handdator

Visa fullständig version : 7-keto dhea???


Warmonger
2014-08-13, 11:20
Varför blev den dopningsklassad och förbjuden?
Vad jag fattar så höjde den ju östrogenet lite på män,
och sänkte kortisolet.Sänkta kortisolnivåer är väl bra?

Var det nån som provade 7 keto var det några gainz eller?
Själv så missade jag helt denna produkt när man kunde köpa den.

EiseltUK
2014-08-13, 22:58
Dopingklassningen är nog för att man ville få bort alla former av steroider. 7-keto är inte förbjudet i sig men det är svårt att få tag på råvaran i o m att det blev en klassad substans i Kina där råvaran normalt tillverkas. Det finns att få tag på en amerikansk råvara men det är typ 10 gånger dyrare än den kinesiska.

7-keto ska egentligen inte ha vare sig androgen eller östrogena effekter utan används uteslutande som en produkt som hämmar produktionen av kortisol. Däremot finns det ju alltid en risk att steroidbesläktade ämnen inte är 100% rena och kan innehålla någon annan form av steroid, t ex förstadiumet DHEA som är både läkemedelklassat och dopingklassat.

watertouch
2014-08-14, 09:26
Och det är ingen större effekt av att ta DHEA heller, säljs ju som kosttillskott i flera EU-länder... Men man kan ju alltid testa, funkar ju olika person till person, men om du tävlar lr så, så torskar du för bruk av doping preparat...

Sheogorath
2014-08-14, 09:48
Har för mig att när man kollar efter om någon dopat sig med DHEA så tittar man efter metaboliten 7-Keto-DHEA (som alltså är nedbrytningsprodukten i kroppen). En dopad atlet ska inte kunna komma undan med att säga att de "bara tagit 7-Keto"; man dopingklassade helt enkelt för att kunna fälla de som tagit DHEA. :)