handdator

Visa fullständig version : HLR-utbildad i Sthlm? Bli sms-livräddare


Ajemän
2014-08-20, 16:13
Såg ambulansen göra HLR på en alldeles för ung man idag och kom och tänka på www.smslivraddare.se

Om du bor i Sthlm och är HLR-utbildad, registrera dig så får du ett sms om ett hjärtstopp sker i ditt närområde!

Ajemän
2014-08-20, 22:03
Bump

joelaxelsson
2014-08-21, 00:15
Det är trist att projektet inte har en vidare geografisk spridning.

Mental
2014-08-21, 08:24
Det är trist att projektet inte har en vidare geografisk spridning.

Det är ju ett forskningsprojekt, de brukar man villja hålla lite geografiskt avgränsade. Om det blir ett bra resultat antar jag att man utökar. Men jag gissar att det kräver en viss befolkningstäthet för att ha någon effekt. Men landets 10 större städer borde utan problem kunna fungera t.ex.

joelaxelsson
2014-08-21, 14:32
Det är ju ett forskningsprojekt, de brukar man villja hålla lite geografiskt avgränsade. Om det blir ett bra resultat antar jag att man utökar. Men jag gissar att det kräver en viss befolkningstäthet för att ha någon effekt. Men landets 10 större städer borde utan problem kunna fungera t.ex.

Jag har förståelse för det du skriver och instämmer.
Jag tycker att projektet har stor potential - rent spekulativt tror jag att den kan ha en betydande effekt på mortalitet vid hjärtstopp i tätbefolkade områden - därför tycker jag att det är synd att ett liknande system inte är etablerat än.