handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig med mina träningsprogram/problem?!


Moffegrefven
2014-08-20, 21:06
Hallå.

O.K here goes.

För 2-3 år sedan låg jag på 97-100 kg (bara 182 lång dock), bänkade 120 kg utan att träna övht, markade 200+ utan bälte första gången osv (for 1 dag och lattjade i gymmet) och välte traktordäck hyffsat lätt med strongman-polare. Väldigt fysiskt jobb osv.

Kunde trycka i mig vad som helst i kopiösa mängder mat/onyttigt skit men låg på samma vikt. Joggade 1 mil bla bla.

Flyttade, Blev arbetslös och åt i samma takt och glodde på tv.

Fail.

Ligger på 125 kg nu. Vilande muskler modell kylskåp/potatis.

Har dock fått jobb igen = gratis träning.

Glad i hågen går man dit och inser att man har gått från karlakarl till klen och ingen kondis. Känner mig halvdeppad och jävligt omanlig.

Problemen kommer här.

1: Jag är fortfarande hyffsat stark, men jag har oerhörda problem med bröstövningar som bänk & hantelpress m.m. gör dyngont på "toppen där axeln möter armen" och jag failar att göra tungt och köra klart seten.

Jag kan alltså köra lättare men känner mig inte utpumpad, och viktar jag på svajjar jag och får ont. Detta gäller både hantlar och bänk. Vafan göra?!
Jag tar utan problem 55 kg hantlar i hantelrodd och kör 5x5. Utan att de ens känns egentligen? Har jag kassa axlar och behöver träna mer axlar? Eller vad tror ni?

2: Jag är hyffsat fet så kroppsviktövningar som pullups och armhävningar är som att kuta uppför en skyskrapa naken med frysta kycklingar i armhålorna = omöjligt. Iaf väldigt svårt..

Träningsupplägg just nu. Skrev ett nytt program 2v sen.

Måndag.
5x6 bicepscurls. Går O.K. stark.
5x7 sitt-ned-i-maskin-och-dra-handtag-emot-mig-"Rod" haha. Maxat maskinen iaf. Känns som jag kan dra en jumbojet.
5x6 Raise med hantlar, Mellankass/kass. Låga vikter.
5x6 chestflyes. Funkar men kass.
5x6 en maskin som man sitter i och och handtag och kuddar mot underarmarna "flyger". Denna går bra och känner mig stark.
5x6 Bänkpress/ hantelpress. Går skit.

Onsdag.
5x6 benböj. Går bra, känner mig stark.
5x6 benspark, samma där.
5x6 benspark "bakåt". Samma.
5x5 Marklyft: Samma där.
5x5 schrunks, är stark men gör ont ibland?
5x6: Drag-mot-bröst-med-bred-stång-snett-ovanifrån. Är stark.

Fredag.
5x6 Bänk/bicepscurls/dra-emot-mig maskinen.
5x6 Preachercurls. Går bra. Stark.
5x6 Tricepspress. Samma.
5x6: Militärpress. Går O.K. dock klen och svajjig.



Blev en hel jävla uppsats.

Fläsket ska bort med 1 mils promenader tis/ tors samt box mot säck och husmanskost.

Jag vill ha hjälp/tips med muskelproblemen och sen om ni ha råd ang. träningsprogram etc så kom ihåg att jag vill ha styrka enbart, gärna styrkelyftsstark. inte bygga för beachen.

Snälla. Behöver hjälp men ha inte råd med pt då min fru slösar bort alla mina pengar.

20 inch
2014-08-20, 21:28
Välj du ett beprövat nybörjarprogram. Vilket som bättre än det där, använd Google och se vad du gillar.
Z bumbi har ett par här har jag sett..