handdator

Visa fullständig version : Dwayne Johnson Hercules


Brinke
2014-08-17, 20:07
The Rock’s Träningsschema
Bara kötta :)

En rätt så standard 5 dagars split.
Rygg
Pull-ups – 4 set, till failure
Hantelrodd – 4 set, 12-10-8-8 reps
Latsdrag i Hammer strength maskin – 4 set, 10 reps
Latsdrag med smalt grepp – 3 set, 12 reps
Kabelrodd – 3 set, 12 reps – dubbelt dropset på varje set
Pullovers med rep/Hög rodd med rep – superset – 3 set, 15 reps
Shrugs – 4 set, 12 reps , 15 sekunder uppe på sista repetitionen

Bröst
Lutande bänkpress – 4 set, 12, 10, 8, 6 reps
Bänkpress – 4 set, 12 reps
Lutande pressar i Hammer strength maskin – 4 set, 12 reps
Flyes – 3 set, 12 reps
Kryssdrag/Dips superset – 3 set, 15 reps drag, failure på dips

Armar
Biceps
Tri-set – 4 set, 12 reps på varje övning
Preacher curl med EZ-stång
Stångcurl
Hantelcurl
Triceps
Tri-set – 4 set, 12 reps på varje övning
Triceps pushdown med rep
Tricepspress över huvudet med rep
Dips – till failure

Axlar
Axelpressar i Hammer strength maskin – 4 set, 12, 10, 10, 8 reps
Sittande axelpress med hantlar – 3 set, 10 reps
Stående hantellyft åt sidan – 4 set, 12-12-12-12 reps – trippelt dropset på varje set
En arms hantellyft åt sidan i kabelmaskin – 3 set, 20 reps
Omvända flyes i maskin – 4 set, 12 reps
Framåtlutande hantellyft åt sidan – 4 set, 10 reps

Ben
Benspark – 4 set, 25 reps
Benpress/Gående Utfall superset – 4 set, 50 reps + 40 steg
Hacksquat – 4 set, 20 reps
Rumänska marklyft – 4 set, 12 reps
Liggande lårcurl – 4 set, 12 reps

Vader
Stående vadpress – 5 set, 75 reps
Sittande vadpress – 5 set, 50 reps

tossefar
2014-08-17, 20:22
Vad har du för källa på att det skulle vara hans schema?

Diomedea exulans
2014-08-17, 20:23
Vader
Stående vadpress – 5 set, 75 reps
Sittande vadpress – 5 set, 50 reps

Wut?

Damien Thorne
2014-08-17, 20:45
http://www.allstarworkouts.com/dwayne-johnson-workout/

tossefar
2014-08-17, 21:03
http://www.allstarworkouts.com/dwayne-johnson-workout/

Igen då, vad är det som säger att det skulle vara hans schema?

De två alternativen i tråden har ju inte många likheter. Det enda man kan vara säker på är att Dwayne Johnson inte har det minsta med något av dem att göra...

Snubben
2014-08-17, 21:08
Han la upp sitt schema på instagram..

Diomedea exulans
2014-08-17, 21:13
Det enda man kan vara säker på är att Dwayne Johnson inte har det minsta med något av dem att göra...

Då undrar jag hur du kan veta det?

tossefar
2014-08-17, 21:17
Då undrar jag hur du kan veta det?

Vi vet med ganska stor säkerhet att Dwayne Johnson inte skrev första inlägget i trådet. Vi vet även med ganska stor säkerhet att Dwayne Johnson inte har något alls med den länkade sidan att göra. Det enda vi VET är att vi inte har någon aning om något av alternativen stämmer innan några källor visas upp.

Brinke
2014-08-17, 22:54
Vad har du för källa på att det skulle vara hans schema?

Fitnessskolan.se la upp länken, varför skulle dom ljuga om de?? Filmen är aktuell och många gillar the rock
Plus varför kommenterar du ens ämnet om du bara ska vara negativ, kan vi lika gärna vara utan .

Trött på tomtar på forum som du

Brinke
2014-08-17, 22:57
då undrar jag hur du kan veta det?

+1

Diomedea exulans
2014-08-17, 23:00
Vi vet med ganska stor säkerhet att Dwayne Johnson inte skrev första inlägget i trådet. Vi vet även med ganska stor säkerhet att Dwayne Johnson inte har något alls med den länkade sidan att göra. Det enda vi VET är att vi inte har någon aning om något av alternativen stämmer innan några källor visas upp.

Så vi vet inte att det verkligen är the Rocks schema, därför kan vi vara säkra på att det inte är hans schema? Tycker det låter ologiskt.

Brinke
2014-08-17, 23:04
Ja känner mest varför skulle flera hemsidor lägga ut ett falsk schema, vad tjänar dom på de.
Tror han inte på de behöver man inte ens svara. Lade upp detta för skoj skull och the rock ät en skön snubbe

Diomedea exulans
2014-08-17, 23:06
Ja känner mest varför skulle flera hemsidor lägga ut ett falsk schema, vad tjänar dom på de.
Tror han inte på de behöver man inte ens svara. Lade upp detta för skoj skull och the rock ät en skön snubbe

Möjligen så tjänar de där sidorna på det genom att fler klickar på deras sidor när de läser att det är Dwayne Johnsons schema. Men att för den sakens skull vara säker på att det inte är hans schema, det hoppet förstår jag inte.

Man kan se det såhär: Det är väl rätt rimligt att han skulle träna ungefär på det här viset? En splitt liknande många proffsbyggares?

Sheogorath
2014-08-17, 23:19
Som vanligt är det inte relevant för egen del hur dopade personer tränar om man inte själv dopar sig, och egentligen dopar sig på samma sätt som personen i fråga OCH svarar likadant på dopingpreparaten.

Sådana här poster blir mest bara kuriosa.

Diomedea exulans
2014-08-17, 23:22
Som vanligt är det inte relevant för egen del hur dopade personer tränar om man inte själv dopar sig, och egentligen dopar sig på samma sätt som personen i fråga OCH svarar likadant på dopingpreparaten.

Sådana här poster blir mest bara kuriosa.

Fast det finns ju högvolymsförespråkare på forumet som talar sig varma om Arnolds scheman, t ex?

Slartibartfast
2014-08-18, 07:07
Han la upp sitt schema på instagram..

+1

Det borde iaf vara legit.

Wormzie
2014-08-18, 07:36
hans kostschema var ju typ 2kg kalkon/vit fisk om dagen och lite ris på det, lät kul :p

Stoltz
2014-08-18, 07:45
Ja känner mest varför skulle flera hemsidor lägga ut ett falsk schema, vad tjänar dom på de.
Tror han inte på de behöver man inte ens svara. Lade upp detta för skoj skull och the rock ät en skön snubbe

Det är rätt vanligt att sidor lägger upp falska scheman där de påstår att "Såhär tränade X inför kommande filmen!" där de egentligen inte har någon basis alls för schemat de lägger upp. Locka klientel och klick är inget ovanligt.

Om detta är eller inte är hans riktiga schema har jag ingen aning om (Om det lades upp på hans instagram så är det ju ganska säkert i alla fall det schemat han säger sig ha) men jag förstår faktiskt varför folk är skeptiska.

Wormzie
2014-08-18, 08:03
Det klassiska exemplet är väl efter filmen 300 kom ut. Finns säkert 20-30 300-program för att få en slimmad och muskulös kropp som spartanerna i filmen :) obviously är alla skräp.

Stoltz
2014-08-18, 08:07
Det klassiska exemplet är väl efter filmen 300 kom ut. Finns säkert 20-30 300-program för att få en slimmad och muskulös kropp som spartanerna i filmen :) obviously är alla skräp.

Ja helvete, det är ett klockrent exempel.
Jag höll på att säga Brad Pitts schema inför Troja också, men det var nog mest Slarti.

forslund
2014-08-18, 09:57
Men för i h-vete. Läs kommentarerna. Han har ju lagt upp schemat själv:

http://i.imgur.com/P1Pywz2.jpg

Wormzie
2014-08-18, 09:59
Men för i h-vete. Läs kommentarerna. Han har ju lagt upp schemat själv:

http://i.imgur.com/P1Pywz2.jpg

amen dåså, träna efter det programmet så ser du ut som han om ett halvår!

Krutpaket
2014-08-18, 10:15
amen dåså, träna efter det programmet så ser du ut som han om ett halvår!

Fast det va ju ingen som sa att man skulle se ut om han på 6 månader. Har man inte tränat lika länge som han, käkat som han, tagit samma tillskott och har samma genetik kommer man med stor sannolikhet aldrig se ut som The Rock.

Det enda TS skrev var att The Rock tränade så här inför denna film. That´s it.

Wormzie
2014-08-18, 10:18
Fast det va ju ingen som sa att man skulle se ut om han på 6 månader. Har man inte tränat lika länge som han, käkat som han, tagit samma tillskott och har samma genetik kommer man med stor sannolikhet aldrig se ut som The Rock.

Det enda TS skrev var att The Rock tränade så här inför denna film. That´s it.

Försöker bara att ta bort hypen från kändisscheman och istället skifta fokus till grundläggande kunskap om kost och träning för att få lite djupare förståelse och kanske en mer hållbar koppling än att träna mot ett orealistiskt mål att se ut som en annan person.

Krutpaket
2014-08-18, 10:34
Försöker bara att ta bort hypen från kändisscheman och istället skifta fokus till grundläggande kunskap om kost och träning för att få lite djupare förståelse och kanske en mer hållbar koppling än att träna mot ett orealistiskt mål att se ut som en annan person.

Jag håller helt och hållet med dig om att man oftast ska undvika att träna som kändisar (och proffsbyggare) om man inte har samma/liknande genetik, käkar samma kost och tar samma kosttillskott (lagliga som olagliga). Och har samma mål såklart.

Men som underhållning är det ju lite kul att se hur dessa kändisar tränar.

Sheogorath
2014-08-18, 10:43
Fast det finns ju högvolymsförespråkare på forumet som talar sig varma om Arnolds scheman, t ex?

...och?

patflat
2014-08-18, 11:23
Blir jag lika stor som Dwayne om jag tränar så där?
Eller vänta lite, jag har ju tränat ungefär så där. Varför är inte jag lika biffig som han då?
Är det något jag har missat?
;)

Skulle jag ta lika mycket anabola som han tar så skulle jag inte behöva träna, jag skulle ändå bli starkare än vad jag är nu.

Krutpaket
2014-08-18, 11:31
Blir jag lika stor som Dwayne om jag tränar så där?
Eller vänta lite, jag har ju tränat ungefär så där. Varför är inte jag lika biffig som han då?
Är det något jag har missat?
;)

Skulle jag ta lika mycket anabola som han tar så skulle jag inte behöva träna, jag skulle ändå bli starkare än vad jag är nu.

Fast ingen har sagt att du blir lika stor som han om du tränar så här. Det enda som sagts är att han tränar så. punkt.

Brinke
2014-08-18, 11:51
Fast ingen har sagt att du blir lika stor som han om du tränar så här. Det enda som sagts är att han tränar så. punkt.

1+
Känns som många tar detta offtopic.
Detta handlar om ett schema som han lade upp på instagram.
Kul och läsa.
Inte att om du tränar som han ser du ut så efter x antal år eller roids eller liknande

oscarovegren
2014-08-18, 13:23
Inga frontböj, knäböj eller militärpress alltså.

Krutpaket
2014-08-18, 13:26
Inga frontböj, knäböj eller militärpress alltså.

Dessa övningar är inget måste. Benpressar, bensparkar och liknande kan fungera tillräckligt bra för benutvecklingen. Speciellt om man redan har starka/välutvecklade ben som The Rock har. Speciellt om man under denna period får i sig lite "godsaker".

Hemi
2014-08-18, 21:20
Finns en massa klipp på honom där han tränar också.

F Ultra
2014-08-18, 21:36
Shrugs – 4 set, 12 reps , 15 sekunder uppe på sista repetitionen
Jag tror The Rock kör med för låga vikter, iaf i shrugs :)

Diomedea exulans
2014-08-18, 22:11
Jag tror The Rock kör med för låga vikter, iaf i shrugs :)

Ja, det är därför han är så liten. ;)

Diomedea exulans
2014-08-18, 22:14
...och?

Så enligt dem så är det inte dumt att träna efter såna här scheman?

Sheogorath
2014-08-19, 00:01
Så enligt dem så är det inte dumt att träna efter såna här scheman?

Det är väl självklart att det finns folk som förespråkar både ditten och datten?

Gpajpen
2014-08-19, 09:50
Stabbigt program men ack så vackert. 50-max75% av setmängden så är man nog hemma

patflat
2014-08-19, 21:19
En superbroilad Hollywoodstjärna som Dwayne skulle i princip kunna köra med vilket schema som helst, vilket han säkert också gör periodiskt.

Vad som stör mig är att många efterapar dessa gorillor och lägger upp sina pass på samma sätt.
För de flesta så är det totalt bortkastad tid att träna som dessa testomonster då en normal icke dopad kropp inte kan återhämta sig snabbt nog och kommer bara bli katabol.

Men visst, kul att se hans schema.

bertbert
2014-08-19, 21:24
Inga marklyft. Inga knäböj. Son, I am DISAPPOINT!

Le Havre
2014-08-19, 22:00
Inga marklyft. Inga knäböj. Son, I am DISAPPOINT!

Eller hur! Han lär ju inte ens köra med stopp i bänken.

Blir till att kika på Gunhamns marklyft på 345 från tidigare idag istället *unzips*

F Ultra
2014-08-21, 09:34
Ja, det är därför han är så liten. ;)

Det lär inte vara pga sina shrugs iaf. Om man klarar att hålla emot 15 sekunder i toppläget efter 12 reps i shrugs så kör man antingen för lätta vikter eller för få reps. Skulle nästan vilja påstå att du kör med för lätta vikter om du ens kan hålla emot 1 sekund i toppläget i första reppen.