handdator

Visa fullständig version : GABA

Frazze
2002-03-31, 15:35
Hejhej.

GABA är vad jag vet en neurotransmitter? Eller nåt åt det hållet?

Frågan lyder: Vad är det för bieffekter med detta preparat, asmt varför det är förbjudet i Sverige?

(han två små burkar med pulver hemma som jag inte vet vad jag ska göra av, kanske äta dem?)

joman
2002-03-31, 23:10
Tja.

Har ingen aning om vad du snackar om men jag undrar om du kan rekomendera ett bra och inte för dyrt protienpullver :)

gasoliner
2002-03-31, 23:56
>Joman..Eiselts Protec, säljs här på kolozzeum eller hos muskelbyggarn bla.

joman
2002-04-01, 12:11
Tack!

Ska pröva det :)

Jarod
2002-04-01, 14:07
Ursprungligen skickat av Frazze:
<STRONG>Hejhej.

GABA är vad jag vet en neurotransmitter? Eller nåt åt det hållet?

Frågan lyder: Vad är det för bieffekter med detta preparat, asmt varför det är förbjudet i Sverige?

(han två små burkar med pulver hemma som jag inte vet vad jag ska göra av, kanske äta dem?)</STRONG>

GABA (gamma-aminobutyric acid) är som sagt en "neurotransmitter" som hindrar de elektriska impulserna i det centrala nervsystemet från att fortplanta sig.
Används bla. för att behandla stress (spänningsvärk) och epilepsi...Och vid svår PMS för kvinnor...
Det verkar lugnande och avslappnande men vissa bieffekter vid överdosering är att man blir nervös, man får en "krypande" känsla i armar å ben, andfåddhet och en "bedövad" känsla runt munnen.

Ät på!!

:D
Mvh Danne

Petrus
2002-04-01, 14:17
Ursprungligen skickat av Jarod:
<STRONG>GABA (gamma-aminobutyric acid) är som sagt en "neurotransmitter" som hindrar de elektriska impulserna i det centrala nervsystemet från att fortplanta sig.
Används bla. för att behandla stress (spänningsvärk) och epilepsi...Och vid svår PMS för kvinnor...
Det verkar lugnande och avslappnande men vissa bieffekter vid överdosering är att man blir nervös, man får en "krypande" känsla i armar å ben, andfåddhet och en "bedövad" känsla runt munnen.

Ät på!!

:D
Mvh Danne</STRONG>

Vi menar kanske samma sak, men endå: GABA är en aminosyra(!!!), men är klassad som en signalsubstans. GABA påverkar vissa funktioner som styrs av bakre hjärnhalvan, sömn,kroppstemperatur och hypofysen (tror jag det heter)
Det är pga det sistnämnda som det är förbjudet i sverige. Men vad f_n, snart är ju proteintillskott åxå olagligt! ;)
Kolla in Jarod´s slutsats!!! :D
Vänligen,

Petrus

Frazze
2002-04-01, 22:34
Hm. Tycker inte om mina moraliska dilemman.

Men såhär då, ger det utslag i ett "vanligt" dopingtest?

Petrus
2002-04-02, 05:19
Jjjjjjjjjaaaa....(?) *tveksam*
Vänligen,

Petrus

Frazze
2002-04-02, 10:29
hm...jaja, nä, det får vara.
(jag är trots allt ung, och nöjer med härmed med protein och glutamin :))