handdator

Visa fullständig version : Webbsida som ger dig "rätt" träningsprogram. Finns det? Önskas det?


Xtreme
2014-08-31, 20:48
På detta och många andra forum kommer frågan ofta upp om någon kan tipsa om ett xx träningsprogram för xx. Många (utan kunskaper) försöker även trixa ihop sina egna trots att det redan finns en mängd färdiga och bra träningsprogram som riktar in sig på styrka, muskeltillväxt, stora armar, olika idrotter etc.

Finns det någon webbtjänst som hjälper till med detta?
Är utvecklare och har just nu inget hobbyprojekt och hade en tanke om att man har en webbsida där man svara på lite frågor hur erfaren man är, vilka mål man har etc etc. Efter man matat in lite information om sig själv presenteras förslag på olika träningsprogram som är anpassade efter ens erfarenhet och mål.

Detta är främst avsett för personer som saknar kunskap, inte personer som spenderat majoriteten av sitt liv på gymmet.

Sparven från Minsk
2014-09-01, 06:29
Vette tusan om det är så enkelt......

Jag har testat olika program genom åren och de har fungerat mer eller mindre bra för mig. Om de har fungerat så har det nog mest berott på att jag har gillat upplägget, och då per automatik kört programmet strikt och hållt mig till det.
Tror inte det skulle fungera att fylla i ett formulär och få fram ett program som "fungerar" för mig utifrån parametrar som min längd, vikt, ålder, skostorlek, m.m.