handdator

Visa fullständig version : Trött och seg


MentalogisT
2014-08-19, 19:45
Hej brädan. Nu behöver jag eran hjälp *spy*

Jag kan inte träna längre, för det går så skit och jag tror jag har någon typ av sjukdom.

Mina symtom är;
* blir riktigt trött en helt vanlig arbetsdag, mot slutet av passet, händer aldrig annars
* känner mig allmänt seg, torr i halsen
* får ibland värk i bröstet, 4-5 ggr om dagen, håller i sig ca 10 sekunder innan det försvinner

Dock ingen feber eller så alls. Inte ont i halsen, bara torr.

Vad TROR ni det kan vara? Jag skall uppsöka VC på torsdag om det inte blir bättre.

King Grub
2014-08-19, 19:58
Vänta till på torsdag. En gissning på ett forum säger ingenting om vad det är.

phatboi
2014-08-20, 08:35
Hej brädan. Nu behöver jag eran hjälp *spy*

Jag kan inte träna längre, för det går så skit och jag tror jag har någon typ av sjukdom.

Mina symtom är;
* blir riktigt trött en helt vanlig arbetsdag, mot slutet av passet, händer aldrig annars
* känner mig allmänt seg, torr i halsen
* får ibland värk i bröstet, 4-5 ggr om dagen, håller i sig ca 10 sekunder innan det försvinner

Dock ingen feber eller så alls. Inte ont i halsen, bara torr.

Vad TROR ni det kan vara? Jag skall uppsöka VC på torsdag om det inte blir bättre.


Känner igen mig i tröttheten och segheten. Får själv inte värk i bröstet eller så, men känner mig seg, trött, öm och svag i kroppen och bara tung på nått sätt. Har heller inte ont i halsen eller feber. kvittar hur mycket jag vilar.

Skriv gärna här vad du kommer fram till efter besök på VC (om det inte blir för personligt så klart).

Alltidxx
2014-08-20, 15:33
En gissning på ett forum säger ingenting om vad det är.

Det finns ofta ett värde i att rådfråga andra även om man inte får ett absolut och fullständigt träffsäkert svar, det är därför folk gör det.

MentalogisT
2014-08-22, 09:00
Så nu efter en natt på intaget på akuten så vet jag fortfarande inte vad det är. De tog EKG, ultraljud osv och hjärtat ser helt okej ut. Läkaren trodde på att den förkylningen som jag hade för en månad sen är boven. Ngn typ av infektion alltså, och rådet var att jag skulle vila från styrketräning i minst 14 dagar, fast jag kan jobba som vanligt.