom linus då jag spolade. Men kanske är för att man inte är byggare. Hurril var som vanligt underhållande och även Stefan ågren var ju bra trots att han dissade kollo :p

Brofessorn
2016-12-02, 19:54
Bra med tyngre talks förutom linus då jag spolade. Men kanske är för att man inte är byggare. Hurril var som vanligt underhållande och även Stefan ågren var ju bra trots att han dissade kollo :p

Vad sa han om Kolo? Muckar han med oss?!

Bjorneman
2016-12-02, 20:15
Finns det någon i Tyngres radio som på minsta vis kritiserar fenomenet att kasta studier på varandra (vilket verkar ganska unikt för detta forum) och värderar duktiga lyftares åsikter? I så fall kan jag tänka mig att lyssna på radion.

Överdriver självklart för att försöka få fram en poäng. Jag brukar lyssna när de intervjuar t.ex. Johannes Årsjö och Martin Forsmark. Gillar förövrigt Alex och Andreas skarpt. Det andra har jag egentligen inte lyssnat på.

hurril
2016-12-02, 20:17
Har än så länge bara lyssnat igenom hurrils bidrag till Tyngre talks, var riktigt bra. Tycker mig ha fått nån aha-upplevelse och en hel del underhållning. Sen kan inte rimligen ett scenframträdande vara lika passande att lyssna på i Podd-format som att se på video eller vara där. Så många aspekter man missar. Vet fortfarande inte vad det var för rävpiss han fick dricka! :)

Skulle vara helskönt om det var en Nocco han fick som han dissade så hårt precis där och då :)

Tack (alla!) ni är för snälla.

Det var Nocco. Äppelsmaken. I min mun smakade det kemiskt och anis. Men jag dricker å andra sidan nästan aldrig läsk och när jag gör det, aldrig light så mina lökar är inte vana vid sötningsmedel.

Jorgen
2016-12-02, 20:19
Tack (alla!) ni är för snälla.

Det var Nocco. Äppelsmaken. I min mun smakade det kemiskt och anis. Men jag dricker å andra sidan nästan aldrig läsk och när jag gör det, aldrig light så mina lökar är inte vana vid sötningsmedel.

Anis är bättre än anus. Tror jag.

hurril
2016-12-02, 20:34
Anis är bättre än anus. Tror jag.

Ha! Jag tror att mitt agerande med den där jävla Noccon nog blev mer hånande än vad som var min intention, hoppas inte Linus tog illa upp. Jag är helt enkelt inte någon konsument av energidrycker men hade heller inget statement att göra.

Rahf
2016-12-02, 20:36
Ha! Jag tror att mitt agerande med den där jävla Noccon nog blev mer hånande än vad som var min intention, hoppas inte Linus tog illa upp. Jag är helt enkelt inte någon konsument av energidrycker men hade heller inget statement att göra.

Man får hoppas att 'en var på rätt humör. Men jag antar att du är en som har lätt för dräpande kommentarer? Alltså något som uppfattas skitroligt av vissa och elakt av andra, medan du själv inte egentligen har en baktanke.

hurril
2016-12-02, 20:37
Man får hoppas att 'en var på rätt humör. Men jag antar att du är en som har lätt för dräpande kommentarer? Alltså något som uppfattas skitroligt av vissa och elakt av andra, medan du själv inte egentligen har en baktanke.

Skulle jag ha konstant tourettes? Vad snackar du om? :)

Shqypnia
2016-12-02, 21:50
Skulle jag ha konstant tourettes? Vad snackar du om? :)

Haha exempel 1

Kaukasuskokosnöt
2016-12-03, 10:51
Gudiol var bäst tycker jag, men å andra sidan var det inget som var särkilt förvånande. Han är ju van att prata och är ger alltid intrycket av att vara bra påläst!

Fick ett litet aha-moment när Stefan Ågren snackade om när man tar ett PB och sedan ska försöka öka det med något kilo på samma pass. Då tar man i så att man håller på att skita på sig och misslyckas totalt! Sjukt hög igenkänningsfaktor! :D

Tyngre sa att nya smaker på deras proteinpulver var på gång i senaste frågeavsnittet, någon som har mer info om detta? Ännu en chokladsmak? Mintchoklad? :)

Rahf
2016-12-03, 10:54
Tyngre sa att nya smaker på deras proteinpulver var på gång i senaste frågeavsnittet, någon som har mer info om detta? Ännu en chokladsmak? Mintchoklad? :)

Då är det fortfarande på planerings- eller tillverkningsstadiet.

Nanderöd
2016-12-03, 22:04
Jag tycker Stefan var riktigt bra. Det mest lärorika av dem alla. Hurril och Isabella var bra men det märktes att det var första gången. Gudiol var kul att lyssna på men ämnet var ointressant.

An Iron Soul
2016-12-11, 00:16
Jag skrev det här inlägget 2016-05-30, 20:46
Jag reagerade på dagens avsnitt.
Vad är det egentligen som är grunden till problemet mellan tyngdlyftningsförbundet och Carita?
Det märktes tydligt hur ledsen hon blev så fort ni kom in på ämnet om EM. Hon var verkligen helt knäckt. Det gör mig som utomstående orolig.

Ni gjorde säkert rätt som inte gjorde någon vidare utfrågning om ämnet i radion men iallafall.
Handlar det om dåligt ekonomiskt stöd, ouppnåeliga kvalgränser, laguttagningar eller vadå?

Edit: Jag vill minnas att Anders T Bergström har sagt att han t.o.m valde att avsluta sin karriär p.g.a förbundet. Vad handlade det om? Någonting måste vara helgalet när det gått så långt.

O.B.S att jag inte är ute efter någon slags paj-kastning, utan jag vill bara ha svar.

http://www.posters.ws/images/847080/you_heard_it_here_first.jpg

Jag skrev t.o.m en kommentar på hennes blogg vid den tiden och frågade ungefär "vad står på tok" Men hon raderade snabbt sin svar-kommentar. Jag tyckte hela situationen kändes jätte konstig.

Kommer ni kunna göra något slags special avsnitt på radion om den här händelsen?

Ni har haft både Jim och Carita på radion tidigare. Jag hade velat höra båda sidor + förbundet som kanske är den stora boven i dramat som låtit det gå så långt.

Leifallan
2016-12-11, 19:21
Fy faan vad tråkigt!

https://caritathoren.com/2016/12/09/slutet-pa-en-era/

Sanningen ligger alltid nånstans däremellan men förbundet har en del att jobba med om ens hälften är sant så som Carita beskriver det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Riddle
2016-12-12, 08:17
Bara jag som inte tycker dagens gäst är kul?

MackeJuve
2016-12-12, 09:00
Fy faan vad tråkigt!

https://caritathoren.com/2016/12/09/slutet-pa-en-era/

Sanningen ligger alltid nånstans däremellan men förbundet har en del att jobba med om ens hälften är sant så som Carita beskriver det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag skrev det här inlägget 2016-05-30, 20:46


http://www.posters.ws/images/847080/you_heard_it_here_first.jpg

Jag skrev t.o.m en kommentar på hennes blogg vid den tiden och frågade ungefär "vad står på tok" Men hon raderade snabbt sin svar-kommentar. Jag tyckte hela situationen kändes jätte konstig.

Kommer ni kunna göra något slags special avsnitt på radion om den här händelsen?

Ni har haft både Jim och Carita på radion tidigare. Jag hade velat höra båda sidor + förbundet som kanske är den stora boven i dramat som låtit det gå så långt.

"2016-12-10 13:04
Idag har Svenska Tyngdlyftningsförbundets styrelse enhälligt beslutat att avsluta Jim Gyllenhammars uppdrag som förbundskapten med omedelbar verkan. "

http://www.tyngdlyftning.com/Nyheter/Egnanyheter/forandringarilandslagsledningen/

Shqypnia
2016-12-12, 11:00
Bara jag som inte tycker dagens gäst är kul?

Har inte lyssnat dagens avsnitt men förstod inte hajpen sist heller. Inte rolig för fem öre.

Shqypnia
2016-12-12, 11:25
PS läste Caritas inlägg och om allt stämmer är det sjukt hur det har fungerat mellan henne och förbundet.

Hanse
2016-12-12, 14:42
Bara jag som inte tycker dagens gäst är kul?

Värdelöst avsnitt. Snubben är totalt ointressant.

MackeJuve
2016-12-12, 14:54
Bara jag som inte tycker dagens gäst är kul?

Nej, han är tyvärr förhållandevis ointressant. Då syftar jag inte på att han är någon superplatt person utan mer att han inte är material för en stor podcast.
Några av hans videos är helt okej men mycket mer än så är det inte.

Gerdler
2016-12-12, 16:47
Jag ska lyssna på podden, men just nu är jag inne på att jag kommer hålla med Riddle. Är mer intresserad av innehåll än personlighet och ni har endast talat om personlighet som det negativa.

Kaukasuskokosnöt
2016-12-12, 19:25
Avsnittet var kanske inte deras bästa, men gillar anekdoten om Mormor som vanligt!

"Alladiner" :laugh:

1x0
2016-12-12, 19:38
Slänger in en snabb fråga, är lat och orkar inte lyssna igen.

Tyngre 223: Tyngre Talks. Säger Isabella Von Weissenberg att hon markade 140kg x1 första gången hon provade? Hon räknade månaderna på fingrarna och sade något om fyra månader, så efter fyra månader 140kg mark? Dafaq, är inte det helt sjukt. :P

Gerdler
2016-12-12, 23:54
Slänger in en snabb fråga, är lat och orkar inte lyssna igen.

Tyngre 223: Tyngre Talks. Säger Isabella Von Weissenberg att hon markade 140kg x1 första gången hon provade? Hon räknade månaderna på fingrarna och sade något om fyra månader, så efter fyra månader 140kg mark? Dafaq, är inte det helt sjukt. :P
Jag hade en reflektion över en kollega nyligen, han är cyklist främst och på vintern håller han igång med spinning och en gång i veckan kör han ett pass boxercise. Han har aldrig styrketränat. Han har aldrig haft ett fysiskt krävande jobb, utan är mest på kontor precis som jag, och han är fem år äldre än jag. Jag som kontrast har styrketränat i 5.5 år. Han ser biffig ut jämfört med mig! Om man skulle se mig och han bredvid varandra så kommer man tro att han styrketränat hela livet om man vet att jag tränar.

Så jag börjar tro att man inte kan göra så himla mycket, man har den fysik man har från generna och sen kan man över tid med mycket möda och svett få lite mer muskler, styrka och kanske få fram lite mer konturer på kroppen.

Jag tar 90kg i bänk. Har nog bänkat 2500-4000 set. Har sett folk som aldrig varit på gymmet innan, och aldrig tränat nåt på allvar, ligga platt och med horribel teknik göra 80-90 kg i nån hybrid mellan smalbänk och vanlig bänk utan att de väger mer än jag.

Så om Isabella tagit 140 på första markdagen blir jag inte förvånad, precis som det finns män som kör 5x5 och har linjär progression i två år varpå de bankar upp 5x5 på 200 utan att ha upplevt en platå.

Shqypnia
2016-12-13, 11:13
Weissenberg är från en annan planet helt klart. Är oerhört försiktig med att säga att folk är talanger men hon är helt klart en stor talang som tränar oerhört hårt.

Gerdler
2016-12-13, 12:04
Fast om hon hade tränat riktigt dåligt(typ bodypump) och supit varje helg hade hon ändå varit starkare än 99.9% av alla tjejer som styrketränar. Nu är där några 9:or till. Hon hade säkert kunnat vinna SM om hon kört 5x5 och endast ätit findus färdigrätter och mcdonalds-käk hela sin styrketräningskarriär. Naturligtvis kräver IPF VM-silver och att bli bäst i knäböj i världen att hon även gjort allt annat exceptionellt bra. Så det är naturligtvis imponerande ändå. Men en annan tjej med lite otur med generna som gjort allt precis lika bra som henne under längre tid kommer säkert inte upp till 100 i knäböj.

Så det jag menar är att folk har en tendens att inte se vad det faktiskt är de hyllar. De hyllar hennes gener till 90%.

ceejay
2016-12-13, 12:13
Hon tränar ju bättre än 99% av alla andra också. Har du sett någon dam försöka och vara så seriös så som IVW? Jag har aldrig sett någon irl träna så som henne.

Gober
2016-12-13, 12:22
Hon tränar ju bättre än 99% av alla andra också. Har du sett någon dam försöka och vara så seriös så som IVW? Jag har aldrig sett någon irl träna så som henne.

+1

Hon säger själv att hon har bra gener för styrka och muskler. Men oavsett så tränar hon ju som en jävla galning och det är fittigt att påstå att det är hennes gener vi hyllar. Då ska vi inte vara imponerade av några toppatleter öht? Om det är 90% gener så är de resterande 10 procenten 1000% hårt jobb ;).

Gerdler
2016-12-13, 13:28
Nu är det ju så att folk tränar av olika anledningar så det finns säkert många tjejer som är lika seriösa men av helt andra anledningar och i andra sporter. Men ja IVW tränar naturligtvis seriöst, det är inte nåt jag tvivlar på. Men det förändrar ju inte det faktum att om du tar random tjej och sätter henne på samma schema som IVW körde de första 4 månaderna av hennes styrketräningskarriär så tar hon 50-60 eller möjligen 70kg i marklyft och inte några jävla 140kg. Den skillnaden är gener, och den skillnaden kommer man inte förbi.

Så jag kan inte på rak arm peka på en tjej och säga att hon tränar bättre än IVW. Men om det finns en sån tjej, som tränar bättre och äter bättre, sover mer och dedikerar mer av sitt liv och har bättre coacher än IVW så kan jag ändå sätta min vänstra testikel på att IVW fullständigt utplånar henne i styrkelyft, helt beroende på hennes gener.

MackeJuve
2016-12-13, 16:25
Så det jag menar är att folk har en tendens att inte se vad det faktiskt är de hyllar. De hyllar hennes gener till 90%.

Nej, det gör de inte. Det där resonemanget hade fungerat om IVW, eller varför inte Sofia Loft, hade slötränat och nått toppen. Nu tränar ju båda som tokar. Jag tror inte att jättemånga hade sagt emot mig om jag hade påstått att de är de två kvinnliga SL-atleterna som tränar hårdast i Sverige. Det har m.a.o. krävts en otrolig träning och dedikation för att nå världstoppen. Utan den träningen hade de aldrig varit där de är idag. Den hyllar vi, även om vi självfallet är medvetna om att de har bra förutsättningar.

Gober
2016-12-13, 16:29
Nej, det gör de inte. Det där resonemanget hade fungerat om IVW, eller varför inte Sofia Loft, hade slötränat och nått toppen. Nu tränar ju båda som tokar. Jag tror inte att jättemånga hade sagt emot mig om jag hade påstått att de är de två kvinnliga SL-atleterna som tränar hårdast i Sverige. Det har m.a.o. krävts en otrolig träning och dedikation för att nå världstoppen. Utan den träningen hade de aldrig varit där de är idag. Den hyllar vi, även om vi självfallet är medvetna om att de har bra förutsättningar.

Förstår inte ens diskussionen, för som jag tidigare skrev så finns det enligt gerdler då inga idrottare inom fysisk idrott att hylla? De som är bäst har ju alla bra genetiska förutsättningar gemensamt. Men det räcker ju inte, det är ju den sista biten som kräver extremt hårt arbete som vi hyllar.

Gerdler
2016-12-13, 16:45
Men ni läser ju det jag skriver och sen svarar ni på något helt annat. Jag har inte någonstans skrivit att de inte är värda att hylla. Jag har skrivit att vi hyllar IVW för de resultat hon når och de når hon till 90% av från andra faktorer än hennes dedikation.

IVW jobbar säkert hårt och dedikerat och smart, men det är inte alls det vi hyllar henne för, då hade det varit det som vi mätte, inte de vikter hon tar. Och då hade vi kanske hyllat Filippa Nilsson, 46, från Angered med en total på 190 för att hon tränade precis som IVW men åt lite mer Broccoli en torsdag för 7 månader sedan och skippade arbetet för att sova lite extra en morgon för 4 veckor sedan.

Jag säger inte att de slötränat. Jag säger att de mycket väl kunde varit medelmåttor med precis lika bra träning och då hade ni inte brytt er ett jävla dugg om dem.

MackeJuve
2016-12-13, 17:06
Men ni läser ju det jag skriver och sen svarar ni på något helt annat. Jag har inte någonstans skrivit att de inte är värda att hylla. Jag har skrivit att vi hyllar IVW för de resultat hon når och de når hon till 90% av från andra faktorer än hennes dedikation.

IVW jobbar säkert hårt och dedikerat och smart, men det är inte alls det vi hyllar henne för, då hade det varit det som vi mätte, inte de vikter hon tar. Och då hade vi kanske hyllat Filippa Nilsson, 46, från Angered med en total på 190 för att hon tränade precis som IVW men åt lite mer Broccoli en torsdag för 7 månader sedan och skippade arbetet för att sova lite extra en morgon för 4 veckor sedan.

Jag säger inte att de slötränat. Jag säger att de mycket väl kunde varit medelmåttor med precis lika bra träning och då hade ni inte brytt er ett jävla dugg om dem.

Var får du 90 % ifrån?

Du skriver att de är värda att hylla, men i samma veva skriver du att det nästan uteslutande är gener och inte prestation som har lett till resultaten. Det är alltså något som du hyllar?

Jag kan absolut imponeras av folk som tränar hårt men inte når eliten p.g.a. att de har lite sämre förutsättningar, så där har du fel. Jag har dock aldrig sett en tjej träna så som IVW gör och betvivlar att det ens finns mer än en handfull i Sverige. Jag imponeras därmed i första hand av hennes träning och inte hennes gener.

Rahf
2016-12-13, 17:10
Gerdler, du får mothugg för att dina resonemang lätt tolkas som att tjejerna fått nästan allt gratis. Det tolkas lätt som att du försummar den insats dom spelat med.

Gerdler
2016-12-13, 17:42
Jag försummar inget. Men om man som kvinnlig fräsch nybörjare tar 140kg i marklyft så har man fått väldigt mycket "gratis". Jag har lärt kvinnliga kollegor prova marklyft och de tar en eller ett par reps på 25-40 kg även med viss vana av styrketräning, några veckor senare när tekniken är adekvat så kan de lägga på 10-15kg. Det här är normalt. Hade de tagit 80kg så hade jag sagt att de var talanger, hade de tagit 100+ kg efter nån månad så hade de varit exceptionella.

Det som insinueras när man säger att eliten är där de är på grund av hård träning och dedikation är att alla andra som inte är där är för dåliga på att träna. Jag vet inte vad det innebär, om det är att resten skippar träningen vartannat pass, super varje helg eller tar 4 vilomånader två gånger om året. Men så är det inte.

Jag försummar inget. Det är de som försummar alla andras insats.

Oljeblixten
2016-12-13, 18:16
Att man blir förbannad på att någon sabbat tvättstugan är inte konstigt. Men går man hela dagarna och är irriterad på olika saker(ofta saker man inte har kontroll över anyway.) Så är det oftast sig själv man ska se till. Man kan inte förändra andra människor utan man kan bara förändra hur man påverkas av andra människor. :)

Loke
2016-12-13, 18:33
Inte en chans att några reps på 40 är normalt för en ung och frisk kvinna i IVWs storlek. Den egna kroppsvikten brukar vara en bra gissning för 1RM om man nu skulle maxa första gången de sätter sin fot på ett gym. Har de ordentlig träningsbakgrund utanför gym så är det inte ovanligt med betydligt mer än så. Att sen de flesta otränade kvinnor helst inte lyfter 40 kg mer än ett par gånger, det är en annan sak. Det är också en annan sak att många inte lyckas göra ett så bra marklyft första gången att man knappast kan uppmana dem att lyfta tyngre än 40. Det är klart att IVW har exceptionell styrka, men det blir löjligt att jämföra personer som är extrema åt andra hållet, även om de förekommer.

Sen måste jag även säga att det inte nödvändigtvis blir lättare bara för man har starkt driv och fysisk talang. Det finns en rad fysiska och psykiska problem som kan komma när det går för lätt i början. Exempelvis kanske musklerna är starka men lederna är mer normala, så man snabbt drar på sig skador. Eller så kanske de snabba framgångarna gör att man inte förstår värdet av god teknik och andras hjälp ("jag är ju redan bättre än dom, så vad har de att lära mig egentligen?"). Det finns så många exempel på hur det kan vara lika bra eller bättre att utvecklingen får komma långsamt. Så ärligt talat är det nog inte helt fel att säga att vi talanglösa också får en hel del gratis...

MackeJuve
2016-12-13, 18:36
Bra poänger Loke.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Leifallan
2017-02-07, 10:47
Jag tycker ni borde ha med nån grym brottare. Sofia Mattsson t.ex med OS brons sist och hållit på ganska länge.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Shqypnia
2017-02-07, 10:49
Jag är mkt glad att Mikael Hollsten inte närvarat på ett bra tag!

PS. Senaste avsnittet med Gudiol var extra bra!

bulldozer
2017-02-08, 09:06
Jag försummar inget. Men om man som kvinnlig fräsch nybörjare tar 140kg i marklyft så har man fått väldigt mycket "gratis". Jag har lärt kvinnliga kollegor prova marklyft och de tar en eller ett par reps på 25-40 kg även med viss vana av styrketräning, några veckor senare när tekniken är adekvat så kan de lägga på 10-15kg. Det här är normalt. Hade de tagit 80kg så hade jag sagt att de var talanger, hade de tagit 100+ kg efter nån månad så hade de varit exceptionella.

Det som insinueras när man säger att eliten är där de är på grund av hård träning och dedikation är att alla andra som inte är där är för dåliga på att träna. Jag vet inte vad det innebär, om det är att resten skippar träningen vartannat pass, super varje helg eller tar 4 vilomånader två gånger om året. Men så är det inte.

Jag försummar inget. Det är de som försummar alla andras insats.

Min dotter på 15år tog 100kg i mark nu sitt 6:e halvseriösa träningspass utan att det var ett max-lyft. Visst kan hon ha supergener men snarare så var 100 ingen konstig vikt för henne, för mig var det en mycket större grej att ta 100 i mark (och det tog betydligt längre tid). Troligen miljöskadad då både jag och Elve tränar, tävlar och dömer i styrkelyft. Är nog inget minus att hon är hästtjej heller då man släpar höbalar, pelletssäckar och mellan varven gör en höghastighetslandning i gruset bara för att kasta sig upp igen utan knot hur ont det än gör.

Hemi
2017-02-08, 13:03
....Är nog inget minus att hon är hästtjej heller då man släpar höbalar, pelletssäckar och mellan varven gör en höghastighetslandning i gruset bara för att kasta sig upp igen utan knot hur ont det än gör.

Där ligger nog en stor del av förklaringen, att vara "på" och alltid uppjobbad i fysiskt arbete är ungefär samma sak som att träna, antagligen bättre men inte lika precist som träning är.

te1on
2017-03-13, 08:38
Nu har jag inte orkat lyssna klart på dagens avsnitt, frågan är om jag kommer göra det efter den inledningen. Dåligt ljud, barnskrik och ointressanta Brita med dessutom.
Skämmes

Nanderöd
2017-03-13, 08:52
Nu har jag inte orkat lyssna klart på dagens avsnitt, frågan är om jag kommer göra det efter den inledningen. Dåligt ljud, barnskrik och ointressanta Brita med dessutom.
Skämmes

Du får kräva pengarna tillbaka.

Shqypnia
2017-03-13, 10:16
Nu har jag inte orkat lyssna klart på dagens avsnitt, frågan är om jag kommer göra det efter den inledningen. Dåligt ljud, barnskrik och ointressanta Brita med dessutom.
Skämmes

Jag har inte lyssnat ännu, men har svårt att tro att ett avsnitt med Kalle (och hans fru) ska vara dåligt.

BillVik
2017-03-13, 10:31
Nu har jag inte orkat lyssna klart på dagens avsnitt, frågan är om jag kommer göra det efter den inledningen. Dåligt ljud, barnskrik och ointressanta Brita med dessutom.
Skämmes

Fruktansvärt avsnitt.

Wrista
2017-03-13, 16:40
Synd att avsnittet med Josef hade så dåligt ljud. Orkade bara lyssna några minuter pga ljudet . Hoppas att han kommer tillbaka igen.

Shqypnia
2017-03-13, 19:06
Ni är bara arga för ni är vita kränkta män :D :D

bear.flowertwig
2017-03-13, 19:33
Jag är mkt glad att Mikael Hollsten inte närvarat på ett bra tag!

+1

Nu har jag inte orkat lyssna klart på dagens avsnitt, frågan är om jag kommer göra det efter den inledningen. Dåligt ljud, barnskrik och ointressanta Brita med dessutom.
Skämmes

Stängde av efter 2:54. Jag tycker verkligen om er podcast så det är synd att ett avsnitt fullständigt går bort bara pga uselt ljud.

alcatrazz
2017-03-13, 19:43
Sjukt skumt, jag menar en Zoom H1 för 1000kr ger 10 gånger bättre ljud än i detta avsnitt, borde väl tyngre ha råd med?

Rahf
2017-03-13, 21:17
Sjukt skumt, jag menar en Zoom H1 för 1000kr ger 10 gånger bättre ljud än i detta avsnitt, borde väl tyngre ha råd med?

Många intervjuer är väl via Skype eller dylikt? Då är det inte konstigt att saker blir tokiga ibland. Särskilt eftersom folket på andra änden förmodligen inte har någon utrustning, utöver inbyggda mikrofoner eller telefoner.

alcatrazz
2017-03-13, 22:21
Många intervjuer är väl via Skype eller dylikt? Då är det inte konstigt att saker blir tokiga ibland. Särskilt eftersom folket på andra änden förmodligen inte har någon utrustning, utöver inbyggda mikrofoner eller telefoner.

Just det här avsnittet spelades in hemma hos Kalle så de hade uppenbarligen med sig nån inspelare, låter som att det spelades in med en Iphone eller nåt annat skräp.

Rahf
2017-03-13, 23:10
Hmm, kanske hade mikrofon men glömde ställa inspelningsenhet. Det händer oftare än man tror.

F Ultra
2017-03-14, 18:49
Sjukt skumt, jag menar en Zoom H1 för 1000kr ger 10 gånger bättre ljud än i detta avsnitt, borde väl tyngre ha råd med?

Du är väl medveten om att det du kallar för dålig ljudkvalité är #1 ett skrikande barn och #2 ett icke akustikreglerat vardagsrum. Ingen av dessa punkter kan du åtgärda med en mikrofon.

upperkatt
2017-03-23, 06:16
Gillade starkt senaste avsnittet med Hillary Nambwaya. Han verkade ha väldigt bra koll på det han höll på med, och det han sa lät åtminstone inte som brodervetenskap. Också väldigt imponerande med någon som har den mentala styrkan att klara vad det nu var, 45 reps i chins. Galet!

alcatrazz
2017-03-23, 10:39
Du är väl medveten om att det du kallar för dålig ljudkvalité är #1 ett skrikande barn och #2 ett icke akustikreglerat vardagsrum. Ingen av dessa punkter kan du åtgärda med en mikrofon.

Podcasts spelas nästan aldrig in i ''akustikreglerade rum''. Eftersom det helt enkelt inte är värt att hyra eller köpa en ljudisolerad studio.

Det skrikande barnet går inget att göra åt men med en annan mikrofon hade ljudkvaliteten blivit ofantligt mycket bättre.

Shqypnia
2017-03-23, 10:55
Jag gillade också avsnittet med Hillary. Roligt att ni har med Strongman igen också (Johan).

KoloKungen
2017-03-23, 15:04
Specificera gärna vilken av alla tyngre poddar ni refererar till. Börjar finns några stycken nu.

PureWhey
2017-03-23, 15:43
Du är väl medveten om att det du kallar för dålig ljudkvalité är #1 ett skrikande barn och #2 ett icke akustikreglerat vardagsrum. Ingen av dessa punkter kan du åtgärda med en mikrofon.



En mic kan väl hjälpa med kvalitén enormt? Märker jag iaf på twitch-streamers som kör med headset-mic kontra "riktigt" mic.


Skrivet slarvigt med telefonen

Rahf
2017-03-23, 17:09
En mic kan väl hjälpa med kvalitén enormt? Märker jag iaf på twitch-streamers som kör med headset-mic kontra "riktigt" mic.


Skrivet slarvigt med telefonen

Beroende på vad man använt för inspelningsutrustning. Twitch-folket behandlar säkerligen även sitt rum med diverse absorbenter för att dämpa röstfrekvenserna.

Shqypnia
2017-03-23, 21:38
Specificera gärna vilken av alla tyngre poddar ni refererar till. Börjar finns några stycken nu.

Om inget annat nämns så är det originalet som menas. Jag lyssnar på alla. Fastnade inte riktigt för den nya WodPod men får ge den ytterligare en chans.

F Ultra
2017-03-23, 22:10
En mic kan väl hjälpa med kvalitén enormt? Märker jag iaf på twitch-streamers som kör med headset-mic kontra "riktigt" mic.


Skrivet slarvigt med telefonen

Det är skillnad på kvalitet och på extrem akustik. Att jag skrev "icke akustikreglerat" var alltså en kraftig underdrift om nu ingen förstod det :-)

Ett sådant vardagsrum (vi pratar helt rena ytor och raka väggar) genererar eko genom att ljudvågorna studsar och kommer fram med olika tidsfördröjningen och det är inte något som en mikrofon kan hjälpa mot. Med betoning på en då, lösningen är naturligtvis att micka upp samtliga personer och sedan justera bort ekona i mixen men det är i en helt annan skola än vad man lägger ner på en podcast såvida man inte är extrem ljudnörd.

Podcasts spelas nästan aldrig in i ''akustikreglerade rum''. Eftersom det helt enkelt inte är värt att hyra eller köpa en ljudisolerad studio.

Det skrikande barnet går inget att göra åt men med en annan mikrofon hade ljudkvaliteten blivit ofantligt mycket bättre.

Det är en jäkla skillnad på rum och rum, som sagt så menade jag att deras rum har extremt dåligt akustik med det jag skrev, inte att det krävs ett akustiskt dött rum.

alcatrazz
2017-03-23, 22:50
Det är en jäkla skillnad på rum och rum, som sagt så menade jag att deras rum har extremt dåligt akustik med det jag skrev, inte att det krävs ett akustiskt dött rum.

Självklart är förutsättningarna dåliga, och att spela in fyra personer som sitter runt ett bord blir svårt med bara en mikrofon. En Zoom H6 med ett par externa mickar hade man nog kunnat placerat till ett okej ljud.

Men det låter som de spelar in med en dassig gammal diktafon i mono. Det låter väldigt skränigt och lo-fi. En bättre mick hade kunnat gett ett varmare mer lyssningsbart resultat.

Bearius
2017-05-13, 20:00
Nu var det ju ganska längesedan Mikael Hollsten var med. Inte dags för ett avsnitt snart?

mäshashe
2017-05-15, 18:08
Nu var det ju ganska längesedan Mikael Hollsten var med. Inte dags för ett avsnitt snart?
Neh!!


Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Shqypnia
2017-05-15, 21:11
Nu var det ju ganska längesedan Mikael Hollsten var med. Inte dags för ett avsnitt snart?

Herregud nej!

Plast
2017-05-17, 20:40
Av ren nyfikenhet, från någon som inte känner till honom. Varför inte?

anvihl
2017-05-17, 20:49
Av ren nyfikenhet, från någon som inte känner till honom. Varför inte?

Han pratar som att han kommit på revolutionerande tankar och idéer, som i själva verket ALLA hade redan när de var 18, han är en förvuxen jättebebis som babblar oavbrutet om självklara saker han ska göra pretentiöst utan att han tror att något egentligen fattar, tror att han är en unik liten prins. Tänker och tycker allt i svart eller vitt, det ÄR så här, det är INTE så här, när han har noll kompetens att uttala sig. Byter besatthet i saker titt som tätt och då är det de som är bäst i världen och alla andra fattar inte. Riktigt riktigt jobbig att lyssna på.

Shqypnia
2017-05-17, 21:21
Han pratar som att han kommit på revolutionerande tankar och idéer, som i själva verket ALLA hade redan när de var 18, han är en förvuxen jättebebis som babblar oavbrutet om självklara saker han ska göra pretentiöst utan att han tror att något egentligen fattar, tror att han är en unik liten prins. Tänker och tycker allt i svart eller vitt, det ÄR så här, det är INTE så här, när han har noll kompetens att uttala sig. Byter besatthet i saker titt som tätt och då är det de som är bäst i världen och alla andra fattar inte. Riktigt riktigt jobbig att lyssna på.

Haha så sant!

För att inte tala om att han inte kan svara på en enkel fråga utan babblar i 30 min för att i slutändan hamna på ett helt annat spår bara..

Chorizo
2017-05-17, 22:32
Han pratar som att han kommit på revolutionerande tankar och idéer, som i själva verket ALLA hade redan när de var 18, han är en förvuxen jättebebis som babblar oavbrutet om självklara saker han ska göra pretentiöst utan att han tror att något egentligen fattar, tror att han är en unik liten prins. Tänker och tycker allt i svart eller vitt, det ÄR så här, det är INTE så här, när han har noll kompetens att uttala sig. Byter besatthet i saker titt som tätt och då är det de som är bäst i världen och alla andra fattar inte. Riktigt riktigt jobbig att lyssna på.

Det där gjorde iaf mig nyfiken att lyssna :d

Plast
2017-05-18, 13:27
Tack för svaren Anvihl och Shqypnia!
Det är inte utan att jag blir nyfiken. Jag får lägga det på minnet och gå tillbaka till något gammalt Tyngreavsnitt någon dag när tid ges och det inte finns någonting vettigare att lyssna på.

Sheikah
2017-06-07, 20:05
Bara jag som tycker att "Tyngre Vänner" får Tyngre, som företag, att blekna lite? En instagramkänd byggare som berättar mestadels om hur det är att jobba i en bil det står NOCCO på och även ingående vad han äter på daglig basis. Känns, i jämförelse med Träningssnacket och Radion i stort, innehållslöst och lite för mycket "ragga lyssnare för att Linus är känd". Lite som Malou efter 10, fast i podformat.

Bara jag?

Rahf
2017-06-07, 20:06
Bara jag som tycker att "Tyngre Vänner" får Tyngre, som företag, att blekna lite? En instagramkänd byggare som berättar mestadels om hur det är att jobba i en bil det står NOCCO på och även ingående vad han äter på daglig basis. Känns, i jämförelse med Träningssnacket och Radion i stort, innehållslöst och lite för mycket "ragga lyssnare för att Linus är känd". Lite som Malou efter 10, fast i podformat.

Bara jag?

Jag häver ur mig vad jag säger om allt sånt här: du behöver inte lyssna på sånt du inte tycker om. Vissa gillar det, andra inte.

Sheikah
2017-06-07, 20:11
Jag häver ur mig vad jag säger om allt sånt här: du behöver inte lyssna på sånt du inte tycker om. Vissa gillar det, andra inte.

Det var inte heller frågeställningen. Jag tycker att Tyngre, som i övrigt gör ett exceptionellt arbete, kanske borde tänka över sitt val av poddar. Känns som det blir mer kvantitet än kvalité. Jag är fullt medveten om att jag får lyssna på precis vad jag vill.

Bärsärk
2017-06-08, 06:14
Lyssna inte på det är det bästa du kan göra om det inte får tillräckligt med viewers så läggs det väl ner och kvalitén ökar igen?

emoris
2017-06-08, 06:51
Bara jag som tycker att "Tyngre Vänner" får Tyngre, som företag, att blekna lite? En instagramkänd byggare som berättar mestadels om hur det är att jobba i en bil det står NOCCO på och även ingående vad han äter på daglig basis. Känns, i jämförelse med Träningssnacket och Radion i stort, innehållslöst och lite för mycket "ragga lyssnare för att Linus är känd". Lite som Malou efter 10, fast i podformat.

Bara jag?

Håller med, han pratar även alltid över den andra personen om sitt egna liv.

Shqypnia
2017-06-08, 20:04
Håller med, han pratar även alltid över den andra personen om sitt egna liv.

Så sant.

Till något annat; Guiance påstod i tidningen (Body) någon månad sedan att det har hänt att gäster har ljugit rakt igenom en helt intervju.

Vem/vilka tror ni han syftar på?

Wrista
2017-09-19, 19:34
Man är ju bra sugen på att lyssna på samtliga 10 deltagarens finalupplevelse från Sveriges starkaste man. Är det någon som skulle vara möjligt?

Bearius
2017-10-01, 13:22
Nytt avsnitt med Hollsten ser jag, var ju ett tag sen sist. Det blir alltid långa avsnitt, rekordet var väl tre timmar en gång?

te1on
2017-10-01, 13:47
Nytt avsnitt med Hollsten ser jag, var ju ett tag sen sist. Det blir alltid långa avsnitt, rekordet var väl tre timmar en gång?

Tips! Lägg 2 timmar på något annat. 45min klarade jag.
Nu måste det ju varit sista gången Hollsten var med. Hur kan man svamla så innehållslöst så länge. Tycker dock han gör det bra i Biggest loser.

Shqypnia
2017-10-01, 14:16
Det senaste avsnittet är det enda Tyngre avsnittet jag inte lyssnade på (utöver för- och eftersnack).

kaspen
2017-10-01, 14:33
Det senaste avsnittet är det enda Tyngre avsnittet jag inte lyssnade på (utöver för- och eftersnack).

Det är första gången jag raderar ett avsnitt helt olyssnat.

Andreas; Hollsten är SVIDANDE impopulär bland era lyssnare. Ni får såklart göra vad ni vill med er podd men är det inte smartare att satsa på uppskattade deltagare?

Rahf
2017-10-01, 14:37
Impopulär på Kolozzeum ser det ut som, men gäller detta över hela lyssnarskaran?

kaspen
2017-10-01, 14:39
Impopulär på Kolozzeum ser det ut som, men gäller detta över hela lyssnarskaran?

Man kan väl gissa att kolozzeums medlemmar är en ganska bra representation av de genomsnittliga kärnlyssnarna.

Bärsärk
2017-10-01, 14:41
Man kan väl gissa att kolozzeums medlemmar är en ganska bra representation av de genomsnittliga kärnlyssnarna.

Inte längre tror jag, vi börjar bli ganska få i antalet och det finns en ganska bred fitness värld där ute som tycker att King Grub är konstig och att Arne Persson är gammal.

Snart kan man räkna oss old-school tränande människor på en hand.

Rahf
2017-10-01, 14:45
Nja, jag tror nog publiken är yngre än så. Betydligt fler kvinnor än vad som skriver på Kolo också. Sen kanske inte alla lyssnar och förväntar sig en formell typ av intervju med info, utan snarare tycker om lite pladder.

Som sagt, Vi kan båda ha fel, men jag skulle inte vara lika tvärsäker på att Kolo är någon slags trendsättare och tastemaker.

Wormzie
2017-10-01, 14:48
Tror inte vi representerar lyssnarskaran så väl.. tror deras lyssnare är något yngre, mer sociala, mer noccodrickande och mer fitness än vad vi är :)

måste dock tillägga att jag älskar tyngre som stöttepelare för strongman och styrkelyft i sverige och tyngre träningssnack har riktigt intressanta gäster för det mesta!

kaspen
2017-10-01, 15:30
Oavsett demografi tror jag att vi representerar lyssnarskaran i den mån att vi lyssnar på podden för att träning i någon form är ett av våra stora intressen. Man kan inte göra en podd där allt är perfekt för alla. Jag exempelvis är helt ointresserad av bikini och liknande. Men här på forumet finns det tyngdlyftare, folk som tränar av estetiska skäl, byggare etc och rakt igenom är Hollsten impopulär.

Intresset för honom på posten på tyngres Instagram verkar också svalt.

Shqypnia
2017-10-01, 16:19
Oavsett demografi tror jag att vi representerar lyssnarskaran i den mån att vi lyssnar på podden för att träning i någon form är ett av våra stora intressen. Man kan inte göra en podd där allt är perfekt för alla. Jag exempelvis är helt ointresserad av bikini och liknande. Men här på forumet finns det tyngdlyftare, folk som tränar av estetiska skäl, byggare etc och rakt igenom är Hollsten impopulär.

Intresset för honom på posten på tyngres Instagram verkar också svalt.

Enligt Tyngre själva så är han en uppskattad gäst bland lyssnare. Hur och varför låter jag vara osagt.

Angående Bikini så borde det knappast räknas in som träning ens. Det är en skönhetstävling, varken mer eller mindre. I BB, MP osv så måste man åtminstone träna några år, till skillnad från Bikini.. Enligt reglementet så bedömer man utseendet ink. ansiktet.

kaspen
2017-10-01, 20:28
Enligt Tyngre själva så är han en uppskattad gäst bland lyssnare. Hur och varför låter jag vara osagt.


Dom mäter det i antalet nedladdade avsnitt. Alla vi som prenumererar och inte lyssnar på skiten syns inte i statistiken.

caelus
2017-10-06, 18:26
Mycket intressant avsnitt med Anders Hansen. En mycket kunnig och sympatisk person med intressanta infallsvinklar. Han förtjänar verkligen mer utrymme i samhällsdebatten kring träning och psykisk ohälsa.

Särskilt intressant detta om kopplingen mellan träning och diagnoser som ADHD/ADD och autism. Har alltid misstänkt att personer med (mer eller mindre) drag av dessa diagnoser är överrepresenterade bland elitidrottare och andra som tränar mycket. Det märks väl inte minst på forum som detta, där var och varannan person tycks ha någon sådan diagnos. Är själv under utredning för misstänkt ADD och/eller autism.

Kommer garanterat att läsa hans nya bok "Fördel ADHD".

Shqypnia
2017-10-06, 23:23
Hansen är verkligen en favorit. Har läst hans tidigare böcker.

knooox
2017-10-07, 15:56
Jag vill höra ett nytt avsnitt med Ola Wallengren, eller med Martin Berkhan!

Shqypnia
2017-10-07, 16:36
Martin är så överskattad att det inte är sant. Lyssnar gärna på Ola dock.

Frågenarkomanen
2017-10-08, 01:52
Men här på forumet finns det tyngdlyftare, folk som tränar av estetiska skäl, byggare etc och rakt igenom är Hollsten impopulär. Det är killen som baserar majoriteten av sin kunskap på broscience och låterbra-science*, va?

*Alltså ungefär "Låter det bra, korrekt och logiskt, så är det med största sannolikhet det. Har dessutom en bro' testat det och fått fortsatt bra resultat så är det så gott som bevisat korrekt.

Eller? Jag lyssnade en gång för länge sedan så jag kan mycket väl blanda ihop honom med vem som helst ute i cyberrymden.

kaspen
2017-10-08, 02:13
Det är killen som baserar majoriteten av sin kunskap på broscience och låterbra-science*, va?

*Alltså ungefär "Låter det bra, korrekt och logiskt, så är det med största sannolikhet det. Har dessutom en bro' testat det och fått fortsatt bra resultat så är det så gott som bevisat korrekt.

Eller? Jag lyssnade en gång för länge sedan så jag kan mycket väl blanda ihop honom med vem som helst ute i cyberrymden.

Jag tror att du minns fel. Det här är en person som svamlar i 4 timmar i sträck där max 5 minuter handlar om träning och resterande tid tillägnas hans slumpmässiga tankar för stunden som ungefär är filosofi på lågstadienivå.

Det är sjukt synd. Det första avsnittet han var med i var fruktansvärt bra och han hade många intressanta synpunkter på träning som inspirerade. Det ivriga påhejandet av hans lilla men dedikerade grupp av fans måste ha gett honom hybris.

Det låter som du kanske tänker på Joachim Bartoll? Det var extremt mycket bro-science där. Men jag gillar Joachim ändå trots det.

te1on
2017-10-08, 07:18
Kanske bara min känsla men har det inte blivit allt mindre av ingående snack med gästerna om träningen i sig? Jag är en av dom som vill höra om tankarna bakom träningen och hur man ser på det.
Känns som att när man har atleter inbjuda så snackas det mer om allt annat än träning. Mycket skit med "namedroppande" och referenser som man bara kan känna till om man lyssnat från börja. Känns snart mer som att podden görs för enbart tyngreklicken. Lite synd tycker jag,

kaspen
2017-10-08, 07:27
Kanske bara min känsla men har det inte blivit allt mindre av ingående snack med gästerna om träningen i sig? Jag är en av dom som vill höra om tankarna bakom träningen och hur man ser på det.
Känns som att när man har atleter inbjuda så snackas det mer om allt annat än träning. Mycket skit med "namedroppande" och referenser som man bara kan känna till om man lyssnat från börja. Känns snart mer som att podden görs för enbart tyngreklicken. Lite synd tycker jag,

Håller med. Exempelvis avsnittet med William Valkeoaja är ett bra exempel. Han hade fått rekordmånga frågor och det löser det genom att knappt ställa några utan istället prata om hans matbilder på Instagram. Jag undrar varför jag ens lyssnar längre. Förmodligen av gammal vana. Jag är som en fru som blir illa behandlad av sin man men stannar för hon vet hur bra han är innerst inne. Eller så är jag bara som en av de gamla gubbarna i The Muppets som sitter på balkongen och bara klagar på allt.

Rahf
2017-10-08, 07:59
Era ganska snäva förväntningar går stick i stäv med det faktum att Tyngre Radio blivit ett underhållningsprogram. Det är inte som en klassisk talkshow där gästen tvunget ska träffa ett visst gäng punkter som denne måste tala om, utan saker flyter och det pratas om vad som helst. Det är också anledningen till mitt intresse av olika podcasts: personligheterna.

Ni får en sak gratis och kräver att det ska uppfylla vissa kriterier. Dessutom är det inte en fråga om faktafel, tekniska brister, eller direkt kränkande beteenden, utan vi snackar om att ni helt enkelt inte tycker om en eller flera personer. Låter inte det lite väl bortskämt? Låter inte det lite som att man anser sig själv, och ens väldigt specifika intressen kopplat med inställda förväntningar, vara viktigast?

te1on
2017-10-08, 08:11
Jag vet inte om det var mitt inlägg du tolkade som att jag krävde något. Det var mer att jag ville lyfta att jag tycker att podden utvecklas i en riktning jag inte riktigt gillar.

Vad jag förstått är det, det vi handlar i tyngre shopen och att man går på typ tynger Classic som möjliggör att man kan lägga tid på göra podden och få ut den 2ggr i veckan.
Har för mig att dom nämt det.

Rahf
2017-10-08, 08:18
Det är mer riktat mot Kaspen och folk som med starka ord häver ur sig sitt missnöje. Det känns mest som jag läser: "Det här är fel!" Och sen följs det aldrig upp med: "Jag är inte ett fan av senaste tidens trend. De här åtgärderna kan kanske vara värt att tänka på."

Är det någonting en utmanande attityd skapar i många, så är det en direkt ovilja att ändra på någonting. Vi snackar inte om att man klagar på Telia.

Shqypnia
2017-10-08, 10:03
Tyngre förblir min favorit podd. Man kan bara prata träning och kost till en viss gräns - sedan är det intressant att prata om annat.

Kolla Rogan, Mark Bell och andra amerikaner... största delen av deras snack är oftast irrelevant men ack så intressant att lyssna på ändå.

kaspen
2017-10-08, 16:01
Era ganska snäva förväntningar går stick i stäv med det faktum att Tyngre Radio blivit ett underhållningsprogram. Det är inte som en klassisk talkshow där gästen tvunget ska träffa ett visst gäng punkter som denne måste tala om, utan saker flyter och det pratas om vad som helst. Det är också anledningen till mitt intresse av olika podcasts: personligheterna.

Ni får en sak gratis och kräver att det ska uppfylla vissa kriterier. Dessutom är det inte en fråga om faktafel, tekniska brister, eller direkt kränkande beteenden, utan vi snackar om att ni helt enkelt inte tycker om en eller flera personer. Låter inte det lite väl bortskämt? Låter inte det lite som att man anser sig själv, och ens väldigt specifika intressen kopplat med inställda förväntningar, vara viktigast?

Om jag förstår dig rätt så menar du att så länge man inte betalar för en produkt så får man inte ha en åsikt om den?

Jorgen
2017-10-08, 16:39
Om jag förstår dig rätt så menar du att så länge man inte betalar för en produkt så får man inte ha en åsikt om den?

Då tror jag att du förstår fel.

Åsikter får alla ha. Att ställa krav på något man konsumerar gratis blir lite mer krystat bara. :)

kaspen
2017-10-08, 16:41
Då tror jag att du förstår fel.

Åsikter får alla ha. Att ställa krav på något man konsumerar gratis blir lite mer krystat bara. :)

Jag vill hellre höra från Rahf.

Jorgen
2017-10-08, 16:45
Jag vill hellre höra från Rahf.

Där ser man.

Rahf
2017-10-08, 16:46
Jag vill hellre höra från Rahf.

Samma svar.

kaspen
2017-10-08, 16:50
Samma svar.

Jag har inte ställt nåt krav, jag har uttryckt missnöje och skillnaden däremellan är enorm.

MackeJuve
2017-10-09, 07:02
Det är givetvis beklagligt om en kunnig gäst, som Wille, inte tillåts svara på tillräckligt många frågor. Dock gillar jag överlag att det är mycket tjöt om oväsentliga saker, för hur intressanta saker att säga brukar gästerna ha egentligen? Kommer det en BB så kommer han mer eller mindre säga samma saker som den föregående BB:n gjorde. Samma sak med en bikinitjej. Då hör jag hellre en anekdot än hur man kan använda benpressen för att träffa rumpan bättre.

Jag lyssnar inte på podden i primärt syfte att lära mig något utan främst för att ha lite ljud i bakgrunden när man gör något.

Andreas Guiance
2017-10-11, 07:28
Det är första gången jag raderar ett avsnitt helt olyssnat.

Andreas; Hollsten är SVIDANDE impopulär bland era lyssnare. Ni får såklart göra vad ni vill med er podd men är det inte smartare att satsa på uppskattade deltagare?

Jag vet att det är så på Kolozzeum, men helt ärligt tror jag att han är den gäst som i snitt blir mest lyssnad:D

Nu har ju vi lyxen att inte behöva gå på siffror så hårt eftersom vi inte finansieras av reklam, så vi försöker ha en mix helt enkelt:) Sedan landar vi långt ifrån alltid rätt i den mixen, men det är iaf ambitionen:D

anvihl
2017-10-11, 07:56
Då tror jag att du förstår fel.

Åsikter får alla ha. Att ställa krav på något man konsumerar gratis blir lite mer krystat bara. :)

Egentligen inte, försvinner lyssnarna, dör podden. Man kan inte kräva att företaget ska lyssna på ens krav, däremot får man ställa krav för att fortsätta lyssna. Sen är det upp till företaget att bedöma om det värt att förlorare dom lyssnarna eller att tillmötesgå deras krav.

Matsa
2017-10-11, 09:46
Det är givetvis beklagligt om en kunnig gäst, som Wille, inte tillåts svara på tillräckligt många frågor. Dock gillar jag överlag att det är mycket tjöt om oväsentliga saker, för hur intressanta saker att säga brukar gästerna ha egentligen? Kommer det en BB så kommer han mer eller mindre säga samma saker som den föregående BB:n gjorde. Samma sak med en bikinitjej. Då hör jag hellre en anekdot än hur man kan använda benpressen för att träffa rumpan bättre.

Jag lyssnar inte på podden i primärt syfte att lära mig något utan främst för att ha lite ljud i bakgrunden när man gör något.

Fast i Willes fall så har han ju redan svarat väldigt mycket på frågor i en annan pod och därför kanske det är intressantare att prata om t.ex matbilder för att få en bild av vad han är för lirare när han inte sitter och pratar om träning. Annars kan man väl lika gärna lyssna på Träningssnack istället?

Instämmer förövrigt helt med det du skrev, fram för mer skitsnack.

MackeJuve
2017-10-11, 09:49
Fast i Willes fall så har han ju redan svarat väldigt mycket på frågor i en annan pod och därför kanske det är intressantare att prata om t.ex matbilder för att få en bild av vad han är för lirare när han inte sitter och pratar om träning. Annars kan man väl lika gärna lyssna på Träningssnack istället?

Instämmer förövrigt helt med det du skrev, fram för mer skitsnack.

Det var inte min åsikt att han inte tilläts svara på tillräckligt många frågor, menade bara att det var lite synd om det var så. Jag minns inte att jag reagerade på något sådant när jag lyssnade. Det är sällan jag lyssnar intensivt när det gäller detaljer och nörderier, det finns det som sagt redan en podcast för ;)

Matsa
2017-10-11, 17:29
Det var inte min åsikt att han inte tilläts svara på tillräckligt många frågor, menade bara att det var lite synd om det var så. Jag minns inte att jag reagerade på något sådant när jag lyssnade. Det är sällan jag lyssnar intensivt när det gäller detaljer och nörderier, det finns det som sagt redan en podcast för ;)

Nej jag vet, du svarade någon annan. Därav att jag avslutade med att påpeka att jag håller med om det du skrev.

Shqypnia
2017-10-11, 18:13
Vi kan dock enas om att Tyngre förblir en underbar podd. Min podd-lyssnar-karriär startade med Andreas och Alex i Body.

Sheikah
2017-10-11, 18:16
Vi kan dock enas om att Tyngre förblir en underbar podd. Min podd-lyssnar-karriär startade med Andreas och Alex i Body.

+1. Finns få värdar som funkar så bra tillsammans som Andreas och Alex.

Andreas Guiance
2017-11-01, 20:32
Vi kan dock enas om att Tyngre förblir en underbar podd. Min podd-lyssnar-karriär startade med Andreas och Alex i Body.

+1. Finns få värdar som funkar så bra tillsammans som Andreas och Alex.

*cupid*

lanzal
2017-11-01, 20:45
*cupid*

Gustav Hedlund! Ta han till Tyngre och förklara alla hans tior i böj. :D

ceejay
2017-11-01, 20:50
Träffade på Hedlund på invigningen av Gymmet i lördags. Trevlig snubbe, stark.

Bärsärk
2017-11-01, 22:21
Ni borde prata med Daniel Ståhl!

Shqypnia
2018-05-12, 11:05
Tyngre Fredagsmys

Cecilia Benjaminsson borde verkligen inte ge kostråd åt folk.

kaspen
2018-05-13, 02:59
Tyngre Fredagsmys

Cecilia Benjaminsson borde verkligen inte ge kostråd åt folk.

Vad har hon sagt nu?

Orkar inte lyssna.

TotteShaped4Life
2018-05-13, 07:17
Undrar också? Vad har hon sagt? Försökte för länge sedan lyssna på ett avsnitt, men kände genast motsatsen till mys så är ändå inget jag någonsin kommer att lyssna på igen förvisso. Tycker även att Tyngre med Alex & Daniel för det mesta är en transportsträcka av dunkryggning och meningslöst pladder. Känns som att deras peak är över sedan länge tyvärr...

Shqypnia
2018-05-13, 10:31
Hon har inte sagt något farligt kanske men jag stör mig på självsäkerheten när hon säger saker som om de vore ren fakta. När folk frågar henne kring träning och kost så har hon alltid tre svar.

1. Ät var tredje timme. Det är det enda som funkar.
2. Köp multivitamin av ett specifikt märke jag inte minns. Du måste ha dessa och om du inte äter de så blir du garanterat sjuk.
3. Om du inte går ner i vikt så ät mer. Du lär garanterat gå ner då.

Leifallan
2018-05-13, 19:09
Ni borde prata med Daniel Ståhl!



Håller med!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bärsärk
2018-05-13, 20:54
Håller med!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bra bump, hoppas spanjoren läser

vicarious
2018-05-13, 20:59
Undrar också? Vad har hon sagt? Försökte för länge sedan lyssna på ett avsnitt, men kände genast motsatsen till mys så är ändå inget jag någonsin kommer att lyssna på igen förvisso. Tycker även att Tyngre med Alex & Daniel för det mesta är en transportsträcka av dunkryggning och meningslöst pladder. Känns som att deras peak är över sedan länge tyvärr...

Behöver bara läsa namnet på podden för att förstå att det bara är trams. Finns säkert folk som gillar att lyssna på sånt dock.

De enda poddarna på Tyngre jag tycker är värda att lyssna på är Träningssnack och Rubriker, om ämnet verkar intressant.

Bärsärk
2018-05-13, 22:03
Specifika träningstips sådär över en podcast blir ju aldrig bra så länge det inte är nån som tränar precis som man själv gör så kommer man ju sitta och störa sig på allt "fel" personen säger.

Leifallan
2020-10-17, 18:51
Hur många avsnitt har Berkhan deltagit i?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

ceejay
2020-10-17, 18:56
Är det är mer än 1 avsnitt är det alldeles för mycket.

TotteShaped4Life
2020-10-18, 02:06
Enda gången jag orkar lyssna på denna självförhärligande myspruttande dunka-i-ryggen-podd är ev. när Wallengren är med... sömnigare gubbar är svårt att hitta

Edit: Får dock alltid spola fram en 15-20 min när de är klara med sina alkoholromantiska sonetter

Edit 2: Förutom det är poddvärdarna sköningar och mkt älskvärda personligheter

Leifallan
2020-10-18, 07:59
Är det är mer än 1 avsnitt är det alldeles för mycket.


Jo är lite beredd att hålla med..


Skickat från min iPhone med Tapatalk

PureWhey
2020-10-18, 08:02
Enda gången jag orkar lyssna på denna självförhärligande myspruttande dunka-i-ryggen-podd är ev. när Wallengren är med... sömnigare gubbar är svårt att hitta

Edit: Får dock alltid spola fram en 15-20 min när de är klara med sina alkoholromantiska sonetter

Edit 2: Förutom det är poddvärdarna sköningar och mkt älskvärda personligheterPodden är väl inriktad på 55-65åriga kärringar som letar efter ursäkter till att kunna dricka så mycket som möjligt samtidigt som man tränar?

Minns att det lät så när jag försökte lyssna iaf.

Skickat från BÖJRACKET

dmoller
2020-10-18, 09:26
rioja!!!!!

ceejay
2020-10-18, 12:07
Berkhan vann inte sin "sälroddsvm" heller.
https://instagram.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t51.2885-15/e35/121728629_1221852708189860_830126239962678016_n.jp g?_nc_ht=instagram.farn1-1.fna.fbcdn.net&_nc_cat=108&_nc_ohc=TUyl-XO13i0AX-v_rgP&_nc_tp=18&oh=5db02314c1f1a1c044acaa593f8bf556&oe=5FB6C3E8&ig_cache_key=MjQyMjYxNTkxODQxODA1MDU0OQ%3D%3D.2

Leifallan
2020-10-18, 19:18
Jaså? Vann han i te denna gången?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

oath5
2020-10-18, 20:15
Berkhan vann inte sin "sälroddsvm" heller.
https://instagram.farn1-1.fna.fbcdn.net/v/t51.2885-15/e35/121728629_1221852708189860_830126239962678016_n.jp g?_nc_ht=instagram.farn1-1.fna.fbcdn.net&_nc_cat=108&_nc_ohc=TUyl-XO13i0AX-v_rgP&_nc_tp=18&oh=5db02314c1f1a1c044acaa593f8bf556&oe=5FB6C3E8&ig_cache_key=MjQyMjYxNTkxODQxODA1MDU0OQ%3D%3D.2

:laugh:

Niwah
2020-10-19, 12:49
Var hittar man resultat från "sälrodds-VM"?

StarkaUlf
2020-10-19, 13:35
Berkhan vann inte sin "sälroddsvm" heller.
]

:D

Han måste ju ha skyllt på nånting?

Lennix
2020-10-19, 14:26
Var hittar man resultat från "sälrodds-VM"?

https://www.instagram.com/p/CGc5XAcgSqP/

Berkhan vann tyngsta vikt.

Primitiv
2020-10-19, 17:55
https://www.instagram.com/p/CGc5XAcgSqP/

Berkhan vann tyngsta vikt.

Här gjorde han 160x3: https://www.instagram.com/p/B8HsRINlc8Y/

skyffelmördarn
2020-10-19, 18:02
https://www.instagram.com/p/CGc5XAcgSqP/

Berkhan vann tyngsta vikt.

Vilken fantastiskt udda och helt meningslös övning att tävla i. Hur fan kommer man in på det?

Lennix
2020-10-19, 18:23
Vilken fantastiskt udda och helt meningslös övning att tävla i. Hur fan kommer man in på det?

Haha den är riktigt jobbig och frustrerande, kanske är därför?

Brofessorn
2020-10-19, 18:35
Vilken fantastiskt udda och helt meningslös övning att tävla i. Hur fan kommer man in på det?

Avundsjuk, prinsessan?

skyffelmördarn
2020-10-19, 18:39
Avundsjuk, prinsessan?

Jag har aldrig vunnit i något i hela mitt, kan det var där skon klämmer?

Brofessorn
2020-10-19, 18:48
Jag har aldrig vunnit i något i hela mitt, kan det var där skon klämmer?

Hur var din uppväxt?

Leifallan
2020-10-22, 22:31
Här gjorde han 160x3: https://www.instagram.com/p/B8HsRINlc8Y/


Oj stor skillnad mot vikten han la sig på i tävlingen då. En etta på 145.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

G.W
2020-10-22, 22:38
Här gjorde han 160x3: https://www.instagram.com/p/B8HsRINlc8Y/

Väldigt o-strikt. Trist att se.

Wrenchgirl
2020-10-23, 11:53
Jag har lyssnat på något enstaka avsnitt, men lyssnar nog hellre på Jokklo och Mandy. :)