handdator

Visa fullständig version : Vänstra delen av kroppen mer tränad


BLANK
2014-08-22, 00:49
Min vänstra axel, biceps och triceps är större än mina respektive högra.
Även min nedre bakre rygg är mer vältränad. På vänstra armen syns ådran tydligt medan den inte gör det på högra.

Jag har alltid försökt att träna balanserat och använder alltid fria vikter på t.ex. biceps övningar och bröst. Ibland händer det att när jag är på sista repetitionen och tar i allt vad jag har så kanske jag inte utför den helt korrekt och vrider mig lite med kroppen vid t.ex. hantelpress.

Min fråga är om det kan vara så enkelt att det är genetiskt att t.ex. min vänstra arm är större än min högra och kommer alltid vara det oavsett hur korrekt jag försöker träna-

Latissimus Dorsi
2014-08-22, 00:57
Det är naturligt, är så för alla. Man märker inte det på andra, bara på sig själv :P

BLANK
2014-08-22, 01:00
Det är naturligt, är så för alla. Man märker inte det på andra, bara på sig själv :P

Jag tycker att man märker det enkelt om jag spänner mig. T.ex. när jag är i linne och bär två tunga vikter med händerna och axlarna spänner sig så ser man. Även tricepsen är olika. Det verkar också som att min vänstra triceps är längre och har en annan form än den högra.