handdator

Visa fullständig version : Förberedning inför tävling/photoshoot fast för hobbygymmare? :)


Mags
2014-08-13, 16:33
Man kan ju som bekant variera ganska mycket i hur imponerande ens kropp ser ut (ur fittnessynpunkt). T ex "Pump" gör ju rätt stor skillnad. :)

Även om man inte är i närheten av att kunna ställa upp i en kroppsbyggningstävling eller ens vara modell hade det ju (tycker jag) varit lite kul att någon gång när man är i hyfsat bra form göra lite "förberedelser" (carboloada, pumpa, käka salt?!?) för att peaka till ens fysik.

Syftet skulle kunna vara att se extra stor ut när man kommer hem till julen och imponera på familjen, eller att skapa ett bra tillfälle att ta en bild av sitt livs form (kul att ha).



Jag har läst någonstans (hollywoodtrick) om att man kan gå på lågkolhydratskost ett tag (någon vecka) och sedan käka bara carbs dagen innan, vilket skulle leda till att huden inte riktigt hänger med och blir mer tight (vettefan). Annars kan jag bara komma på högrepspass och eventuellt kreatin. Eller bara hög volym på passet så är musklerna liksom lite svullna länge. Och solbränna! Det gör verkligen skillnad (var själv asfit helt plötsligt i sommar :D). Sådan där spray är bara för konstigt dock, men fyll gärna på med vad du nu känner till!