handdator

Visa fullständig version : Tips på resor i vinter!


Johannas
2014-08-13, 08:32
Hejsan!

Jag sitter och funderar på att ta en lång semester i vinter och resa till någon härlig plats. Gärna med surf, fina vägar för cykling och sen lite kul upplevelser.

Har ni några tips? Har ni varit på någon riktigt rolig vinterresa i typ en månad eller mer? Ska ni åka någonstans i vinter? =)


Alla tips välkomnas bara det är ett varmt land ! Kram

4623
2014-08-13, 08:56
Blir en längre vinterresa för mig med. Antingen till Brasilien eller Australien.

Johannas
2014-08-13, 09:17
Blir en längre vinterresa för mig med. Antingen till Brasilien eller Australien.

Vad häftiga destinationer! Brasilien skulle jag vilja uppleva, hela Sydamerika för den delen. Har du varit i Sydafrika? Det verkar rätt ballt det med!

Chrbo
2014-08-13, 09:19
Vad häftiga destinationer! Brasilien skulle jag vilja uppleva, hela Sydamerika för den delen. Har du varit i Sydafrika? Det verkar rätt ballt det med!

Sydafrika är ett mycket trevligt land att besöka, kan varmt rekommenderas.

TomasB
2014-08-13, 09:25
Blir en långveva för mig med. Hongkong och Fillipinerna står på schemat.
Inte varit där så jag kan inte gå i god för det än.

Jag var i Thailand förra året (Bangkok och Koh samui).
Bangkok är magiskt.
Koh Samui- well...trevliga hotell. Men alldeles åt helvete för mycket dryga ryssar överallt.

awesomooo
2014-08-13, 12:43
Cancun, Mexico

Blaine
2014-08-13, 13:01
Johannas min skatt, res med mig dit inga vindar når;
vintertid kvittar, ty av mig du värme får.

Fredron
2014-08-13, 13:24
Cancun, Mexico

Mycket bättre att åka till Playa del Carmen som är 45 min söder om Cancun.

awesomooo
2014-08-13, 13:30
Mycket bättre att åka till Playa del Carmen som är 45 min söder om Cancun.

Tänkte skriva det med men glömde bort vad det hette hehe. Har varit på båda och Playa är bättre svar ja.

Fredos
2014-08-25, 14:47
Vad häftiga destinationer! Brasilien skulle jag vilja uppleva, hela Sydamerika för den delen. Har du varit i Sydafrika? Det verkar rätt ballt det med!

Sydafrika är riktigt ballt, jag har dock bara varit i Johannesburg än så länge. Men jag har hört att Kapstaden ska vara ett riktigt Kap! ;D Finns bra surfspots lite längre efter kusten där också, Camps Bay ska vara grymt. Det här stället ser riktigt nice ut. www.campsbaysouthafrica.com (http://www.campsbaysouthafrica.com)

Johannas
2014-09-15, 15:57
Sydafrika är riktigt ballt, jag har dock bara varit i Johannesburg än så länge. Men jag har hört att Kapstaden ska vara ett riktigt Kap! ;D Finns bra surfspots lite längre efter kusten där också, Camps Bay ska vara grymt. Det här stället ser riktigt nice ut. www.campsbaysouthafrica.com (http://www.campsbaysouthafrica.com)

Så himla fint! <3<3 Vill verkligen åka dit, kan vi inte åka ett helt gäng :D

Fredos
2014-10-01, 12:34
Så himla fint! <3<3 Vill verkligen åka dit, kan vi inte åka ett helt gäng :D

Jag är lätt på! Lite surf och lite kul upplevelser hade varit grymt =)

Johannas
2014-11-03, 14:39
Kollade lite flygbiljetter till Sydafrika nu i vinter, kostar runt 7-10 tusen kr att flyga t/r. Det var ju billigare än vad jag trodde! Billigare än Thailand och Bali som jag också har kollat in.

Måste fan ta mig till Camps Bay, den där villan är ju grym!

WHITEFOLKS
2014-11-03, 14:49
Äh du drar väl in rätt bra på ditt reklamjobb så money aint a thang.

leo1
2014-11-03, 19:26
Min plan är Colombia hela februari. Har varit till Florida 2 ggr och Bali 1 gång de 3 senaste vintrarna.

Nu har jag tänkt mig riktig backpacking och Colombia verkar passa. Har tänkt mig Medellin, Cartagena, Santa Marta och Tayrona.

Har aldrig varit i Sydamerika men hoppas det är bra. Har gjort en liknade resa i Guatemala och älskade det.

Tips mottages gärna.

jflycore
2014-11-03, 19:29
Åker till NZ i slutet på dec eller början på jan. Enkel biljett. Får se hur länge jag stannar :)
En destination jag drömt om i över 15 år.
Fiska, surfa, vandra.

Fredron
2014-11-03, 19:30
Min plan är Colombia hela februari. Har varit till Florida 2 ggr och Bali 1 gång de 3 senaste vintrarna.

Nu har jag tänkt mig riktig backpacking och Colombia verkar passa. Har tänkt mig Medellin, Cartagena, Santa Marta och Tayrona.

Har aldrig varit i Sydamerika men hoppas det är bra. Har gjort en liknade resa i Guatemala och älskade det.

Tips mottages gärna.

Jag spenderade ett par månader i Medellin för två år sedan och det är en väldigt fin stad.
Du kommer nog ha det riktigt bra :)

leo1
2014-11-03, 19:35
Jag spenderade ett par månader i Medellin för två år sedan och det är en väldigt fin stad.
Du kommer nog ha det riktigt bra :)

Nice! Har du tips på ett hostel eller stadsdel att bo i ett par nätter?

R Scarpa27
2014-11-03, 19:41
Blir en längre vinterresa för mig med. Antingen till Brasilien eller Australien.

röstar för brasilien :)

och till ts kanske usa? =) har själv planer för usa i en månad.

WHITEFOLKS
2014-11-03, 19:52
röstar för brasilien :)

och till ts kanske usa? =) har själv planer för usa i en månad.

Ts kan nog ha lite frågor om USA och en länk till någonting där när de får en klient därifrån.

Fredron
2014-11-03, 21:21
Nice! Har du tips på ett hostel eller stadsdel att bo i ett par nätter?

Jag bodde på the black sheep hostel och det var riktigt trevligt, cirka 40 sovplatser och alltid mycket backpackers på genomresa. De hade en trevlig bbq varje söndag också.
Spenderade mycket tid på the pit stop hostel, tiger paw hostel och casa kiwi. Mycket bättre drag där på kvällarna men har inte riktigt koll på hur deras rum var. Fick känslan av att det kanske var smartare att bo någon annanstans och sedan bara besöka deras hostel barer på kvällarna.
El Poblado är den rika stadsdelen och det är där så gott som allting händer (ur en turists perspektiv) och det är där du kommer/bör bo. Sen kan man utforska lite runt universitetet också.
Zona Rosa, parque lleras och parque el poblado är där man festar och det var riktigt kul, fokus helger dock. Massa små shotbarer överallt och reggaeton musik.
Det finns ett mikrobryggeri som varje torsdagkväll anordnar en visning samt har bar och ofta livemusik, det kan jag varmt rekomendera. Försök att få med dig lite folk dock.
http://www.3cordilleras.com/tour_cervecero.html
Du kan klara av Medellin på 3-4 dagar men det är en stad som folk fastnar i utav en anledning ifall de inte har tisdsbrist.

Känner att jag måste ta mig tillbaka till Medellin snart :)

R Scarpa27
2014-11-03, 22:17
Ts kan nog ha lite frågor om USA och en länk till någonting där när de får en klient därifrån.

huh? nu hänger jag inte med vad du menar *kissass*

leo1
2014-11-03, 22:26
Jag bodde på the black sheep hostel och det var riktigt trevligt, cirka 40 sovplatser och alltid mycket backpackers på genomresa. De hade en trevlig bbq varje söndag också.
Spenderade mycket tid på the pit stop hostel, tiger paw hostel och casa kiwi. Mycket bättre drag där på kvällarna men har inte riktigt koll på hur deras rum var. Fick känslan av att det kanske var smartare att bo någon annanstans och sedan bara besöka deras hostel barer på kvällarna.
El Poblado är den rika stadsdelen och det är där så gott som allting händer (ur en turists perspektiv) och det är där du kommer/bör bo. Sen kan man utforska lite runt universitetet också.
Zona Rosa, parque lleras och parque el poblado är där man festar och det var riktigt kul, fokus helger dock. Massa små shotbarer överallt och reggaeton musik.
Det finns ett mikrobryggeri som varje torsdagkväll anordnar en visning samt har bar och ofta livemusik, det kan jag varmt rekomendera. Försök att få med dig lite folk dock.
http://www.3cordilleras.com/tour_cervecero.html
Du kan klara av Medellin på 3-4 dagar men det är en stad som folk fastnar i utav en anledning ifall de inte har tisdsbrist.

Känner att jag måste ta mig tillbaka till Medellin snart :)


Tackar! Låter som nåt jag skulle gilla:) Ska komplettera med en Lonley Planet-guide för de andra ställena också:)

Fredos
2014-11-25, 13:50
Jag spenderade ett par månader i Medellin för två år sedan och det är en väldigt fin stad.
Du kommer nog ha det riktigt bra :)

Hur säkert är det att bo där?