handdator

Visa fullständig version : Skada i ländrygg?


rasmir1105
2014-08-20, 18:54
Hej

Härom veckan så körde jag marklyft. Jag kör utan remmar för vill köra raw och då såklart så kör jag mixat grepp på tyngre vikter. Vartannat set med höger, vartannat med vänster. När jag körde mixat grepp med vänster dock så låste jag ut snett. Blir att vänsterarmen och axel skjuter fram lite så att jag blir sned. Tittar man ovanifrån så vrider sig min överkropp med 30-40 grader. Detta skedde omedvetet och en kompis sa till mig att det var så, då tänkte jag på det mer och det försvann.

Nu dock så har jag gått sedan dess och haft ont i högra delen av ländryggen, se bild. (random bild från google, riktigt så smal är jag inte:cool:)
http://i59.tinypic.com/2dua7v7.png

Det hjälper lite grann när jag stretchar ländryggen, ingen skillnad överhuvudtaget med foam roller och massage hjälper inte heller. Värmedyna/riskudde hjälper väldigt lite.

Någon som skulle kunna gissa på vad det skulle kunna vara/hur jag skulle kunna få bort det? Vet att det inte är någonting med ryggraden för gör bara ont när jag sträcker/använder ryggmusklerna i ländryggen. Hade varit skönt att få bort det asap för ska maxa i både marklyft, knäböj och bänkpress nästa vecka :)

Tack på förhand