handdator

Visa fullständig version : Gör jag rätt?


tompan22
2014-08-21, 23:54
Tjena!

Jag har precis börjat gymmst igen, gymmade för cirka 1 år sen i någon månad och visste inte mycket då.
Nu har jag iaf tagit de här seriöst i en månad, tar mer i squats, cirka 10-15kg, bänk 10kg mer osv i andra övningar men ser ej någon skillnand på musklerna? Äter jag fel eller kommer det med tiden? Äter mycket och nyttigt så om jag blir starkare måste jag ju göra något rätt iallafall.

Snälla hjälp!

Petoria
2014-08-22, 00:03
Det tar tid att få muskler. Bara fortsätt träna.

Antewa
2014-08-22, 07:18
Bara fortsätta träna och äta mycket. Kan ta åtminstånde ett halv år innan resultaten syns oretligt.

Shqypnia
2014-08-22, 09:11
Resultaten finns där men hjärnspöken gör att de är svåra att se. Fortsätt träna hårt. Ge det tid. Tålamod är A & Ö.

F Ultra
2014-08-22, 09:19
Tjena!

Jag har precis börjat gymmst igen, gymmade för cirka 1 år sen i någon månad och visste inte mycket då.
Nu har jag iaf tagit de här seriöst i en månad, tar mer i squats, cirka 10-15kg, bänk 10kg mer osv i andra övningar men ser ej någon skillnand på musklerna? Äter jag fel eller kommer det med tiden? Äter mycket och nyttigt så om jag blir starkare måste jag ju göra något rätt iallafall.

Snälla hjälp!

10-15kg mer i böj genererar nog inte så mycket visuell muskelmassa.

Loke
2014-08-22, 09:34
Min erfarenhet är att fulldjupa knäböjar runt den egna kroppsvikten och mer brukar krävas för att man ska kunna skymta förändringar i kroppsformen på kvinnor. 10-15 kg är således fortfarande alldeles för lite.

Sen är styrketräning något som tar tid. Det är således motsägelsefullt att säga att man tränat seriöst i en månad - seriös träning sker över betydligt längre tidsperspektiv än så.

Alltidxx
2014-08-22, 11:35
10-15kg mer i böj genererar nog inte så mycket visuell muskelmassa.

Det ska man ju öka på att bara bana rörelsen.

63an
2014-08-22, 12:34
Tjena!

Jag har precis börjat gymmst igen, gymmade för cirka 1 år sen i någon månad och visste inte mycket då.
Nu har jag iaf tagit de här seriöst i en månad, tar mer i squats, cirka 10-15kg, bänk 10kg mer osv i andra övningar men ser ej någon skillnand på musklerna? Äter jag fel eller kommer det med tiden? Äter mycket och nyttigt så om jag blir starkare måste jag ju göra något rätt iallafall.

Snälla hjälp!
Man ser oftast ingen skillnad själv iom. att det sker så sakta, ta kort med jämna mellanrum så kommer du se skillnad!

Simplicity
2014-08-22, 13:05
1. Bygga muskler tar lång tid, en månad är ingenting. Räkna med tre månader innan du börjar märka skillnad, sex månader innan du ser tydlig skillnad och ett år innan du börjar märka riktigt ordentlig skillnad.

2. Eftersom man förändras långsamt och man är van att hela tiden se sin kropp märker man oftast inte att det händer saker förrens en bra bit in i processen när man en dag vaknar och inser att man inte alls såg likadan ut för att halvår sen. Oftast är det ens omgivning som ser att man växer innan man själv märker det.

3. Så länge du ökar i styrka kommer du med tiden också öka i muskelmassa, håll koll på progressionen och se till att vikterna kontinuerligt ökar.

4. Om du inte gör ökningar i styrka så öka energiintaget och ev. testa ett nytt upplägg.

5. Viktigast av allt; Tålamod! Man måste vara konsekvent och ge det tid. Träna hårt och ät ordentligt, vecka efter vecka, månad efter månad. Man är så illa tvungen att tänka långsiktigt om man vill satsa seriöst, att bygga upp en snygg kropp är inget man gör på några veckor.

Simplicity
2014-08-22, 13:10
Det ska man ju öka på att bara bana rörelsen.

This^

I början ökar man nästan alltid 10-20 kg i basövningarna på bara några veckor genom förbättringar i teknik och nervförbindelser utan att det sker några jätteförändringar rent muskulärt.