handdator

Visa fullständig version : Effekter av slarv med maten. (Kort sikt)


FoxCharlie
2014-08-23, 18:29
När ni slarvar med näringsintaget under en dag. Hur märker ni av det i kroppen?

Det finns en grej som stört mig i många år.
När jag ätit eller druckit dåligt, t.ex hoppat över frukosten, så blir jag sjukt trött i benen.
Huvudet och överkroppen verkar funka som vanligt. Men det är som ett blodsockerfall i benen eller hur man ska förklara det. Och har det väl hänt så kan det sitta i en hel dag trots att jag ätit efteråt. Sjukt störande.

Någon som känner igen sig? Vad händer med er?

4623
2014-08-23, 18:32
Ibland när jag tränar på morgonen utan att ha få i mig kolhydrater så känns det lite skumt. Annars inget.

shut teh face
2014-08-24, 19:05
Slarv med maten för mig innebär oftast snabbmat eller så, det är för lite fibrer för mig så jag får stopp i magen efter någon dag, allmänt uppblåst och trött.
Kanske vara reaktion mot gluten också, vet inte.. äter normalt sett inte så mycket gluten.

Jontalinen
2014-08-24, 19:20
Slarv med maten för mig innebär oftast snabbmat eller så, det är för lite fibrer för mig så jag får stopp i magen efter någon dag, allmänt uppblåst och trött.
Kanske vara reaktion mot gluten också, vet inte.. äter normalt sett inte så mycket gluten.

Sådär blir det för mig när jag äter mycket fibrer.

shut teh face
2014-08-24, 19:31
Sådär blir det för mig när jag äter mycket fibrer.
Jo det blir det ju också, typ om man skulle dra till med en trippel havregrynsgrötportion till frukost en dag. :)

DPahkamaa
2014-08-24, 19:50
Sämre tröck och ork.

upperkatt
2014-08-24, 21:36
Illamående vid promenad med hund strax efter inmundigande av chicken nuggets.