handdator

Visa fullständig version : Hjälp hur ska jag träna i gymmet (fotbollsspelare)


dgdgdgd
2014-08-25, 20:56
Hej, kille på 14 år äter och dricker skräpmat och sånt ofta men endå är jag smal som en pinne... men nu är det slut med allt det och ska ta fotollen på allvar men mitt problem är att jag inte vågar gå in i närkamper nicka när det är en motståndare nära eller glidtackla *gah!* jag tror anledningen är att jag inte har så mycket muskler och nu så har jag bestämt mig för att gymma så vet ni något som kan hjälpa till? jag gör allt bara för att lyckas är inte särkilt snabb och har inte den bästa kondisen.... men somsagt snälla kom med tips jag gör allt bara för att lyckas*flex**screwy**grr27*

Brinke
2014-08-25, 23:20
Man behöver inte vara tjock fast man äter skräpmat, de kan ibland bli tvärtom att man är smal pga det är så dåliga näringsämnen i snabbmat i övrigt.
Men till träningen, det beror på lite hur mkt fotboll du tränar i veckan?
De bästa vore att komma igång och köra basövningar, bänk,militärpress,knäböj,marklyft så du får upp kordinationen och styrkan.
Prova ett beprövat helkroppspass 2 ggr per vecka och är husmanskost så löser det sig nog

Fuark
2014-08-25, 23:34
Rädslan för att gå in i nickdueller eller att glidtackla behöver du inte träna styrketräning för, det sitter i huvudet! Har du slagit ihop ditt huvud med någon annan i en duell tidigare? Isåfall är det förståeligt att du vill undvika det. Det gör jävligt ont.

Styrketräning har stora fördelar för fotboll överlag så du kan gärna kika på det ändå, men jag tror inte det kommer hjälpa med just detta problemet.

Xtreme
2014-08-26, 05:31
Jag kör övervägande basövningar som mark, böj, bänk etc. Spelar även innebandy och märkt att numera när någon springer in i en studsar de tillbaka och man själv är stabil kvar på marken.