handdator

Visa fullständig version : Tyngre Radio


Sidor : 1 2 [3] 4 5 6

BisonLGcrew
2015-01-22, 22:15
Efterfrågar grova byggare som inte hänger i kablaget.

Pitepalt
2015-01-22, 22:53
Mycket trevligt avsnitt med Hollsten, som alltid!

oath5
2015-01-23, 01:55
Fattar inte denna mancrush ni verkar ha på Hollsten. Vad har han att tillföra efter att ha medverkat 136 gånger? Tränar han ens längre? Jaja total ointressant iaf.

Som någon annan sade, enda intervjuobjekt som jag inte lyssnar på. Tack för mig.

Leifallan
2015-01-23, 14:45
Om inte "Press" för sig själv innebär att du bänkar så räknar jag till 2 bänkpresspass de första 12 träningspassen. Helt klart, detta till trots, bättre än det andra vanliga jag ser som 531. Men PÅ TOK för lite bänkpress.

Jo jag håller med. Men ser vi till bänkfrekvensen så är det ju faktiskt fler bänkpass per vecka i BBB som får klassas som "det vanliga 531". Där är det varannat pass bänk. Ena som primärövning och nr 2 som assistanslyft till pressen.


Lustigt att jag i intervjun skojade om träningsvolymen som 27 reps (eller någon sådan siffra) och... det verkar verkligen vara 27 reps knäböj. Totalt över hela veckan. TJUGOSJU!

Jag trodde det var Stronglift du kommenterade med 27 lyft?

rooz
2015-01-23, 15:00
Jag förstår att Hollsten försöker marknadsföra sig själv, men fan och dennes berömda laser.

mikaelj
2015-01-23, 15:21
Jag förstår att Hollsten försöker marknadsföra sig själv, men fan och dennes berömda laser.

Vaddå?

kaspen
2015-01-23, 16:10
Fattar inte denna mancrush ni verkar ha på Hollsten. Vad har han att tillföra efter att ha medverkat 136 gånger? Tränar han ens längre? Jaja total ointressant iaf.

Som någon annan sade, enda intervjuobjekt som jag inte lyssnar på. Tack för mig.

Håller med. Värdelöst svammel som inte tillför nåt till nån skulle jag tro. Har vi hört nog av den här pajasen på ett tag nu?

Jamerson
2015-01-23, 20:03
Fattar inte denna mancrush ni verkar ha på Hollsten. Vad har han att tillföra efter att ha medverkat 136 gånger? Tränar han ens längre? Jaja total ointressant iaf.

Som någon annan sade, enda intervjuobjekt som jag inte lyssnar på. Tack för mig.

Håller tyvärr med. Detta avsnitt sorterar under samma kategori som de med helt ointressanta 4 splitbantare, dvs "ej-lyssnat-klart-på" kategorin.

Inget för och eftersnack?! Gör inte om det...

Jamerson
2015-01-23, 20:05
Lustigt att jag i intervjun skojade om träningsvolymen som 27 reps (eller någon sådan siffra) och... det verkar verkligen vara 27 reps knäböj. Totalt över hela veckan. TJUGOSJU!

Stronglifts 3 pass i veckan där passen inleds med 5x5 knäböj.

Andreas Guiance
2015-01-23, 21:33
Jag förstår så klart att Hollsten inte är allas tekopp, lika lite som Patrik, Freddi eller jag själv kan vara det. Men jag lovar att det finns väldigt många som hör av sig (inte just på Kolozzeum kanske;)) och önskar Micke som gäst över alla andra. Och det är väldigt lyssnade avsnitt – det här avsnittet är lyssnat på över 10 000 gånger redan, och då har det gått 1,5 dygn. Och det är ju mycket för en sådan nördig podcast som vår:)

Det jag vill säga egentligen är väl mest att eftersom vi har två avsnitt i veckan nu hoppas jag att det ibland kan kännas okej om inte precis varje gäst är ens egen favorit:) Det är ju bara att hoppa avsnittet.

thatice
2015-01-23, 21:51
Jag förstår så klart att Hollsten inte är allas tekopp, lika lite som Patrik, Freddi eller jag själv kan vara det. Men jag lovar att det finns väldigt många som hör av sig (inte just på Kolozzeum kanske;)) och önskar Micke som gäst över alla andra. Och det är väldigt lyssnade avsnitt – det här avsnittet är lyssnat på över 10 000 gånger redan, och då har det gått 1,5 dygn. Och det är ju mycket för en sådan nördig podcast som vår:)

Det jag vill säga egentligen är väl mest att eftersom vi har två avsnitt i veckan nu hoppas jag att det ibland kan kännas okej om inte precis varje gäst är ens egen favorit:) Det är ju bara att hoppa avsnittet.
Nej så ska det inte vara ni får höra av er till mig så svarar jag med ett eventuellt godkännande av gäst.

kaspen
2015-01-23, 22:15
Jag förstår så klart att Hollsten inte är allas tekopp, lika lite som Patrik, Freddi eller jag själv kan vara det. Men jag lovar att det finns väldigt många som hör av sig (inte just på Kolozzeum kanske;)) och önskar Micke som gäst över alla andra. Och det är väldigt lyssnade avsnitt – det här avsnittet är lyssnat på över 10 000 gånger redan, och då har det gått 1,5 dygn. Och det är ju mycket för en sådan nördig podcast som vår:)

Det jag vill säga egentligen är väl mest att eftersom vi har två avsnitt i veckan nu hoppas jag att det ibland kan kännas okej om inte precis varje gäst är ens egen favorit:) Det är ju bara att hoppa avsnittet.

Går det att se i statistiken hur många som lyssnar klart på ett avsnitt?

F Ultra
2015-01-23, 22:29
Går det att se i statistiken hur många som lyssnar klart på ett avsnitt?

Inte eftersom många spelare kan tanka hem hela podden innan du hunnit lyssna mer än några sekunder. Ett avsnitt är ju inte mer än 50-90MiB så det tankar tom en mobil hem ganska snabbt.

Tar vi senaste avsnittet med Hollsten som var ovanligt stort på 96,27MiB så tog det 1m55s för min mobil att hämta hem hela.

Andreas Guiance
2015-01-23, 22:40
Nej så ska det inte vara ni får höra av er till mig så svarar jag med ett eventuellt godkännande av gäst.

Det låter som en plan;)

Går det att se i statistiken hur många som lyssnar klart på ett avsnitt?

Inte eftersom många spelare kan tanka hem hela podden innan du hunnit lyssna mer än några sekunder. Ett avsnitt är ju inte mer än 50-90MiB så det tankar tom en mobil hem ganska snabbt.

Tar vi senaste avsnittet med Hollsten som var ovanligt stort på 96,27MiB så tog det 1m55s för min mobil att hämta hem hela.

Precis:) Vi ser bara nedladdningar över tid, och lite geografiskt osv. 123 000 nedladdningar hittills under januari tex (vilket vi själva tycker är vansinnigt).

Snobbe
2015-01-23, 23:44
Kanske Hollsten som tankar det massor för att få vara gäst om och om ;)

XXXL
2015-01-23, 23:49
(vilket vi själva tycker är vansinnigt).

Varför? Ni gör ett jävla bra jobb, då brukar man få beröm där efter :)

Andreas Guiance
2015-01-24, 00:06
Kanske Hollsten som tankar det massor för att få vara gäst om och om ;)

:d

Varför? Ni gör ett jävla bra jobb, då brukar man få beröm där efter :)

*cupid* Vi tänker att programmet är så pass smalt och nördigt att bara folk som är lika konstiga som vi själva kan tänkas lyssna, men det finns uppenbarligen många av oss;)

shok
2015-01-24, 00:13
Drömmen vore om ni tog med någon kampsportare, om ni nu inte har gjort de? :)

Tapatalk

kaspen
2015-01-24, 00:16
Kanske Hollsten som tankar det massor för att få vara gäst om och om ;)

Lol men många av "lyssningarna" är säkert automatiska nedladdningar från prenumeranter tänker jag. Statistik på hur många som faktiskt lyssnar igenom hela svadan däremot vore sjukt intressant. Såklart kan inte alla gäster vara alla människors favoriter men det är ju märkligt att den överlägset mest impopulära gästen bland era lyssnare också är den mest frekventa.

Snobbe
2015-01-24, 02:43
Lol men många av "lyssningarna" är säkert automatiska nedladdningar från prenumeranter tänker jag. Statistik på hur många som faktiskt lyssnar igenom hela svadan däremot vore sjukt intressant. Såklart kan inte alla gäster vara alla människors favoriter men det är ju märkligt att den överlägset mest impopulära gästen bland era lyssnare också är den mest frekventa.

Uppfattningen jag får när jag läser Andreas inlägg är iaf att de har fått ovanligt mycket lyssningar just på denna podcasten kanske?

kaspen
2015-01-24, 03:25
Uppfattningen jag får när jag läser Andreas inlägg är iaf att de har fått ovanligt mycket lyssningar just på denna podcasten kanske?

Jovisst, så kan det vara. Men säg att det drar 1000 extra som inte annars lyssnar, och 5000 av de vanliga prenumeranterna inte ens orkar igenom avsnittet. Nu hittar jag på siffrorna men du fattar.

Magnus N
2015-01-24, 09:11
Lol men många av "lyssningarna" är säkert automatiska nedladdningar från prenumeranter tänker jag. Statistik på hur många som faktiskt lyssnar igenom hela svadan däremot vore sjukt intressant. Såklart kan inte alla gäster vara alla människors favoriter men det är ju märkligt att den överlägset mest impopulära gästen bland era lyssnare också är den mest frekventa.


Att en del här på kolo inte gillar honom är en sak, men att han generellt är impopulär?

anvihl
2015-01-24, 09:25
Jovisst, så kan det vara. Men säg att det drar 1000 extra som inte annars lyssnar, och 5000 av de vanliga prenumeranterna inte ens orkar igenom avsnittet. Nu hittar jag på siffrorna men du fattar.

Tror det är helt tvärtom. Jag tycker också Hollsten är överskattad, men han är extremt populär bland den stora träningsmassan och han ska ju nu vara med mer på tv också vilket inte lär försämra hans status hos folk. Oss lyftarnördar eller de byggarnördar som hänger här på forumet är knappast representanter för den stora massan som hänger på gymmen och den massan lär lyssna som aldrig förr när Mr AV är på radion.

Podcasten är ju också ett lysande sätt att genom större trafik på hemsidan få fler som väljer att köpa ur deras shop, så jag förstår helt och hållet att man vill tilltala så många som möjligt med radion + att som Andreas säger, ett avsnitt är inte hela världen att inte lyssna på, radion släpps ju två gånger i veckan och de har haft massvis med gäster som tilltalar träningsfolk i alla olika former. Chilla lite :).

Wormzie
2015-01-24, 10:00
Hollsten är en av dom få fitnessprofilerna jag tycker är intressant att lyssna på. Han kör stenhårt på sin grej och han kan öppet medge att han ändrar uppfattning om saker t.ex. hans omvändning från jag-mot-världen-gymmande till sociala-crossfit-tränande.. är däremot inte överdrivet förtjust i att man ska hashtagga, blogga och sälja tillskott men a mans gotta make a livin' och det har jag full förståelse för.

Det är ju precis samma sak som jag känner för tyngre. Jag gillar podcasten skarpt. Det är underhållande och promotar styrkesporter nåt oerhört och gör det mainstream. Baksidan är ju klart att det blir en hashtagcommunity, nån ny celsiusjuice och tillskottskrängande. Återigen där, a mans gotta make a livin' och jag ser fram emot podcasts och tävlingsverksamheten från markgiganten alex och även tyngre classic 2015!

AronP
2015-01-24, 16:01
Drömmen vore om ni tog med någon kampsportare, om ni nu inte har gjort de? :)

Tapatalk
Gustafsson, jycken, kowalczyk på rak arm.

Leifallan
2015-01-25, 23:44
Har Pauline Nordin varit med hos Body radio/Tyngre?


Bump


Sent from my iPhone using Tapatalk

hurril
2015-01-25, 23:53
Byggaren i mig önskar dig Evan Centopani och kanske Jose Raymond =)

te1on
2015-01-26, 08:01
Nu måste det räcka med Hollsten, han är säkert en trevlig och bra person men i podden senast satt han bara och svammlade. För första gången kunde jag mig inte förmå att lyssna klart. Ett jävla yrande.

lottagu
2015-01-26, 09:15
Har nu nästan lyckats lyssna klart på avsnittet med Hollsten (10 min kvar), men måste säga att de här var de sämsta jag hört!!! :( Avsnitten kan ju variera, men på nått sätt så brukar man alltid hitta någon inspiration, motivation eller glädje även i dom som är mindre bra. Jag menar inte att alla bara ska prata om de som är guld och gröna skogar, men de Hollsten förmedlade var ju mest bara tragiskt. Karln verkar ju vara ruskigt missnöjd på livet och allt runt om kring. Kan kanske bero på att han nu först verkar ha förstått de här med cybervärlden och dess fenomen.

Kan tillägga att jag aldrig sett ett program med honom och aldrig läst hans blogg dvs jag vet inget om karln förutom de jag lyssnat på honom på podden och de var allt annat än upplyftande. Tråkigt, men sant!

Shqypnia
2015-01-26, 09:41
Jag tycker det är oerhört praktiskt att lyssna på Body Radio via deras app och undrar om det ska komma en Tyngre Radio app inom snar framtid?

milax
2015-01-26, 09:58
Jag tycker det är oerhört praktiskt att lyssna på Body Radio via deras app och undrar om det ska komma en Tyngre Radio app inom snar framtid?
Läs sidan 31 i denna tråd.

Shqypnia
2015-01-26, 11:19
Läs sidan 31 i denna tråd.


Det finns 27 sidor. Sluta sniffa lim.

milax
2015-01-26, 11:21
Det finns 27 sidor. Sluta sniffa lim.
Inte på min dator. Men för att göra det enkelt för dig så:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7244849&postcount=455

Shqypnia
2015-01-26, 11:38
Inte på min dator. Men för att göra det enkelt för dig så:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7244849&postcount=455


Kan vara via mobilen bara. Hursomhelst tack så mycket!

Shqypnia
2015-01-26, 11:47
För övrigt finns appen Podcast förinstallerad på iPhone där kan man lyssna på radio det är bara att prenumera.

mikaelj
2015-01-26, 15:02
För övrigt finns appen Podcast förinstallerad på iPhone där kan man lyssna på radio det är bara att prenumera.

BeyondPod på Android!

Snobbe
2015-01-26, 15:08
Pocketcast också. Finns hur många podcast spelare som helst.

rooz
2015-01-26, 17:28
BeyondPod på Android!

Tack & bock för tipset*popcorn*

Andreas Guiance
2015-01-26, 18:57
Oj nu har jag missat massor här känner jag!

Nytt avsnitt i dag iaf, och bara mig att störa sig på:d (Alex är så beskedlig.)

http://tyngre.se/podcasts/fraagestund-i-tyngre-radio/

Lycklig
2015-01-26, 21:11
Själv hade gärna hört ett nytt avsnitt med Arne Persson i det nya Tyngre-radio, vilket jag förstår inte endast är upp till er.

Arne har trots allt en bicepsartikel som är snart är redo att publiceras efter decennium av förarbete och curlande. Möjligheten att göra reklam för den artikeln kanske kan ses som en form av morot för honom att vilja deltaga. :naughty:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=188360&page=9

Tack på förhand.

bear.flowertwig
2015-01-26, 22:30
Trevligt surr i senaste. Släng för att del gärna in lite vinsnack nån gång ibland, alltid trevligt.

Lyssnade 10 min på Hollsten förra gången. Orkade inte ens ge det en chans den här gången.

mikaelj
2015-01-27, 06:10
Jag gillar temat med "byggare får insikter från lyftarvärlden" som har varit senaste dagarna i och med Alex introduktion till träningen. Jag tror att det finns flera andra som tidigare bara gymtränat som skulle uppleva det lika positivt som Alex.

Ola Wallengren
2015-01-27, 08:23
Lågreps och pepparkakor, de e najs. "It's a fat mans sport" va det nån som sa.

kaspen
2015-01-27, 09:07
Lågreps och pepparkakor, de e najs. "It's a fat mans sport" va det nån som sa.

Man kan undra vad Alex tänkte när du inte kom in på deras topp fem önskegäster vid gruppsamtal. Du borde vara självskriven.

Leifallan
2015-01-27, 13:02
Mycket trevligt avsnitt. Har blivit ett dagligt inslag nu när man är föräldraledig. Uppskattar verkligen när ni sitter själva i studion och surrar!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ola Wallengren
2015-01-28, 00:52
Man kan undra vad Alex tänkte när du inte kom in på deras topp fem önskegäster vid gruppsamtal. Du borde vara självskriven.

Finns många trevliga och duktiga att välja på så det är kanske inte så konstigt. Kanske de har känslan att jag inte gör mig så bra i grupp. För smalt intresseområde och för lite "rock and roll" när de ändå hade med Jacob.

För övrigt så tror jag att vissa diskussioner hade blivit ännu bättre med lite ifrågasättande, då får man möjligheten att utveckla sina resonemang.
Det behöver inte vara på ett kritiskt sätt. Man kan fråga ganska öppet

Vad är tanken bakom [påstående]?

kaspen
2015-01-28, 03:20
Finns många trevliga och duktiga att välja på så det är kanske inte så konstigt. Kanske de har känslan att jag inte gör mig så bra i grupp. För smalt intresseområde och för lite "rock and roll" när de ändå hade med Jacob.

För övrigt så tror jag att vissa diskussioner hade blivit ännu bättre med lite ifrågasättande, då får man möjligheten att utveckla sina resonemang.
Det behöver inte vara på ett kritiskt sätt. Man kan fråga ganska öppet

Vad är tanken bakom [påstående]?

Du är den överlägset mest populära gästen by far och det i sig borde göra att du är den första man tänker på för ett sådant scenario.

Men självklart hade det varit ännu coolare med någon annan av en annan uppfattning som går i polemik. En debatt mellan dig och en någon som kostdoktorn eller nån kommersiell profil som John Keifer hade jag fan pröjsat 500 spänn rakt av för att få höra. Lätt!! :)

PureWhey
2015-01-28, 03:26
Finns många trevliga och duktiga att välja på så det är kanske inte så konstigt. Kanske de har känslan att jag inte gör mig så bra i grupp. För smalt intresseområde och för lite "rock and roll" när de ändå hade med Jacob.

För övrigt så tror jag att vissa diskussioner hade blivit ännu bättre med lite ifrågasättande, då får man möjligheten att utveckla sina resonemang.
Det behöver inte vara på ett kritiskt sätt. Man kan fråga ganska öppet

Vad är tanken bakom [påstående]?

Folk verkar vilja lyssna på fitnesstjejer som pratar om sin kycklingdiet istället, menmen. Helt klart hör du hemma i topp 3.

milax
2015-01-28, 09:32
Folk verkar vilja lyssna på fitnesstjejer som pratar om sin kycklingdiet istället, menmen. Helt klart hör du hemma i topp 3.
Alex drog ju bara 5 pers ur arslet. Varför så känsliga? Se det som en kul grej bara!

kaspen
2015-01-28, 09:38
Alex drog ju bara 5 pers ur arslet. Varför så känsliga? Se det som en kul grej bara!

Det är ingen som är känslig här, vad snackar du om?

milax
2015-01-28, 09:53
Det är ingen som är känslig här, vad snackar du om?
Du har rätt. Jag överdrev, men lite smågnälligt är det allt. 😊

PureWhey
2015-01-28, 11:54
Du har rätt. Jag överdrev, men lite smågnälligt är det allt. 😊

*hug*

MackeJuve
2015-01-28, 12:00
Kostdoktorn, Jonas Colting, Guidol, Wallengren och någon crossfitförespråkare hade varit en fruktansvärt rolig femling att lyssna på! Mest för att den onda sidan i mig hade älskat att se de två förstnämnda bli avklädda ;)

PureWhey
2015-01-28, 12:03
Detta är mitt drömavsnitt:
Martin Berkhan vs. Joakim Bartoll

:D

MackeJuve
2015-01-28, 12:06
Detta är mitt drömavsnitt:
Martin Berkhan vs. Joakim Bartoll

:D

Hur aktiv är dock Berkhan nu för tiden? Jag kan minnas fel men enligt vad jag har för mig så var hans första avsnitt på Body gudomligt följt av ett ganska mediokert avsnitt något år senare.

PureWhey
2015-01-28, 12:08
Hur aktiv är dock Berkhan nu för tiden? Jag kan minnas fel men enligt vad jag har för mig så var hans första avsnitt på Body gudomligt följt av ett ganska mediokert avsnitt något år senare.

Typ så ja, han gör väldigt lite ljud av sig. När han väl skriver något är det guld. Tänkte mer på dessa 2 personers ideologier, Bartolls bro-syn med aminosyrepulser osv kontra Berkhans no bullshit-approach.

MackeJuve
2015-01-28, 12:13
Typ så ja, han gör väldigt lite ljud av sig. När han väl skriver något är det guld. Tänkte mer på dessa 2 personers ideologier, Bartolls bro-syn med aminosyrepulser osv kontra Berkhans no bullshit-approach.

Ja jag håller med, sådant är alltid kul :D Fan det måste ju ni på Tyngre ordna: en debatt mellan två olika sidor med antingen en person på var sida eller två mot två. Ett 1,5 timmars avsnitt! Vilken underhållning det skulle vara, för att inte tala om lärorikt!

milax
2015-01-28, 12:22
http://www.lchffamiljen.se/sites/default/files/bild/artikel/annika_dahlqvist_liten_0.gif
VS
http://www.svd.se/traning-och-halsa/3614424.svd/representations/c/gudiol655.jpg

PureWhey
2015-01-28, 12:26
Hahaha, inte på samma nivå men ja. Mer sånt.

Andreas Guiance
2015-01-28, 19:13
Haha jag gillar ju idéerna:D Men vad tror ni om det här: jag känner själv att radion egentligen är ett rätt stökigt format för en debatt (det blir bara massa prata i munnen om folk inte sitter och kan se varandra, och om det är någon lagg i ljudet osv)...men om man någon gång fick ihop det som ett webbteveprogram hade det fan kunnat addera något?

Det hade man ju kunnat försöka ordna framöver...kanske tom göra den inför publik? Och sedan filma kalaset.

tp_88
2015-01-28, 19:48
Haha jag gillar ju idéerna:D Men vad tror ni om det här: jag känner själv att radion egentligen är ett rätt stökigt format för en debatt (det blir bara massa prata i munnen om folk inte sitter och kan se varandra, och om det är någon lagg i ljudet osv)...men om man någon gång fick ihop det som ett webbteveprogram hade det fan kunnat addera något?

Det hade man ju kunnat försöka ordna framöver...kanske tom göra den inför publik? Och sedan filma kalaset.
Håller helt med, även om blir avsevärt mycket jobbigare logistiskt. :D Men helt övertygad om att det ger en bättre debatt.

När jag nu för ovanlighetens skull risade förrförra avsnittet så är det på sin plats med lite ros för det senaste. Jävligt trevligt att höra om Alex gymtävling och allmänt surr utan gäst. :thumbup:

Andreas Guiance
2015-01-28, 19:50
Håller helt med, även om blir avsevärt mycket jobbigare logistiskt. :D Men helt övertygad om att det ger en bättre debatt.

När jag nu för ovanlighetens skull risade förrförra avsnittet så är det på sin plats med lite ros för det senaste. Jävligt trevligt att höra om Alex gymtävling och allmänt surr utan gäst. :thumbup:

Ja jobbigare helt klart;) Men jag känner att om man ska göra det vill man ju få ut något av det.

Du har byggt upp en väldigt stor ris-cred, så no worries:D Och tack!

An Iron Soul
2015-01-28, 19:58
Hade vilja lyssna på George Scott. *cupid*

kaspen
2015-01-28, 20:33
Haha jag gillar ju idéerna:D Men vad tror ni om det här: jag känner själv att radion egentligen är ett rätt stökigt format för en debatt (det blir bara massa prata i munnen om folk inte sitter och kan se varandra, och om det är någon lagg i ljudet osv)...men om man någon gång fick ihop det som ett webbteveprogram hade det fan kunnat addera något?

Det hade man ju kunnat försöka ordna framöver...kanske tom göra den inför publik? Och sedan filma kalaset.

Sjukt bra idé. Hade varit väldigt givande för många. Alla debatter som finns i nuläget är ju på ap-nivå för Aftonbladet-läsare så med dessa aktörer och en liten högre nivå hade det blivit sjukt bra. Hade dock gärna lyssnat på en rörig podcast också.

Beholder
2015-01-28, 20:42
Varför inte låta två personer få ett ämne
ämne och låta dom diskutera det i text på tyngre.se så att dom kan använda källor och få utveckla sina tankar ordentligt?

-squat-
2015-01-28, 20:58
När ska ni fixa EAA?

Leifallan
2015-01-28, 22:04
Hur aktiv är dock Berkhan nu för tiden? Jag kan minnas fel men enligt vad jag har för mig så var hans första avsnitt på Body gudomligt följt av ett ganska mediokert avsnitt något år senare.


Bartoll är väl inte heller särskilt aktiv längre. Men Bartoll ändrade ju uppfattning gällande fastans vara eller icke vara senare. Jag minns att tidningen Body körde en grej där bl. a dessa två herrar och nån tjej fick debattera.

Någon som vet om han gästat Body radio genom åren?


Sent from my iPhone using Tapatalk

BengtBurk
2015-01-28, 22:55
Haha jag gillar ju idéerna:D Men vad tror ni om det här: jag känner själv att radion egentligen är ett rätt stökigt format för en debatt (det blir bara massa prata i munnen om folk inte sitter och kan se varandra, och om det är någon lagg i ljudet osv)...men om man någon gång fick ihop det som ett webbteveprogram hade det fan kunnat addera något?

Det hade man ju kunnat försöka ordna framöver...kanske tom göra den inför publik? Och sedan filma kalaset.

Minns att det var någon som la fram det som förslag för något år sedan. En heldag med föreläsningar av och debatter mellan Kolozzeum-profiler så som Berkhan, Hurril, Gudiol, Ola, Arne med flera. Det hade nog uppskattats av väldigt många. Varför inte anordna det i samband med Tyngre Classic? ;)

Wrista
2015-01-28, 23:31
Jag gillar verkligen när Andreas härmar Alex läten när han äter pepparkakor eller stånkar inför ett marklyft. Det vore verkligen riktigt kul att få med mormor en liten sväng. Om hon inte vill komma så måste Andreas fortsätta att imitera:)

hurril
2015-01-28, 23:50
Fem frågor, tre gäster och två körledare. (Och en kopp.) Då får man gått om tid på sig att förbereda sina svar och tänka lite så att det blir något meningsfullt som kommer. Körledarna kan hjälpa med frågor och lockrop istället för, som brukligt, att konsekvent avbryta varje klok person för att fråga vad den arga veganfittan tycker.

4623
2015-01-29, 08:04
Fem frågor, tre gäster och två körledare. (Och en kopp.) Då får man gått om tid på sig att förbereda sina svar och tänka lite så att det blir något meningsfullt som kommer. Körledarna kan hjälpa med frågor och lockrop istället för, som brukligt, att konsekvent avbryta varje klok person för att fråga vad den arga veganfittan tycker.

:ike

Andreas Guiance
2015-01-29, 13:20
Medan vi funderar på debatter osv har vi dagens avsnitt här:

http://tyngre.se/podcasts/anders-graneheim-josef-eriksson-i-tyngre-radio/

En ovanlig kombo av byggning och tippande av SM i SL och BP:D

PureWhey
2015-01-29, 14:22
Ja, fixar du en härlig debatt så hoppar jag på Tyngre-tåget igen. Skulle vart magiskt :)

Andreas Guiance
2015-01-29, 14:55
Ja, fixar du en härlig debatt så hoppar jag på Tyngre-tåget igen. Skulle vart magiskt :)

Har du hoppat av tåget?:D

Wormzie
2015-01-29, 15:47
debatt vore magiskt.. jag tror dock det svåra blir att hitta ämnen där pålästa personers åsikter skiljer sig mycket.

Tänkbara debatter
Kostdoktorn vs Gudiol (LCHF)
Berkhan vs RobbanColeman (tung träning vs högrepspump)
Louie Simmons vs Hurril (Westside barbell metoden vs högfrekvent högvolymträning)
Paolo Roberto vs Gudrun Schyman (vore underhållande iaf?;))

spånar bara, inser att de inte kommer hända :p

PureWhey
2015-01-29, 15:50
Har du hoppat av tåget?:D

Tyvärr, ja.

Jonatjo
2015-01-29, 16:17
Paolo Roberto vs Gudrun Schyman (vore underhållande iaf?;))

Det skulle vara toppen av underhållning *popcorn*

Andreas Guiance
2015-01-29, 16:27
Tyvärr, ja.

Äh man kan hoppa på och av lite när man vill – det här är inget tåg som kör med biljettkontroller liksom!

Det skulle vara toppen av underhållning *popcorn*

Kanske inte riktigt inom vårt kärnämne, men jag kan se underhållningsfaktorn;)

milax
2015-01-29, 16:33
Frank Nilsson och Jacob Gudiol hade varit ganska kul också...

hurril
2015-01-29, 18:55
Frank Andersson?

milax
2015-01-29, 19:28
Frank Andersson?
Hade också varit kul, men inte i antagonistform... ;)

kaspen
2015-01-29, 19:33
Det är viktigt att den eventuella debatten blir respektfull. Det känns som att om man tar dit Frank Nilssom eller Joachim Bartoll så är det för att man vet att dom är chanslösa och man vill se dom bli ägda.

hurril
2015-01-29, 22:57
Det är viktigt att den eventuella debatten blir respektfull. Det känns som att om man tar dit Frank Nilssom eller Joachim Bartoll så är det för att man vet att dom är chanslösa och man vill se dom bli ägda.

Den typ av debatt jag ser framför mig är mycket vänligare än att det ska ägas eller stökas.

ATJL
2015-01-30, 16:59
Frank Andersson, utmärkt ide!

Skulle dessutom gärna höra Arne Perssons stämma igen snart. Sen har jag en massa andra förslag, Jörgen Kruth, Martin Lidberg, Eddy Bengtsson, Björk Odinsdottir.

Andreas Guiance
2015-01-31, 08:42
En liten marklyftsfilm:)

e2pSfOeKl6g

Leifallan
2015-01-31, 20:41
De blir väl en sm-special nu kommande avsnitt?:-b


Sent from my iPhone using Tapatalk

Andreas Guiance
2015-02-02, 16:07
http://tyngre.se/podcasts/anki-sundin-i-tyngre-radio/ Och här en radio med Anki Sundin:)

Andreas Guiance
2015-02-02, 16:08
De blir väl en sm-special nu kommande avsnitt?:-b


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hade ju en inför SM i senaste:D Men kommer säkert snackas SM i många sammanhang!

Leifallan
2015-02-02, 19:40
Japp förstod de! Alltid intressant att höra Anki!


Sent from my iPhone using Tapatalk

MackeJuve
2015-02-02, 21:32
Vad grym hon är Anki, väldigt pedagogisk samt givetvis kunnig :D Lyssnade på hela Malou-klippet sen, det var bra underhållning(även om man så klart blir arg).

Deceiver85
2015-02-02, 22:12
Önskas: Ulf Kilman :D

(ca 20:40 in i klippet, for the lulz)
r2yN6381ox4

MackeJuve
2015-02-02, 22:40
Önskas: Ulf Kilman :D

(ca 20:40 in i klippet, for the lulz)
r2yN6381ox4

Det där är HELT vansinnigt! Mest tragiska är att kommentarerna vittnar om att det är Anki som är dum i huvudet :D

replacement
2015-02-03, 07:32
Önskas: Ulf Kilman :D

(ca 20:40 in i klippet, for the lulz)
r2yN6381ox4

Ska man skratta eller gråta?

Wormzie
2015-02-03, 07:42
Stackars Anki..

kaspen
2015-02-03, 08:12
Det där är HELT vansinnigt! Mest tragiska är att kommentarerna vittnar om att det är Anki som är dum i huvudet :D

Ja vilka tragiska människor. Men dom är ju inte representativa för verkligheten. Aggressiva lchf-idioter stöter man mest på i kommentars-fält, sällan i vanliga livet.

Matsa
2015-02-03, 08:34
Varje gång jag läser youtubekommentarer ångrar jag mig djupt.

Andreas Guiance
2015-02-04, 14:09
Kan bara skriva under på allt:d

Här är mer Anki!

kKB183g-DAI

tp_88
2015-02-04, 14:46
Alltså, jag har sett det där klippet tidigare. Men det är verkligen så befängt att man knappt tror att det är sant.

Bmwtwinturbo
2015-02-04, 16:25
Jag äter ju iofs inte bröd så ofta men jag ser ju ändå ganska stora möjligheter att skylla min svaga fysik på brödet. Sedan tidigare kan man ju skylla på genetiken snarare än mina egna insatser inom kosthållning och träning.

Matsa
2015-02-04, 17:30
Jag åt vetebulle innan mitt pers i marklyft så egentligen är jag nog god för en bit över 300kg.

Andreas Guiance
2015-02-05, 09:50
Nytt avsnitt av radion: http://tyngre.se/podcasts/laer-dig-lyfta-raett-med-tyngre-radio/

MackeJuve
2015-02-05, 09:54
Älskar verkligen att ni är så flitiga! Podcast har blivit en allt för stor del av mitt liv :)

Wrista
2015-02-05, 10:35
Nytt avsnitt av radion: http://tyngre.se/podcasts/laer-dig-lyfta-raett-med-tyngre-radio/

Riktigt kul att Andreas återkommer! Han är trevlig att lyssna på. Otroligt kunnig kille.

Har ni planer på att få med Fredrik Svensson så här efter SM?

4623
2015-02-05, 10:37
Jag är lite besviken. Jag hade velat ha nytt avsnitt varje dag.

Johan_P
2015-02-05, 15:11
Nytt avsnitt av radion: http://tyngre.se/podcasts/laer-dig-lyfta-raett-med-tyngre-radio/

Mycket fint avsnitt. Daniel Andréasson verkar vara en väldigt kunnig herre, minst sagt.

Wormzie
2015-02-06, 10:36
Riktigt bra avsnitt med Anki och Daniel. Fantastiskt grymma gäster ni har haft på sistone :)

bear.flowertwig
2015-02-06, 16:41
Mycket fint avsnitt. Daniel Andréasson verkar vara en väldigt kunnig herre, minst sagt.

+1, väldigt bra avsnitt. Gav insikter och riktigt bra tips. När ni göra såna här avsnitt är ni verkligen på nåt.

lottagu
2015-02-06, 21:41
Väldigt bra avsnitt med Anki och Daniel, många favoriter nu! :thumbup:

Andreas Guiance
2015-02-09, 10:45
Ni är väldigt väldigt snälla*cupid*

Nytt avsnitt i dag med AF-kungen Rookie Westin:

http://tyngre.se/podcasts/saa-blir-man-baest-paa-athletic-fitness/

Shqypnia
2015-02-09, 11:07
Ni är verkligen underbara att lyssna på! Om jag har förstått det rätt så har ni tidigare arbetat för Body, stämmer det? Min uppfattning är att ni har dålig erfarenhet utav Body och därav anledningen till Tyngres födelse.
Hände det någonting på Body jag ej är medveten om?

PS. Nevermind, hittade svaret i Body-tråden här på Kolo.

Andreas Guiance
2015-02-10, 10:13
Ni är verkligen underbara att lyssna på! Om jag har förstått det rätt så har ni tidigare arbetat för Body, stämmer det? Min uppfattning är att ni har dålig erfarenhet utav Body och därav anledningen till Tyngres födelse.
Hände det någonting på Body jag ej är medveten om?

PS. Nevermind, hittade svaret i Body-tråden här på Kolo.

Tack!

Och du har rätt – vi har varit där tidigare:) Det var väl inte så mycket att vi hade dåliga erfarenheter av Body, utan mer att vi kände att det gick att göra något som vi tyckte var bättre/roligare. Och som kunde vara gratis för folk:)

Andreas Guiance
2015-02-12, 07:49
Nytt avsnitt för er som ville höra om SM:

http://tyngre.se/podcasts/883-kg-i-baenkpress/

An Iron Soul
2015-02-14, 23:52
Rolig nyhet att ni släppt biljetter till Tyngre Classic. :)
Jag kommer absolut att titta. Det blir min "debut" (har inte varit på något liknande evenemang tidigare).
Mitt hjärta klappar lite extra för just Athletic Fitness och Classic Bodybuilding. Hoppas fler anmäler sig där.


Men när det är dags för bikini fitness hoppas jag personligen på ett e.v strömavbrott.. No hard feelings. :d

Andreas Guiance
2015-02-15, 09:58
Rolig nyhet att ni släppt biljetter till Tyngre Classic. :)
Jag kommer absolut att titta. Det blir min "debut" (har inte varit på något liknande evenemang tidigare).
Mitt hjärta klappar lite extra för just Athletic Fitness och Classic Bodybuilding. Hoppas fler anmäler sig där.


Men när det är dags för bikini fitness hoppas jag personligen på ett e.v strömavbrott.. No hard feelings. :d

Kul!:)

Det är därför vi har försökt dela upp det så att de lite mer "hardcore" grenarna ligger på lördagen, och de lite mjukare (eller vafan man ska kalla dem:D) är på söndagen. Så folk helt enkelt ska kunna kolla på det som intresserar dem:)

PureWhey
2015-02-15, 11:43
Bikini Fitness... :D
Hur länge kommer flugan hålla?

kebne
2015-02-15, 11:58
Bikini Fitness... :D
Hur länge kommer flugan hålla?
De ska vidareutveckla det och införa ett fitnessmoment med en pole till 2016.

Sent by kebne from kebne for your pleasure

XXXL
2015-02-15, 12:49
Bikini Fitness... :D
Hur länge kommer flugan hålla?

Förhoppningsvis aldrig.

Det är ju som "Det var en gång..." tråden fast IRL.

Leifallan
2015-02-15, 13:10
Nytt avsnitt för er som ville höra om SM:



http://tyngre.se/podcasts/883-kg-i-baenkpress/


Bra avsnitt. Hade velat höra lite mer ingående hur deras träning sett ut med toppning o grund..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jorgen
2015-02-15, 15:40
Förhoppningsvis aldrig.

Det är ju som "Det var en gång..." tråden fast IRL.

Du har aldrig sett en bikiniklass på tävling va?

Andreas Guiance
2015-02-16, 11:26
http://tyngre.se/podcasts/kunskap-i-kubik/ Dagens avsnitt med lyftaroraklet Anders T Bergström:)

Gymmis
2015-02-16, 17:05
Underbart avsnitt med Anders. Hoppas verkligen att ni åker upp till Brynäs och filmar snarast.

Vore fantastiskt att få höra hans metodik och pedagogik kring mark och böj när han går igenom det i gymmet med någon adept *drool*

Andreas Guiance
2015-02-17, 10:48
Underbart avsnitt med Anders. Hoppas verkligen att ni åker upp till Brynäs och filmar snarast.

Vore fantastiskt att få höra hans metodik och pedagogik kring mark och böj när han går igenom det i gymmet med någon adept *drool*

Stort tack!:) Vi tänker försöka filma med honom så snabbt som möjligt igen!

ATJL
2015-02-18, 11:29
Stort tack!:) Vi tänker försöka filma med honom så snabbt som möjligt igen!


Det vore dessutom intressant att höra hans syn på partiella OL lyft som hänryck och styrkevändningat etc, samt div typiska OL kompletteringar såson zotspressar, ryck från nacke, kickstöt osv.

Vilka han anser är bra/mindre bra, hur de ska användas och läggas in i övrig träning mm.

Mvh

Wrista
2015-02-18, 15:22
Ni har ju gjort trevliga videos om mark och böj med Daniel Andréasson. Har ni planer att göra en bänkfilm med honom?

Leifallan
2015-02-18, 18:53
Det vore dessutom intressant att höra hans syn på partiella OL lyft som hänryck och styrkevändningat etc, samt div typiska OL kompletteringar såson zotspressar, ryck från nacke, kickstöt osv.



Vilka han anser är bra/mindre bra, hur de ska användas och läggas in i övrig träning mm.



Mvh


Vad jag förstod lite från avsnittet så verkade han inte jätteförtjust i halvövningar utan förespråkade de fulla olympiska övningarna. Min tolkning dock.



Sent from my iPhone using Tapatalk

tp_88
2015-02-18, 18:58
Anders T Bergström har verkligen seglat upp som en ny favoritgäst på Tyngre. Grymt härlig!

BengtBurk
2015-02-18, 19:16
Jag stämmer in i kören av lovord, avsnittet med Anders T Bergström riktigt bra!

Mickee
2015-02-19, 07:57
Kul att lyssna på Gudiol som vanligt :thumbup:

Angående det ni sa i slutet av poden om att ha med han oftare, om det inte skulle gå eller av någon anledning inte vara populärt så skulle han kanske kunna skapa en FAQ-serie på Tyngre istället?

En artikel varannan vecka / en gång i månaden där han svarar på 4-5 av lyssnarnas lite större frågor som inte hinns med i poden när han gästar eller liknande? :)

Bmwtwinturbo
2015-02-19, 15:28
Tycker det är skönt när Anders T ställer Alex och Andreas mot väggen i början på avsnittet!

XXXL
2015-02-19, 15:41
Du har aldrig sett en bikiniklass på tävling va?

På youtube bara, men aldrig annars.

rinse
2015-02-19, 23:15
Anders Bergström va den mest intressanta gästen hittills och då gillar jag dom flesta avsnitt som har med diverse atleter inom BB/styrkesporter.

Gärna mkt mer med honom!

Andreas Guiance
2015-02-23, 11:54
Helt glömt bort att länka avsnitt*screwy*

Gudiol: http://tyngre.se/podcasts/proteinsnack-med-jacob-gudiol-i-tyngre-radio/

Calle Bolund: http://tyngre.se/podcasts/kroppsbyggningens-framtidsman/

Andreas Guiance
2015-02-24, 07:23
Här är för övrigt en film som eventuellt kan vara lite Kolo-kompatibel:)

yJBsbFx_Ptg

Gymmis
2015-03-03, 10:27
Grymt bra avsnitt med marklyftsmonstret Gunman.

Först till 400kg?

Johan_P
2015-03-03, 10:46
Här är för övrigt en film som eventuellt kan vara lite Kolo-kompatibel:)

yJBsbFx_Ptg

Härligt initiativ, kul!

Ni får göra en årlig tävling á la Tyngrelyftet - alla som lyssar på er podd får tävla ihop :D

Morrris
2015-03-04, 17:56
Leif "Nicke" Andersson - ägaren till anrika PRO Gym på Högbergsgatan borde ni köra ett avsnitt med. Otroliga historier från svenska byggningens guldår.

Shqypnia
2015-03-05, 13:54
http://tyngre.se/podcasts/fitness-i-vaerldsklass/

Nytt avsnitt ute.Storfrämmande i Tyngre Radio. Fitnessikonen och gladiatordrottningen Cecilia Benjaminson berättar om hundpromenader, sin självvalda distans till fitnessbranschen, sin träning och även några hummande strofer om en eventuell comeback.

Leifallan
2015-03-05, 20:27
Vill minnas att ni öppnade upp lite för att Klokov på något sätt skulle figurera hos er. Blir det nåt av detta Andreas?

Määng
2015-03-05, 21:10
Anders Graneheim är nog min favoritgäst hittills.

-squat-
2015-03-08, 00:37
Det vore kul om nu tog med Rolf Wirhed i tyngre radio eller tyngre TV. Han skulle gärna få göra biomekaniska analyser av böj, bänk, mark ryck, stöt etc.

Rolf Wirhed har under ett stort antal år arbetat som lektor vid Örebro universitet. Han har en fil.lic. i fysik vid Stockholms universitet som kompletterats med en utbildning i anatomi i Uppsala. Rolf är författaren bakom klassikern Anatomi med rörelselära och styrketräning (2012), en bok som starkt rekommenderas som fördjupningslitteratur till Biomekanik (2014).
Rolf Wirhed är en erkänt god pedagog som kan levandegöra ämnet biomekanik så att det blir begripligt och intressant. Många förbund, bland annat Simförbundet, Skidförbundet, Friidrottsförbundet och Golfförbundet, samt utbildningar som till exempel Idrottens elittränarutbildning (SISU Idrottsutbildarna) anlitar Rolf som föreläsare.

http://www.sisuidrottsbocker.se/Root/Författarbilder/wirhed_rolf.jpg.resize?s=CoverPres

http://www.sisuidrottsbocker.se/Rolf-Wirhed.aspx

krubkungen
2015-03-08, 11:29
Berkhan? Det var ett bra tag sedan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Leifallan
2015-03-08, 11:33
Fast hur aktuell är han nuförtiden? Har väl helt lämnat branschen och inte kläckt ur sig nåt nytt på nästan två år.

PureWhey
2015-03-08, 13:08
Fast hur aktuell är han nuförtiden? Har väl helt lämnat branschen och inte kläckt ur sig nåt nytt på nästan två år.

Lika rolig varje gång han säger något...
:D

kaspen
2015-03-08, 17:15
Berkhan? Det var ett bra tag sedan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Han har inget att komma med. Det senaste avsnittet med honom är bland de sämsta jag hört.

PureWhey
2015-03-08, 17:33
e: nvm

anvihl
2015-03-08, 19:35
Han har inget att komma med. Det senaste avsnittet med honom är bland de sämsta jag hört.

Jag antar att tonåringarna tycker det är kul att lyssna på honom för att att han är så dryg mot allt och alla. Du har helt rätt, finns inte mycket att hämta där.

Andreas Guiance
2015-03-09, 16:42
Fan missat att svara här igen:) Angående Berkhan så är han, oavsett vad man tycker om honom, nog en av de svårare gästerna att få dit. Så vi får se;)

Dagens avsnitt som är en frågestund hittar ni iaf här:
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/ny-fraagestund-i-tyngre-radio/

mattepatte
2015-03-09, 16:56
Jag tycker verkligen inte Berkhan är dryg.

Andreas Guiance
2015-03-12, 13:11
Dagens avsnitt med Gudiol: http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/hoegkompetent-babbel-paa-tyngre-radio/

Shqypnia
2015-03-13, 11:30
Officielt en inbjudan till Grub!

PureWhey
2015-03-13, 12:48
Jag tycker verkligen inte Berkhan är dryg.

What? En av hans bästa egenskaper imo.
*popcorn*

Leifallan
2015-03-14, 12:21
Vill minnas att ni öppnade upp lite för att Klokov på något sätt skulle figurera hos er. Blir det nåt av detta Andreas?


Bumpar denna viktiga fråga!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Andreas Guiance
2015-03-15, 19:56
Bumpar denna viktiga fråga!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det kommer att komma i någon form:) Är Alex som har träffat honom...

Leifallan
2015-03-15, 21:07
Japp jag läste detta men det har runnit en del vatten under broarna sen dess:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Andreas Guiance
2015-03-16, 09:28
Japp jag läste detta men det har runnit en del vatten under broarna sen dess:)


Håller med:)

Dagens avsnitt:

http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/linus-carl%C3%A9n-tillbaka-paa-tyngre-radio/

G_lund
2015-03-20, 20:37
Jag är helt hooked på avsnitten nu Andreas *cupid*

Snittar på ett om dagen tror jag, och favoriterna är de med Gudiol och Kalle Wahlström.
Brukar vara på i hörlurarna under joggingturer och lägenhetsstädningar.

När kommer det nyinspelade avsnittet med Kalle ut?

Har ni försökt få med Frank Andersson till podden? :D

Wrista
2015-03-20, 23:07
Det vore intressant att höra dom starka grabbarna Ove Lehto och Kenta Sandvik!

-squat-
2015-04-06, 00:47
Skulle vara kul om nu kunde ha med Victoria Schlasberg som tävlar på europatouren i golf, samt tävlar i tyngdlyftning.

https://instagram.com/schlasberg/

Blindan66
2015-04-06, 20:02
Skulle det inte komma ett avsnitt med Hurril för nån vecka sen?

Leifallan
2015-04-07, 16:51
Mkt bra avsnitt idag. Gött att EM går på Eurosport nästa vecka!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

tp_88
2015-04-11, 11:10
Bra uppföljning av den härliga podden med Angelica Roos:

GuX-wIcb2Lc

Älskar den här typen av klipp! Mer sånt!

Två saker bara:

- För vissa är det säkert självklarheter, men för en annan som inte precis har stenkoll på t.ex. damernas OL-lag så vore det väldigt uppskattat om ni i den här typen av videos la in namntexter åtminstone de två första gångerna respektive atlet/coach/whatever syns i rutan.

- Sen vill jag återigen puffa lite för att ni borde se över ljudet, antingen individuella micar eller om det stör lyftarna så någon bättre lösning iaf. Väl svårt att höra vad de säger i vissa partier.

4623
2015-04-16, 15:59
Lyssna precis på avsnittet med Heaton.

Han här spelade i NiP ;) http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1749326

Wormzie
2015-04-17, 09:32
Tackar för allt innehåll med Daniel Andréasson som har blivit en riktig storfavorit! *cupid*

te1on
2015-04-17, 21:03
Nu måste det vara dags att snacka bänk med Josef Eriksson snart.
Har han väl inte fått ett eget program i Tyngre?

Leifallan
2015-04-18, 11:10
Jodå han har väl haft ett eget och varit med i programmet minst tre ggr. Tycker de finns många andra fina bänkare vi kan höra också först.


Sent from my iPhone using Tapatalk

freddieslayer
2015-05-15, 08:12
Efter att ha lyssnat på denne herres egen podcast är han min nya önskegäst i tyngre radio.
Nämligen Jonas Colting. Han har väldigt tydliga åsikter gällande framförallt kost och träning och är inte rädd för att säga sina åsikter. Kan nog bli mycket underhållande för lyssnarna.

Tack för en grym pod som gör power walksen lite roligare :)

Gober
2015-05-15, 08:55
Vågar man sticka ut hakan och säga att jag hatar introt? Var kul i början men nu är jag så trött på Julio att jag får spola förbi varje gång.

Dreas
2015-05-15, 09:00
Efter att ha lyssnat på denne herres egen podcast är han min nya önskegäst i tyngre radio.
Nämligen Jonas Colting. Han har väldigt tydliga åsikter gällande framförallt kost och träning och är inte rädd för att säga sina åsikter. Kan nog bli mycket underhållande för lyssnarna.

Tack för en grym pod som gör power walksen lite roligare :)Intressant att lyssna på broscience utan vettiga belägg. Njaeaeaeeee. Men gemene man kanske gillar det och det blir ett populärt avsnitt om det sker :)

Shqypnia
2015-05-15, 09:54
En sak jag har lärt mig utav att lyssna på Tyngre radio är att alla gäster har olika råd och tips. Detta tyder bara på att vi är alla olika och det finns ingen universal sanning för träning.

MackeJuve
2015-05-15, 10:39
Nee ge inte Colting mer plats. Jag diggar fortfarande introt btw :)

PureWhey
2015-05-15, 10:40
En sak jag har lärt mig utav att lyssna på Tyngre radio är att alla gäster har olika råd och tips. Detta tyder bara på att vi är alla olika och det finns ingen universal sanning för träning.

Nej detta tyder på att vissa vet vad dom pratar om medan andra inte har en suck.

Shqypnia
2015-05-15, 10:49
Nej detta tyder på att vissa vet vad dom pratar om medan andra inte har en suck.

Ja och nej.
Om en med ursnygg fysik förklarar hur han tränar så kan du inte påstå det inte har någon effekt på honom. Tydligen har det.

PureWhey
2015-05-15, 10:50
Ja och nej.
Om en med ursnygg fysik förklarar hur han tränar så kan du inte påstå det inte har någon effekt på honom. Tydligen har det.

*facepalm*

Jamerson
2015-07-29, 21:05
Alex Danielsson tror Mike OHearn är "natty"... Och det lät tyvärr inte som att han skojade heller. Jag har lyssnat på alla Body Radio med Andreas och Alex och alla Tyngre Radio minst en gång men där stängde jag tyvärr av. Jag kommer lyssna klart men jag vart bara plötsligt så trött.

Där tappade tyvärr herr Danielsson en hel del cred i mina öron.

Vad är definitionen av "natty" om Danielsson tror OHearn är det? 1-2 gram i veckan?

EDIT: Jag menar vad fan, hoppa över frågan om ni inte klarar av att svara ärligt. Ok, han har uppenbarligen preppat, det var inte det som var frågan. Men hur ska karln kunna ligga långt under 10% BF året runt och vara stort som ett hus "natty"? Även om han preppat som helvette förr? Så mycket ändrar man inte sina setpoints även om man preppar som satan i 20 år. Man kan behålla en del men inte den massa Ohearn har. Det funkar inte så.

Jorgen
2015-07-29, 21:56
Ok?

Määng
2015-07-29, 22:45
Alex Danielsson tror Mike OHearn är "natty"... Och det lät tyvärr inte som att han skojade heller. Jag har lyssnat på alla Body Radio med Andreas och Alex och alla Tyngre Radio minst en gång men där stängde jag tyvärr av. Jag kommer lyssna klart men jag vart bara plötsligt så trött.

Där tappade tyvärr herr Danielsson en hel del cred i mina öron.

Vad är definitionen av "natty" om Danielsson tror OHearn är det? 1-2 gram i veckan?

EDIT: Jag menar vad fan, hoppa över frågan om ni inte klarar av att svara ärligt. Ok, han har uppenbarligen preppat, det var inte det som var frågan. Men hur ska karln kunna ligga långt under 10% BF året runt och vara stort som ett hus "natty"? Även om han preppat som helvette förr? Så mycket ändrar man inte sina setpoints även om man preppar som satan i 20 år. Man kan behålla en del men inte den massa Ohearn har. Det funkar inte så.

u mad?

Röda Björnen
2015-07-29, 22:58
Alex Danielsson tror Mike OHearn är "natty"... Och det lät tyvärr inte som att han skojade heller. Jag har lyssnat på alla Body Radio med Andreas och Alex och alla Tyngre Radio minst en gång men där stängde jag tyvärr av. Jag kommer lyssna klart men jag vart bara plötsligt så trött.

Där tappade tyvärr herr Danielsson en hel del cred i mina öron.

Vad är definitionen av "natty" om Danielsson tror OHearn är det? 1-2 gram i veckan?

EDIT: Jag menar vad fan, hoppa över frågan om ni inte klarar av att svara ärligt. Ok, han har uppenbarligen preppat, det var inte det som var frågan. Men hur ska karln kunna ligga långt under 10% BF året runt och vara stort som ett hus "natty"? Även om han preppat som helvette förr? Så mycket ändrar man inte sina setpoints även om man preppar som satan i 20 år. Man kan behålla en del men inte den massa Ohearn har. Det funkar inte så.

Med tanke på att karln varit vältränad i princip hela livet så ser jag det inte som omöjligt, men högst osannolikt.

KlopFer
2015-07-30, 09:50
Om Andreas får någon diagnos på sin axel får han gärna ta upp det i radion. Tror vi har ungefär samma problem och det har hängt i sedan 2012 *gah!*

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=205884

Wormzie
2015-07-30, 10:03
Kul med Gunhamn igen!

Börjar bli lite tjatigt med frågeavsnitten.. känns som alla frågor kommer från 13-åriga nybörjare som skulle kunna googla till sig vettiga svar väldigt fort.. eller bara lyssnat på tidigare avsnitt där allt tagits upp. Sen är resterande frågor om proteintillskottssmak, nocco eller annan reklam.

F Ultra
2015-07-30, 12:54
Om Andreas får någon diagnos på sin axel får han gärna ta upp det i radion. Tror vi har ungefär samma problem och det har hängt i sedan 2012 *gah!*

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=205884

Låter som AC-leden iaf, du pekar ju ut den på din bild också.

Jamerson
2015-07-30, 14:32
https://instagram.com/p/5m2mpbKyL-/?taken-by=mikeohearn

110 kg, hård och lika naturlig som ett gelehallon...

Mike verkar vara en väldigt schysst kille, en rolig "dude", djurvänn och stark som helvette och har en gudabenådad fysik och ett all american ansikte. Men varför måste han basunera ut att han är "natty"? Det är ju ett slag i ansiktet på varje tänkande människa. Han hade bara kunna undvika frågan som alla andra och hamna på lika många tidningsomslag ändå. Trist!

Jorgen
2015-07-30, 14:57
Ok?

Jamerson
2015-07-30, 16:40
Ok?

Ok?

Jorgen, det framstår med all önskvärd tydlighet hur du har fått dina 25 000 inlägg här på kollo.

Tail
2015-07-30, 17:30
kul med gunhamn igen!

Börjar bli lite tjatigt med frågeavsnitten.. Känns som alla frågor kommer från 13-åriga nybörjare som skulle kunna googla till sig vettiga svar väldigt fort.. Eller bara lyssnat på tidigare avsnitt där allt tagits upp. Sen är resterande frågor om proteintillskottssmak, nocco eller annan reklam.

+1

Jorgen
2015-07-30, 17:32
Ok?

Jorgen, det framstår med all önskvärd tydlighet hur du har fått dina 25 000 inlägg här på kollo.

Poster i allmänt räknas inte in i postcounten. :)

Vad vill du diskutera med dina poster?

Jamerson
2015-07-30, 18:19
Poster i allmänt räknas inte in i postcounten. :)

Vad vill du diskutera med dina poster?

Denna tråd handlar så vitt jag förstår om Tyngre Radio? Det borde väl framgå om man läser det jag postat vad jag tycker om Alex uttalande att han tror Mike OHearn är "natty"? Jag vet inte om jag vill diskutera något alls. Jag ville bara uttala mej och posta min åsikt om vad som sagt i en annars brilljant podcast.

Andra som uppenbarligen inte haft något att säga om det eller som fullständigt skiter i vad jag tycker har inte skrivit något. Vilket jag tycker de gör rätt i.

Det blir väldigt mycket "Ok?" överallt annars...

anvihl
2015-07-30, 18:26
Poster i allmänt räknas inte in i postcounten. :)


Finns det något sätt att se hur mycket man har postat i allmänt?

Gober
2015-07-30, 19:46
Det är väl inget att hänga upp sig på angående kommentaren om "Mike"..


Håller med om frågestunden. Jag tycker det är ett trevligt koncept och det får gärna återkomma, men inte om det bara ska vara massa tramsfrågor. Ta upp intressanta frågor som går att utveckla och diskutera. Visst en och annan skämtsam fråga och tillika svar är ju kul, men det blir tröttsamt efter ett tag. Hellre några få intressanta frågor som behandlas än massa tramsfrågor.

Andreas Guiance
2015-07-30, 22:31
Alex Danielsson tror Mike OHearn är "natty"... Och det lät tyvärr inte som att han skojade heller. Jag har lyssnat på alla Body Radio med Andreas och Alex och alla Tyngre Radio minst en gång men där stängde jag tyvärr av. Jag kommer lyssna klart men jag vart bara plötsligt så trött.

Där tappade tyvärr herr Danielsson en hel del cred i mina öron.

Vad är definitionen av "natty" om Danielsson tror OHearn är det? 1-2 gram i veckan?

EDIT: Jag menar vad fan, hoppa över frågan om ni inte klarar av att svara ärligt. Ok, han har uppenbarligen preppat, det var inte det som var frågan. Men hur ska karln kunna ligga långt under 10% BF året runt och vara stort som ett hus "natty"? Även om han preppat som helvette förr? Så mycket ändrar man inte sina setpoints även om man preppar som satan i 20 år. Man kan behålla en del men inte den massa Ohearn har. Det funkar inte så.

Jag tror att Alex svarade helt ärligt:) Som sagt han gissade väl att han hade preppat förr och var natty nu...ser det inte som en omöjlighet. Men vem vet; jag ödslar inte jättemycket tankeenergi på det om jag ska vara ärlig. Men jag har inga som helst problem med att tala om ifall vi tror att dopning förekommer eller inte: det känns som vi gör det i vartannat avsnitt typ:D (Edit: Såg bilden du la upp nu...om den är ny såg han helt klart stor ut åtminstone...)

Angående frågestunderna som några kommenterade så håller jag med till viss del, samtidigt är det i princip våra mest lyssnade avsnitt. Jag tror att de rent kunskapsmässigt kanske tilltalar aningen mer nybörjare där tex frågestunderna med Gudiol/Ola mfl flyger lite över huvudet ibland?:)
Eventuellt skulle man ju kunna tänka sig att man vissa gånger svarade på färre frågor men mer ingående isf. Men ett visst mått av upprepning blir det ju alltid så klart, liksom det blir även med gäster:)

Vi testar att köra dem lite oftare här under sommaren, men om det ska bli permanent så ofta är det isf om vi får tid att addera ett tredje avsnitt i veckan – så det inte tar bort något annat innehåll, utan bara tillför för dem som gillar dem. Hittills är det dock de första negativa reaktionerna jag hör på dem, men är bra med konstruktiv feedback:)

tp_88
2015-07-30, 22:47
Jag gillar frågepoddarna, men inte så mycket på grund av Q&A-aspekten utan att det blir mer tjöt er imellan.

En allmän tjötpodd hade varit det bästa. Typ som en lång inledning med lite längre diskussioner kring aktuella händelser med alla tänkbara stickspår kryddat med lite mormor-anekdoter. Om det är något ni skulle vilja göra och om intresset finns har jag ingen aning om, men jag hade gillar't! :D

4623
2015-07-30, 22:51
Hellre en tjötpodd än internskämten som vissa gäster får som frågor.

Wormzie
2015-07-31, 06:51
Jag tror att Alex svarade helt ärligt:) Som sagt han gissade väl att han hade preppat förr och var natty nu...ser det inte som en omöjlighet. Men vem vet; jag ödslar inte jättemycket tankeenergi på det om jag ska vara ärlig. Men jag har inga som helst problem med att tala om ifall vi tror att dopning förekommer eller inte: det känns som vi gör det i vartannat avsnitt typ:D (Edit: Såg bilden du la upp nu...om den är ny såg han helt klart stor ut åtminstone...)

Angående frågestunderna som några kommenterade så håller jag med till viss del, samtidigt är det i princip våra mest lyssnade avsnitt. Jag tror att de rent kunskapsmässigt kanske tilltalar aningen mer nybörjare där tex frågestunderna med Gudiol/Ola mfl flyger lite över huvudet ibland?:)
Eventuellt skulle man ju kunna tänka sig att man vissa gånger svarade på färre frågor men mer ingående isf. Men ett visst mått av upprepning blir det ju alltid så klart, liksom det blir även med gäster:)

Vi testar att köra dem lite oftare här under sommaren, men om det ska bli permanent så ofta är det isf om vi får tid att addera ett tredje avsnitt i veckan – så det inte tar bort något annat innehåll, utan bara tillför för dem som gillar dem. Hittills är det dock de första negativa reaktionerna jag hör på dem, men är bra med konstruktiv feedback:)

Tycker att ni gör det bra och vi lyssnare har ju faktiskt möjlighet att hoppa över avsnitt om gästen inte intresserar eller om det är ex. frågestund.

Kolozzeum är möjligtvis lite gnälligare än instagrammarna.. men det är inte vi som står för ert lönekuvert så ; )

anvihl
2015-07-31, 08:41
Tycker att ni gör det bra och vi lyssnare har ju faktiskt möjlighet att hoppa över avsnitt om gästen inte intresserar eller om det är ex. frågestund.

Kolozzeum är möjligtvis lite gnälligare än instagrammarna.. men det är inte vi som står för ert lönekuvert så ; )

DU är lite gnällare än instagrammarna ;).

Wormzie
2015-07-31, 17:15
DU är lite gnällare än instagrammarna ;).

haha, här för jag fölkets talan utan befogenhet. touche!

..du skulle bara se hur gnällig jag är på instagram ;)

Lycklig
2015-08-03, 15:07
Tack för dagens avsnitt med Jacob Gudiol, alltid lika lärorikt.

Jag vet att det är tiden och inte fantasin som ofta är den begränsade faktorn när det gäller olika projekt som rör Tyngre, men jag tänker ändå fram en liten förfrågan.

Jacob får ofta svara på frågor kring olika träningsupplägg och han har ofta väldigt bra svar på dessa frågor. Jag personligen hade därför tyckt det var intressant ifall Jacob själv skrev ihop ett träningsupplägg där syftet med programmet hade varit att öka i så mycket i styrka och muskelvolym som möjligt.

Att det redan finns en rad olika träningsprogram publicerade på internet är ingen hemlighet direkt, men jag hade tyckt det varit kul att testa på det som Jacob tror kan vara framgångsrikt då han har mer kunskap en de flesta. Så ifall ni någon gång skulle få torka på idéer när gäller artiklar för Tyngre så får ni gärna be Jacob knåpa ihop ett träningsupplägg och prata om det på radion.

Slartibartfast
2015-08-03, 15:30
Lycklig, Jacob har skrivit ut dylika program i sin bok, och i den 5-delade artikelserien på träna styrka-bloggen.

Lycklig
2015-08-03, 21:34
Tack för tipset ska kolla på dem.

Määng
2015-08-17, 18:43
Martin Berkhan ska vara med i tyngre radio. Intressant mest för att han varit under radarn så länge. This better be good.

PureWhey
2015-08-17, 18:53
Martin Berkhan ska vara med i tyngre radio. Intressant mest för att han varit under radarn så länge. This better be good.

Kul, äntligen ett avsnitt jag ska lyssna på :D

ceejay
2015-08-17, 20:24
Grandmaster!

PureWhey
2015-08-17, 20:26
is life, is love

ThisIsTheOne
2015-08-18, 06:33
Fler nya gäster, tack. Nog för att det är en liten ankdamm, träningsvärlden, men sjunde gången en och samma person svarar på ungefär samma frågor blir minst fyra gånger för många.

Colting har någon nämnt tidigare. Han är en riktig kuf men vore likväl intressant att lyssna till.

rooz
2015-08-18, 10:46
Fler nya gäster, tack. Nog för att det är en liten ankdamm, träningsvärlden, men sjunde gången en och samma person svarar på ungefär samma frågor blir minst fyra gånger för många.

Colting har någon nämnt tidigare. Han är en riktig kuf men vore likväl intressant att lyssna till.

+1. Och alla dessa jävla meningslösa frågestunder, med samma frågor om skitsaker.

Om inte annat tycker jag Alex kan åka till Uppsala och lira lite Golf med brädans egna SM-vinnare i Longdrive. Hade blivit en bra video!

Andreas Guiance
2015-08-18, 12:55
+1. Och alla dessa jävla meningslösa frågestunder, med samma frågor om skitsaker.

Om inte annat tycker jag Alex kan åka till Uppsala och lira lite Golf med brädans egna SM-vinnare i Longdrive. Hade blivit en bra video!

Så arg:d

Mm hade varit en bra video...vetifan om Alex rygg håller för golfen dock. Verkar stöka med honom mer än tunga mark*gah!*

sweetkarolina
2015-08-18, 13:13
Fler nya gäster, tack. Nog för att det är en liten ankdamm, träningsvärlden, men sjunde gången en och samma person svarar på ungefär samma frågor blir minst fyra gånger för många.

Colting har någon nämnt tidigare. Han är en riktig kuf men vore likväl intressant att lyssna till.

Exakt!! Roligare att höra input från olika håll, än samma om igen. (Även om jag tycker om Josef... *cupid*)

Sen skulle jag önska någon sorts sökfunktion eller register över befintliga poddar. Vissa rubriker funkar väl, men om jag vill kolla igenom och se om det kommit ut någon intressant pod tidigare är det tämligen värdelöst, utan att behöva klicka upp allihopa en och en.

Och eftersom ingen sökfunktion finns så jag kan kolla vilka som redan finns så önskar jag en pod med Marie Tunroth.

Carcer
2015-08-18, 13:16
sen skulle jag önska någon sorts sökfunktion eller register över befintliga poddar. Vissa rubriker funkar väl, men om jag vill kolla igenom och se om det kommit ut någon intressant pod tidigare är det tämligen värdelöst, utan att behöva klicka upp allihopa en och en.


+1

anvihl
2015-08-18, 13:36
Exakt!! Roligare att höra input från olika håll, än samma om igen. (Även om jag tycker om Josef... *cupid*)

Sen skulle jag önska någon sorts sökfunktion eller register över befintliga poddar. Vissa rubriker funkar väl, men om jag vill kolla igenom och se om det kommit ut någon intressant pod tidigare är det tämligen värdelöst, utan att behöva klicka upp allihopa en och en.

Och eftersom ingen sökfunktion finns så jag kan kolla vilka som redan finns så önskar jag en pod med Marie Tunroth.

Varje avsnitt är ju titulerat med gästens namn, går apfort att scrolla igenom och kolla, eller har du någon ovanligt krånglig "podplayer"?

Håller helt med om Marie, vore kul att lyssna på.

Wormzie
2015-08-18, 13:49
ska bli riktigt kul att höra martin!

Lyssnade för övrigt på avsnittet med Sam Mikaelsson... Hans legendariska så kallade ätardag, som hyllas på olika forum, är för mig skrämmande. Visst att vissa kan ha ett sånt intag under kontroll men risken att trigga hetsätningar och i värsta fall utveckla en ätstörning är inte lika rolig. Jag tror inte på något sätt att Sam, som verkar vara en väldigt trevlig person, eller programledarna på något sätt vill leda in något i ett sådant beteende men det tål att tänkas på.

An Iron Soul
2015-08-18, 13:50
Jag gillar framför allt intervjuerna med Stefan Ågren och Lukas Högberg.
Dom lyssnar jag gärna på flera gånger om. Otroligt duktiga och ödmjuka killar som är riktiga sportsmän.

Tycker personligen ni kan sluta med fitnesstjejerna. Alla är likadana, precis som i en sekt. Utan att nämna några namn. :D


Ge mig ett avsnitt med Ulf Bengtsson *cupid*

Leifallan
2015-08-18, 20:03
Exakt!! Roligare att höra input från olika håll, än samma om igen. (Även om jag tycker om Josef... *cupid*)



Sen skulle jag önska någon sorts sökfunktion eller register över befintliga poddar. Vissa rubriker funkar väl, men om jag vill kolla igenom och se om det kommit ut någon intressant pod tidigare är det tämligen värdelöst, utan att behöva klicka upp allihopa en och en.



Och eftersom ingen sökfunktion finns så jag kan kolla vilka som redan finns så önskar jag en pod med Marie Tunroth.


Det finns på bodys sida och denna tråden samt Body radio-tråden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kr6llaRn
2015-08-18, 20:42
Så arg:d

Mm hade varit en bra video...vetifan om Alex rygg håller för golfen dock. Verkar stöka med honom mer än tunga mark*gah!*

Har ni funderat på att göra nått poddavsnitt där ni kommer med 2-3 ämnen var som ni spinner vidare lite längre på? sen om ämnena är träning, filosofi eller mormor spelar inge större roll. kanske kan varvas med frågestunderna (som gärna tenderar till att bli urmjölkat om det görs för ofta :D)

Bmwtwinturbo
2015-08-19, 12:18
Har nog nämnt det här eller i Maxstyrka podcasten men Johnny Wahlquist vore ju intressant att lyssna på. Där kan man snacka om kontrast till fitnessfolket.

sweetkarolina
2015-08-19, 12:59
Varje avsnitt är ju titulerat med gästens namn, går apfort att scrolla igenom och kolla, eller har du någon ovanligt krånglig "podplayer"?

Håller helt med om Marie, vore kul att lyssna på.

Jag har ingen "podplayer", jag menar på hemsidan.
Vissa är tydliga visst, tex "Jenny Adolfsson på radion", men många är bara underfundiga. Tex "Sveriges snyggaste byggare", "Stark som en björn, snabb som en örn". Vissa kanske fattar ändå om de är insatta, men inte alla (iaf inte jag).
Hittade precis en nära vän under rubriken "Hon är starkast i världen", men hade aldrig gissat rätt utan att öppna avsnittet och kolla. Så om jag vill kolla om tex Marie T varit med så måste jag öppna och kolla alla avsnitt som inte har en tydlig titel.


Det finns på bodys sida och denna tråden samt Body radio-tråden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Finns det en sökfunktion över Tyngre Radios avsnitt på Bodys sida?
Då hittar jag den inte. Däremot är ju sökfunktionen för Bodys sida på Bodys sida rätt så bra. Eller ett register? Eller en pod med Marie? Vad finns vart?
Och jag tycker ändå det borde finnas på Tyngres sida. Eftersom det är dit jag går för att kolla om det kan tänkas finnas nån gammal pod som är intressant att lyssna på...

anvihl
2015-08-19, 14:54
Jag har ingen "podplayer", jag menar på hemsidan.
Vissa är tydliga visst, tex "Jenny Adolfsson på radion", men många är bara underfundiga. Tex "Sveriges snyggaste byggare", "Stark som en björn, snabb som en örn". Vissa kanske fattar ändå om de är insatta, men inte alla (iaf inte jag).
Hittade precis en nära vän under rubriken "Hon är starkast i världen", men hade aldrig gissat rätt utan att öppna avsnittet och kolla. Så om jag vill kolla om tex Marie T varit med så måste jag öppna och kolla alla avsnitt som inte har en tydlig titel.

.

Aha okej, på itunes och alla andra ställen står det gästens namn. Går att fixa itunes till datorn om du lyssnar där även om man inte är apple användare.

Men antar att jag får hålla med dig om hemsidan, är ju inte så svårt att lägga till gästens namn på något vis.

Richter
2015-08-19, 16:30
sökfunktion

Du kan söka igenom vilken sida som helst på ett bra sätt genom att gå till Google och söka "site:[den sida du vill genomsöka] sökord"

Exempel om du vill söka efter "Marie" på Tyngre.se:

site:tyngre.se marie

Kanske inte löser alla problemen du nämnde dock, men bra att kunna.

MackeJuve
2015-08-19, 21:35
+1. Och alla dessa jävla meningslösa frågestunder, med samma frågor om skitsaker.

Om inte annat tycker jag Alex kan åka till Uppsala och lira lite Golf med brädans egna SM-vinnare i Longdrive. Hade blivit en bra video!

Dom ger ju ut två avsnitt/vecka, kanske inte skitlätt att hitta någon värd att intervjua till alla tillfällen. De har ju liksom MINST en gäst per vecka, mycket högre krav än så bör man inte ha.

PureWhey
2015-08-19, 21:40
Du kan söka igenom vilken sida som helst på ett bra sätt genom att gå till Google och söka "site:[den sida du vill genomsöka] sökord"

Exempel om du vill söka efter "Marie" på Tyngre.se:

site:tyngre.se marie

Kanske inte löser alla problemen du nämnde dock, men bra att kunna.

Finns massor roliga, lite fler:
http://www.gizmag.com/google-search-functions/34382/

filmjölk
2015-08-19, 22:39
Vem är den mest svårintervjuade gästen ni har haft? Vad skulle ni göra om gästen som skall vara med visar sig vara skittråkig alt. skitnervös?

Bärsärk
2015-08-19, 22:42
Vem är den mest svårintervjuade gästen ni har haft? Vad skulle ni göra om gästen som skall vara med visar sig vara skittråkig alt. skitnervös?

Kan inte du vara med?

1x0
2015-08-20, 08:30
Jag har ingen "podplayer", jag menar på hemsidan.
Vissa är tydliga visst, tex "Jenny Adolfsson på radion", men många är bara underfundiga. Tex "Sveriges snyggaste byggare", "Stark som en björn, snabb som en örn". Vissa kanske fattar ändå om de är insatta, men inte alla (iaf inte jag).
Hittade precis en nära vän under rubriken "Hon är starkast i världen", men hade aldrig gissat rätt utan att öppna avsnittet och kolla. Så om jag vill kolla om tex Marie T varit med så måste jag öppna och kolla alla avsnitt som inte har en tydlig titel.




Finns det en sökfunktion över Tyngre Radios avsnitt på Bodys sida?
Då hittar jag den inte. Däremot är ju sökfunktionen för Bodys sida på Bodys sida rätt så bra. Eller ett register? Eller en pod med Marie? Vad finns vart?
Och jag tycker ändå det borde finnas på Tyngres sida. Eftersom det är dit jag går för att kolla om det kan tänkas finnas nån gammal pod som är intressant att lyssna på...
Vet inte om jag tolkar dig rätt nu; jag laddar ner mina tyngre-radio avsnitt från:
http://tyngreradio.libsyn.com/webpage/page/1/size/10

Smidigare än från deras hemsida. ;P

____________

F.ö tycker jag att frågestunderna är helt ok. Gör mig inget att avsnitten är långa, bara bra! Kan alltid pausa och fortsätta lyssna senare.

sweetkarolina
2015-08-20, 08:49
Tack för alla tips om sökfunktioner och podplayers! Det är inte helt lätt att vara teknikanalfabet (har överhuvudtaget bara lyckats med bedriften att tanka avsnitt ett fåtal gånger )
:)


Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Bärsärk
2015-08-20, 20:22
Blir de några fler tyngre radio avsnitt eller har de bara varit paus över sommaren?

4623
2015-08-20, 20:23
Det har kommit hur många som helst.

Jorgen
2015-08-20, 20:24
Blir de några fler tyngre radio avsnitt eller har de bara varit paus över sommaren?

Det kommer två i veckan och har gjort så även under sommaren.
Precis som vanligt. :)

Jorgen
2015-08-20, 20:25
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/

Bärsärk
2015-08-21, 17:00
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/

Tack, fan det såg lite rörigt ut antar att jag får klicka mig in för att kolla vilka som är med i varje program.

filmjölk
2015-08-21, 17:33
Kan inte du vara med?

Jag har tyvärr inget att bidra med som skulle ge någon behållning för Tyngres målgrupp, eller någon målgrupp öht. Men om jag hade det hade jag sett det som en ära att få vara med i radio.

Old Nick
2015-08-21, 20:33
Så Berkhan är alltså tillbaka? Ser att han även kommit med ett nytt inlägg på Leangains. Spännande.

cAase
2015-08-21, 21:33
Så Berkhan är alltså tillbaka? Ser att han även kommit med ett nytt inlägg på Leangains. Spännande.
Ser så ut, skrivit nytt inlägg på hemsidan och börjat posta bilder på fb/insta.

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Lellee
2015-08-23, 19:46
Jag skulle gärna vilja höra mer från Jacob papinemi. Killen som gjorde dokumentären "världens fränaste bodybuldingsdokumentär." Verkar vara en helskön kille.

Jamerson
2015-08-24, 17:41
Berkhan väger numera 107kg+ och drar 11 reps på 275kg i mark...

275kg x 10 ger ett teoretiskt max på 367kg... :D

Hanse
2015-08-24, 18:03
Berkhan väger numera 107kg+ och drar 11 reps på 275kg i mark...

275kg x 10 ger ett teoretiskt max på 367kg... :D

Lyssnar på avsnittet nu. Han utesluter inte att han kommer att tävla i lyftning.

Nyckeln till framgång verkar vara att äta lunchbuffe´ på stan varje dag. :d

Old Nick
2015-08-24, 20:51
Berkhan väger numera 107kg+

Han har alltså börjat äta mat.

Gober
2015-08-24, 20:58
Antar att det faktiskt var Berkhan som jag såg för ett tag sedan, fast då mycket tyngre som jag skrev i någon tråd om honom :D

PureWhey
2015-08-24, 23:22
Berkhan väger numera 107kg+ och drar 11 reps på 275kg i mark...

275kg x 10 ger ett teoretiskt max på 367kg... :D

wot :smokin:

Leifallan
2015-08-26, 06:44
Och redan finns en engelsk översättning över det han sa i programmet på reddit(herregud..):

https://www.reddit.com/r/leangains/comments/3i7z4o/which_one_of_you_kind_swedes_wants_to_translate/



Sent from my iPhone using Tapatalk

lanzal
2015-08-26, 07:06
Jag skulle gärna vilja höra mer från Jacob papinemi. Killen som gjorde dokumentären "världens fränaste bodybuldingsdokumentär." Verkar vara en helskön kille.
Hell yes! Han är sjukt trevlig och väldigt down to earth.. sen att vi tränar på samma gym gör mig aningen vinklad :)

påven
2015-08-26, 20:48
Blir det något strongmanavsnitt snart? Ta ett snack med Martin Forsmark. Den ende som varit i närheten av att konkurrera med Johannes. Han var ju även och tävlade i Världens starkaste man tidigare i år.

Morrris
2015-08-26, 20:58
Och redan finns en engelsk översättning över det han sa i programmet på reddit(herregud..):

https://www.reddit.com/r/leangains/comments/3i7z4o/which_one_of_you_kind_swedes_wants_to_translate/



Sent from my iPhone using Tapatalk


Tråden innehåller färska filmer på hans prestationer som ligger ganska långt bort från de bedrifter som han beskriver i podcasten.

te1on
2015-08-26, 21:04
Någon som uppfattade hur långa Berkhans pass blev? Markpasset och böjpasset kan ju inte ta så lång tid? Även om han ökat på från två uppvärmningsset.

Määng
2015-08-26, 21:12
Tråden innehåller färska filmer på hans prestationer som ligger ganska långt bort från de bedrifter som han beskriver i podcasten.

Orkade bara kolla böjen och marken men i tävlingen var det ju maxreps på 100 sekunder som gällde, inte till fail.

Grazzafukkinrazzi
2015-08-26, 21:28
Tråden innehåller färska filmer på hans prestationer som ligger ganska långt bort från de bedrifter som han beskriver i podcasten.

Vad säger han om sin bänkpress? Nog för att det är förbannat jobbigt att reppa med stopp men 10/11 reps på 102,5kg vägandes drygt 106kg är ju inget vidare alls faktiskt.

Määng
2015-08-26, 22:09
Vad säger han om sin bänkpress? Nog för att det är förbannat jobbigt att reppa med stopp men 10/11 reps på 102,5kg vägandes drygt 106kg är ju inget vidare alls faktiskt.

Jag tror inte han nämner några vikter. Men han säger att det alltid varit hans sämsta lyft och att han efter tävlingen var missnöjd så han började bänka två pass i veckan.

lanzal
2015-08-26, 22:22
Robin Sjögren vore kul, ni kanske haft han på besök förut iofs!

Morrris
2015-08-27, 10:58
Orkade bara kolla böjen och marken men i tävlingen var det ju maxreps på 100 sekunder som gällde, inte till fail.

Det ger en ganska god fingervisning ändå tycker jag. De PB han nämner ligger också ganska högt i repantal. Det ska liksom på nästan 70 kg i böj och 110 i mark.

Jamerson
2015-08-27, 20:27
Robin Sjögren vore kul, ni kanske haft han på besök förut iofs!

Det vore väligrt intressant att höra om hans resa nedåt i vikt från en plussare till mer normalviktare. Dessutom är Robin är rolig kille!

Leifallan
2015-08-27, 21:51
Tråden innehåller färska filmer på hans prestationer som ligger ganska långt bort från de bedrifter som han beskriver i podcasten.


Ja verkligen..


Sent from my iPhone using Tapatalk

ceejay
2015-08-27, 23:06
Det ger en ganska god fingervisning ändå tycker jag. De PB han nämner ligger också ganska högt i repantal. Det ska liksom på nästan 70 kg i böj och 110 i mark.

Var faktiskt inte imponerad alls, lol. Jag hade ju tagit honom i de där utmaningarna.

Old Nick
2015-08-28, 06:54
Det ger en ganska god fingervisning ändå tycker jag. De PB han nämner ligger också ganska högt i repantal. Det ska liksom på nästan 70 kg i böj och 110 i mark.

Ja, men då gör han dubbla antalet reps också. Med tidspress. Och jag tvivlar på att hans påstådda 10RM i marklyft är uppmätt efter en 20-reppare i knäböj.

Och marklyftet såg dessutom inte ens speciellt tungt ut på sista reppet. Han såg mest andfådd ut. Så möjligheten finns att han talar sanning.

Leifallan
2015-08-28, 11:44
Ja i så fall är hans estimerade 1RM uppe i värlsdrekordklass.


Sent from my iPhone using Tapatalk