handdator

Visa fullständig version : Inte tränat på ca 3 veckor


kfmuscle
2014-08-15, 06:51
Hej!

Har varit på semester utomlands sen i slutet av augusti. Idag körde jag mitt första gympass efter semestern och blev väldigt trött. Orkade knappt köra i 45 minuter och kunde inte heller köra med de vikter som jag brukar. Vad ska jag göra?

Antewa
2014-08-15, 06:56
Bara köra med lite lägre vikter nu första veckan, du kommer snabbt komma tilbaka till där du var när kroppen får vänja sig igen :)

Beemel
2014-08-15, 07:01
Hej!

Har varit på semester utomlands sen i slutet av augusti. Idag körde jag mitt första gympass efter semestern och blev väldigt trött. Orkade knappt köra i 45 minuter och kunde inte heller köra med de vikter som jag brukar. Vad ska jag göra?

Fortsätta träna?!?
En väldigt grov tumregel. Om du tränar med samma frekvens och intensitet (men med lite lägre vikter första passen) som innan uppehållet så tar det ungefär halva uppehållstiden innan man är tillbaka där man var innan uppehållet.

Richter
2014-08-15, 07:02
Vad ska jag göra?

Träna. Regelbundet och med en plan. Som alltid.

Anpassa dig bara efter dina nuvarande förutsättningar (igen: som alltid), vilket i det här fallet förmodligen innebär lite lättare vikter än tidigare.

kfmuscle
2014-08-15, 07:05
Tack ska ni ha för era svar! Ska självklart köra på som vanligt fast med lägre vikter nu tills jag är tillbaka där jag var :-).