handdator

Visa fullständig version : Något för kvarg älskaren. drickkvarg.

R Scarpa27
2014-08-23, 19:51
http://a2.mndcdn.com/image/upload/t_next_gen_article_large_767/na1xqlvxfg9er4jqqlxd.jpg

saxad info:
Arla först i Sverige med drickkvarg
Pressmeddelande • 2014-08-21 13:48 CEST
undefined

Efterfrågan på kvargprodukter har aldrig varit större. Som första företag på den svenska marknaden lanserar Arla nu ett helt nytt sätt att konsumera kvarg, som dryck. Arlas unika drickkvarg är en mild och mättande dryck utan tillsatt socker som påminner om drickyoghurt men är baserad på kvarg. Nyheten lanseras i två goda smaker: apelsin & vanilj samt jordgubb & granatäpple. I butik från vecka 37.

2014 har den svenska marknaden för kvarg exploderat. Under årets första månader har kvargkonsumtionen ökat med cirka 70 procent, jämfört med samma period förra året*.

Många väljer att äta kvarg till frukost, mellanmål eller när de behöver något snabbt i farten. Arla är först ut på den svenska marknaden med att lansera kvarg som dryck och tillgodoser därmed en stark efterfrågan från konsumenter.

– Vi vill vara det företag som driver den svenska kvargmarknaden genom att erbjuda nya spännande produkter. Många efterfrågar enkla och mättande mellanmål som går snabbt att få i sig. Kvarg på flaska är precis det, säger Ann Bergman, Senior Brand Manager på Arla Foods Sverige.

Arlas drickkvarg lanseras i smakerna apelsin & vanilj samt jordgubb & granatäpple. Drycken är slät, utan fruktbitar, och innehåller inget tillsatt socker. Drickkvargen har dessutom ett högt naturligt proteininnehåll och låg fetthalt.

illiaca
2014-08-23, 23:52
Personligen använder jag kvarg för att kunna ersätta onyttigare allternativ. Typ göra en funlight yoggi. Eller nån "sås" till fisk osv. Eller kvarg och nån mysli osvosv.

Ska jag dricka nånting så tar jag ju en protein-shake jag blandat själv. Rent ekonomiskt tror jag inte kylen kommer vara direkt full-packad med dryck-kvarg iaf :MrT:

vicarious
2014-08-24, 00:38
Om jag är på resande fot kanske drickkvarg är något jag kan tänkas köpa. Annars är det ju bara att späda ut vanlig kvarg eller ta en proteinshake.

Old Nick
2014-08-24, 06:53
Riktar sig väl till samma målgrupp som den smaksatta kvargen. Fitnesstjejer och medelsvenssons som vill äta nyttigt men som inte klarar av att svälja något som inte smakar som en efterrätt.

Kvicksilver
2014-08-24, 07:39
Fitnesstjejersom inte klarar av att svälja något som inte smakar som en efterrätt.

:naughty:

J.V
2014-08-24, 10:28
Kostar väl förmodligen röv också.

Men kul att det kommer lite alternativ i alla fall, så kanske man får ha sin naturella kvarg i fred istället för att den ska vara slutsåld.

mattilainen
2014-08-24, 10:48
jag äter ju kvarg både för att det mättar bra på lite kalorier med hög proteinhalt. Dricker jag det så blir jag ju heller inte lika mätt lika länge..

Armed Dingo
2014-08-24, 11:01
Vem behöver det här? Yoggi Yalla High Protein har ju funnits jättelänge. Alltid det jag köper när jag behöver något på stan, svingod dessutom.

XXXL
2014-08-24, 11:18
Vad är de här för skit, vassle4life

smeander
2014-08-26, 10:55
Jag har druckit kvarg i flera år, 250g kvarg och 2dl vatten... Att betala för "drickkvarg" känns som ett rån.. Antar att priset är högre än vanlig kvarg, utan att göra några som helst efterforskningar om pris påstår jag detta.

Skickat från ishallen

Beemel
2014-08-26, 11:38
Kommer säkert sälja bra till alla fitnesswannabees.
Ser redan framför mig hur instagram fylls med bilder på denna bredvid en celsiusburk och en illamåendeframkallande mängd klyschiga hashtags.

Jag kommer hålla mig till den naturella kvargen i burk och bland själv även i fortsättningen. Det lär både bli billigast och bäst så.

Fuark
2014-08-26, 11:45
Nån som vet när hela den här kvarghysterin började? Det har gått överstyr nu när en del av mina polare som inte ens tränar börjar handla hallonkvarg till mellanmål

Hackenschmidt
2014-08-26, 12:00
Nån som vet när hela den här kvarghysterin började? Det har gått överstyr nu när en del av mina polare som inte ens tränar börjar handla hallonkvarg till mellanmål

Ja det har fan gått för långt när vanligt folk väljer nyttigare livsmedel! *grr*

Själv väntar jag till min kvarg är två månader efter bäst före och blandar ut den med matjord, helt onödig produkt det här.

Snubben
2014-08-26, 12:07
#celsius #drickkvarg #fit4life #minresameddrickkvarg #kvarg4life #celsiusochkvargfitnessbikini2015

Fuark
2014-08-26, 12:52
Ja det har fan gått för långt när vanligt folk väljer nyttigare livsmedel! *grr*

Haha nja, inte så jag menade.

Morty
2014-08-26, 13:06
Får krupp alltså. #veganfitness.

REDaction
2014-08-26, 13:18
Haha nja, inte så jag menade.

Vad menade du då? ;) Kvarg är väl ett utmärkt mellanmål oberoende av om man tränar eller inte. Finns faktiskt dom som äter "nyttigt" utan att ha något intresse av träning även om det såklart ofta går hand i hand.

Fuark
2014-08-26, 13:27
Vet faktiskt inte ens själv vad jag menade längre nu när jag tänker efter :) det var någonting iallafall, skitsamma.

Beemel
2014-08-26, 14:41
#celsius #drickkvarg #fit4life #minresameddrickkvarg #kvarg4life #celsiusochkvargfitnessbikini2015

*spy**screwy**grr27*

R Scarpa27
2014-08-26, 19:47
Får krupp alltså. #veganfitness.

testat nya veganska baren?
Dr. Mercolas Pure Power Protein Bar?

riktigt god protein bar för att vara hel vegansk och bra macros.