handdator

Visa fullständig version : ögon linser


R Scarpa27
2014-08-19, 18:38
tänkte skaffa linser (ej för synfels skull)
ska på maskerad och ska inhandla ett par helsvarta...

någon som testat sådana linser??? är det sjukt svårt att få i dem?
är det skadligt? skaver det?
beskriv gärna, de kanske är som vanliga synfels linser isf du som använder ge mig lite info...

olika kvallite? osv...

nyvaken
2014-08-19, 22:44
Linsmaterial, storlek etc är inte viktigt om du bara ska använda dem ett fåtal gånger. Och eftersom de är färgade är det otroligt lätt att se vad man gör när man sätter i dem.

Såklart måste jag rekommendera dig att göra en tillpassning hos optiker, en del har kompletta linsnytillpassningar för 495 spänn, kanske finns det ännu billigare.

Men envisas du med att du ska lära dig själv kan du göra en enkel övning först: tvätta händerna, torka dem torra, dra ned nedre ögonlocket lite grann med långfingret och.... toucha ögonvitan med pekfingertoppen. Inte mitt på ögat, utan på ögonvitan. klarar du att göra det, och gärna hålla kvar fingret nån sekund så att du känner ögonvitans yta, då kommer du klara galant att sätta i linser. Don't panic.

PureWhey
2014-08-19, 23:12
Jag tycker det var riktigt svårt i början att sätta i linser... Frustrerande x1000, finns säkert något bra video på tuben :D

Aliaas
2014-08-19, 23:17
Jag tycker det var riktigt svårt i början att sätta i linser... Frustrerande x1000, finns säkert något bra video på tuben :D

+1

Ta ut dem var också förjävligt i början, en gång knuffa jag in en lins i ögonvrån utan att jag fattade det så stod jag där i säkert 20 minuter och pilla mig själv på hornhinnan...det gjorde riktigt ont :&