handdator

Visa fullständig version : Förslag till förbättring av cv personligt brev


timebomb
2014-08-17, 15:08
Jag skrev för några månader sedan en tråd, om hur jag kunde förbättra mitt Cv & personliga brev. Jag har gjort om det en hel del, men jag har nu under sommaren trots det inte fått någon respons från arbetsgivare. Undrar därför om ni kan se några tydliga brister. som jag själv har missat.
här kan ni ta del av mitt cv personliga brev med borttagna personuppgifter

http://www.scribd.com/doc/237031118/Personligt-Brev-
[/url]://www.scribd.com/doc/237031036/cv-online[/url]

mattepatte
2014-08-17, 18:44
Äh, asså jag kanske är tråkig, men mitt CV är jäkligt enkelt.

Jag har fyra rader som personligt brev högst upp, sen har jag bara listat när och var jag har arbetat samt vilka arbetsuppgifter respektive jobb har erbjudit.

Sen övriga meriter, som körkort, truckkort, kunskap inom Microsoft Office, en kort lista bara.

Kontentan, jag kan omöjligt tro att det handlar så mycket om CVet.

Du kan inte utmärka dig bland 100 ansökningar med ett vanligt CV, då får du göra något over the top som en del gör och du är långt ifrån det.

Vad som har gett resultat för mig har varit att besöka typ 30 olika arbetsplatser under en vecka.
Söka upp den personen som ansvarar för rekryteringar, lämna över CV:et per hand och prata kort om varför jag vill jobba just för dem, och detta måste ju vara äkta varför jag vill jobba för dem, är även lite påläst kring företaget.

Jag tycker det låter konstigt i ditt personliga brev när du klankar ner på din treårigt långa utbildning som arkeolog.

"I mitt yrkesliv vill jag arbeta på en plats där man möter människor och hjälper till. Där passar inte arkeologin in.."

Velig människa det här tänker man, varför studerade hen detta då? Vad är hen intresserad av? Varför studerar hen arkeologi i tre år utan att ha intresse av det, talar du sanning när du säger att du vill arbeta för Netto då eller är det bara något som står i CV:et.

Nä, jag hade bara åkt runt till varenda jävla ställe du hade kunnat tänka dig att arbeta på, sök upp ansvariga, lämna CV och var trevlig.
Får också tänka att får du inget gensvar så är det oftast så att dom faktiskt inte är i behov av personal, så det är inte dig det är fel på då utan det är bara inse att det är jävla svårt att få ett jobb och du behöver tur, som du får om du söker massor med jobb utan att krångla till det.

Ush nu får jag nog sluta skriva, vet inte om du blir klokare av det jag skriver.

Saker du har skrivit i ditt CV och personliga brev hade jag aldrig skrivit ner, mitt CV hade varit väldigt mycket enklare, mer som ett visitkort, och det personliga du har skrivit hade jag istället berättat för chefen, butiksägaren, HR-personalen etc face to FAce YO!