handdator

Visa fullständig version : Mat billigt men gott! Student!


anemon
2014-08-31, 19:43
Hej vet inte om jag postat detta i rätt tråd?
Men är studerande och går 3 ggr just nu i veckan och pluggar om i gymnasiet och ska arbeta deltid resterande dagar!
Men behöver lite tips på bra och lite billigare mat!
Havregryn, ris och pasta är inte speciellt dyrt så det behövs inte nämnas då jag har det hemma!
Köper på mig lite när det är bra priser på ex: kyckliing, fisk,kött, färs mm, mm
Men lite tips skulle uppskattas på varor och maträtter :)
Dom dagarna jag pluggar bjuder skolan på resturang buffe med ca 2-3 olika rätter så ska börja hugga där, men vill spara så mkt som möjligt utöver då ekonomin inte är den bästa.!!
Tack så länge :)

R Scarpa27
2014-08-31, 20:14
Hej vet inte om jag postat detta i rätt tråd?
Men är studerande och går 3 ggr just nu i veckan och pluggar om i gymnasiet och ska arbeta deltid resterande dagar!
Men behöver lite tips på bra och lite billigare mat!
Havregryn, ris och pasta är inte speciellt dyrt så det behövs inte nämnas då jag har det hemma!
Köper på mig lite när det är bra priser på ex: kyckliing, fisk,kött, färs mm, mm
Men lite tips skulle uppskattas på varor och maträtter :)
Dom dagarna jag pluggar bjuder skolan på resturang buffe med ca 2-3 olika rätter så ska börja hugga där, men vill spara så mkt som möjligt utöver då ekonomin inte är den bästa.!!
Tack så länge :)

gör som familjen Andersson pappa rudolf har ju med doggy bags... kolla igenom och njut haha...
tröttnar aldrig på de gamla sune. pappa rudolf är ju ett geni på lifehacks.

qVd14YHKvPw&list=RDqVd14YHKvPw#t=72

Aliaas
2014-08-31, 20:33
för att tillföra lite (tillskillnad mot föregående talare ;) )

Jag studerar också just nu så är i samma situation som du :D

blodpudding (Svingott och sjukligt billigt)
Ägg (ganska billig proteinkälla)
Färdiggräddade pannkakor (köpte ngt eldorado märke 1kg för 20 spänn)
Alaska pollock
Jordnötsmör (räcker sjukt länga mkt kalorier)