handdator

Visa fullständig version : Förstörd armbåge vad gör man nu?!


daniieleriksson
2014-08-29, 20:52
Hej!

Jag har gjort något inlägg här tidigare med min armbåge som jag bröt i november. Grejen är att den har läkt nu och är jätte sne. Läkarna har konstaterat att det inte går att göra något åt den i efterhand. Vad ska jag göra nu? Jag kan inte köra dom viktigaste bas övningarna... *cry* kan inte heller köra bicepscurl eller triceps extenstions..

pezrulezhaakon
2014-08-29, 21:08
Hej!

Jag har gjort något inlägg här tidigare med min armbåge som jag bröt i november. Grejen är att den har läkt nu och är jätte sne. Läkarna har konstaterat att det inte går att göra något åt den i efterhand. Vad ska jag göra nu? Jag kan inte köra dom viktigaste bas övningarna... *cry* kan inte heller köra bicepscurl eller triceps extenstions..

Det är ju konstigt att de säger så. Jag har nämligen en släkting som de sågade itu skelettet och lät det läka ihop bättre med fixering.

Jag tycker du ska lyfta frågan till läkarna och fråga varför de anser att det inte går att göra något. Varje ingrepp har ju såklart andra risker...

daniieleriksson
2014-08-29, 21:15
Det är ju konstigt att de säger så. Jag har nämligen en släkting som de sågade itu skelettet och lät det läka ihop bättre med fixering.

Jag tycker du ska lyfta frågan till läkarna och fråga varför de anser att det inte går att göra något. Varje ingrepp har ju såklart andra risker...

Jo håller med! Läkarna konstaterade att armbågen var "godkänd" enligt dom och att en operation skulle vara onödigt.

Tolkia
2014-08-29, 21:33
Armbågen är en besvärlig led (läs: det är en jävla skitled att skada). Om man kan göra något för att förbättra en skada som läkt med defekt är helt beroende av hur skadan såg ut från början, hur den aktuella defekten ser ut efter läkning och vad den som skadan sitter på har för kroppsliga förutsättningar (det är t.ex. alltid svårare på en person som växer). Att en person har kunnat få sin defekt korrigerad i efterhand säger inte speciellt mycket om hur det ser ut för en annan person, om de inte har exakt samma skada.