handdator

Visa fullständig version : Tyngre Radio


Sidor : 1 2 3 [4] 5 6

Wormzie
2015-08-28, 14:00
Ska bli kul att se tävlingen som är på högre % av KV. Sen får man tänka på också att det är nog fan tufft att köra maxreps i böj,bänk,mark,ohp och rodd samma dag :p

Old Nick
2015-08-28, 19:46
Ja i så fall är hans estimerade 1RM uppe i värlsdrekordklass.

Estimerade ja. Och hur räknar man egentligen ut sånt? Själv kan jag dra en femma på 142,5 i marklyft och bokstavligt talat inte rubba 150. Enligt kalkylatorerna borde jag dock dra över 160.

Det är ju trots allt inte så att Berkhan någonsin påstått sig kunna lyfta 367 kg i marklyft. Han har sagt vad han gör 11 reps på. Och det utan att specificera hur långt ett set är. Eller hur vackra repsen är.

Rahf
2015-08-28, 20:08
Nu tycker jag bestämt att min herre inte gjort ett propert försök på 150kg :D.

Shqypnia
2015-08-29, 09:09
Hade gärna sett ett 'crossover' avsnitt där ni bjuder Kenny & Linnea (Body radio) som gäster.

spoonchest
2015-08-30, 16:56
Hade gärna sett ett 'crossover' avsnitt där ni bjuder Kenny & Linnea (Body radio) som gäster.
Det här spinner vi vidare på. Ni är med i varandras program samtidigt!

Gober
2015-08-30, 17:09
Hade gärna sett ett 'crossover' avsnitt där ni bjuder Kenny & Linnea (Body radio) som gäster.

Det klarar iaf jag mig utan då jag bara klarade lyssna på dem i typ 5min innan jag blev galen (därefter lyssnade jag inte igen.)



PS, riktigt kul avsnitt med Sandra, vilken sköning :D

oath5
2015-08-30, 18:49
Börjar bli sugen på ett nytt alster med aldrigvila! Brukar sträcklyssna på alla 42 st han medverkat på

Shqypnia
2015-08-30, 19:28
Börjar bli sugen på ett nytt alster med aldrigvila! Brukar sträcklyssna på alla 42 st han medverkat på

Mikael är intressant att lyssna på men det är lite träning och mycket filosofi med honom. Blir uttjatat.

An Iron Soul
2015-08-31, 14:26
ska bli riktigt kul att höra martin!

Lyssnade för övrigt på avsnittet med Sam Mikaelsson... Hans legendariska så kallade ätardag, som hyllas på olika forum, är för mig skrämmande. Visst att vissa kan ha ett sånt intag under kontroll men risken att trigga hetsätningar och i värsta fall utveckla en ätstörning är inte lika rolig. Jag tror inte på något sätt att Sam, som verkar vara en väldigt trevlig person, eller programledarna på något sätt vill leda in något i ett sådant beteende men det tål att tänkas på.

I dagens avsnitt ifrågasatte Kalle Zackari Wahlström det. :D
Mer eller mindre skällde ut Alex och Andreas. Som då redan hade planerat ett "glass battle".

Det var dagens garv.

An Iron Soul
2015-08-31, 14:27
ska bli riktigt kul att höra martin!

Lyssnade för övrigt på avsnittet med Sam Mikaelsson... Hans legendariska så kallade ätardag, som hyllas på olika forum, är för mig skrämmande. Visst att vissa kan ha ett sånt intag under kontroll men risken att trigga hetsätningar och i värsta fall utveckla en ätstörning är inte lika rolig. Jag tror inte på något sätt att Sam, som verkar vara en väldigt trevlig person, eller programledarna på något sätt vill leda in något i ett sådant beteende men det tål att tänkas på.

I dagens avsnitt ifrågasatte Kalle Zackari Wahlström det. :D
Mer eller mindre skällde ut Alex och Andreas. Som då redan hade planerat ett "glass battle".

Det var dagens garv.
Borde tillägga att jag håller med kalle till 100%

Wormzie
2015-09-01, 11:20
I dagens avsnitt ifrågasatte Kalle Zackari Wahlström det. :D
Mer eller mindre skällde ut Alex och Andreas. Som då redan hade planerat ett "glass battle".

Det var dagens garv.
Borde tillägga att jag håller med kalle till 100%

Hehe jag hörde det också. Jag håller inte Alex och Andreas ansvariga på något sätt för att främja hälsa och välmående. Det var väldigt bra att Kalle ifrågasatte det Sam Mikaelsson pratade om som i princip beskrev hur man framgångsrikt bedriver en binge-eating episod.

I avsnitt 101 med Amanda Almroth går dom in på ätstörningsproblematik också då hon är psykologstudent och vill jobba riktat mot ätstörningar. Hon verkar väldigt vettig och att hon har personlig erfarenhet av tävlingsdieter och fysiksport kan säkert hjälpa henne. Tror eventuellt att många skulle ha lite motstånd att jobba med att sänka sina prestationskrav på sig själva hos en terapeut som själv vunnit tävlingar i AF och tränat 8 pass i veckan samtidigt som personen utbildat sig till psykolog. Snacka om hög ambitionsnivå ;)

ceejay
2015-09-08, 21:27
https://instagram.com/p/7YOXq1y0Cj/?taken-by=tyngre

Wow.

Morrris
2015-09-09, 06:39
https://instagram.com/p/7YOXq1y0Cj/?taken-by=tyngre

Wow.

Ah, han är bra stark ändå.

Allan Ballan
2015-09-10, 02:31
Eftersom det kommit önskemål om en sådan här tråd rullar jag väl igång en nu när vi kör Tyngre Radio:)

Tyvärr är iTunes lite sega, men RSS hittar ni här: http://tyngreradio.libsyn.com/rss

De två första avsnitten är också online:

Mikael Hollsten:
http://tyngre.se/podcasts/premiaer-foer-tyngre-radio/

Kalle Zackari Wahlström:
http://tyngre.se/podcasts/stark-som-en-bjoern-snabb-som-en-oern/ väldigt bra radioprogram. Dock så kan jag inte låta bli att undra om ni satt i system att försöka garva så onödigt mkt som möjligt?

Lyssna bara på avsnittet med Grandmaster. T ex när han vid 35:00 sagt jag äter buffen ute" eå får han enorma intensiva skrattsalvor med "hahahahahahahahaha!" till svar. Varför gör ni så? Är d tillgjort eller tycker ni på allvar att d e sjukt kul med ngn som äter buffe ute?

Wormzie
2015-09-10, 05:33
https://instagram.com/p/7YOXq1y0Cj/?taken-by=tyngre

Wow.

Got damn..stark!

Matsa
2015-09-11, 23:52
Got damn..stark!

Riktigt imponerande men kommentarsfältet har förmodligen gett mig någon sorts cancer vilket är mindre trevligt. :(

Wormzie
2015-09-12, 11:18
Riktigt imponerande men kommentarsfältet har förmodligen gett mig någon sorts cancer vilket är mindre trevligt. :(

agreed :( det är följden av att alla som tränat i 4 månader är experter efter dom läst blogginlägg om hur ett lyft ska se ut ;)

MackeJuve
2015-09-12, 12:21
Håller med ovanstående. Behrkans lyft ser ju ok ut men det blir lite parodiskt när folk ska försvara Kalle Zackaris med att Konstantinov minsann lyfter med böjd rygg. Kalles lyft ser helt enkelt inte bra ut, att han är relativt stark borde inte få vara ett argument för att han har full koll på vad han gör och att allt är i sin ordning. Nu syftar jag på hans 240 kg lyft, kommer inte ihåg om 250 kg var ett bättre lyft. Han får givetvis lyfta PRECIS hur han vill men tycker inte att man behöver försvara hans form bara för att han lyfter lite mer än alla andra.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

1x0
2015-09-15, 09:16
Ganska grovt offtopic, men är det denna sylt Andreas har pratat om i podden några gånger?

https://static.mathem.se/shared/images/products/large/jordgubbssylt-lagkalori-360-g-onos.jpg

MackeJuve
2015-09-15, 11:26
Inget som har med Tyngre att göra men fan vad bra Hollstens nya träningsprogram Restless Industries är. REJÄLA program, ofta timmen långa, bra filmat och intressanta. Bästa han gjort. Josef Eriksson med i senaste.

Riddle
2015-09-15, 17:22
Inget som har med Tyngre att göra men fan vad bra Hollstens nya träningsprogram Restless Industries är. REJÄLA program, ofta timmen långa, bra filmat och intressanta. Bästa han gjort. Josef Eriksson med i senaste.

tycker senaste med Josef Eriksson var riktigt riktigt intressant!

bubbaklubba
2015-09-15, 19:05
Kan ni inte ta in några stammisar på en gång och snacka lite av varje. Current events typ.

Istället för hur är formen idag upplägget.

Tsubodai
2015-09-15, 21:53
Kan ni inte ta in några stammisar på en gång och snacka lite av varje. Current events typ.

Istället för hur är formen idag upplägget.
Så jävla bra ide!!! Går att få in många nya personer och stammisar frekvent!

Alex D, Andr G, Josef E, Patrik A och Kalle W i samma avsnitt samtidigt skulle vara intressant

G_lund
2015-09-16, 07:56
väldigt bra radioprogram. Dock så kan jag inte låta bli att undra om ni satt i system att försöka garva så onödigt mkt som möjligt?

Lyssna bara på avsnittet med Grandmaster. T ex när han vid 35:00 sagt jag äter buffen ute" eå får han enorma intensiva skrattsalvor med "hahahahahahahahaha!" till svar. Varför gör ni så? Är d tillgjort eller tycker ni på allvar att d e sjukt kul med ngn som äter buffe ute?

Har du kolla på Martins matportioner?

Leifallan
2015-09-16, 21:29
Måtte Berkhan satsa på en styrkelyftskarriär!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Morrris
2015-09-17, 06:33
Hörde jag Gudiol säga att alkoholister inte får brist på B-vitamin?

Hanse
2015-09-17, 07:39
Hörde jag Gudiol säga att alkoholister inte får brist på B-vitamin?

Japp.
Dock har jag hört tvärt om att alkisar ofta får brist på vitamin B1.
Misstänker att dom får brist på allt, utom möjligen D-vitamin (mycket sol på bänken).

Morrris
2015-09-17, 12:30
Japp.

Dock har jag hört tvärt om att alkisar ofta får brist på vitamin B1.

Misstänker att dom får brist på allt, utom möjligen D-vitamin (mycket sol på bänken).


Ja, Wernicke-Korsakoff är ju det klassiska alkoholistsyndromet och det orsakas av thiaminbrist.

F Ultra
2015-09-17, 17:27
Hörde jag Gudiol säga att alkoholister inte får brist på B-vitamin?

Tror dock han mest skämtade, lät så iaf. För visst innehåller öl mycket B vitamin men etanolen hämmar upptaget (och tydligen jäkligt mycket) så att det ändå blir en brist.

oath5
2015-09-20, 10:21
OjOj ett nytt avsnitt med Linus Carlen! Måste grunda med alla 26 av hans andra avsnitt så man får rätt feeling :hbang:

När kommer ett nytt efterlängtat aldrigvila avsnitt? Episkheten når inga gränser

Hönke
2015-09-20, 10:58
OjOj ett nytt avsnitt med Linus Carlen! Måste grunda med alla 26 av hans andra avsnitt så man får rätt feeling :hbang:

När kommer ett nytt efterlängtat aldrigvila avsnitt? Episkheten når inga gränser

:D
https://instagram.com/p/7w_hAlS0N2/?taken-by=tyngre

Wormzie
2015-09-22, 17:43
Gillar Hollsten mer och mer. Riktigt bra avsnitt!

tht716
2015-09-22, 22:53
Håller med ovanstående. Kul med ett avsnitt med lite mer "djup" i diskussionerna :)

Andreas Guiance
2015-09-23, 10:07
Oerhört tacksam för all feedback här:)

Med Hollsten-avsnittet kan jag förstå om man tycker att det är för mycket flum och för lite träning om man ser det som en isolerad företeelse, men jag personligen tycker att det är rätt trevligt att inte precis varje avsnitt måste handla om "så hur många riskorn äter du till lunch?" (om det är fitness) eller "hur många procent av 1RM ligger du på i ditt tredje set?" (om det är SL). Utan just att man kan variera sig lite åtminstone:d

Men jag måste också säga att jag är förjävla tacksam över att folk ändå bryr sig så mycket att de liksom vill att alla avsnitt ska vara av den typen de själva gillar. Annars hade man ju helt enkelt bara skitit i att lyssna. Så jag ser det helt ärligt som en stor ynnest att få kritik av typen "så jävla trist med XXX igen, mer av XXX!!!"*cupid*

lottagu
2015-09-27, 19:55
Har försökt att lyssna på alla avsnitt med Hollsten, men nu den sista gången gav jag upp! *gah!* Vet inte vad de är, men de ger mig ingenting utan jag blir bara irriterad!!!

Bikini fitness profiler är väl heller inga höjdare, men kan vara intressant och givande ibland ändå ;)

Men i övrigt så kan man ju inte annat än ÄLSKA Tyngre´s pod *cupid*

kaspen
2015-09-27, 20:29
Har försökt att lyssna på alla avsnitt med Hollsten, men nu den sista gången gav jag upp! *gah!* Vet inte vad de är, men de ger mig ingenting utan jag blir bara irriterad!!!

Bikini fitness profiler är väl heller inga höjdare, men kan vara intressant och givande ibland ändå ;)

Men i övrigt så kan man ju inte annat än ÄLSKA Tyngre´s pod *cupid*


Vi är rätt många som inte tål den mannen. Jag fattar inte vad folk ser i honom men uppenbarligen gillar folk honom och han verkar ju ha ett gott hjärta.

Bärsärk
2015-09-27, 21:28
Oerhört tacksam för all feedback här:)

Med Hollsten-avsnittet kan jag förstå om man tycker att det är för mycket flum och för lite träning om man ser det som en isolerad företeelse, men jag personligen tycker att det är rätt trevligt att inte precis varje avsnitt måste handla om "så hur många riskorn äter du till lunch?" (om det är fitness) eller "hur många procent av 1RM ligger du på i ditt tredje set?" (om det är SL). Utan just att man kan variera sig lite åtminstone:d

Men jag måste också säga att jag är förjävla tacksam över att folk ändå bryr sig så mycket att de liksom vill att alla avsnitt ska vara av den typen de själva gillar. Annars hade man ju helt enkelt bara skitit i att lyssna. Så jag ser det helt ärligt som en stor ynnest att få kritik av typen "så jävla trist med XXX igen, mer av XXX!!!"*cupid*

Jag skulle vilja passa på och efterlysa Arne Lundell igen!

Vi närmar ju oss snart för bövelen årsdagen för det här briljanta klippet,

http://tyngre.se/videos/arne-lundell-pangar-pecs/

kaspen
2015-09-27, 21:58
Jag skulle vilja passa på och efterlysa Arne Lundell igen!

Vi närmar ju oss snart för bövelen årsdagen för det här briljanta klippet,

http://tyngre.se/videos/arne-lundell-pangar-pecs/

Håller med, men han börjar bli lite udda! Delar mest artiklar om ondskan i den anglozionistiska kapitalismen.

Bärsärk
2015-09-28, 05:41
Håller med, men han börjar bli lite udda! Delar mest artiklar om ondskan i den anglozionistiska kapitalismen.

Han verkar ju ha lagt av med instagram i alla fall helt och hållet, är de på facebook han uppdaterar?

https://instagram.com/arnelundell/

12 veckor sen senaste bilden.

te1on
2015-09-28, 06:35
Katastrof med Hollsten som vanligt, vet mannen själv vad han svammlar om?

kaspen
2015-09-28, 08:30
Han verkar ju ha lagt av med instagram i alla fall helt och hållet, är de på facebook han uppdaterar?

https://instagram.com/arnelundell/

12 veckor sen senaste bilden.

Ja, inga uppdateringar från honom alls förutom att han frekvent delar artiklar från antisemiten Carl Norberg på Facebook.

Johan_P
2015-09-28, 08:48
Jag gillar Holsten och hans mer kreativa sida - känns som han vågar vara sig själv till skillnad från majoriteten i det här fitnesspelet.

Som request får man väl önska mer SL-profiler, men med tanke på hur mycket SL det varit på senare tid så ser jag mig själv som en nöjd lyssnare för stunden :)

kaspen
2015-09-28, 08:51
Jag gillar Holsten och hans mer kreativa sida - känns som han vågar vara sig själv till skillnad från majoriteten i det här fitnesspelet.

Som request får man väl önska mer SL-profiler, men med tanke på hur mycket SL det varit på senare tid så ser jag mig själv som en nöjd lyssnare för stunden :)

Tre saker du fick ut av avsnittet.

Johan_P
2015-09-28, 09:18
Tre saker du fick ut av avsnittet.

Mja, kanske inte så. Men kul att höra dem prata om annat än träning och lite mer in på personligheten. Håller väl med om att det inte blir så konstruktivt alltid, men helt ärligt är jag rätt trött på "3 set dit, 8 reps hit"-snacket som har liten carry-over i verkligheten. Att gästerna som är med i podcasten öppnar upp lite uppskattas.

kaspen
2015-09-28, 09:23
Mja, kanske inte så. Men kul att höra dem prata om annat än träning och lite mer in på personligheten. Håller väl med om att det inte blir så konstruktivt alltid, men helt ärligt är jag rätt trött på "3 set dit, 8 reps hit"-snacket som har liten carry-over i verkligheten. Att gästerna som är med i podcasten öppnar upp lite uppskattas.

Vad fick du ut av det då? Nåt?

Ricken13
2015-09-28, 09:29
Jag var ingen fan av Hollsten innan det här avsnittet. Jag tyckte väl inte illa om honom heller, men jag hade väl ingen riktig uppfattning om vem han är. Jag visste inte om att det fanns ett varumärke Aldrig Vila, jag hade sett nåt avsnitt Restless på tuben och funderade på vad det var för något, Gladiatorerna såg jag när jag var liten men då var det Plexus som var kung. Så Hollsten var nästan helt ny för mig.

Jag tycker att han verkar skön, rolig att lyssna på.

Johan_P
2015-09-28, 09:46
Vad fick du ut av det då? Nåt?

Vad vill du få ut av ett avsnitt?

kaspen
2015-09-28, 09:57
Vad vill du få ut av ett avsnitt?

Gärna nånting annars skiter jag i att lyssna. Så vad fick du ut?

Johan_P
2015-09-28, 10:13
Gärna nånting annars skiter jag i att lyssna. Så vad fick du ut?

Bra svar. Jag fick ut någonting.

kaspen
2015-09-28, 10:21
Bra svar. Jag fick ut någonting.

Så om jag frågar en tredje gång: vad?

milax
2015-09-28, 10:29
Så om jag frågar en tredje gång: vad?
Jeeeezzz, relax! cofffee

Johan_P
2015-09-28, 10:41
Så om jag frågar en tredje gång: vad?

Vet inte riktigt vad du vill jag ska svara. För mig är Tyngre podcast underhållning, så jag fick ut... ptja, underhållning.

Wormzie
2015-09-28, 17:48
Tycker han delade med sig av många livserfarenheter som är intressanta att lyssna på. T ex att ett flashigt LA-liv kanske ändå inte matchar närhet till familj och barndomskompisar. Tycker också om att han problematiserar fitness-livsstilen, samtidigt så kritiserar han inte riktigt sig själv för att vara en stor del av träningshetsen genom sitt varumärke.

Diomedea exulans
2015-09-28, 17:51
Berkhan-podden var bra.

anvihl
2015-09-28, 17:54
Tycker han delade med sig av många livserfarenheter som är intressanta att lyssna på. T ex att ett flashigt LA-liv kanske ändå inte matchar närhet till familj och barndomskompisar. Tycker också om att han problematiserar fitness-livsstilen, samtidigt så kritiserar han inte riktigt sig själv för att vara en stor del av träningshetsen genom sitt varumärke.

Tror det där är varför många inte har någon respekt för honom, dubbelmoral något så ini... Han har väldigt lätt att klaga på allt och alla utan att ha någon riktig självinsikt, men säger ändå att han är bäst på självinsikt (typ så). Vänder kappan efter vinden hela tiden osv.

Tror inte det är något fel på killen, han verkar ha ett varm hjärta och vara en känslig kille, men han borde verkligen tona ned sig lite, fast iofs förlorar han väl pengar då.

Wormzie
2015-09-28, 19:50
Tror det där är varför många inte har någon respekt för honom, dubbelmoral något så ini... Han har väldigt lätt att klaga på allt och alla utan att ha någon riktig självinsikt, men säger ändå att han är bäst på självinsikt (typ så). Vänder kappan efter vinden hela tiden osv.

Tror inte det är något fel på killen, han verkar ha ett varm hjärta och vara en känslig kille, men han borde verkligen tona ned sig lite, fast iofs förlorar han väl pengar då.

Huvudet på spiken.

Shqypnia
2015-09-28, 20:31
För mycket filosofi när Hollsten är med. Grejen är att han svarar på väldigt få frågor men kringgår varje fråga i minst en halvtimme... Varje avsnitt är dessutom bara reklam för hans varumärke och hans program. Tröttsamt. Get to the f-cking point bro.

Nober är så jävla härlig som alltid! Önskar han all lycka till i VM!

lottagu
2015-09-29, 19:49
Jag gillar verkligen när man pratar om annat än bara mat, set och reps, men att lyssna på Hollsten ger mig ingenting.....inte ens ett skratt :/

Tror att du har en poäng i de du säger Anvihl ;)

PureWhey
2015-09-29, 20:27
Lyssnade på det första på länge, #100 med Berkhan såklart. Lika rolig som vanligt.

Shqypnia
2015-10-06, 09:49
Nu görs det reklam för Hollsten också på radion. Den killan dickrider Tyngre.

milax
2015-10-06, 09:59
Någon som vet hur man tar bort funktionen som gör att programmets bild kommer upp som bakgrundsbild på min androidlur (kör podcast republic)? Lite jobbigt att behöva förklara varför jag har bilder på halvnakna killar och tjejjer i jobbtelefonen hela tiden... ;)

MackeJuve
2015-10-06, 10:01
Att de gör reklam för hans program(om ni syftar på YT-kanalen "Restless Industries") har jag NOLL problem med. Gratis, en timme långt, träningsprogram som kommer ut en gång per vecka. Välgjort, underhållande och pedagogiskt. Bra saker ska premieras.

Pahwn
2015-10-06, 16:47
Att de gör reklam för hans program(om ni syftar på YT-kanalen "Restless Industries") har jag NOLL problem med. Gratis, en timme långt, träningsprogram som kommer ut en gång per vecka. Välgjort, underhållande och pedagogiskt. Bra saker ska premieras.

+1

Tycker det är skönt att lite då och då bryta av allt snack om träning, sen att det är med en trevlig karaktär som Mikael Hollsten gör mig ingenting.

anvihl
2015-10-06, 16:50
Att de gör reklam för hans program(om ni syftar på YT-kanalen "Restless Industries") har jag NOLL problem med. Gratis, en timme långt, träningsprogram som kommer ut en gång per vecka. Välgjort, underhållande och pedagogiskt. Bra saker ska premieras.

Det har jag inte ens noterat att dom gör reklam för.

Bara man inte stödjer Micke genom att stödja tyngre är jag nöjd.

Wormzie
2015-10-06, 18:55
Caroline Aspenskog vinner vm i naivitet. Hon pratar så vist om att allt inte behöver vara så utseendefixerat utan att man ska fokusera på att vara hälsosam och göra något som är roligt.. samtidigt så beskriver hon att det är "okej" att ligga på en off-season form på 56kg och allt hon delar med sig av till sina 56000 instagramföljare är avklädda bilder på sin rumpa och sina magrutor. Tror hon på _allvar_ att hon förespråkar en hälsosam livsstil? Hon bidrar bara till ett orealistiskt ideal för många unga tjejer som för många bara kommer leda till försämrad självkänsla och träningshets.

Att man avslutar med att hylla att dagens kvinnliga skyltdockor har magrutor känns också förbannat dumt. Nu ska man både ha stora muskler och vara trådsmal. Man har bara gått från ett dumt ideal till ett annat.

Katrin Zytomierska har ju nästan mer vett.

Bärsärk
2015-10-06, 18:57
Caroline Aspenskog vinner vm i naivitet. Hon pratar så vist om att allt inte behöver vara så utseendefixerat utan att man ska fokusera på att vara hälsosam och göra något som är roligt.. samtidigt så beskriver hon att det är "okej" att ligga på en off-season form på 56kg och allt hon delar med sig av till sina 56000 instagramföljare är avklädda bilder på sin rumpa och sina magrutor. Tror hon på _allvar_ att hon förespråkar en hälsosam livsstil? Hon bidrar bara till ett orealistiskt ideal för många unga tjejer som för många bara kommer leda till försämrad självkänsla och träningshets.

Att man avslutar med att hylla att dagens kvinnliga skyltdockor har magrutor känns också förbannat dumt. Nu ska man både ha stora muskler och vara trådsmal. Man har bara gått från ett dumt ideal till ett annat.

Katrin Zytomierska har ju nästan mer vett.

Jag var inne på hennes instagram (Fråga mig inte varför, det vet ni redan *rolleyes* ) i typ 30 sekunder och hade redan en ganska klar bild av vad det var för typ av människa, och vad jag trodde stämmer ganska exakt överens med vad du skriver :laugh:

http://dhm699o7xki3n.cloudfront.net/images/D/Celsius_P%E4ronMedFrukt.jpg?lm=1427793943

+

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2d/b2/22/2db22212407d08d0e3cdc6d9a7b25ce9.jpg

Leifallan
2015-10-06, 19:05
Beredd att hålla med dig. Cicci Benjaminsson röt ju till i radion sist hon va med mot Gladiatorer hon ej ville namnge om de sjuka ideal de ger via insta. Var väl något om att hon tyckte de var jävligt dålig stil att posta dietbilder som lätt fick betraktaren att tro de alltid såg så snorhårda ut.

anvihl
2015-10-06, 19:08
Beredd att hålla med dig. Cicci Benjaminsson röt ju till i radion sist hon va med mot Gladiatorer hon ej ville namnge om de sjuka ideal de ger via insta. Var väl något om att hon tyckte de var jävligt dålig stil att posta dietbilder som lätt fick betraktaren att tro de alltid såg så snorhårda ut.

Hon är inte bättre själv ju. Alla byggare och alla fitnesstjejer ger sjuka ideal och främjar ätstörningar, det kommer aldrig försvinna så länge "sporterna" finns kvar.

Bärsärk
2015-10-06, 19:12
Jag har gjorde en tråd för ett tag sen om det hela här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=222212

Om ni vill fortsätta spinna vidare på ämnet!

Leifallan
2015-10-06, 19:15
Du menar alla som sysslar med fitness och bodybuilding på en seriös nivå ger sjuka ideal? Vissa är väl ändå bättre än andra? Cicci tycker jag ändå verkar ha fötterna på jorden.

freddieslayer
2015-10-06, 19:34
Varför inte gnälla på maraton löpare och sumobrottare? Dom ger också väldigt sjuka ideal.

bear.flowertwig
2015-10-06, 19:53
Varför inte gnälla på maraton löpare och sumobrottare? Dom ger också väldigt sjuka ideal.

De tränar ju för funktion inte utseende :smash:

Själv lyssnade jag på för- och eftersnack. Det var trevligt. Och lagom frapperande :)

Lycklig
2015-10-06, 20:25
Det är just programmets bredd av gäster som jag finner givande. Ibland är det skönt att lyssna på saker som är främmande för en själv och som man aldrig annars hade kommit i kontakt med i sitt vardagliga liv. För det breddar, enligt mig, ens förståelse för sin omgivning när man får ta del av dessa olika perspektiv. Ibland tar man till sig något nytt man lärt sig och andra gånger hör man åsikter man inte håller med om alls och får därmed pålägg som stärker den åsikt man redan har i ämnet. Båda delarna ser jag som lika positiva.

Tack för radion.

Wormzie
2015-10-06, 20:30
Varför inte gnälla på maraton löpare och sumobrottare? Dom ger också väldigt sjuka ideal.

I mina ögon handlar det inte om att man inte får hålla på med fitness. Däremot irriterar det mig när man säger att man förespråkar hälsa när det inte stämmer.

freddieslayer
2015-10-06, 20:31
De tränar ju för funktion inte utseende :smash:

Jo förvisso men det går ju inte att utöva de sporterna utan att ha en extremt smal eller extremt fet kropp.
Även de som ställer upp i byggning/fitness tävlingar kan väl ha en funktionell kropp?

Rahf
2015-10-06, 21:04
Jo förvisso men det går ju inte att utöva de sporterna utan att ha en extremt smal eller extremt fet kropp.
Även de som ställer upp i byggning/fitness tävlingar kan väl ha en funktionell kropp?

Hur många sumobrottare och långdistanslöpare ser du lägga upp formbilder var och varannan dag, eller dela med sig av sina superhemliga tricks för att hålla grym form året om. Givetvis är vissa inlägg i princip enbart bestående av sponsrade kosttillskott, typ Celsius. Ärligt nu.

bear.flowertwig
2015-10-06, 21:23
Jo förvisso men det går ju inte att utöva de sporterna utan att ha en extremt smal eller extremt fet kropp.
Även de som ställer upp i byggning/fitness tävlingar kan väl ha en funktionell kropp?

Men nu får du väl ge dig, i ena fallet handlar det BARA OM UTSEENDE (och det är inte ens sporter vi pratar om!) och i andra fallet råkar utseendet vara EN BIPRODUKT av att man är bra på en sport där det är fullständigt skit samma hur man ser ut och knappast det som är i fokus. För när hörde du senaste en tv-kommentator diskutera utseendet på en längdhoppare? Eller en längdskidåkare stå och puta med röven drickandes nocco?

HMS Laestander
2015-10-08, 00:06
Gick och lyssnade på Body #45 med Younes Laroussi, mest för att jag upptäckt att jag är granne med en jävligt eminent svensk byggare.

Iallafall, slogs av hur jävla långt ni har kommit i podcasternas värld. Skillnaden på hur ni pratar och hur ni låter är så slående att det finns inte.

MackeJuve
2015-10-08, 08:10
Jag är så tacksam att det släpps två avsnitt per vecka, perfekt för en pod-junkie :D Satan dock vad jag stör mig på dessa tävlingar för att vinna saker! Ni får det att låta som att det är en grej ni kör med ibland lite sådär spontant för att vara schyssta mot era lyssnare och hundratals delar bilder utan att förstå att det är ren marknadsföring och att de bidrar till det. De borde liksom få en liten slant för att de marknadsför grejerna men de lever på hoppet att vara den eller en av de två som vinner utav ett hundratal, förstår inte folk :D Celsius- och Nocco-folket är fortfarande värre och mer tragiska(de som är ambassadörer till extremt underpris, typ ett flak då och då för att sälja ut sig, eller de som desperat försöker att bli det).

Ingen kritik till er på Tyngre(ni är ju trots allt ett företag) utan den är riktad till de personer som ständigt går med i dessa tävlingar. Sluta sälja ut er!

Johan_P
2015-10-08, 09:13
Celsius- och Nocco-folket är fortfarande värre och mer tragiska(de som är ambassadörer till extremt underpris, typ ett flak då och då för att sälja ut sig, eller de som desperat försöker att bli det).

Speciellt med tanke på att BCAA mer eller mindre är helt verkningslöst. Men ja, man har lyckats skapa hype över inget och det är fan i mig imponerande.

Mickee
2015-10-08, 09:49
Ingen kritik till er på Tyngre(ni är ju trots allt ett företag) utan den är riktad till de personer som ständigt går med i dessa tävlingar. Sluta sälja ut er!

Men om personerna som går med i tävlingarna slutar med det förlorar Tyngre en (stor?) del av sin marknadsföring, vilket kan resultera i färre sålda produkter, vilket i sin tur resulterar i sämre omsättning / vinst.
Som sedan gör att de inte kan utöka poddarna till kanske 3 ggr i veckan, eller andra roliga projekt såsom Tyngre Classic.

Hur stort behov Tyngre har av just denna marknadsföringen vet jag inte, jag kanske hypar upp det för mycket.
Men jag tycker det är löjligt att gnälla över att folk "Säljer ut sig" / ger gratis reklam på sociala medier som du inte behöver ta del av så att Tyngre kan fortsätta leverera ut poddar och artiklar gratis.

MackeJuve
2015-10-08, 10:03
Men om personerna som går med i tävlingarna slutar med det förlorar Tyngre en (stor?) del av sin marknadsföring, vilket kan resultera i färre sålda produkter, vilket i sin tur resulterar i sämre omsättning / vinst.
Som sedan gör att de inte kan utöka poddarna till kanske 3 ggr i veckan, eller andra roliga projekt såsom Tyngre Classic.

Hur stort behov Tyngre har av just denna marknadsföringen vet jag inte, jag kanske hypar upp det för mycket.
Men jag tycker det är löjligt att gnälla över att folk "Säljer ut sig" / ger gratis reklam på sociala medier som du inte behöver ta del av så att Tyngre kan fortsätta leverera ut poddar och artiklar gratis.

Ja jag tycker Tyngre gör helt rätt alltså, det vill jag ha helt klart! Och ja, jag är glad att de säljer bra så jag kan få lyssna på podcasts. Jag vidhåller dock att det känns desperat när folk delar bilder och jag tror MÅNGA av dem inte fattar att det är reklam utan tror att det bara handlar om en schysst tävling. Naiviteten tror jag är allra störst hos väldigt unga tjejer som har en skev bild över vad det innebär att vara en tränande individ(man måste dricka flashig energidryck och köpa dyra märkesprodukter). Gratisreklamen måste jag visst ta del av i form av någon kompis som då och då deltar och vissa av de atleter som jag följer på Instagram.

Det är klart ett företag ska sälja och strategin att bli stora på sociala medier är ju genial. Skulle dock vilja se en undersökning där man på något sätt kan se hur mycket en delning av en Tyngre/Celsius/Nocco-bild är värd beroende på hur många följare man har och vilka följare man har. Vore sjukt intressant, bara en ungefärlig siffra.

Mickee
2015-10-08, 10:40
Jag vidhåller dock att det känns desperat när folk delar bilder och jag tror MÅNGA av dem inte fattar att det är reklam utan tror att det bara handlar om en schysst tävling. Naiviteten tror jag är allra störst hos väldigt unga tjejer som har en skev bild över vad det innebär att vara en tränande individ(man måste dricka flashig energidryck och köpa dyra märkesprodukter).


Jaha du tänkte så, att de inte fattar att det är reklam. Jo så är det nog i många fall.


Det är klart ett företag ska sälja och strategin att bli stora på sociala medier är ju genial. Skulle dock vilja se en undersökning där man på något sätt kan se hur mycket en delning av en Tyngre/Celsius/Nocco-bild är värd beroende på hur många följare man har och vilka följare man har. Vore sjukt intressant, bara en ungefärlig siffra.

Det hade varit intressant! Det håller jag med om :)

MackeJuve
2015-10-08, 10:55
Ett sånt här mindset: "Jag gillar Tyngre så nu gör jag reklam för dom även fast jag har en minimal chans att vinna ett pris" istället för "Oh Tyngre är så jävla schyssta, nu lottar dom ut grejer IGEN, hoppas verkligen jag vinner den här gången!" hos alla så är jag helnöjd :D Då får alla dela utan att jag stör mig!

bulldozer
2015-10-08, 11:52
Hinner inte lyssna så mycket, framförallt så brukar jag börja lyssna när jag ska sova så jag brukar somna redan på försnacket (tack för det!). Har nu hunnit lyssna på Hollsten och måste säga att det var ett trevligt avsnitt, förstår att de som vill höra träning blir frustrerade men för mig som mest underhållstränar (knappt det) så var det väldigt underhållande. Har lyssnat på andra avsnitt förut och inte fattat grejjen med honom men nu förgylllde det min hundpromenad :).

Om ni inte hade så sköna röster kanske jag skulle hinna höra fler avsnitt :D.

daniellinden
2015-10-08, 12:07
Naiviteten tror jag är allra störst hos väldigt unga tjejer som har en skev bild över vad det innebär att vara en tränande individ(man måste dricka flashig energidryck och köpa dyra märkesprodukter).

This, är som en sekt. "Investera i dig själv och hälsan", genom att svälta till benrangel. Börjar bli rätt tröttsamt, living the fitnesslifestyle. Och så klarar de inte av att man kollar lite när de poseringstränar

Wormzie
2015-10-08, 18:47
Innehållet man kan selektera bland är kanon i såväl artiklar som podd. En del bra artiklar, en del mindre bra, samma gäller podcasten. Problemet ligger väl i att tyngre snabbt blev en del av träningshashtagsekten som är så fantastisk vidrig. Detta leder ju till en hatkärlek till tyngre som främjar styrketräning, hälsa, sporter som tyngdlyftning, styrkelyft och fitness. IGarna, hashtaggarna, smygreklamen och dom bekräftelsesökande anhängarna får man ignorera så gott det går.

Jag är kanske deras sämsta kund. Jag läser artiklarna, lyssnar på en del podcasts men skulle aldrig få för mig att köpa deras produkter och spenderar därtill tid på forum för att klanka ner på deras varumärke.

Bärsärk
2015-10-08, 19:14
Innehållet man kan selektera bland är kanon i såväl artiklar som podd. En del bra artiklar, en del mindre bra, samma gäller podcasten. Problemet ligger väl i att tyngre snabbt blev en del av träningshashtagsekten som är så fantastisk vidrig. Detta leder ju till en hatkärlek till tyngre som främjar styrketräning, hälsa, sporter som tyngdlyftning, styrkelyft och fitness. IGarna, hashtaggarna, smygreklamen och dom bekräftelsesökande anhängarna får man ignorera så gott det går.

Jag är kanske deras sämsta kund. Jag läser artiklarna, lyssnar på en del podcasts men skulle aldrig få för mig att köpa deras produkter och spenderar därtill tid på forum för att klanka ner på deras varumärke.

Det lär vara medvetet, det är ett utmärkt sätt att kränga prylar och etablera sitt varumärke.

Svårt att klandra Alex och Andreas för att de vill tjäna pengar och bli framgångsrika, kan hålla med om att det är ett tråkigt sätt att göra det på men men.

Wormzie
2015-10-08, 19:30
Det lär vara medvetet, det är ett utmärkt sätt att kränga prylar och etablera sitt varumärke.

Svårt att klandra Alex och Andreas för att de vill tjäna pengar och bli framgångsrika, kan hålla med om att det är ett tråkigt sätt att göra det på men men.

Självklart. Klandrar absolut inte Alex och Andreas för att dom vill tjäna pengar. Jag försöker ta det onda med det goda, men när vi har en tyngre radio tråd här på brädan är jag inte sen med att dela med mig av mina åsikter om innehållet, så som min kritik mot Caroline Aspenskog.

milax
2015-10-08, 20:57
Jag tycker att dom sköter reklamen jättesnyggt. Det skulle vara grymt mycket mer störigt med en massa länkar på hemsidan eller avbrott i podcasten. Vem bryr sig om hashtags ? Det är ju inte så att man går in och och kollar på #Tyngre...

milax
2015-10-09, 08:09
Har lyssnat på en stund av programmet med Aspenskog. Jag stör mig faktikst lite på att hon som kvinna automatiskt ska vara en förebild för unga tjejjer. Har svårt att se en man bli pressad på samma sätt om att vara förebild för unga killar. Det är minst lika osunda ideal där, där kommer även doping in i bilden...

Wormzie
2015-10-09, 10:59
Har lyssnat på en stund av programmet med Aspenskog. Jag stör mig faktikst lite på att hon som kvinna automatiskt ska vara en förebild för unga tjejjer. Har svårt att se en man bli pressad på samma sätt om att vara förebild för unga killar. Det är minst lika osunda ideal där, där kommer även doping in i bilden...

Har man 60 tusen följare kommer folk se upp till en som en förebild. Sen handlar det inte om en påtvingad roll utan Aspenskog uttryckte själv att hon ville inspirera andra och vara en förebild för ett sundare liv osv. Det för mig handlar om att ta sitt ansvar. Man kan inte förespråka och försöka inspirera till mindre utseendefokus om det är det enda man själv marknadsför sig genom.

0x5f3759df
2015-10-09, 11:11
Vem är det som pressar henne till att vara en förebild och vem är det som pressar henne att fokusera på sin kropp. Hon väljer själv att fokusera på vissa delar när hon skulle kunna visa att det är så mycket mer än rumpa och silikon (om det nu är det).

Wormzie
2015-10-09, 12:03
Vem är det som pressar henne till att vara en förebild och vem är det som pressar henne att fokusera på sin kropp. Hon väljer själv att fokusera på vissa delar när hon skulle kunna visa att det är så mycket mer än rumpa och silikon (om det nu är det).

Exakt, och därmed visar hon sina följare att snygg rumpa, mage och bröst samt låg fettprocent är väldigt viktigt.

MackeJuve
2015-10-09, 12:27
Exakt, och därmed visar hon sina följare att snygg rumpa, mage och bröst samt låg fettprocent är väldigt viktigt.

Ja någon förebild för unga tjejer bör hon ju inte anse sig vara, möjligtvis tjejer som satsar på fitness. Hennes Instagram är ju extremt utseendefixerad, väldigt få träningsvideos utan mest bilder på en stor röv i string eller en lättklädd bild framifrån.

Bra förebilder tycker jag kvinnliga styrkelyftare kan anse sig vara, som bryter lite mot normen om att tjejer ska vara snygga i första hand och starka i andra.

Hon borde tänka över huruvida hon verkligen är en förebild, men verkligen inte sluta lägga upp bilder på hennes bakdel. Då försvinner nog ~hälften av följarna.

0x5f3759df
2015-10-09, 12:33
Ja någon förebild för unga tjejer bör hon ju inte anse sig vara, möjligtvis tjejer som satsar på fitness. Hennes Instagram är ju extremt utseendefixerad, väldigt få träningsvideos utan mest bilder på en stor röv i string eller en lättklädd bild framifrån.

Bra förebilder tycker jag kvinnliga styrkelyftare kan anse sig vara, som bryter lite mot normen om att tjejer ska vara snygga i första hand och starka i andra.

Hon borde tänka över huruvida hon verkligen är en förebild, men verkligen inte sluta lägga upp bilder på hennes bakdel. Då försvinner nog ~hälften av följarna.

I sammanhanget så blir det rätt lustigt att hon har över 55k följare och Ahmad Ahmad som ändå är IFBB proffs och tävlat i Olympia har under 20k :D

Är nog för att hon är bättre förebild :D

MackeJuve
2015-10-09, 12:48
I sammanhanget så blir det rätt lustigt att hon har över 55k följare och Ahmad Ahmad som ändå är IFBB proffs och tävlat i Olympia har under 20k :D

Är nog för att hon är bättre förebild :D

Sex/naket/snygghet säljer! Praktexempel är Fitspooration som har hundratusentals följare. Hon tävlar inte och hon är rätt stark men inte jättestark. Hon är dock sjukt söt, har stor rumpa och stora bröst, som frekvent dyker upp på bilder. Till hennes försvar så är hon ganska öppen med sitt liv, sitter inte inne på någon ohälsosam fettprocent och postar ofta videos/bilder där hon förklarar övningar och varför hon gillar dem. Rätt pedagogiskt för unga tjejer. Hon kan ändå få ha rätten att kalla sig förebild enligt mig.

Nog om det, om Andreas läser här så tycker jag ni gör ett grymt jobb :thumbup: Vore sjukt kul om ni intervjuade den där bjässen som var med i ett SVT-reportage, han som aldrig tävlade men var extremt stark. Körde bland annat sjuka böj i smithen och hade lyft någon s.k. omöjlig sten från backen. Någon som minns hans namn?

Linjedomarn
2015-10-09, 13:06
Nog om det, om Andreas läser här så tycker jag ni gör ett grymt jobb :thumbup: Vore sjukt kul om ni intervjuade den där bjässen som var med i ett SVT-reportage, han som aldrig tävlade men var extremt stark. Körde bland annat sjuka böj i smithen och hade lyft någon s.k. omöjlig sten från backen. Någon som minns hans namn?

Hans namn är väl mannen?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/mannen-slog-rekord

lottagu
2015-10-15, 13:18
Måste bara säga att de är rätt härligt att så olika gäster kan vara så intressanta :)
Mina favoriter är: Gudiol, Ola W, Smulter, Patrik A, Anki S, Amanda A och Carina I.

Har också lyssnat en gång till på Anders Lundgren när han besökte Body Radio med Andreas och Alex och de var ett riktigt bra avsnitt så Anders hör jag gärna igen :)
Sen lite mer "byggar" tjejer hade inte heller varit fel ;)

TACK för en underbar podd!!! <3

Andreas Guiance
2015-10-21, 07:01
Tack för alla snälla kommentarer*cupid*

Det här tror jag kan vara något för er:http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/premiaer-foer-tyngre-traeningssnack/
(Finns två avsnitt ute redan, ett med Ola också:hbang:)

Mouline
2015-10-21, 07:04
Tack för alla snälla kommentarer*cupid*

Det här tror jag kan vara något för er:http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/premiaer-foer-tyngre-traeningssnack/
(Finns två avsnitt ute redan, ett med Ola också:hbang:)

Men nu tror jag väl! ;)

Ollie
2015-10-21, 08:48
Andreas! Får vi någon mer Gudiol snart på radion?

Ricken13
2015-10-21, 08:57
Tack för alla snälla kommentarer*cupid*

Det här tror jag kan vara något för er:http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/premiaer-foer-tyngre-traeningssnack/
(Finns två avsnitt ute redan, ett med Ola också:hbang:)

Andreas! Får vi någon mer Gudiol snart på radion?

:rolleyes:

Ollie
2015-10-21, 09:17
:rolleyes:

Pannskott på mig själv, hur i helvete tänkte jag där.
Tack!

Shqypnia
2015-10-24, 10:29
Fan va skönt med riktig nörderi på Tyngre Träningssnack. Alla eran 3 podd är suveräna.

Jontalinen
2015-10-24, 12:15
Ja det här var verkligen pricken över i:et. Alldeles för lite Gudiol i vanliga Tyngre, det här är nog den ultimata lösningen. Finns det någon tanke kring hur ofta den nya podden kommer komma ut eller är det mer sporadiskt?

Grymt jobbat av alla inblandade!

gohei
2015-10-24, 14:47
Ja det här var verkligen pricken över i:et. Alldeles för lite Gudiol i vanliga Tyngre, det här är nog den ultimata lösningen. Finns det någon tanke kring hur ofta den nya podden kommer komma ut eller är det mer sporadiskt?

Grymt jobbat av alla inblandade!

De nämner ju i första avsnittet något om varje vecka, så har vi tur så blir de ju ett avsnitt i veckan.Tyckte det var riktigt intressant.

4623
2015-10-26, 12:43
Fan va skönt med riktig nörderi på Tyngre Träningssnack. Alla eran 3 podd är suveräna.

Jag ser bara två?

Shqypnia
2015-10-26, 12:47
Jag ser bara två?


Inte avsnitt utan poddar.

Tyngre
Tyngre träningssnack
Tyngre fredagsmys

Gober
2015-10-31, 20:55
Kommentarsfälten efter videon på Eddie, herregud!!!

PS, fastnat i Albarinoträsket.

mela
2015-10-31, 20:58
Kommentarsfälten efter videon på Eddie, herregud!!!

PS, fastnat i Albarinoträsket.

Låg vaken halva natten och var arg. Var tom tvungen att kommentera lite. Folk. *gah!*

Shqypnia
2015-10-31, 21:26
Tänker inte kommentera om det är rätt eller fel. Men fyfan vad FULT det ser ut....

Gober
2015-10-31, 21:31
Tänker inte kommentera om det är rätt eller fel. Men fyfan vad FULT det ser ut....

Tur det inte är en skönhetstävling då.

4623
2015-11-01, 18:32
Kommentarsfälten efter videon på Eddie, herregud!!!

PS, fastnat i Albarinoträsket.

länk?

Jorgen
2015-11-01, 18:39
Förvisso video, men..... http://www.tyngre.se/videos/vadmonstret-joe/

Dreas
2015-11-01, 18:47
Låg vaken halva natten och var arg. Var tom tvungen att kommentera lite. Folk. *gah!*Det är så det blir när folk utan koll ska kommentera. Tyvärr. Försökte också styra upp lite men jag tror inte det gick alls.

WhippedCreamHead
2015-11-02, 15:55
Fan vad kul med Ölvestad! Fler hockeylirare!

4623
2015-11-02, 15:57
Fan vad kul med Ölvestad! Fler hockeylirare!

Håller med, fler icke-body builders öht. Strong man, styrkelyftare, hockeyspelare, fotbollsspelare, ja i princip allt, förutom body builders. Det är bara samma tugg hela tiden.

Mickee
2015-11-02, 16:45
Är inte speciellt intresserad av hockey, men det var både kul och intressant att lyssna på dagens avsnitt (som vanligt). Ta gärna med fler personer från andra idrotter!

WhippedCreamHead
2015-11-02, 17:15
Håller med, fler icke-body builders öht. Strong man, styrkelyftare, hockeyspelare, fotbollsspelare, ja i princip allt, förutom body builders. Det är bara samma tugg hela tiden.

Verkligen. Jag lyssnar nästan bara på för- och eftersnacket numera.
Lägger till en drös friidrottare på önskelistan!

Andreas Guiance
2015-11-04, 19:46
Som vanligt: tack för alla kommentarer*cupid*

Här är ett nytt avsnitt av Tyngre Träningssnack för er som törstar efter Gudiol:
http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/tyngre-traeningssnack-avsnitt-3/

4623
2015-11-05, 11:12
Vet inte om det är min webläsare det är fel på. Men när jag lyssnar på ett avsnitt, pausar och sen återupptar. Då fastnar det och jag måste starta om från början.

MackeJuve
2015-11-05, 11:21
Vet inte om det är min webläsare det är fel på. Men när jag lyssnar på ett avsnitt, pausar och sen återupptar. Då fastnar det och jag måste starta om från början.

Samma här. Får bli via telen.

O_Wao
2015-11-05, 13:24
Som vanligt: tack för alla kommentarer*cupid*

Här är ett nytt avsnitt av Tyngre Träningssnack för er som törstar efter Gudiol:
http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/tyngre-traeningssnack-avsnitt-3/
När kommer de finnas tillgängliga via typ Podkicker? Jag hittar inte avsnitten där.

MackeJuve
2015-11-05, 13:26
När kommer de finnas tillgängliga via typ Podkicker? Jag hittar inte avsnitten där.

Beyondpod är den bästa pod-appen jag hittat, där finns allt.

O_Wao
2015-11-05, 13:28
Beyondpod är den bästa pod-appen jag hittat, där finns allt.

Tack för tips! :thumbup:

PureWhey
2015-11-05, 14:52
Körde beyondpod när jag hade android också

BillVik
2015-11-05, 20:36
När kommer de finnas tillgängliga via typ Podkicker? Jag hittar inte avsnitten där.

Jag använder Podkicker, inga problem...:hbang:

atariih
2015-11-06, 06:35
För android användare rekommenderar jag starkt Pocket Casts. Trevligt UI, responsiva utvecklare och så har de en webbspelare så att man kan lyssna via datorn också!

Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=au.com.shiftyjelly.pocketcasts)

Webb (https://play.pocketcasts.com)

Shqypnia
2015-11-06, 10:26
Eftersom Tyngre Träningssnack bjuder mycket intellektuella människor så är min fråga när du ska gästa Mr Guiance?

MackeJuve
2015-11-19, 14:36
Bra pod idag, Anders är en favorit. Hoppas Patrik Andersson återkommer snart, lyssnade på två eller tre gamla avsnitt med honom igår och han verkligen en perfekt kombination av kunskap och underhållning.

Jag har lite åsikter om er hemsida, då främst gällande podcastdelen. Den är så rörig att det är jobbigt att bläddra mellan avsnitt där. Skulle ni inte kunna ha en del för varje pod(en för Tyngre Radio, en för Tyngre Träningssnack och en för Tyngre Fredagsmys) som kommer fram om man hovrar över sidan "Podcasts". Sedan en rak lista bara med alla avsnitt likt andra podcast-sidor.

Edit: Nu hittade jag er på "Player FM" så det funkar ju bra att lyssna där med.

4623
2015-11-19, 14:40
Håller med angående hemsidan. Iaf en möjlighet att filtrera. Namnet på den som bli intervjuad i rubriken är också önskvärt. "Pizza, pannben och masochism" säger inte så mycket.

MackeJuve
2015-11-19, 14:59
Förslag på gäster förresten: Johnny Hansson(strongman), Martin Forsmark(strongman) samt stark-Anders. Den sistnämnda är alltså han som vann SSM ett par år efter det att Samuelsson pensionerat sig/varit skadad.

Tsubodai
2015-12-02, 22:15
Först, tyngre classic 3(23-24/4) infaller 2 veckor innan Veteran SM i KSL(6-8/5).

Finns det någon chans att farbror fräs kniper marklyftsrekordet(230kg) i master II i 83kg klassen då? Är ju 21kg under pers för honom så borde ju gå:)


En annan tanke. Att bero på "sågningen" av Layne Norton på Gudiolavsnittent så vore det intressant om ni kunde ha med Norton framöver så han får möjlighet att försvara sig. Ha gärna med Gudiol på det avsnittet så kan det bli en intressant debatt också*popcorn*

Layne har ju även en rätt bra meritlista i byggning och sl
303kg böj i 93an
LRTX3RaKApg

Scorpionida
2015-12-12, 16:25
Har killarna slutat med tyngre pod? Verkade vara länge sedan de hade en pod?

anvihl
2015-12-12, 16:27
Va? Nä, det släpptes en senast i torsdags.

Xtreme-G
2015-12-12, 16:27
Har killarna slutat med tyngre pod? Verkade vara länge sedan de hade en pod?

Nej det finns en från så sent som i torsdags.

Scorpionida
2015-12-12, 16:29
Aha ok, är väl websidan som är lite ointuitiv. Om man går efter de stora bilderna så verkade det som att senast var i september, men finns små rubriker också utan bilder... :)

PureWhey
2015-12-12, 16:33
Ja Layne orkar nog bemöda sig med en svensk pod för att försvara sig :D

Scorpionida
2015-12-12, 16:39
Trevlig pod hur som helst, inte mkt träningssnack alltid men är ju bara mysigt :)

Jorgen
2015-12-12, 17:16
Aha ok, är väl websidan som är lite ointuitiv. Om man går efter de stora bilderna så verkade det som att senast var i september, men finns små rubriker också utan bilder... :)

http://www.tyngre.se/podcasts/

Leifallan
2015-12-13, 10:37
Har killarna slutat med tyngre pod? Verkade vara länge sedan de hade en pod?


Dom nöter väl på varje måndag och torsdag? Eller har jag missat nånting?


Sent from my iPhone using Tapatalk

PureWhey
2015-12-20, 02:03
Jag och båda herrerarna på FF förra året...

http://i.imgur.com/QsFDSxd.jpg
http://i.imgur.com/GqCJGsd.jpg

Riddle
2015-12-20, 12:09
varför tror alla bikinitjejer att de är förebilder bara för att de ha 10k+ följare på instagram?

Antonn
2015-12-21, 20:16
Podden med Simon var riktigt bra (i vanlig ordning) man fick en stark känsla av att den herren kommer man se mer av som senior. Tycker hans fysik är sorgligt grym så ni får gärna filma lite hur han tränar å osv.

ceejay
2015-12-21, 21:27
Nog att detta inte har mycket med tyngre RADIO att göra, men jag stör mig lite på alla allmänt ointressanta klipp och bilder som läggs upp på instagram.

Shqypnia
2015-12-21, 21:36
Dessa två herrar är två levande legender. Bättre duo går inte att hitta.

Bjorneman
2015-12-22, 15:35
Fler styrkekarlar! Färre inoljade svältoffer.

Andreas Guiance
2015-12-22, 20:00
Fan har ju missat att skriva här på 100 år, men är alltid chockad över hur snälla ni är mot oss*cupid*

Fler styrkekarlar utlovas! (Och styrkekvinnor för den delen:))
Närmaste sådant avsnitt blir på måndag med armbrytningstungviktaren Jonas Hellström, som dessutom har bonusen att han är från Norrland så det blir lite extra styrkefeeling på det hela!

Bmwtwinturbo
2015-12-22, 22:51
När kommer Patrik A tillbaka?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

te1on
2015-12-26, 21:45
Kan inte Hollsten hålla sig till sin egen pod ??
Sicket svammlande....

Riddle
2015-12-27, 02:26
Kan inte Hollsten hålla sig till sin egen pod ??
Sicket svammlande....

+1
Gillade honom förut, men nu blir jag bara irriterad

Leifallan
2015-12-27, 08:32
Hade verkligen vart kul om ni lyckades få med Pauline Nordin på podden i framtiden! Grym kvinnlig atlet!


Sent from my iPhone using Tapatalk

PureWhey
2015-12-27, 09:20
Har Berkhan vart med det senaste?

Jorgen
2015-12-27, 09:28
Har Berkhan vart med det senaste?

http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/avsnitt-100-martin-berkhan/

Shqypnia
2015-12-27, 10:45
Jag klarar inte av Hollsten. Herregud vad flummig kille... Han tar 20 minuter på sig för att svara en ja/nej fråga.

Har du varit på toa idag Hollsten?
-Grejen är den att jag sov dåligt. Och det berodde på Biggest Loser. Där började jag arbeta 4 år sedan och har träffäg så många fina människor.






















... (20 minuter senare) Nej.

PureWhey
2015-12-27, 11:33
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/avsnitt-100-martin-berkhan/

Det har jag hört, ända avsnitten jag lyssnar på... *popcorn* (Arne också, men han är där ännu mer sällan)

oath5
2015-12-27, 18:52
Verkar vara fler än jag som är fruktansvärt trötta på alla dessa Hollsten avsnitt :d

Seriöst, Hollsten å Linus Carlén får ju ett avsnitt varje månad minst. Extremt urholkat. Finns det verkligen inga andra som kan vara med i detta avlånga land?

tp_88
2015-12-27, 19:19
Jag lyssnade på ett halvt avsnitt med Hollsten en gång, sen orkade jag verkligen inte mer. Sedan dess är det den enda gästen jag kontinuerligt har hoppat över.

På Kolo verkar den uppfattningen vara ganska utbredd, men han ska tydligen vara en av de mest nedladdade gästerna som jag har fattat det. Gissningsvis är Instagram-crewn #300coolataggarperinlägg ganska förtjust i honom!

Hönke
2015-12-27, 20:29
Jag gillade senaste avsnittet med Hollsten! Mycket intressant att lyssna på.

PureWhey
2015-12-28, 10:37
Verkar vara fler än jag som är fruktansvärt trötta på alla dessa Hollsten avsnitt :d

Seriöst, Hollsten å Linus Carlén får ju ett avsnitt varje månad minst. Extremt urholkat. Finns det verkligen inga andra som kan vara med i detta avlånga land?

Tyngre är väl lite utav en cirkel? Innan jag slutade följa deras IG kändes det iaf som det var en 3-5 pers som cirkulerade på deras IG och pod typ...

MackeJuve
2015-12-28, 11:09
Verkar vara fler än jag som är fruktansvärt trötta på alla dessa Hollsten avsnitt :d

Seriöst, Hollsten å Linus Carlén får ju ett avsnitt varje månad minst. Extremt urholkat. Finns det verkligen inga andra som kan vara med i detta avlånga land?

Kollade upp det, Linus och Hollsten har sammanlagt varit med i nio avsnitt av Tyngre radio. Därmed förekommer någon av de två i snitt ~en gång varannan månad. Tyngre släpper ju två avsnitt per vecka så det kanske är lite svårt att hitta en ny superintressant atlet till varje avsnitt. Att de då väljer att ha med två av sina mest populära gäster lite oftare än de flesta andra är väl inte skitkonstigt. Känns som om du har lite orimliga krav.

Andreas Guiance
2015-12-28, 18:13
Tyngre är väl lite utav en cirkel? Innan jag slutade följa deras IG kändes det iaf som det var en 3-5 pers som cirkulerade på deras IG och pod typ...

3-5?:d Min ärliga gissning är nog att bortåt 1 000 personer har figurerat på vår insta sedan vi startade, men det är klart att Freddis bänkar kommer med lite oftare än mina liksom;)

Vad gäller podden hmm...har inga siffror i huvudet, men väldigt många olika iaf. I dag tex Mr Hellström:
http://tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/armsport-i-vaerldsklass-paa-tyngre-radio/

King Grub
2015-12-28, 19:27
Jag lyssnar bara på frågeavsnitten med er två. Men dom är synnerligen underhållande.

Jag hörde ett gammalt avsnitt där jag tydligen hade skickat in en fråga, dessutom. Det var dock inte jag, utan en fejkversion av mig.

PureWhey
2015-12-28, 19:38
3-5?:d Min ärliga gissning är nog att bortåt 1 000 personer har figurerat på vår insta sedan vi startade, men det är klart att Freddis bänkar kommer med lite oftare än mina liksom;)



Vad gäller podden hmm...har inga siffror i huvudet, men väldigt många olika iaf. I dag tex Mr Hellström:

http://tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/armsport-i-vaerldsklass-paa-tyngre-radio/


Tyckte jag såg rejsingbil, carlen, robert berg och någon till 90% av gångerna :)

ceejay
2015-12-28, 19:50
Tyngre är väl lite utav en cirkel? Innan jag slutade följa deras IG kändes det iaf som det var en 3-5 pers som cirkulerade på deras IG och pod typ...

Mitt intryck också tyvärr. Det missas mycket bra saker, och läggs upp mycket skit.

Skulle rejsingbil fisa inför kameran skulle tyngre lägga upp klippet.
Mycket emanuel och carlén också med ointressanta klipp.

Men det finns också en del guldkorn, så det är inte bara ris jag skickar.

Jorgen
2015-12-28, 20:11
Tyckte jag såg rejsingbil, carlen, robert berg och någon till 90% av gångerna :)

På dom senaste 12 bilder finns (i ordning):
Smulter, Jonas Hellström (Tyngre Radio avsnitt), Angelica Roos, Alireza Dn (?), Simonster Ata (?), Jonas Hellström (reklam för kommande Tyngre Radio), en bild på en kommentar, Kim Gustafsson, Mikael Hollsten, Emanuel Persson (man ser Josef rejsingbil i klippet), @fanny_josefine (?) och en skojig video från @teambukfett.

PureWhey
2015-12-28, 20:23
Har ingen aning hur det ser ut nu, säger bara hur jag upplevde flödet när jag följde sidan. (Pratat med flera som delat denna uppfattning)

kallebaah
2015-12-28, 21:04
Tyngre är väl lite utav en cirkel? Innan jag slutade följa deras IG kändes det iaf som det var en 3-5 pers som cirkulerade på deras IG och pod typ...

ett enda stort jävla circle jerk

Andreas Guiance
2015-12-28, 22:28
Jag lyssnar bara på frågeavsnitten med er två. Men dom är synnerligen underhållande.

Jag hörde ett gammalt avsnitt där jag tydligen hade skickat in en fråga, dessutom. Det var dock inte jag, utan en fejkversion av mig.

Jag är hedrad*cupid* Som vanligt är du drömgästen!

Andreas Guiance
2015-12-28, 22:32
Har ingen aning hur det ser ut nu, säger bara hur jag upplevde flödet när jag följde sidan. (Pratat med flera som delat denna uppfattning)

Gå in och kolla igenom flödet i 30 sek:) Så klart finns ju folk vi känner med, men den stora majoriteten är annat. Inte för att man måste följa oss på IG (eller lyssna på podden) så klart, men ändå:D

MackeJuve
2015-12-29, 09:47
Har ingen aning hur det ser ut nu, säger bara hur jag upplevde flödet när jag följde sidan. (Pratat med flera som delat denna uppfattning)

I takt med att hashtaggen och sidan växer så har det blivit större variation på innehållet. Naturligt. Nu har de en mycket större pool av atleter att plocka klipp ifrån. Sen var det aldrig så extremt som du beskrev givetvis, men t.ex. Robert Berg förekom ganska ofta förut.

Hanse
2015-12-29, 10:13
En fråga till Andreas:
En del av SKKFs tävlande i både EM och VM ser eller hör man praktiskt taget aldrig (gäller alltså inte bara Tyngre utan även tex Body), framförallt dom som inte jobbar i "industrin".
Hur ser ni som är mitt i smeten på detta? Är dom inte intresserade? Missar "fitnesmedia" dem? Vill dom inte lägga tid på intervjuer (träning, jobb och familj gör kanske att man sen skyr allt vad bb & fitness gäller)?

G_lund
2015-12-29, 10:13
Vad tror ni om att ha med den här snubben Andreas? :)

http://www.svtplay.se/klipp/5584832

PureWhey
2015-12-31, 10:56
Gå in och kolla igenom flödet i 30 sek:) Så klart finns ju folk vi känner med, men den stora majoriteten är annat. Inte för att man måste följa oss på IG (eller lyssna på podden) så klart, men ändå:D

Jag lyssnar så fort det kommer spännande gäster ;-)

4623
2016-01-12, 12:23
Vet inte om det är min webläsare det är fel på. Men när jag lyssnar på ett avsnitt, pausar och sen återupptar. Då fastnar det och jag måste starta om från början.

Det börjar bli riktigt tröttsamt. Säkert hänt 10 gånger idag.

Wormzie
2016-01-12, 18:57
Jag lyssnar så fort det kommer spännande gäster ;-)

Tyngre träningssnack antar jag att du redan lyssnar på? Varit riktigt bra gäster!

Lycklig
2016-01-12, 22:55
Är jag ung och dum ifall jag hoppas på att få höra Martin Berkhan i avsnitt 150?

filmjölk
2016-01-12, 23:07
En fråga till Andreas:
En del av SKKFs tävlande i både EM och VM ser eller hör man praktiskt taget aldrig (gäller alltså inte bara Tyngre utan även tex Body), framförallt dom som inte jobbar i "industrin".
Hur ser ni som är mitt i smeten på detta? Är dom inte intresserade? Missar "fitnesmedia" dem? Vill dom inte lägga tid på intervjuer (träning, jobb och familj gör kanske att man sen skyr allt vad bb & fitness gäller)?

Utan att vara i smeten så tror jag det beror på att vissa personer är helt enkelt för tråkiga för att platsa i fitnessmedia, trots meriter. Det är så i vissa andra idrotter, att kanske den bästa är en trist grå intetsägande person, men den näst bästa är jättesöt, rolig och charmig, då syns denne mer, får reklamkontrakt, sponsring, medial uppmärksamhet etc.

-squat-
2016-02-10, 22:24
Tyngre Radio ska tydligen nu finnas i spotify. Jag hittar dock inte hittat podden när jag söker efter den.

mela
2016-02-10, 22:30
Tyngre Radio ska tydligen nu finnas i spotify. Jag hittar dock inte hittat podden när jag söker efter den.
Sök inte i pod utan i vanliga musikmenyn. Jag hittar.

Tapatalk på språng

-squat-
2016-02-10, 22:44
Sök inte i pod utan i vanliga musikmenyn. Jag hittar.

Tapatalk på språng

det är precis det jag gör, men hittar inget. märkligt.

lust att länka?

mela
2016-02-10, 22:47
det är precis det jag gör, men hittar inget. märkligt.

lust att länka?
Hittar ingen länkfunktion i appen? :/
Testa att söka på bara tyngre?



Tapatalk på språng

-squat-
2016-02-10, 22:50
Hittar ingen länkfunktion i appen? :/
Testa att söka på bara tyngre?



Tapatalk på språng

har sökt på tyngre, förvisso bara på datorn. får kolla i telefonen också.

-squat-
2016-02-10, 22:54
Hittade nu när jag sökte i appen på telefonen.

johnfroojd
2016-02-17, 09:16
Hittade nu när jag sökte i appen på telefonen.

Trots senaste ver. av spotify hittar jag inte tyngre. Kan någon som är bättre på teknik än mig lägga upp spotify-länken?

mela
2016-02-17, 09:50
Kan man dela länk på något vis från telefonen? Hittar det inte på datorn trots att jag följer i telefonen.

MackeJuve
2016-02-17, 10:02
Det skär i mig varje gång Dyall benämner crossfit som funktionell träning. Blir dock ägd av mig själv när jag googlar ordet och får fram svar som tyder på att det nog kan stämma ändå. Men begreppet är så diffust, det har olika innebörd för olika individer. För en SL-atlet är givetvis böj, bänk och mark funktionell träning. För en 50-årig morsa kanske lite lättare styrketräning samt jogging/promenader är funktionell träning. Detta är ju glasklart. Sen finns även den andra betydelsen av begreppet: "Funktionell styrketräning innebär att man, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt". Det måste ju vara detta som Dyall syftar till. Jag tycker att det skulle underlätta om det fanns två begrepp för dessa två betydelser istället för ett. Funktionell träning är ju för många ett väldigt positivt begrepp som man gärna vill sammankopplas med. Därför låter det som om crossfit är en väldigt fin träningsform, lite bättre än de andra, eftersom den är funktionell.

Inför två begrepp, någon, tack :)

Matsa
2016-02-17, 10:14
Ändamålsenlig träning? Mångsidig träning? Ninjaträning?

MackeJuve
2016-02-17, 10:18
Ändamålsenlig träning? Mångsidig träning? Ninjaträning?

Vi tar mångsidig träning för "Funktionell styrketräning innebär att man, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt".

Funktionell träning får stå för resten. Nu måste bara begreppet mångsidig träning slå igenom också ;)

johnfroojd
2016-02-17, 11:40
Ändamålsenlig träning? Mångsidig träning? Ninjaträning?

Ninjaträning!

PureWhey
2016-02-17, 11:47
Så fort någon person hävdar att just det dom tränar är funktionellt bör man förslagsvis sluta lyssna. Givetvis tränar alla som har ett "mål" inom sporten man tränar funktionellt - som Macke säger...

"Funktionell styrketräning innebär att man, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt"

Om han nu syftar på det och inte förstår att det går att applicera på SL & OL är han väl ännu mer uppe på läktarn och snurrar.

Mångsidig träning tycker jag är bra, det är exakt känslan jag fått av de "Crossfittare" jag sett. Inte särskilt bra på något egentligen men kan göra en massa roliga övningar och WoDs. OLare brukar kunna göra samma saker fast dubbelt så bra, lite konditionsträning kanske.

ceejay
2016-02-17, 12:16
tycker det är ganska funktionellt att marka 300kg.

MackeJuve
2016-02-17, 13:31
Om han nu syftar på det och inte förstår att det går att applicera på SL & OL är han väl ännu mer uppe på läktarn och snurrar.



Jag ska vara rättvis här: det där sa han faktiskt aldrig. Han sa bara att crossfit är funktionell träning och det har han ju rätt i om vi utgår från det du citerade. Irriterande att en term kan ha två så olika betydelser dock. För som jag skrev innan så blir det en glorifiering av ens sport om man hävdar att den är funktionell och därmed hamnar liknande, mindre varierande sporter i skymundan. Så som SL och OL som innehåller färre moment jämfört med crossfit.

PureWhey
2016-02-17, 13:48
Ah, jag har inte lyssnat utan känner bara igen jargongen.

MackeJuve
2016-02-17, 13:52
Vill för övrigt slå ett slag för Tyngre Träningssnack med Gudiol och William, håller bra klass! Mestadels är det mycket belästa personer inom ett visst område som gästar podden och snacket blir mycket detaljerat och nördigt. Ganska bra blandning på gäster också. Idag är det Ljubomir Vranjes, passar lite bättre för mig som inte är sååå intresserad av saker på detaljnivå :)

bear.flowertwig
2016-02-17, 14:44
Apropå crossfit är det också härligt att höra hur fint Tyngre vänder kappan efter både den och bikinivinden.

Gnälltåget passar på att basha ljudkvaliteten på Tyngre Träningssnack. Alldeles för svajjigt där.

MackeJuve
2016-02-17, 15:08
Apropå crossfit är det också härligt att höra hur fint Tyngre vänder kappan efter både den och bikinivinden.

Gnälltåget passar på att basha ljudkvaliteten på Tyngre Träningssnack. Alldeles för svajjigt där.

Kan passa på att försvara dem även där. De har erkänt flertalet gånger för de intervjuade som sysslar med crossfit att de var tveksamma till det i början. Men i takt med att sporten har växt och säkerheten har börjat prioriteras mer och mer så har de ändrat uppfattning. Det är samma sak med mig, tyckte att det var idiotiskt i början. Nu är ju det allt som oftast uppstyrt rätt bra på de gym som är inriktade på crossfit. Har inget emot om någon vill syssla med det. Sen intervjuar de ju bara toppatleterna inom sporten och då finns det väl ingen anledning att sitta och vara kritisk gentemot de som inte har en aning om vad de gör när de crossfittar. Känner inte du att vinden har vänt för alla angående crossfit? Tänker du fortfarande: "crossfit, vilken jävla idioti"?

(Ljudet på Träningssnack är undermålig, ja)

Gober
2016-02-17, 15:14
Apropå crossfit är det också härligt att höra hur fint Tyngre vänder kappan efter både den och bikinivinden.

Gnälltåget passar på att basha ljudkvaliteten på Tyngre Träningssnack. Alldeles för svajjigt där.

De verkar väl inte helt lyriska över bikini? Men eftersom det är populärt bland många tjejer så får det väl ingå i paketet, typ?

MackeJuve
2016-02-17, 15:23
De verkar väl inte helt lyriska över bikini? Men eftersom det är populärt bland många tjejer så får det väl ingå i paketet, typ?

Exakt. Hade varit obekvämt att lyssna på om de satt och försökte ställa bikinitjejerna mot väggen under ett helt program. Kan ju heller inte strunta i att bjuda in dem. Alex är ju väldigt inne i branschen och har som grädde på moset en fru som tävlar. Hade säkerligen höjts kritiska röster om de aldrig bjöd in en bikinitävlande. Allt det plus det Gober skriver, att det finns yngre tjejer som vill höra dem i podden. Alla gillar olika. Jag hade mer än gärna bara hört strongmans och väldigt starka SL-atleter om jag fick välja. Någon annan vill bara höra personer med Gudiols kunskaper.

PureWhey
2016-02-17, 16:25
Kan passa på att försvara dem även där. De har erkänt flertalet gånger för de intervjuade som sysslar med crossfit att de var tveksamma till det i början. Men i takt med att sporten har växt och säkerheten har börjat prioriteras mer och mer så har de ändrat uppfattning. Det är samma sak med mig, tyckte att det var idiotiskt i början. Nu är ju det allt som oftast uppstyrt rätt bra på de gym som är inriktade på crossfit. Har inget emot om någon vill syssla med det. Sen intervjuar de ju bara toppatleterna inom sporten och då finns det väl ingen anledning att sitta och vara kritisk gentemot de som inte har en aning om vad de gör när de crossfittar. Känner inte du att vinden har vänt för alla angående crossfit? Tänker du fortfarande: "crossfit, vilken jävla idioti"?

(Ljudet på Träningssnack är undermålig, ja)

Jag kollade på en crossfittävling i helgen, du skulle nog haft den uppfattningen också om du såg de ~200 tävlande jag såg :D

MackeJuve
2016-02-17, 17:37
Jag kollade på en crossfittävling i helgen, du skulle nog haft den uppfattningen också om du såg de ~200 tävlande jag såg :D

Det är möjligt, har aldrig varit på en så där vet ni bättre än mig får jag erkänna :)

PureWhey
2016-02-17, 17:41
Bör väl också tillägga att det inte var någon "elittävling".

Andreas Guiance
2016-02-17, 20:06
Exakt. Hade varit obekvämt att lyssna på om de satt och försökte ställa bikinitjejerna mot väggen under ett helt program. Kan ju heller inte strunta i att bjuda in dem. Alex är ju väldigt inne i branschen och har som grädde på moset en fru som tävlar. Hade säkerligen höjts kritiska röster om de aldrig bjöd in en bikinitävlande. Allt det plus det Gober skriver, att det finns yngre tjejer som vill höra dem i podden. Alla gillar olika. Jag hade mer än gärna bara hört strongmans och väldigt starka SL-atleter om jag fick välja. Någon annan vill bara höra personer med Gudiols kunskaper.

Eftersom du svarar så klokt slipper jag:D

Nej men exakt så är det faktiskt:)

Wormzie
2016-02-18, 09:28
Tyngre träningssnack är sjukt bra!

Angående skaderisken i crossfit så får man ju lägga ansvar på dom som väljer att utöva och tävla i det. Det är väl iofs att det marknadsförs som "funktionell träning" som man kan bli lite skeptisk till.

Shqypnia
2016-02-18, 11:12
Vad var orsaken till att Jossan tog 'paus' från Tyngre Fredagsmys? Man fick aldrig veta anledningen.
Just curious..

Leifallan
2016-02-22, 12:45
Äntligen är Pauline Nordin med! På tiden:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

bear.flowertwig
2016-02-23, 15:37
Kan passa på att försvara dem även där. De har erkänt flertalet gånger för de intervjuade som sysslar med crossfit att de var tveksamma till det i början. Men i takt med att sporten har växt och säkerheten har börjat prioriteras mer och mer så har de ändrat uppfattning. Det är samma sak med mig, tyckte att det var idiotiskt i början. Nu är ju det allt som oftast uppstyrt rätt bra på de gym som är inriktade på crossfit. Har inget emot om någon vill syssla med det. Sen intervjuar de ju bara toppatleterna inom sporten och då finns det väl ingen anledning att sitta och vara kritisk gentemot de som inte har en aning om vad de gör när de crossfittar. Känner inte du att vinden har vänt för alla angående crossfit? Tänker du fortfarande: "crossfit, vilken jävla idioti"?

(Ljudet på Träningssnack är undermålig, ja)

Tänkte inte dra igång en "är crossfit verkligen vettigt-diskussion" här... men utan tvekan finns det en och annan giltig invändning och jag tycker det är lite ironiskt att man är sååå himla positiv till de intervjuade atleterna med bakgrund av vad som sagts innan. Med det sagt...

De verkar väl inte helt lyriska över bikini? Men eftersom det är populärt bland många tjejer så får det väl ingå i paketet, typ?

...förstår jag det eftersom det är business och jag förmodligen hade gjort likadant själv :)

Eftersom du svarar så klokt slipper jag:D

Nej men exakt så är det faktiskt:)

Ni gör ett grymt jobb *kissass*

bear.flowertwig
2016-02-24, 21:39
Härligt avsnitt med Ljubomir. Inspirerande self made man med skön attityd.

Gillar även senaste avsnittet "Trams", tröttnar aldrig på att höra Jacob dra ner brallorna på folk. Både underhållande och viktigt.

Leifallan
2016-02-24, 22:03
Tänkte precis samma efter intervjun med Pauline: "Hon är ju den kvinnliga motsvarigheten till Martin Berkhan."

Haha så sant!


Sent from my iPhone using Tapatalk

PureWhey
2016-02-24, 22:57
Tänkte precis samma efter intervjun med Pauline: "Hon är ju den kvinnliga motsvarigheten till Martin Berkhan."

Haha så sant!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Låter kul, ska jag lyssna på :D

MackeJuve
2016-02-25, 08:53
Härligt avsnitt med Ljubomir. Inspirerande self made man med skön attityd.

Gillar även senaste avsnittet "Trams", tröttnar aldrig på att höra Jacob dra ner brallorna på folk. Både underhållande och viktigt.

+1. Jacob har verkligen börjat att hänga ut folk frekvent :D

Tyngre Träningssnack håller en jämn och fin nivå! Var bonde-avsnittet något att ha?

PureWhey
2016-02-25, 11:44
Såga han folk nästan lite Berkhan-style eller?

MackeJuve
2016-02-25, 11:59
Såga han folk nästan lite Berkhan-style eller?

Jag har aldrig hört Berkhan såga någon specifik så har ingen aning. Men framförallt i det senaste avsnittet så förekommer det många namn som är, citat, "tomtar" :D

KlopFer
2016-02-25, 12:02
Det är något med skåningar och såga folk :D

PureWhey
2016-02-25, 12:13
Så det ska vara. Gudiol "rättar" eller skriva om artiklar varenda dag känns det som där studiern är tolkade helt åt helv osv. Då förtjänar man en riktig känga, förstår inte varför inte det händer mer frekvent.

bear.flowertwig
2016-02-25, 15:01
Fick jag välja skulle iofs drömmen vara ett avsnitt där Jabob och King Grub pratar Deepak Chopra och Barba Stark.
http://www.wisdomofchopra.com/

Edit: Tycker Pauline var mer Hollsten än Berkhan...

MackeJuve
2016-02-25, 15:18
Nej, det här är drömavsnittet:

The Final Battle
I dagens avsnitt möts Jacob Gudiol och Kostdoktorn i en het debatt gällande LCHF. Häng med på ett virvlande raljerande innehållandes slag under bältet, tolkning av studier och pastans vara eller icke vara. Det hela avslutas med ett IQ-test där den förlorande sidan lovar att stänga ner sin hemsida för gott. Det här vill ni inte missa!

PureWhey
2016-02-25, 15:22
Jag skulle betala för att se det live

Matsa
2016-02-25, 19:29
Glad att Jacob sågar saker, det behövs! Nu senast den där sockerfilmen som typ alla på facebook bara måste dela en gång om dagen. Tack!

MackeJuve
2016-02-25, 21:56
Glad att Jacob sågar saker, det behövs! Nu senast den där sockerfilmen som typ alla på facebook bara måste dela en gång om dagen. Tack!
Delade länken till Gudiols artikel och skrev att den fått en del kritik på en som la upp en länk till filmen idag. Det var en som svarade mig att filmen givetvis får kritik eftersom de stora sockerbolagen vill tjäna pengar. Började nästan skratta.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

hurril
2016-02-25, 21:58
Nej, det här är drömavsnittet:

The Final Battle
I dagens avsnitt möts Jacob Gudiol och Kostdoktorn i en het debatt gällande LCHF. Häng med på ett virvlande raljerande innehållandes slag under bältet, tolkning av studier och pastans vara eller icke vara. Det hela avslutas med ett IQ-test där den förlorande sidan lovar att stänga ner sin hemsida för gott. Det här vill ni inte missa!

FAN! Trodde det skulle bli verkligt och gjorde min kropp redo :/

Jag har missat att lyssna på den gode Gudiolen också.

Matsa
2016-02-25, 22:17
Delade länken till Gudiols artikel och skrev att den fått en del kritik på en som la upp en länk till filmen idag. Det var en som svarade mig att filmen givetvis får kritik eftersom de stora sockerbolagen vill tjäna pengar. Började nästan skratta.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Extra fascinerande då en återkommande punkt i Gudiols sågning är att det faktiskt finns så mycket dåligt att säga om socker utan att hitta på massa trams.

"Summering – socker är dåligt men filmen sockerfilmen är usel"

Har förövrigt uppskattat de senaste avsnitten av Tyngre. Kalle brukar jag tycka är bra och Pauline var en positiv överraskning. Gällande träningssnack så var avsnittet med Vranjes verkligen härligt.

MackeJuve
2016-02-26, 09:50
Extra fascinerande då en återkommande punkt i Gudiols sågning är att det faktiskt finns så mycket dåligt att säga om socker utan att hitta på massa trams.

"Summering – socker är dåligt men filmen sockerfilmen är usel"



Att läsa det du citerar förutsätter ju att man trycker på länken. Du tror för gott om människor.

MackeJuve
2016-02-26, 09:52
Jag har ingen direkt uppfattning om hans nivå som lyftare mer än att han är stark för sin ålder och lyfter snyggt men Janne Salmea kan inte vara långt ifrån en pod-intervju? Den kanske mest frekvent förekommande gästen i samtalsämnen som inte har varit där än :)

petersson
2016-02-26, 10:36
Jag har ingen direkt uppfattning om hans nivå som lyftare mer än att han är stark för sin ålder och lyfter snyggt men Janne Salmea kan inte vara långt ifrån en pod-intervju? Den kanske mest frekvent förekommande gästen i samtalsämnen som inte har varit där än :)

Janne vore en bra gäst! Han lyfte i landslaget på den tiden han körde med utrustning. Tror han gjorde strax över 350 som bäst i marklyft. Förutom hans träning nu måste det finnas godbitar från förr att prata om också :)

MackeJuve
2016-02-26, 10:39
Janne vore en bra gäst! Han lyfte i landslaget på den tiden han körde med utrustning. Tror han gjorde strax över 350 som bäst i marklyft. Förutom hans träning nu måste det finnas godbitar från förr att prata om också :)

Älskar sånt. Väldigt kunniga, insnöade personer samt rutinerade herrar gör sig bäst i intervjuer. Har under mina senare år förstått att jag på ett nästan osunt sätt älskar anekdoter :D

Matsa
2016-02-26, 10:40
Skulle också vilja se Janne som gäst, duktig lyftare och har alltid tyckt att han verkar vettig när han skrivit på forumet.

Eljest
2016-02-29, 11:46
Kommer ihåg ett avsnitt där Andreas och Alex, i försnacket, pratade om åskådare i publiken vid Fitnesstävlingar. Andreas härmar en åskådare som skriker något i stil med "Du é bäst Kalle, viiiiisa ryggeen". Någon som vet vilket avsnitt det är. Vill minnas att detta avsnitt var riktigt bra. Samt att just den ovan beskrivna del ur försnacket, är omåttligt roligt. Fan vad bra Tyngre Radio är.

Xtreme-G
2016-02-29, 11:48
Kommer ihåg ett avsnitt där Andreas och Alex, i försnacket, pratade om åskådare i publiken vid Fitnesstävlingar. Andreas härmar en åskådare som skriker något i stil med "Du é bäst Kalle, viiiiisa ryggeen".

[göteborska]Du har den! Tryck rööööven![/göteborska]

Jag har ingen aning vilket det var. Det måste vara riktigt gammalt.

MackeJuve
2016-02-29, 11:49
Kommer ihåg ett avsnitt där Andreas och Alex, i försnacket, pratade om åskådare i publiken vid Fitnesstävlingar. Andreas härmar en åskådare som skriker något i stil med "Du é bäst Kalle, viiiiisa ryggeen". Någon som vet vilket avsnitt det är. Vill minnas att detta avsnitt var riktigt bra. Samt att just den ovan beskrivna del ur försnacket, är omåttligt roligt. Fan vad bra Tyngre Radio är.

Oj. Extremt svårt att minnas trots att jag lyssnat på många avsnitt flera gånger. Det kan vara något avsnitt med Fredrik Age, antingen i Body Radio eller Tyngre. Han är nämligen väldigt frispråkig och de diskuterar kring det i något av de avsnitten. Att han är högljudd på tävlingar.

Det är den bästa gissningen jag kan ge :)

Landström
2016-02-29, 11:51
Janne vore en bra gäst! Han lyfte i landslaget på den tiden han körde med utrustning. Tror han gjorde strax över 350 som bäst i marklyft. Förutom hans träning nu måste det finnas godbitar från förr att prata om också :)

Har för mig att han gjorde 355 kg som bäst. Av någon "konstig" anledning missade han sina svenska rekordförsök på 360,5 kg ett par gånger. "Konstigt" eftersom han åtminstone drog 340 kg som bäst på träning med endast bälte.

mini
2016-02-29, 11:52
Har för mig att han gjorde 355 kg som bäst. Av någon "konstig" anledning missade han sina svenska rekordförsök på 360,5 kg ett par gånger. "Konstigt" eftersom han åtminstone drog 340 kg som bäst på träning med endast bälte.

Varför skriver du konstig inom citationstecken?

Eljest
2016-02-29, 12:08
[göteborska]Du har den! Tryck rööööven![/göteborska]

Jag har ingen aning vilket det var. Det måste vara riktigt gammalt.

Haha, det är så genialiskt. Visa ryggeeeeeeen, i en dubbel biceps framifrån.

Oj. Extremt svårt att minnas trots att jag lyssnat på många avsnitt flera gånger. Det kan vara något avsnitt med Fredrik Age, antingen i Body Radio eller Tyngre. Han är nämligen väldigt frispråkig och de diskuterar kring det i något av de avsnitten. Att han är högljudd på tävlingar.

Det är den bästa gissningen jag kan ge :)

Inte Fredrik Age, lyssnade precis försnacket, hoppas på svar senare idag! Sisådär halv on topic så är ett av de bästa försnacken från ett avsnitt med Anders T Bergström. Andreas kläcker att han beställt ett bälte med texten "Lyftkranen" på ryggen, varpå Alex bryter ihop. Situationen är magiskt rolig.

Landström
2016-02-29, 12:14
Varför skriver du konstig inom citationstecken?

Försökte förklara det i sista meningen..

Tänkte att när han klarade 340 kg med bara bälte så kan man tänka sig att han skulle kunna klara drygt 360 kg med dräkt. Inte för att alla får ut 20+ kg med markdräkt men med tanke på hans vinklar och fina slutdrag så känns minst 20+ rimligt.

En viss Jesus få ju ut mer än så.

Leifallan
2016-03-02, 11:10
Varför skriver du konstig inom citationstecken?


Det skriver han ju i sista meningen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

PureWhey
2016-03-02, 14:37
mini är triggered

ThunderRoad
2016-03-02, 16:37
Undrar när de kan lyckas få till Filip Hammar som gäst. Det hade varit trevligt att höra honom orera om hans gymeskapader i LA.

Leifallan
2016-03-07, 19:10
Undrar när de lyckas få med Hedlund.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bärsärk
2016-03-07, 20:01
Varför skriver du konstig inom citationstecken?

Det är väl inget "konstigt" med det?

Eljest
2016-03-07, 20:05
Colting på radion på onsdag. Hade velat höra en debatt mellan Anki, Gudiol och Colting gällande fett, insulin och övervikt.

Gymmis
2016-03-10, 22:25
Kommer ihåg ett avsnitt där Andreas och Alex, i försnacket, pratade om åskådare i publiken vid Fitnesstävlingar. Andreas härmar en åskådare som skriker något i stil med "Du é bäst Kalle, viiiiisa ryggeen". Någon som vet vilket avsnitt det är. Vill minnas att detta avsnitt var riktigt bra. Samt att just den ovan beskrivna del ur försnacket, är omåttligt roligt. Fan vad bra Tyngre Radio är.

För omväxlingsskull så rehabar jag en tillfällig förkylning. Och hör då "Tryck röven Lasse nu har vi roligt" och alla ovanstående citat i Tyngre avsnitt 3 "Jacob Gudiol"

unsuspected
2016-03-11, 01:19
För omväxlingsskull så rehabar jag en tillfällig förkylning. Och hör då "Tryck röven Lasse nu har vi roligt" och alla ovanstående citat i Tyngre avsnitt 3 "Jacob Gudiol"

Är även liknande när Nober är med.

Tap3worm
2016-03-14, 14:09
Colting på radion på onsdag. Hade velat höra en debatt mellan Anki, Gudiol och Colting gällande fett, insulin och övervikt.

Verkligen!
Hoppas de vågar ifrågasätta honom lite med bra frågor inom ämnet. Började lyssna lite på avsnittet nu imorse (ca 15-20min), ska bli spännande att lyssna klart.

Tapeworm

PureWhey
2016-03-14, 14:39
Är det någon gäst som "hävdar" sig mot Gudiol eller är alla med på hans "guru-tåg"?

ceejay
2016-03-14, 14:44
Det är väl sällan gudiol säger något utan att ha en del bra studier att backa upp det med. Har han fel så har han heller inga problem med att ändra sig. Som sig bör alltså.

PureWhey
2016-03-14, 14:45
Det är väl sällan gudiol säger något utan att ha en del bra studier att backa upp det med. Har han fel så har han heller inga problem med att ändra sig. Som sig bör alltså.

Det är sällan Alan Aragon, Brad Schoenfeld etc uttalar sig utan att grunda sina påstående på studier också. Det betyder inte att folk tolkat studierna exakt likadant, eller att man har läst något den andre inte har osv. Tror du t.ex. X forskare kommer till samma slutsats som A, B, C & D ifall dem läser 50 studier? Isf vore alla "experter" överens om allt, så är det knappast.

Rahf
2016-03-14, 15:06
Det är sällan Alan Aragon, Brad Schoenfeld etc uttalar sig utan att grunda sina påstående på studier också. Det betyder inte att folk tolkat studierna exakt likadant, eller att man har läst något den andre inte har osv. Tror du t.ex. X forskare kommer till samma slutsats som A, B, C & D ifall dem läser 50 studier? Isf vore alla "experter" överens om allt, så är det knappast.

Många experter är också investerade både professionellt och finansiellt åt något håll. Jag har fått uppfattningen att Guddi inte har något direkt vinstintresse med sina utlåtanden, och alltså har utrymme för att ändra sig. Samtidigt innebär det att Guddi har ännu mer utrymme för att ta in info och ärligt korrelera, istället för att saka, eller medvetet snedtolka, information.

PureWhey
2016-03-14, 15:09
Håller med, det betyder inte att alla håller med om hans slutsatser eller att dem alltid är rätt.

MackeJuve
2016-03-14, 15:55
Håller med, det betyder inte att alla håller med om hans slutsatser eller att dem alltid är rätt.

Givetvis inte. Men är det något som är lite tveksamt så brukar han uttrycka sig typ "det är inget som är säkert men jag skulle tro att det innebär...". Nu syftar jag på vad som tas upp i podden. Brukar inte säga särskilt många kontroversiella saker. Vet inte heller vem som skulle ifrågasätta honom? Övervägande majoritet av intervjuoffren är ju atleter.