handdator

Visa fullständig version : Hur hade ni gjort i mitt läge? 9 pass/vecka


Shcyhar
2014-08-17, 17:48
Säsongen drar igång och 9 pass/vecka väntar, som vanligt har jag problem med att välja ett schema som är optimalt där jag får med rätt volym+vila.
Måndag; fotboll
Tisdag; fotboll/gym
Onsdag; fotboll
Torsdag; fotboll/gym
Fredag; gym
Lördag; fotboll fotboll gym
Söndag: fotboll eller gym

Har alltså antingen lördag eller söndagen fri för gym beroende på hur schemat ser ut så man kan inte spika lördagen eller söndagen som gym då det är antingen eller. Har funderat på att köra ett press/drag/ben men dagarna blir oregelbundna vilket känns sådär, isåfall hade det sett ut såhär;
Tisdag; press
Torsdag; drag
Fredag; ben
Lördag; press/fotboll
Söndag/ press/fotboll

Tisdagen efter det hade alltså blivit ett benpass därav oregelbundna dagar.
Alternativen är under/överkropp typ;
tisdag: överkropp, torsdag; underkropp, fredag; överkropp, här kommer problemet att om gymmet är på lördag så blir det 1 dag mellan benpassen men om det blir på söndagen är det ok.

Vilket alternativ hade ni valt? Utesluter helkropp då jag inte gillar det.

pallemannen
2014-08-18, 06:53
Förstår inte problemet, kör en 3 split och rulla när tillfälle ges att träna och du känner dig fräsch? press/drag/ben sen press/drag/ben om du bara hinner gymma 2 gånger en vecka börjar du nästa vecka med pass 3 och om du hinner träna 4 gånger en vecka börjar du med pass 2?

dojsygo
2014-08-18, 08:36
Personligen tror jag du kommer öka bättre på att försöka träna varje muskelgrupp två gånger i veckan, så jag hade kört på under/överkropp.

Att det är 1 dag mellan benpassen är lugnt, känner du dig sliten så tar du bara en dag off eller kör en deload vecka eller liknande.

CalleP
2014-08-18, 10:33
Jag hade nog kört helkropps pass istället så får du 1-2 dagar mellan varje gympass.

Kedaran
2014-08-18, 10:41
jag hade nog kört helkropps pass istället så får du 1-2 dagar mellan varje gympass.

+1