handdator

Visa fullständig version : proteintilskott utan aspartam?


Marre
2002-03-31, 16:13
ja finns det något bra proteintillskott utan aspartam? Vill gärna slippa det.

muskelbyggarn
2002-03-31, 19:27
Du har Hi-Whey naturell. Smakar inte gott, men är fritt från sötningsmedel :D


Vänl,,,
Tobbe

abcdert
2002-03-31, 21:00
Mixa i en banan så blir det gott!

rogerQ
2002-03-31, 21:32
Wheyprotein från strength finns med naturell smak. sen finns sojaprotein från naturell. Fan va naturellt.

GhostFace
2002-04-01, 10:11
Great Nutrition har en del produkter oxå som är aspartamfria...

Mattias_G
2002-04-01, 14:33
Får man fråga varför du vill slippa aspartam i proteinet?

Om det är p.g.a. cancerrisken så behöver du nog läsa lite forskarrapporter då det aldrig bevisats att aspartam skulle ge cancer. Är det av andra anledningar så ignorera ovanstående. :)

/Mvh Mattias

Marre
2002-04-01, 20:37
Mattias_G: hehe om DU hade läst på lite bättre hade du vetat att den enda undersökningen om aspartam är skadlig för kroppen gjordes på 60-talet och var finansierad av företag som tillverkade aspartam. Inte konstigt att de fick fram att allt snack om aspartam var dumheter.

Visst man kan inte vara säker på någonting nuförtiden, men jag ställer mig ändå högst tveksam till aspartam. Det är också konstigt att ett sötningsmedel har vart så ifrågasatt ända sen det introducerades, om det nu skulle vara helt ofarligt.

I skolan blev vi iallafall uppmanade att inte äta produkter innehållandes aspartam och det tolkar jag som tämligen opartisk information man kan lita på.

Nu över till något helt annat.
Det där whey-proteinet.. är det mycket bättre än naturells sojaprotein? jag käkar naturell nu och har inga problem med varken smaken eller priset :) (130 kr för 1,5 kg)

Duumbo
2002-04-04, 08:16
Hoppar in i disskutionen:

Grejen med Soja protein (en av anledningarna till att de e så billigt) är att det inte tas upp särskilt bra utav kroppen.

Kan inte nämna exakt vilken BV soja har men det är typ hälften av vad t.ex. Vassle har.
(Vassle bruar ligga kring 108 eller nått sånt)

Sen är de olika mellan olika fabrikat men generellt kan man nog säga att soja inte är i närheten av vassle.

// Peter

muskelbyggarn
2002-04-04, 09:37
>Marre,

En liten artikel i frågan:
http://www .*******.se/vetenskaplig_forskning/forskningsartiklar/aspartam/aspartam.asp (http://www.*******.se/vetenskaplig_forskning/forskningsartiklar/aspartam/aspartam.asp)

(url-funktionen fungerar inte så kopiera in texten i webläsaren istället)

Vänl,,,
Tobbe

[ 04 April 2002: Inlägget har ändrats av: muskelbyggarn ]

JJ
2002-04-04, 09:46
Skriv in ett "-" mellan ast och ss så funkar länken. http://www.*******.se/vetenskaplig_forskning/forskningsartiklar/aspartam/aspartam.asp

muskelbyggarn
2002-04-04, 10:42
>jj

Det var alltså fel på UBB koden som inte fattade någonting ;)
Nu helt plötsligt fungerade det...

Vänl,,,
Tobbe

JJ
2002-04-04, 11:32
Nu fick du in ett mellanslag istället. Eller UBB koden fungerar fortfarande inte menar jag :D

muskelbyggarn
2002-04-04, 12:39
Nu ger jag fan upp, det har ALLTID funkat förut när jag länkat. Jävla skit UBB kod. Vilka fjantar som börjat med det :D

Vänl,,,
Tobbe