handdator

Visa fullständig version : "Ticks that can make people severely allergic to meat are spreading in the U.S."


Exdiaq
2014-08-20, 12:57
The horror.



Ticks that can make people severely allergic to meat are spreading in the U.S.

Mike Abley will always remember the last hamburger he ever ate. It was more than 20 years ago, and he recalls the meat being particularly juicy and delicious.

But a few hours after dinner, Abley started itching like mad. He burst into hives, his tongue swelled, and he eventually passed out, prompting his wife to call 911. At the hospital, doctors determined he had gone into anaphylactic shock—a potentially deadly allergic reaction.

Fortunately, Abley pulled through, and he later met with an allergist to determine what had caused the terrifying episode. A series of tests revealed something strange: The hamburger had triggered the reaction. And it wasn’t just the beef he was allergic to; it was practically all red meat.

“I’ve always said I think it’s karma,” says Abley, now 73, a lifetime resident of Virginia. “My family have been cattle ranchers for generations.”

Abley is one of at least 1,500 people in the United States who suffer allergic reactions after eating meat, and doctors interviewed by Popular Science believe such cases are on the rise. But what’s even more bizarre is the source of the allergy. The condition, called alpha-gal allergy, is caused by the bite of a Lone Star tick—a species traditionally found mostly in the Southern United States but has spread farther north in recent years.

Länk (https://richarddawkins.net/2014/08/ticks-that-can-make-people-severely-allergic-to-meat-are-spreading-in-the-u-s/)

Exdiaq
2014-08-20, 12:59
Jag tror att PETA ligger bakom. Alla som säger emot mig är mutade av PETA och deras gelikar.

Snubben
2014-08-20, 13:03
Jag tror att PETA står bakom. Alla som säger emot mig är mutade av PETA och deras gelikar.

Förgrymmade vegan-maffia. *grr27*

Sniggel
2014-08-20, 13:05
Och fästingar har benämnts som en varelse som inte gör någon nytta i ekosystemet.
Tänk om de skulle smitta en betydande del av befolkningen i "väst". Det hade nog kunnat göra en del nytta för miljön :P
Och ja. PETA! :d

https://en.wikipedia.org/wiki/Alpha-gal_allergy

filmjölk
2014-08-20, 13:08
Jag tror att PETA ligger bakom. Alla som säger emot mig är mutade av PETA och deras gelikar.

+1. Jag håller ögonen på Morty.

eternallord
2014-08-20, 13:26
http://makeameme.org/media/created/not-sure-if-8427jk.jpg

Sniggel
2014-08-20, 13:31
Hahaha!

Tydligen så finns inte alfa-gal hos apor eller...
Människor!

Soylent Green! Låter som en plan utförd av Illuminati/Reptilianer.

Snubben
2014-08-20, 13:31
Ha!

:laugh::laugh::d

MasterChief
2014-08-20, 13:32
http://makeameme.org/media/created/not-sure-if-8427jk.jpg

Morty ger 28 inom numerologin vilket såklart visar med all önskvärd tydlighet kopplingen.

hampfuz
2014-08-20, 13:39
Kanske är precis vad södern behöver! Allergi mot rött kött är ju fantastiskt för en del av världen med enormt mycket hjärtsjukdomar.

I, for one, welcome our new tick-spread overlords.

Sniggel
2014-08-20, 13:52
Kommer inte "mort-delen" av morty från det latinska ordet av död?
Om reptilianernas plan är att först göra människor beroende av kött, för att sedan göra dem allergiska mot rött kött, med undantag för primater. Betyder det att de vill att vi ska äta upp oss själva?
Morty kan säkerligen vara en agent för Illuminati för att sprida död hos människosläktet. Vegetarianism-imagen är en täckmantel i denna konspiration mot mänskligheten och själva hans namn och det faktum att Morty ger 28 gör det hela rätt uppenbart tycker jag.
Morty är redan ute i natur och rör sig mycket. Uppenbarligen är han inte rädd för denna fästing! Och varför ska man vara det, när man äter alfa-gal-fria människor?!?!

Snubben
2014-08-20, 13:59
Kommer inte "mort-delen" av morty från det latinska ordet av död?
Om reptilianernas plan är att först göra människor beroende av kött, för att sedan göra dem allergiska mot rött kött, med undantag för primater. Betyder det att de vill att vi ska äta upp oss själva?

.. är inte vi typ av rött kött med? Eller kött öht..? *jorgen*

MasterChief
2014-08-20, 14:08
Egokannibalism är såklart den enda vägen att gå i slutändan. Man får gnaga i sig själv om man nu nödvändigtvis måste äta.

Tricklew
2014-08-20, 14:58
Unlike most food allergies, the alpha-gal allergy will recede with time, as long as the person is not bitten by another tick. The recovery period can take anywhere from eight months to five years.[6][8][10]

Det finns hopp i slutet av tunneln ändå.

Sniggel
2014-08-20, 15:37
Det finns hopp i slutet av tunneln ändå.

Det är väl det här PETA/NWO försöker modifiera. Åkomman är inte tillräckligt effektiv ännu för att användas i stor skala. Det vi har sett hittills är mest försökskaniner. Hade man skapat en pandemi nu hade folk kunnat vänja sig vid tanken att "hmm, det är bara några år, jag står ut" och efter 2-3 år har definitivt folk blivit vana vid att vara vegetarianer och då lär det inte bli mycket kannibalism.
Om det däremot visar sig vara permanent blir folk galna och "kräver alternativ". Och regeringen ger folket vad de vill ha. Så länge ingen ställer några jobbiga frågor.

anvihl
2014-08-20, 15:54
.. är inte vi typ av rött kött med? Eller kött öht..? *jorgen*

Klart vi är! Frågan är om människokött är det mest optimala för muskelbygge? Jag menar då äter man ju upp det som man försöker skapa=win :cheers:.

Alfers
2014-08-20, 15:58
Fy fan. Fy faaan.

Snubben
2014-08-20, 16:05
Klart vi är! Frågan är om människokött är det mest optimala för muskelbygge? Jag menar då äter man ju upp det som man försöker skapa=win :cheers:.

Jo men då äter du en muskel som redan är laddad med massa godheter - kreatin, proteiner, DAA, anabola, kaffe. Kan juh inte bli bättre?!

"Eat your friends butt and become a gymmonster! - Reserach shows 563% gains in fatfree mass over 1 week!!"

:thumbup:

filmjölk
2014-08-20, 16:32
Människokött har ett biologiskt värde på 100, nötkött 90 och soyabönor 85. Det ni! Likvärdigt med kokt ägg, bara vassleprotein är en bättre proteinkälla än din träningskompis triceps.

Armed Dingo
2014-08-20, 19:13
Fnissade när jag läste Sniggels poster men när jag kom till "" kräver alternativ"" blev det ett asgarv. Precis vad dom kommer göra. Folket kräver, folket ska ha. Folket tror dom spelar roll.

Föga vet dom att dem är påväg att äta upp sin egna knölföda

anvihl
2014-08-20, 19:22
Människokött har ett biologiskt värde på 100, nötkött 90 och soyabönor 85. Det ni! Likvärdigt med kokt ägg, bara vassleprotein är en bättre proteinkälla än din träningskompis triceps.

IIII kneeeeew it! #goingcannibalonthenextkoloträff

Sniggel
2014-08-20, 19:33
.. är inte vi typ av rött kött med? Eller kött öht..? *jorgen*

Jag tror faktiskt människan skulle passa bättre under kategorin "vitt kött". Du vet uttrycket "tastes like chicken"?

Blue Nine
2014-08-20, 20:29
" long pork"

Loke
2014-08-20, 21:58
Människokött har ett biologiskt värde på 100, nötkött 90 och soyabönor 85. Det ni! Likvärdigt med kokt ägg, bara vassleprotein är en bättre proteinkälla än din träningskompis triceps.

Vet du att människokött har ett BV på 100, eller antar du bara? För jag skulle anta att aminosyrorna hos människor är nästintill identiska med kor och grisar.

filmjölk
2014-08-20, 23:11
Vet du att människokött har ett BV på 100, eller antar du bara? För jag skulle anta att aminosyrorna hos människor är nästintill identiska med kor och grisar.

Jag har ingen källa, och är inte kannibal, men jag har läst det någonstans. Jag har läst det i BK sportsmag tror jag tom :)

Personligen hade jag helst velat äta en Vegan om jag var tvungen att bli kannibal, för smakens skull. Jag har aldrig ätit björn, men det skall tydligen inte vara gott om björnen käkat mycket fisk och kött och väldigt gott om björnen ätit mestadels vegetariskt. Jag gissar att det är samma för människor.

Hemi
2014-08-20, 23:19
Kanske är precis vad södern behöver! Allergi mot rött kött är ju fantastiskt för en del av världen med enormt mycket hjärtsjukdomar.

I, for one, welcome our new tick-spread overlords.

Om den amerikanska söderns matvanor,
Det är snarare pga deras deep fry kultur, hur de äter kött och allting annat, inte pga köttätande i sig att de har de hälsoproblemen.