handdator

Visa fullständig version : Bodybuilder med dåligt hjärta, Justin Rys


borjaompanytt
2014-08-21, 18:33
Före detta Mr New Zeeland och Mr Oceania, erkänner användandet av div preparat och dess följder.
Här är han med på 60 minutes
Ffs1LsvLvd4
I detta klipp gråter han, tjejen hans försvarar hans fortsatta kämpande med vikterna. Läkarn varnar att han tar för stora doser.
Dessutom lider han av bigorexia.
Han satt även i fängelse.
Han ser ju inte så stor ut, och ser även ut av att lida av lite för svullen mage.
zbTyCe2dbRk

Vad säger ni? Sorgligt eller han får skylla sig själv? Kanske behöver han besöka psykdoktor och ta itu med sin bigorexia? Kanske tvångsomhänderta honom?

Armed Dingo
2014-08-21, 19:56
Sorgligt vad världen gör med många av oss.

borjaompanytt
2014-08-21, 20:06
Mmm.. han kan ju inte ens prata på slutet.

rememberence
2014-08-22, 14:50
http://brookingblog.com/2011/11/21/the-tragic-case-of-body-builder-justin-rys/

Jag förespråkar absolut inte doping, men Justin ska tydligen ha missbrukat GBL och GHB. Något som kan förklara hur det gick för honom :)

Bjorneman
2014-08-22, 15:12
Ser han inte stor ut?

Kischen
2014-08-22, 15:17
Ser han inte stor ut?

TS kanske också har bigorexia cofffee

CalleP
2014-08-22, 15:42
Riktigt tragiskt. Får ju en att undra hur länge dagens proffs kommer att leva =/?

hurril
2014-08-22, 15:48
http://brookingblog.com/2011/11/21/the-tragic-case-of-body-builder-justin-rys/

Jag förespråkar absolut inte doping, men Justin ska tydligen ha missbrukat GBL och GHB. Något som kan förklara hur det gick för honom :)

Jaså? Vad har det för påverkan på hjärtat?

Bjorneman
2014-08-22, 16:16
TS kanske också har bigorexia cofffee

Ja, men kan ju undra. En sån bjässe har i alla fall jag aldrig sett i verkligheten.

cero
2014-08-22, 16:32
Brutalt att titta på. BB på denna nivå är verkligen en störd "sport" och något som borde utplånas från detta jordklot.

Starvation
2014-08-22, 17:18
Riktigt tragiskt. Får ju en att undra hur länge dagens proffs kommer att leva =/?

Hade varit kul att få se värden under off/on season. Riktiga that is.

Hur reagerar kroppen t.ex. på att man trycker testosteron under en hård diet? Vanligtvis så sänks det ju tillsammans med sköldkörteln för att sänka utskottet? Fast hjärnan upfattar kanske inte uppfattar det riktigt, bollarna är ju redan i sleep-mode? Aromatisering sker la bara för att jämna ut nivåerna, inte för att sänkas till normala nivåer?

Mycket frågor som det antagligen inte finns svar på.

Arne Persson
2014-08-22, 18:10
Riktigt tragiskt. Får ju en att undra hur länge dagens proffs kommer att leva =/?

Vad är tragiskt? Är det synd om dom?

CalleP
2014-08-22, 18:21
Vad är tragiskt? Är det synd om dom?

Att en människa kan sjunka så lågt för att bli stor.

Arne Persson
2014-08-22, 18:33
Att en människa kan sjunka så lågt för att bli stor.

Det verkar ju tyvärr vara mer en regel än undantag idag.

cero
2014-08-22, 18:37
Vad är tragiskt? Är det synd om dom?

Lite synd är det om alla dessa personer som drar sig till en sport som går ut på vem som kan äventyra med sin hälsa mest. Och proffsen brukar börja preppa redan i tonåren. Klart det är tragiskt.

Exdiaq
2014-08-22, 18:40
Att en människa kan sjunka så lågt för att bli stor.

Sjunka så lågt? Hur är det att "sjunka lågt" att dopa sig?

"Att en människa kan göra så stora uppoffringar för att bli stor" hade varit en bättre benämning.

borjaompanytt
2014-08-23, 08:28
http://brookingblog.com/2011/11/21/the-tragic-case-of-body-builder-justin-rys/

Jag förespråkar absolut inte doping, men Justin ska tydligen ha missbrukat GBL och GHB. Något som kan förklara hur det gick för honom :)Tror han säger i videon att han drack 1 liter i veckan, medans en normal dos är 20ml, om jag inte hörde fel. Något åt det hållet var det.

Sverker
2014-08-23, 11:23
Sjunka så lågt? Hur är det att "sjunka lågt" att dopa sig?

"Att en människa kan göra så stora uppoffringar för att bli stor" hade varit en bättre benämning.



För att dopning betraktas som fusk hos de flesta. Att fuska sig till framgång är bara häftigt hos andra som fuskar. Gruppen för inbördes beundran...ungefär....

Sniggel
2014-08-23, 11:26
"Bara" majoriteten inom byggarvärlden som fuskar. Ingen liten klubb det :P

borjaompanytt
2014-08-23, 11:32
Mmm, men frågan är ju om de hade ett hjärtfel från början.
Tänker på Mike Matarazzo i samma veva. Skulle han dött ändå ganska tidigt.
Men Rys var ju psykiskt sjuk och borde tvångsomhändertagits för länge sen och gå i terapi.

CalleP
2014-08-23, 11:43
Sjunka så lågt? Hur är det att "sjunka lågt" att dopa sig?

"Att en människa kan göra så stora uppoffringar för att bli stor" hade varit en bättre benämning. Enligt dig ja, tror rätt många ute i verkliga världen inte tycker doping är speciellt ärorikt. Träffade jag en öm punkt eller?

Mmm, men frågan är ju om de hade ett hjärtfel från början.
Tänker på Mike Matarazzo i samma veva. Skulle han dött ändå ganska tidigt.
Men Rys var ju psykiskt sjuk och borde tvångsomhändertagits för länge sen och gå i terapi.

På tal om Mike här är en kort intervju angående doping missbruk.

Ko1SEYlhOsU

borjaompanytt
2014-08-23, 12:06
Enligt dig ja, tror rätt många ute i verkliga världen inte tycker doping är speciellt ärorikt. Träffade jag en öm punkt eller?



På tal om Mike här är en kort intervju angående doping missbruk.

Ko1SEYlhOsUTack! Den hade jag inte sett innan. Jag gillar hur Mike resonerar, han verkade vara en klok man och god karisma. Vila i frid.

rememberence
2014-08-23, 12:15
Jaså? Vad har det för påverkan på hjärtat?

Det vet jag inte, var inte dom bieffekterna jag tänkte på heller :)

EDIT: Det är alltså grönsakstillståndet han hamnat i som jag tänker på

wessmen
2014-08-23, 13:21
För att dopning betraktas som fusk hos de flesta. Att fuska sig till framgång är bara häftigt hos andra som fuskar. Gruppen för inbördes beundran...ungefär....


"Inbördea beundran", jo eller hur.

Alla här inne idoliserar BBs som trycker steroider, vare sig de brukar själva eller inte.

Exdiaq
2014-08-23, 14:35
För att dopning betraktas som fusk hos de flesta. Att fuska sig till framgång är bara häftigt hos andra som fuskar. Gruppen för inbördes beundran...ungefär....

Jo, jag vet..

Fusk då öppet bruk inte är tillåtet. Eventuell lösning: tillåt tävlingar med där personerna kan dopa sig öppet. Icke-brukare slipper till stor del de som brukar och brukarna behöver inte per automatik betecknas som fuskare.

Nu lär det inte hända p.g.a. att det dessutom är olagligt och för att allt för många icke-brukare skulle få grus i trosorna om det skedde.

Edit: Utrustade SL'are kör inte tillsammans med de som kör raw för det skulle vara fusk. De två grupperna har därför egna tävlingar. Varför skulle man inte kunna göra något liknande med brukar/icke-brukare.

Enligt dig ja, tror rätt många ute i verkliga världen inte tycker doping är speciellt ärorikt. Träffade jag en öm punkt eller?


Vad är ärorikt med att träna med sin kropp till yttersta gränsen öht? Jag ser då ingen "ära" i det. Imponerande däremot.